Alauda Skrevet 21. juli 2021 #12621 Del Skrevet 21. juli 2021 Heartgirl skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er dårlig gjort å synse, spekulere og mene ting som MA aldri har skrevet noe om på bloggen sin. Jeg har fulgt bloggen til MA fra hun begynte å blogge og hun har aldri skrevet nedlatende ting om H. Aldri. Hun sier aldri noe stygt om H, men en hel del som mer eller mindre direkte sier at han kan være nokså uselvstendig og litt ubehjelpelig. Har dette gjennom henne, selvfølgelig, så dette blir hennes holdning slik den fremstår. Føler for å tilføye at han virker oppriktig glad i Mette og sin nye familie, og gjør så godt han kan, det teller langt mer, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 21. juli 2021 #12622 Del Skrevet 21. juli 2021 Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg synes det er dårlig gjort å synse, spekulere og mene ting som MA aldri har skrevet noe om på bloggen sin. Jeg har fulgt bloggen til MA fra hun begynte å blogge og hun har aldri skrevet nedlatende ting om H. Aldri. Hun skrev i innlegget om oppussing av camipingvognen at H ikke kunne hjelpe til fordi han ikke er vant til å bruke treverk. Da måtte hun kjøpe nytt treverk. Jeg antar at det var fordi han ødela treverket, altså ikke får det til selv om hun har skrevet at dette klarer alle. Hvordan ellers skal man tolke det, tenker du? Dette er fra et av svarene hennes på et av de siste innleggene på bloggen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 21. juli 2021 #12623 Del Skrevet 21. juli 2021 (endret) FotbaIlflua skrev (44 minutter siden): Hun skrev i innlegget om oppussing av camipingvognen at H ikke kunne hjelpe til fordi han ikke er vant til å bruke treverk. Da måtte hun kjøpe nytt treverk. Jeg antar at det var fordi han ødela treverket, altså ikke får det til selv om hun har skrevet at dette klarer alle. Hvordan ellers skal man tolke det, tenker du? Dette er fra et av svarene hennes på et av de siste innleggene på bloggen. Nettopp! Alle klarer det, men ikke H. Er jo det hun skriver. Hun selv bygger opp og river ned igjen, noe som betyr ekstrakostnader. Det er greit, men hvis H gjør feil så blir det for dyrt. Men å se til hus og hjem mens kona holder på er tydeligvis ikke å bidra til at vogna blir ferdig? For den har hun pusset opp HELT alene. Endret 21. juli 2021 av Visvas 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. juli 2021 #12624 Del Skrevet 22. juli 2021 Visvas skrev (9 timer siden): Nettopp! Alle klarer det, men ikke H. Er jo det hun skriver. Hun selv bygger opp og river ned igjen, noe som betyr ekstrakostnader. Det er greit, men hvis H gjør feil så blir det for dyrt. Men å se til hus og hjem mens kona holder på er tydeligvis ikke å bidra til at vogna blir ferdig? For den har hun pusset opp HELT alene. Et ektepar har jo forskjellige ting de er gode på. H er jo god på mange ting og det samme med MA. Begge to har sine gode kvaliteter. Hvis han ikke er vant med oppussing og jobbe med slike materialer så er forståelig at MA tar seg av dette. Det har da aldri vært vondt ment av MA. Hos oss er det også slik Jeg tar meg av det jeg er god på og min kjære tar seg av det han er god på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 22. juli 2021 #12625 Del Skrevet 22. juli 2021 Visvas skrev (10 timer siden): Nettopp! Alle klarer det, men ikke H. Er jo det hun skriver. Hun selv bygger opp og river ned igjen, noe som betyr ekstrakostnader. Det er greit, men hvis H gjør feil så blir det for dyrt. Men å se til hus og hjem mens kona holder på er tydeligvis ikke å bidra til at vogna blir ferdig? For den har hun pusset opp HELT alene. Hun skriver da virkelig at med hennes komende oppskrift på hvordan pusse opp en campingvogn så tror hun alle kan klare det. Hun skriver da ikke at alle kan klare det men ikke H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. juli 2021 #12626 Del Skrevet 22. juli 2021 FotbaIlflua skrev (10 timer siden): Hun skrev i innlegget om oppussing av camipingvognen at H ikke kunne hjelpe til fordi han ikke er vant til å bruke treverk. Da måtte hun kjøpe nytt treverk. Jeg antar at det var fordi han ødela treverket, altså ikke får det til selv om hun har skrevet at dette klarer alle. Hvordan ellers skal man tolke det, tenker du? Dette er fra et av svarene hennes på et av de siste innleggene på bloggen. Det er da ikke det samme som at MA snakker nedsettende om H som noen her inne vrir det til. De er flinke til forskjellige ting. H på sinte ting og MA på sine. Da er det naturlig at MA tar det hun er flink på. Slik er det hjemme hos oss og i de fleste norske hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. juli 2021 #12627 Del Skrevet 22. juli 2021 Trude4 skrev (5 minutter siden): Hun skriver da virkelig at med hennes komende oppskrift på hvordan pusse opp en campingvogn så tror hun alle kan klare det. Hun skriver da ikke at alle kan klare det men ikke H Det er ikke det samme som å skrive nedlatende om H som noen her inne vrir det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 22. juli 2021 #12628 Del Skrevet 22. juli 2021 Heartgirl skrev (36 minutter siden): Et ektepar har jo forskjellige ting de er gode på. H er jo god på mange ting og det samme med MA. Begge to har sine gode kvaliteter. Hvis han ikke er vant med oppussing og jobbe med slike materialer så er forståelig at MA tar seg av dette. Det har da aldri vært vondt ment av MA. Hos oss er det også slik Jeg tar meg av det jeg er god på og min kjære tar seg av det han er god på. Ja, men da har han jo bidratt like mye! Med å si at han gjør litt i huset mens hun jobber på vogna og at hun har gjort alt helt selv så likestiller hun han ikke. Hun har ikke klart å jobbe på vogna i 12 timer som hun har skrevet at hun har gjort hvis han ikke hadde tatt jenta imens. Med å ta jenta så har han hjulpet med å få vogna ferdig, de er da TO STYKKER om å ha fått vogna på ferie og IKKE en som hun påpeker gang på gang. JEG kjøpte og JEG pusset opp, ved å si JEG JEG JEG så setter hun han IKKE på lik linje som seg selv. Ja hun bringer pengene inn for å få kjøpt vogna, men hun kunne jobbe så mye pga H hadde jenta. Greit han kanskje ikke er nevenyttig, men han har bidratt på andre måter som er vel så viktig for å få ting til å gå rundt! Du sier jo selv at dere har hver deres ting dere er flinke på, betyr det da hos dere at den ene ikke har gjort noe som helst når den feks har stått for alt det andre enn selve oppussinga feks? Hvis min mann hadde tenkt at jeg ikke hadde bidratt og satt seg over meg feks fordi jeg "bare" hadde tatt meg av mat, hus, barn mens han hadde jobbet så hadde det blitt et kort ekteskap hos oss iallefall. Jeg mener man er to om å dra lasset så lenge ene ikke gjør absolutt alt og den andre absolutt ingenting. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 22. juli 2021 #12629 Del Skrevet 22. juli 2021 2 hours ago, Visvas said: Ja, men da har han jo bidratt like mye! Med å si at han gjør litt i huset mens hun jobber på vogna og at hun har gjort alt helt selv så likestiller hun han ikke. Hun har ikke klart å jobbe på vogna i 12 timer som hun har skrevet at hun har gjort hvis han ikke hadde tatt jenta imens. Med å ta jenta så har han hjulpet med å få vogna ferdig, de er da TO STYKKER om å ha fått vogna på ferie og IKKE en som hun påpeker gang på gang. JEG kjøpte og JEG pusset opp, ved å si JEG JEG JEG så setter hun han IKKE på lik linje som seg selv. Ja hun bringer pengene inn for å få kjøpt vogna, men hun kunne jobbe så mye pga H hadde jenta. Greit han kanskje ikke er nevenyttig, men han har bidratt på andre måter som er vel så viktig for å få ting til å gå rundt! Du sier jo selv at dere har hver deres ting dere er flinke på, betyr det da hos dere at den ene ikke har gjort noe som helst når den feks har stått for alt det andre enn selve oppussinga feks? Hvis min mann hadde tenkt at jeg ikke hadde bidratt og satt seg over meg feks fordi jeg "bare" hadde tatt meg av mat, hus, barn mens han hadde jobbet så hadde det blitt et kort ekteskap hos oss iallefall. Jeg mener man er to om å dra lasset så lenge ene ikke gjør absolutt alt og den andre absolutt ingenting. Min mann bygde vår hytte uten snekkerhjelp. i normal dagligtale omtaler vi det da som at han har bygd den, ikke at vi begge gjorde det, selv om jeg selvsagt gjorde andre ting imens. F eks passet barna. Når jeg har strikket en genser til en i gave sier jeg ikke at vi har strikket den siden han evt har gjort noe fornuftig i hus og hjem mens jeg strikket 😂 Synes det er helt naturlig at M sier at hun har gjort det selv. Jeg tipper han er stolt av henne, hun virker som en tøff og nevenyttig dame. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 22. juli 2021 #12630 Del Skrevet 22. juli 2021 Andrea59 skrev (16 minutter siden): Min mann bygde vår hytte uten snekkerhjelp. i normal dagligtale omtaler vi det da som at han har bygd den, ikke at vi begge gjorde det, selv om jeg selvsagt gjorde andre ting imens. F eks passet barna. Når jeg har strikket en genser til en i gave sier jeg ikke at vi har strikket den siden han evt har gjort noe fornuftig i hus og hjem mens jeg strikket 😂 Synes det er helt naturlig at M sier at hun har gjort det selv. Jeg tipper han er stolt av henne, hun virker som en tøff og nevenyttig dame. Ja, da er vi veldig forskjellige. For når vi (mest min mann) har bygd noe så sier vi vi her i huset. For VI bruker hytta, VI bruker huset ect, men JEG bruker genseren jeg har strikket. VI bruker bilen VI har kjøpt, selv om det er mannen som har bringt pengene til bilen i hus. Noe han ikke hadde klart uten at jeg har tatt et tak på andre punker som feks holde hjemmet vedlike og holdt liv i barna. Dette alene er jo egentlig en bagatell, men det kommer ofte slike stikk på blogg og snap og da får man inntrykk av at hun ser seg selv "bedre" enn H. Mulig hun ikke gjør det egentlig, i hverdagen ect, men når man leser hva hun skriver og hører det hun deler med oss så er det lett å få et slikt inntrykk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 22. juli 2021 #12631 Del Skrevet 22. juli 2021 Trude4 skrev (3 timer siden): Hun skriver da virkelig at med hennes komende oppskrift på hvordan pusse opp en campingvogn så tror hun alle kan klare det. Hun skriver da ikke at alle kan klare det men ikke H Hun skriver at alle kan klare det. Er ikke H en del av alle? Når lesere spør hvorfor H ikke har gjort noe i vognen, sier hun at det er fordi han ikke er vant til å jobbe med treverk, så da blir det for dyrt når hun må kjøpe nytt treverk etter han har forsøkt å gjøre noe selv. Jeg tolker det derfor, basert på Mettes egne skrevne ord, som at alle kan gjøre det, men ikke H. Om det ikke er slik ment, bør Mette ta dette til etterretning og endre på hvordan hun formulerer seg. Det hjelper ikke at hun ikke mente det sånn når det er det hun har skrevet og formidlet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 22. juli 2021 #12632 Del Skrevet 22. juli 2021 1 hour ago, Visvas said: Ja, da er vi veldig forskjellige. For når vi (mest min mann) har bygd noe så sier vi vi her i huset. For VI bruker hytta, VI bruker huset ect, men JEG bruker genseren jeg har strikket. VI bruker bilen VI har kjøpt, selv om det er mannen som har bringt pengene til bilen i hus. Noe han ikke hadde klart uten at jeg har tatt et tak på andre punker som feks holde hjemmet vedlike og holdt liv i barna. Dette alene er jo egentlig en bagatell, men det kommer ofte slike stikk på blogg og snap og da får man inntrykk av at hun ser seg selv "bedre" enn H. Mulig hun ikke gjør det egentlig, i hverdagen ect, men når man leser hva hun skriver og hører det hun deler med oss så er det lett å få et slikt inntrykk. Hos oss også sier vi jo at vi eier en hytte, vi koser oss på hytta vår - men hvis det skal snakkes om hvem som faktisk bygde den synes jeg det er mest naturlig å si at han bygde den….selv om min deltagelse (både ved inntekt og barnepass) gjorde at han hadde både tid og råd til å gjøre det… Synes som sagt hun har god anledning til å være stolt av å ha fått til alt det hun har med vognen, og med å ha fått den i stand i tide til å skape en god sommerferie for dem alle sammen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. juli 2021 #12633 Del Skrevet 22. juli 2021 Andrea59 skrev (22 minutter siden): Hos oss også sier vi jo at vi eier en hytte, vi koser oss på hytta vår - men hvis det skal snakkes om hvem som faktisk bygde den synes jeg det er mest naturlig å si at han bygde den….selv om min deltagelse (både ved inntekt og barnepass) gjorde at han hadde både tid og råd til å gjøre det… Synes som sagt hun har god anledning til å være stolt av å ha fått til alt det hun har med vognen, og med å ha fått den i stand i tide til å skape en god sommerferie for dem alle sammen. Jeg er enig med deg i alt du skriver. Hvis jeg kjøper noe til huset så er det jeg som eier det og ikke min kjære. Jeg kan ikke noe om oppussing. Min kjære hjalp meg med oppussingen og da sier jeg at mannen min gjorde det selv om jeg hjalp ham. MA har inspirert meg til å prøve meg på en liknende prosjekt med oppussing. Da blir det min kjære som må gjøre det og jeg kan med god grunn si at han har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 22. juli 2021 #12634 Del Skrevet 22. juli 2021 Heartgirl skrev (14 minutter siden): Jeg er enig med deg i alt du skriver. Hvis jeg kjøper noe til huset så er det jeg som eier det og ikke min kjære. Jeg kan ikke noe om oppussing. Min kjære hjalp meg med oppussingen og da sier jeg at mannen min gjorde det selv om jeg hjalp ham. MA har inspirert meg til å prøve meg på en liknende prosjekt med oppussing. Da blir det min kjære som må gjøre det og jeg kan med god grunn si at han har gjort det. Her er det visst delte meninger. Om jeg kjøper ny sofa eller spisebord vil jeg ikke dermed finne på å omtale det som mitt og ikke vårt. Men dette blir jo ganske på siden av temaet Enig med de som synes det er pussig at hun skriver at nesten alle kan pusse opp campingvogn med hennes "oppskrift", men at H ikke kan bidra fordi han ikke er vant med treverk(?). Synes det er helt greit om han ikke er så interessert og heller bidrar til fellesskapet på andre måter, bare reagerte på måten det ble lagt frem på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 22. juli 2021 #12635 Del Skrevet 22. juli 2021 (endret) Med tanke på at både norske og tyrkiske myndigheter (aner ikke med andre land) ser på det man skaffer seg etter man har giftet seg som felleseie så lenge man ikke har andre avtaler, så vil jeg tro at de fleste som kjøper ting til hjemmet ser på det som vårt og ikke mitt. Hvis kun den ene jobber så kommer jo den andre til kort uansett hvor mye arbeid i hjem og med barn en gjør hvis det skal bli sett på som ens eget det man kjøpet. Heldigvis er myndighetene på andre tanker. Endret 22. juli 2021 av Visvas 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacon2015 Skrevet 22. juli 2021 #12636 Del Skrevet 22. juli 2021 Heartgirl skrev (21 timer siden): Synes ikke hun snakker nedlatende om H i det hele tatt. Da tror jeg dere tolker MA galt. Hva du syntes er jo irrelevant når brorparten i tråden tydeligvis oppfatter det som noe helt annet. At du forsvarer Mette er gammalt nytt. Vi trenger ikke svar på hvert eneste innlegg hvor du forsvarer henne - er jo det samme hver gang. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. juli 2021 #12637 Del Skrevet 22. juli 2021 FotbaIlflua skrev (19 timer siden): Hun skrev i innlegget om oppussing av camipingvognen at H ikke kunne hjelpe til fordi han ikke er vant til å bruke treverk. Da måtte hun kjøpe nytt treverk. Jeg antar at det var fordi han ødela treverket, altså ikke får det til selv om hun har skrevet at dette klarer alle. Hvordan ellers skal man tolke det, tenker du? Dette er fra et av svarene hennes på et av de siste innleggene på bloggen. Det var da vel ikke det hun skrev? Jeg tolket det heeeeelt annerledes 😅 Jeg tolket det at hun mente at nå hadde hun funnet ut en «mal» eller hva man skal kalle det som alle kan følge, også H. Men at før hun fant opp «malen» ble det prøving og feiling - og at H feiler mer enn M (siden M har mer erfaring). Men NÅ - med M’s mal kan alle klare det. Var ikke diss av H slik jeg leste det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. juli 2021 #12638 Del Skrevet 22. juli 2021 Andrea59 skrev (5 timer siden): Min mann bygde vår hytte uten snekkerhjelp. i normal dagligtale omtaler vi det da som at han har bygd den, ikke at vi begge gjorde det, selv om jeg selvsagt gjorde andre ting imens. F eks passet barna. Når jeg har strikket en genser til en i gave sier jeg ikke at vi har strikket den siden han evt har gjort noe fornuftig i hus og hjem mens jeg strikket 😂 Synes det er helt naturlig at M sier at hun har gjort det selv. Jeg tipper han er stolt av henne, hun virker som en tøff og nevenyttig dame. Enig med du. Man kan da fint ha et prosjekt man føler eierskap til, selvom det i prinsippet er begge sitt. Jeg ordner hagen hjemme, da er det liksom «mine bed», selvom mannen min gjør andre ting. Mannen har en motorsykkel, den er jo hans, selvom jeg passet barna da han tok lappen 😆 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 22. juli 2021 #12639 Del Skrevet 22. juli 2021 Lady T skrev (5 minutter siden): Det var da vel ikke det hun skrev? Jeg tolket det heeeeelt annerledes 😅 Jeg tolket det at hun mente at nå hadde hun funnet ut en «mal» eller hva man skal kalle det som alle kan følge, også H. Men at før hun fant opp «malen» ble det prøving og feiling - og at H feiler mer enn M (siden M har mer erfaring). Men NÅ - med M’s mal kan alle klare det. Var ikke diss av H slik jeg leste det. Enig i at det kan forstås slik 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. juli 2021 #12640 Del Skrevet 22. juli 2021 Lady T skrev (15 minutter siden): Enig med du. Man kan da fint ha et prosjekt man føler eierskap til, selvom det i prinsippet er begge sitt. Jeg ordner hagen hjemme, da er det liksom «mine bed», selvom mannen min gjør andre ting. Mannen har en motorsykkel, den er jo hans, selvom jeg passet barna da han tok lappen 😆 Sånn er det her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg