Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Er det egentlig lurt å ta ferie når man har en nyoppstartet nettbutikk? Burde hun ikke funnet noen som kunne pakke ordre et par ganger i uka i hvertfall?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (12 minutter siden):

Er det egentlig lurt å ta ferie når man har en nyoppstartet nettbutikk? Burde hun ikke funnet noen som kunne pakke ordre et par ganger i uka i hvertfall?

Ser vel egentlig ut som de har hatt ferie siden mars/april hvis en tenker på aktivitet på some. Men hun er heldig om alt går så bra at man kan ta ferie så tidlig, mange kan jo ikke ta ferie fra nystartet bedrift før det fort har gått minst tre år. 

Endret av Visvas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (8 minutter siden):

Ser vel egentlig ut som de har hatt ferie siden mars/april hvis en tenker på aktivitet på some. Men hun er heldig om alt går så bra at man kan ta ferie så tidlig, mange kan jo ikke ta ferie fra nystartet bedrift før det fort har gått minst tre år. 

Denne nettbutikken er vel nærmest et hobbyforetak og kan jo ikke sammenlignes med oppstart av bedrift man skal leve av. Ser at hun har skrevet på nettsiden at varer som bestilles nå leveres i august. Jeg tenker det må være greit, regner uansett med at omsetningen av "elektriske stearinlys" er begrenset i juli. 

 

Ser forresten at hun fortsatt selger turkish delight, lurer på om det er samme eskene som har vært til salgs hele tiden, de må vel bli litt gamle etterhvert 😳

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (5 timer siden):

Er det egentlig lurt å ta ferie når man har en nyoppstartet nettbutikk? Burde hun ikke funnet noen som kunne pakke ordre et par ganger i uka i hvertfall?

MA har en hovedjobb innen helse- og omsorg og jeg tror nok nettbutikken kommer i andre rekke. Ser ikke problemet at hun sender det ut sjeldnere nå i sommer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (6 timer siden):

Gutter i den alderen der hopper og spretter og slapper av med iPad om hverandre. Så tror ikke sønnen tok så skade av å hoppe ut av bildet akkurat 😉

Det tror ikke jeg heller :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (5 timer siden):

Ser vel egentlig ut som de har hatt ferie siden mars/april hvis en tenker på aktivitet på some. Men hun er heldig om alt går så bra at man kan ta ferie så tidlig, mange kan jo ikke ta ferie fra nystartet bedrift før det fort har gått minst tre år. 

Ikke sant. Selvom hun ikke lever av den, bør hun jo prøve å beholde kundegrunnlaget. Hvis ikke er butikken fort glemt, må innrømme jeg hadde glemt den før den ble tatt opp igjen her.

Alauda skrev (5 timer siden):

Denne nettbutikken er vel nærmest et hobbyforetak og kan jo ikke sammenlignes med oppstart av bedrift man skal leve av. Ser at hun har skrevet på nettsiden at varer som bestilles nå leveres i august. Jeg tenker det må være greit, regner uansett med at omsetningen av "elektriske stearinlys" er begrenset i juli. 

 

Ser forresten at hun fortsatt selger turkish delight, lurer på om det er samme eskene som har vært til salgs hele tiden, de må vel bli litt gamle etterhvert 😳

Joda, men jeg er redd hun snart vil miste kundegrunnlaget og butikken glemt. 

Heartgirl skrev (44 minutter siden):

MA har en hovedjobb innen helse- og omsorg og jeg tror nok nettbutikken kommer i andre rekke. Ser ikke problemet at hun sender det ut sjeldnere nå i sommer. 

For meg handler det litt om seriøsiteten til en nettbutikk. Flere uker er lenge. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 time siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

For det første, hvor ser du det?

For det andre, hva så? Helt normalt om det bøtter ned i dagesvis på campingtur. Hvorfor plager det deg?

Denne tråden er rar.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (2 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Hadde jeg glatt gjort også om det høljet ned på dagesvis. 

Langtidsvarslet kan endres fort. Her i trønderlag var det meldt regn hele denne uken. Vi har endt opp med å ha tropevarme nesten hele uken i stede. 

Så været kan ha endret seg mye i forhold til værmeldingen siden de dro på tur.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (3 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Å avslutte pga regn er merkelig , men langtidsvarsel kan man ikke nødvendigvis stole på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (8 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Herregud, tuller du? Har du aldri endret planer pga. været? Dette er det jo bare tåpelig å kritisere. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor hun nå legger ut bilder av dattera på nettet. Selv om det er fra siden og bakfra kan man nå danne seg et godt bilde av utseendet. Når man først har begynt med det, kan det være vanskelig å slutte. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (15 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Denne tråden når nye lavmål. 

Hørt om at værmeldingen kan endre seg og bør sjekkes ofte? Hørt om at det går an å endre planer etter været? Hørt om tilpasningsevne? Hørt om at spontane, impulsive turer kan være vel så bra som de planlagte?

Endret av Lady T
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Været får ingem gjort noe med, snakk om å kritisere ingenting. :klaske: Jeg hadde fire dager med ferie i år, og har regnet bort på sørlandet. Nå er jeg på vei hjem og det er 24 grader og sol. Man har nå engang ferie når man har det, overnatting  og alt var booket for lenge siden. 

Finn på noe annet æ. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevill skrev (14 timer siden):

Herregud, tuller du? Har du aldri endret planer pga. været? Dette er det jo bare tåpelig å kritisere. 

Jeg er enig. Dette var tullete å kritisere ja. Jeg er rimelig sikker på som du skriver at man har endret planer på grunn av været. Når været setter en stopper må andre planer legges. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (23 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Ærlig talt. Dette var da noe å blande seg bort i. Alt for å kritisere MA for sier jeg. Jeg tror mange av oss har endret planer når været setter en stopper for det vi har planlagt. Det er nokså vanlig for mange av Norges befolkning. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig. Dette var tullete å kritisere ja. Jeg er rimelig sikker på som du skriver at man har endret planer på grunn av været. Når været setter en stopper må andre planer legges. 

Jeg ser det vel mer som at h*n reagerer på at man kansellerer to dager i dyreparken som sønnen sikkert har gledet seg til.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Centimeteren skrev (23 timer siden):

Mette vurderer å avslutte turen pga regn... Herregud, har hun ikke hørt om langtidsvarsel? Hva med å planlegge litt?

Å sitte i en liten, fuktig og  klam campingvogn i regnet hadde jeg aldri giddet. Eller rettere sagt,  så hadde jeg ikke giddet csmpingliv uansett, så de har min fulle forsåelse om de reiser hjem. 

Nå ser jeg at de er i Dyreparken i dag, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (På 25.7.2021 den 23.18):

Bara påminner om att den här tråden omhandlar MA och inte dig, så vad du skickar iväg till dina vänner och din intention bakom dina val är inte relevant i det här sammanhanget. 

Hela poängen med en blogg och bloggande i sig är just att skapa en reaktion. Man kan gärna hoppas på en positiv sådan, men igen kan man inte bestämma mottagers reaktion. Tyvärr, vill någon säga. 

Men herregud, det er da helt naturlig å kommentere på egne erfaringer når man diskuterer noe. Det gjør da alle tyrker-konene her hele tiden. Tror du må vurdere krenkenivået ditt bittelittegrann…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (På 26.7.2021 den 12.20):

Ser vel egentlig ut som de har hatt ferie siden mars/april hvis en tenker på aktivitet på some. Men hun er heldig om alt går så bra at man kan ta ferie så tidlig, mange kan jo ikke ta ferie fra nystartet bedrift før det fort har gått minst tre år. 

Du vet hun har en vanlig jobb, ikke sant? Eller det vet jeg at du vet, så derfor er dette en ekstremt merkelig kommentar. Hun virker vel ikke i det hele tatt som om hun har hatt ferie siden mars, så hvorfor i alle dager sier du det? Det blir så ekstremt teit og barnslig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...