Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Voyager skrev (1 time siden):

Du vet hun har en vanlig jobb, ikke sant? Eller det vet jeg at du vet, så derfor er dette en ekstremt merkelig kommentar. Hun virker vel ikke i det hele tatt som om hun har hatt ferie siden mars, så hvorfor i alle dager sier du det? Det blir så ekstremt teit og barnslig.

Den kommentaren som Visvas skrev reagerte jeg også på. Hun har en vanlig jobb som er hovedjobben hennes innen helse og omsorg. 

Noen har tydelig ikke hørt om mammapermisjon og da er det vanlig å ha fri :) 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (15 timer siden):

Noen har tydelig ikke hørt om mammapermisjon og da er det vanlig å ha fri :)

Mammapermisjonen til Mette var ferdig for flere mnd siden…

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 time siden):

Jeg skrev som et svar ang. NETTBUTIKKEN, men det hoppet dere glatt over selvfølgelig😂

Nettbutikken til MA ikke hovedjobben hennes siden hun har en full jobb ved siden av nettbutikken. Tipper at nettbutikken er en hobbyjobb for henne. Da har hun retten på sin side å ta ferie som alle andre. 

Ved siden av hovedjobben min jobber jeg som konsulent i party light. Jeg har faste kunder som kjøper produkter fra og de forstår godt at jeg har mine faste ferieuker om sommeren, til jul og påske hvis de bestiller produkter fra meg i ferien. Det samme gjelder for MA også. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (15 minutter siden):

Nettbutikken til MA ikke hovedjobben hennes siden hun har en full jobb ved siden av nettbutikken. Tipper at nettbutikken er en hobbyjobb for henne. Da har hun retten på sin side å ta ferie som alle andre. 

Ved siden av hovedjobben min jobber jeg som konsulent i party light. Jeg har faste kunder som kjøper produkter fra og de forstår godt at jeg har mine faste ferieuker om sommeren, til jul og påske hvis de bestiller produkter fra meg i ferien. Det samme gjelder for MA også. 

 

 

Hvilken relasjon har du til MA, siden du kan påstå at det samme gjelder for henne? 

Hvis jeg handler i en nettbutikk, så forventer jeg at varene blir levert relativt kjapt. Ikke etter flere ukers ferieavvikling. Hvis jeg handler så er det fordi jeg trenger noe og kan ikke nettbutikken levere pga ferieavvikling, så må det opplyses om på førstesiden. Da kan jeg evt velge å vente, eller handle et annet sted. 

Du kan ikke sammenligne det å være konsulent for Party light, med å drive en nettbutikk! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (21 minutter siden):

Nettbutikken til MA ikke hovedjobben hennes siden hun har en full jobb ved siden av nettbutikken. Tipper at nettbutikken er en hobbyjobb for henne. Da har hun retten på sin side å ta ferie som alle andre. 

Ved siden av hovedjobben min jobber jeg som konsulent i party light. Jeg har faste kunder som kjøper produkter fra og de forstår godt at jeg har mine faste ferieuker om sommeren, til jul og påske hvis de bestiller produkter fra meg i ferien. Det samme gjelder for MA også. 

 

 

Må du da lese hva jeg skriver. NETTBUTIKKEN ser ut til å hatt ferie, iallefall fra some. Alt det andre du argumenterer med her har jeg da aldri skrevet. Hvis du skal diskutere med meg så må du nesten diskutere noe jeg har skrevet i det minste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (26 minutter siden):

Nettbutikken til MA ikke hovedjobben hennes siden hun har en full jobb ved siden av nettbutikken. Tipper at nettbutikken er en hobbyjobb for henne. Da har hun retten på sin side å ta ferie som alle andre. 

Ved siden av hovedjobben min jobber jeg som konsulent i party light. Jeg har faste kunder som kjøper produkter fra og de forstår godt at jeg har mine faste ferieuker om sommeren, til jul og påske hvis de bestiller produkter fra meg i ferien. Det samme gjelder for MA også. 



 

 

Hun har ikke full stilling, hun har 62% natt ? I vår kommune tilsvarer det 10 nattevakter i måneden 

Endret av Mandarina30
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (3 minutter siden):

Må du da lese hva jeg skriver. NETTBUTIKKEN ser ut til å hatt ferie, iallefall fra some. Alt det andre du argumenterer med her har jeg da aldri skrevet. Hvis du skal diskutere med meg så må du nesten diskutere noe jeg har skrevet i det minste.

Dette er svar på den usaklige kritikken du kom med angående MA og ferie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (1 minutt siden):

 

Like fullt er nettbutikken til MA en tilleggsjobb som ikke er av stor betydning i sammenhengen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (16 minutter siden):

Hvilken relasjon har du til MA, siden du kan påstå at det samme gjelder for henne? 

Hvis jeg handler i en nettbutikk, så forventer jeg at varene blir levert relativt kjapt. Ikke etter flere ukers ferieavvikling. Hvis jeg handler så er det fordi jeg trenger noe og kan ikke nettbutikken levere pga ferieavvikling, så må det opplyses om på førstesiden. Da kan jeg evt velge å vente, eller handle et annet sted. 

Du kan ikke sammenligne det å være konsulent for Party light, med å drive en nettbutikk! 

Hallo. En bijobb kan ikke sammenliknes med en hovedjobb da. Ingen kan kritiseres for at man tar ferie fra en bijobb. En nettbutikk ved siden av en hovedjobb anser jeg som en bijobb på samme måte som en salgskonsolent i party lite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (20 minutter siden):

Må du da lese hva jeg skriver. NETTBUTIKKEN ser ut til å hatt ferie, iallefall fra some. Alt det andre du argumenterer med her har jeg da aldri skrevet. Hvis du skal diskutere med meg så må du nesten diskutere noe jeg har skrevet i det minste.

Man kan da virkelig ikke bedømme en nettbutikks aktivitet utfra synligheten på some 😅  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (25 minutter siden):

Hvilken relasjon har du til MA, siden du kan påstå at det samme gjelder for henne? 

Hvis jeg handler i en nettbutikk, så forventer jeg at varene blir levert relativt kjapt. Ikke etter flere ukers ferieavvikling. Hvis jeg handler så er det fordi jeg trenger noe og kan ikke nettbutikken levere pga ferieavvikling, så må det opplyses om på førstesiden. Da kan jeg evt velge å vente, eller handle et annet sted. 

Du kan ikke sammenligne det å være konsulent for Party light, med å drive en nettbutikk! 

Men hun har jo skrevet det på forsiden ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (Akkurat nå):

Man kan da virkelig ikke bedømme en nettbutikks aktivitet utfra synligheten på some 😅  

 

Takk. Kunne ikke bli mer enig og da er det bare for å finne noe å kritisere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady T skrev (Akkurat nå):

Men hun har jo skrevet det på forsiden ...

Det har du rett i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (33 minutter siden):

Hvilken relasjon har du til MA, siden du kan påstå at det samme gjelder for henne? 

Hvis jeg handler i en nettbutikk, så forventer jeg at varene blir levert relativt kjapt. Ikke etter flere ukers ferieavvikling. 

Hvis du handler på www.smaska.no når det er feriestengt, tar du selv ett aktivt valg på å handle i en nettbutikk som oppgir at den er feriestengt og at varene først blir sendt på august. Så da er det ett valg du tar. Er du ikke intr i å vente til august, driter du i å handle der 😊

Screenshot_20210801-133928_Samsung Internet.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (34 minutter siden):

 

Hun har ikke full stilling, hun har 62% natt ? I vår kommune tilsvarer det 10 nattevakter i måneden 

Hun har jobbet mye mer enn det etter hun var færdig med svangerskapspermisjon, for å forsørge familien. Tatt på seg vikarvakter på 2 forskjellige steder.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flettfrid skrev (2 minutter siden):

Hun har jobbet mye mer enn det etter hun var færdig med svangerskapspermisjon, for å forsørge familien. Tatt på seg vikarvakter på 2 forskjellige steder.

 

Klar over det, men hun eier ikke en fulltid stilling, og vikar vakter er noe som går opp og ned. I september, oktober og november er det ofte liiiiiiiite ekstra vakter å hente, fordi alle ønsker å tjene mer penger frem mot jul. At Mette fikk mange ekstra vakter utenom sin stilling var nok høyst sannsynlig pga ferieavvikling. Uansett, jada hun jobber mye i perioder. Men, fulltidsjobb har hun ikke. I følge lønnsslippen hun delte med oss, jobber hun ikke mange ekstra vakter ut fra det jeg kunne se.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (5 minutter siden):

Klar over det, men hun eier ikke en fulltid stilling, og vikar vakter er noe som går opp og ned. I september, oktober og november er det ofte liiiiiiiite ekstra vakter å hente, fordi alle ønsker å tjene mer penger frem mot jul. At Mette fikk mange ekstra vakter utenom sin stilling var nok høyst sannsynlig pga ferieavvikling. Uansett, jada hun jobber mye i perioder. Men, fulltidsjobb har hun ikke. I følge lønnsslippen hun delte med oss, jobber hun ikke mange ekstra vakter ut fra det jeg kunne se.

Vær klar over at det er fåtall av de som jobber innen helse og omsorg som jobber 100%. De må ta på seg ekstravakter for å få litt mer prosent.

Til og med sykepleiere på sykehus har ikke 100% stillinger. De har rare prosentandeler som 83,7 % også videre. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (31 minutter siden):

Hallo. En bijobb kan ikke sammenliknes med en hovedjobb da. Ingen kan kritiseres for at man tar ferie fra en bijobb. En nettbutikk ved siden av en hovedjobb anser jeg som en bijobb på samme måte som en salgskonsolent i party lite. 

Kunder i en nettbutikk kan ikke vite at de bare er en biinntekt og derfor ikke blir prioritert i ferier. Kunder forventer at de er førsteprioritert og hvis man driver en seriøs nettbutikk så må man ha en vikar som kan sende ut ordrer fortløpende når man har ferie. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Vær klar over at det er fåtall av de som jobber innen helse og omsorg som jobber 100%. De må ta på seg ekstravakter for å få litt mer prosent.

Til og med sykepleiere på sykehus har ikke 100% stillinger. De har rare prosentandeler som 83,7 % også videre. 

De fleste som vil jobbe 100% klarer å få det etter flere år i lave stillingsprosenter. De fleste forbund legger ned krav for deg. Jeg er klar over at stillingen en søker på et lav, men etter å ha jobbet ekstravakter i mange år kan en kreve høyere stilling. Når en jobber turnus med tillegg, kan en fint jobbe 70-80% og tjene det samme utbetalt som de som går 100% dagtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...