Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Skrottefar skrev (1 time siden):

Ja, hun er så kalkulerende med de overskriftene hun bruker, og selv om hun påstår noe annet, så er ikke det noe jeg tror på i det hele tatt. MA-forsvarerne kommer sikkert til å argumentere mot det vi mener, men akkurat det tar jeg ikke så seriøst for å si det sånn 🤣

Så slutt å klikk deg inn på bloggen hennes da siden det irriterer deg. Det fikk jeg høre her på KG på en tråd over en blogger jeg irriterte meg grønn på. Det hjalp meg. Et godt tips 😄 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cassio skrev (1 time siden):

Når man inngår avtale med Klarna er det en del opplysninger som SKAL være lett tilgjengelig i nettbutikken, deriblant kontaktinformasjon og orgnr. Ved å fjerne dette bryter man en avtale som er inngått. For en seriøs bedrift er dette en alvorlig sak som kan føre til at Klarna sier opp avtalen. Det er altså ikke noe hun kan gjøre uansett hva du måtte mene om den saken.

So what. Det skader ikke deg om hun fjerner den for en periode. Regner med MA har god kontroll på hva som skjer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Ja, hun er så kalkulerende med de overskriftene hun bruker, og selv om hun påstår noe annet, så er ikke det noe jeg tror på i det hele tatt. MA-forsvarerne kommer sikkert til å argumentere mot det vi mener, men akkurat det tar jeg ikke så seriøst for å si det sånn 🤣

Det er jo forskjell på å kritisere clickbait og å kritisere hvert eneste valg damen tar. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (2 minutter siden):

Det er jo forskjell på å kritisere clickbait og å kritisere hvert eneste valg damen tar. 

Hun skriver en blogg hun vil ha lesere og alle bloggere vil ha lesere. Det får de med overskrifter. Synes ikke det er noe galt i det hele tatt. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 minutter siden):

Så slutt å klikk deg inn på bloggen hennes da siden det irriterer deg. Det fikk jeg høre her på KG på en tråd over en blogger jeg irriterte meg grønn på. Det hjalp meg. Et godt tips 😄 

Irriterer meg? Hvor har jeg skrevet at det irriterer meg? For det gjør ikke det, blir bare for dumt med clickbaits, men hva gjør man vel ikke for oppmerksomhet.

Og jeg trenger ingen tips for hva jeg skal og ikke skal klikke meg inn på, det er helt opp til meg......og hva du har erfart med din historie rundt Dixie-bloggen er helt irrellevant

 

Heartgirl skrev (4 minutter siden):

So what. Det skader ikke deg om hun fjerner den for en periode. Regner med MA har god kontroll på hva som skjer. 

Fortsatt ikke i henhold til avtale med Klarna dersom det er lovpålagt å ha denne informasjonen tilgjengelig på nettsiden, uansett om det er ferie eller ei

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Hun skriver en blogg hun vil ha lesere og alle bloggere vil ha lesere. Det får de med overskrifter. Synes ikke det er noe galt i det hele tatt. 

Jeg personlig er ikke fan av clickbait, men tenker at hver enkelt løser det som de vil. 

Men å kritisere alt fra antrekket til datteren til hvor de reiser på tur her inne syns jeg blir for dumt. 

Jeg har møtt Mette flere ganger og vet at hun er en hyggelig og oppegående dame. Kanskje hun deler litt for mye på nett, men jeg syns også hun får mye unødvendig hat her inne.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (Akkurat nå):

Irriterer meg? Hvor har jeg skrevet at det irriterer meg? For det gjør ikke det, blir bare for dumt med clickbaits, men hva gjør man vel ikke for oppmerksomhet.

Og jeg trenger ingen tips for hva jeg skal og ikke skal klikke meg inn på, det er helt opp til meg......og hva du har erfart med din historie rundt Dixie-bloggen er helt irrellevant

 

Fortsatt ikke i henhold til avtale med Klarna dersom det er lovpålagt å ha denne informasjonen tilgjengelig på nettsiden, uansett om det er ferie eller ei

Tydelig at ting MA gjør på sin blogg irriterer deg siden du skriver om clickbaits.

Nei det er ikke irelevant det jeg har med bloggeren som irriterer meg grønnjævlig. Akkurat det samme. Jeg irriterte meg og fløy rett inn på  tråden og skrev min frustrasjon på alt kjerringa gjorde. Det er bare å la være å klikke seg inn. Så enkelt er det. Så slipper en å se det man mener er clikcbaits. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (2 minutter siden):

Jeg personlig er ikke fan av clickbait, men tenker at hver enkelt løser det som de vil. 

Men å kritisere alt fra antrekket til datteren til hvor de reiser på tur her inne syns jeg blir for dumt. 

Jeg har møtt Mette flere ganger og vet at hun er en hyggelig og oppegående dame. Kanskje hun deler litt for mye på nett, men jeg syns også hun får mye unødvendig hat her inne.

 

Jeg er helt enig. Skjønner ikke dette hatet mot stakkars MA. Det synes som om noen sitter klar på bloggen og snap chat å ta henne på det minste lille ting hun skriver eller sier. 

Hun virker veldig hyggelig, jordnær og omtenksom som person. 

Dette med clikbaits mener jeg også hver enkelt må få gjøre hva de vil. Når de blogger vil de ha lesere og det får de ved overskrifter som er iøynefallende. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Tydelig at ting MA gjør på sin blogg irriterer deg siden du skriver om clickbaits.

At jeg syns det er unødvendig, latterlig og  patetisk å benytte seg av clickbaits for å få oppmerksomhet betyr ikke det samme som at det irriterer meg, så du behøver ikke å tilegne meg en sinnsstemning, for den klarer jeg fint å vite hva er selv.
Om jeg ser en overskrift på en avis sin nettside som er clickbait så bare ler jeg, blir ikke irritert i det hele tatt

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (12 minutter siden):

So what. Det skader ikke deg om hun fjerner den for en periode. Regner med MA har god kontroll på hva som skjer. 

Jeg gir vel totalt blaffen i hva hun gjør og ikke gjør. Saken er at det handler om bedriftens forpliktelser, og Klarna er en finansinstitusjon som har klare regler. Det er Mette som risikerer trøbbel her, ikke jeg eller du. Du skjønner tydeligvis ikke alvoret i en sånn sak, men her bommer du fullstendig når du bagatelliserer og forsvarer bedriftseierens avtalebrudd. Ved å fjerne informasjonen har hun vist med all tydelighet at hun nettopp ikke har god kontroll på hva som skjer. 

Dette innlegget ditt viser at heller ikke du aner hva du synser om i denne saken, du skal bare forsvare bedriftseieren uansett hva hun måtte finne på.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (11 minutter siden):

får mye unødvendig hat her inne.

 

 

Heartgirl skrev (6 minutter siden):

hatet mot stakkars MA

 

 

Altså, hvor i all verden får dere hat i fra?
Blir man kritisert for noe, uansett hva det er, så er det hat?

Nei, det blir for dumt, rett og slett, seriøst.
Jeg kan kritisere mangt og mange, men hater jeg de for det? Nei, så slutt å si at det er hat fordi det er kritikk

Endret av Skrottefar
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 minutter siden):

 

Altså, hvor i all verden får dere hat i fra?
Blir man kritisert for noe, uansett hva det er, så er det hat?

Nei, det blir for dumt, rett og slett, seriøst.
Jeg kan kritisere mangt og mange, men hater jeg de for det? Nei, så slutt å si at det er hat fordi det er kritikk

Så sant. Stor forskjell på kritikk og hat

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (5 minutter siden):

 

Altså, hvor i all verden får dere hat i fra?
Blir man kritisert for noe, uansett hva det er, så er det hat?

Nei, det blir for dumt, rett og slett, seriøst.
Jeg kan kritisere mangt og mange, men hater jeg de for det? Nei, så slutt å si at det er hat fordi det er kritikk

Mye av det som skrives om MA her på tråden er ikke bare saklig kritikk. Det verste har blitt moderert bort.

Igjen virker det som om de ve te kritikerne sitter klare på MA sin blogg og snap chat og venter på at hun skal si eller skrive noe som kan kritiseres på tråden her. 

Kritikken som gis er bak mål og er helt absurd. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (6 minutter siden):

 

Altså, hvor i all verden får dere hat i fra?
Blir man kritisert for noe, uansett hva det er, så er det hat?

Nei, det blir for dumt, rett og slett, seriøst.
Jeg kan kritisere mangt og mange, men hater jeg de for det? Nei, så slutt å si at det er hat fordi det er kritikk

Det er forskjell på å kritisere noe og å tydelig være etter en person, noe mange her åpenbart er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (9 minutter siden):

 

Altså, hvor i all verden får dere hat i fra?
Blir man kritisert for noe, uansett hva det er, så er det hat?

Nei, det blir for dumt, rett og slett, seriøst.
Jeg kan kritisere mangt og mange, men hater jeg de for det? Nei, så slutt å si at det er hat fordi det er kritikk

Jeg har en person på min instagram som leter etter ting å kritisere meg for. Alt fra at jeg farger håret til julepynt og hvilke påskeegg mine unger får. Kom ikke her å si at denne personen er ute etter å gi meg saklig kritikk. 

MA får kritikk på hver eneste lille ting hun legger ut. Jeg ser ikke poenget i å henge seg opp i alt hun gjør? 

Om hun gjør noe ulovlig i nettbutikken tenker jeg det er flott at hun får beskjed slik at det kan rettes opp i. Men at det er teit å ta med mannen til et fyr? at datteren har skitten strømpebukse? at hun jobber to jobber? hva er poenget med å kritisere slike ting? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (2 minutter siden):

Jeg har en person på min instagram som leter etter ting å kritisere meg for. Alt fra at jeg farger håret til julepynt og hvilke påskeegg mine unger får. Kom ikke her å si at denne personen er ute etter å gi meg saklig kritikk. 

MA får kritikk på hver eneste lille ting hun legger ut. Jeg ser ikke poenget i å henge seg opp i alt hun gjør? 

Om hun gjør noe ulovlig i nettbutikken tenker jeg det er flott at hun får beskjed slik at det kan rettes opp i. Men at det er teit å ta med mannen til et fyr? at datteren har skitten strømpebukse? at hun jobber to jobber? hva er poenget med å kritisere slike ting? 

Igjen, jeg har ikke sagt noe om det er saklig eller usaklig kritikk, men er det hat?
Mulig de som kommer med den type kritikk liker å kritisere for kritikken sin skyld, men er ikke dermed sagt at de hater for det.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Igjen, jeg har ikke sagt noe om det er saklig eller usaklig kritikk, men er det hat?
Mulig de som kommer med den type kritikk liker å kritisere for kritikken sin skyld, men er ikke dermed sagt at de hater for det.
 

Hat er vel en måte å snakke om usaklig kritikk på nett. De fleste bruker den talemåten når man snakker om slike hendelser. 

hvem som hater MA og ikke kan ikke jeg uttale meg om, men om man leser i tråden får jeg ikke akkurat inntrykk av at mange er spesielt fan av henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Hat er vel en måte å snakke om usaklig kritikk på nett. De fleste bruker den talemåten når man snakker om slike hendelser. 

hvem som hater MA og ikke kan ikke jeg uttale meg om, men om man leser i tråden får jeg ikke akkurat inntrykk av at mange er spesielt fan av henne. 

Jeg kan være kritisk mot mange, både saklig og, må innrømme også, usaklig, og dermed ikke fan av de det måtte gjelde, men hater jeg de? Nei, det gjør jeg ikke, og det tror jeg gjelder de aller fleste, så det å bruke hat som uttrykk blir helt feil, mislike er et bedre ord i så måte vil jeg si

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (13 minutter siden):

Hat er vel en måte å snakke om usaklig kritikk på nett. De fleste bruker den talemåten når man snakker om slike hendelser. 

hvem som hater MA og ikke kan ikke jeg uttale meg om, men om man leser i tråden får jeg ikke akkurat inntrykk av at mange er spesielt fan av henne. 

Ting er ikke sort/hvitt. Jeg er en av de som synes det er veldig mye positivt å si om Mette, hun har pågangsmot og kreativitet som få og ikke tvil om at hun er snill etc. etc. Hadde jo aldri giddet å følge henne om jeg mislikte henne. Det betyr ikke at jeg dermed ikke setter spørsmålstegn ved en del av hennes avgjørelser og valg og i mellom kommenterer dem. Det har ingen ting med hat å gjøre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at kommentarer og betraktninger blir kategorisert som hat og kritikk - ikke minst at det blir det av MA selv.

Hun er en uortodoks blogger (er vel mer på snap’en enn blogger). Klart det blir kommentarer fra oss som følger med, ellers hadde bloggen vært død. Noen liker henne, andre skjønner ikke hva som ligger bak valgene hennes og de fleste er vel en blanding.

Det betyr ikke at vi bruker dagene til å sjekke med lys og lykter etter «feil» og noe å ta henne på. Hun har vært veldig åpen  alt fra å prøve å bli gravid til økonomi. Her på KG er det et fellesskap for å kommentere, på samme måte som jeg/vi gjerne ville kommentert noen til en venn/venninne ang felles bekjente. Så er vi ferdige med det og går videre.

Noen her fremstiller jo flertallet av de aktive i tråden som om de vier livet sitt til å kritisere. Skjønner ikke at det går an å ta noe så personlig på andres vegne.

Er sikker på at jeg har venner og bekjente som har kommentert både hva jeg bruker penger på og hvordan vi har valgt å legge opp hagen og uteområdet vårt (for å dra en direkte parallell til MA). Hvis jeg hadde lagt hverdagen min ut på en blogg og på snap så kunne jeg nok ti- eller hundredoblet reaksjonene. Nå er ikke jeg spesielt glad i å høre andre sine meninger hvis jeg ikke har spurt, så derfor har jeg heller ikke et offentlig liv.

Ergo - offentliggjøring = kommentarer. Og det er det hun lever av ved siden av vanlig jobb.

Syns også det virker som om mange kun følger bloggen og derfor ikke forstår kritikken som kommer basert på snap og insta (tror den blir tatt fra løse luften?)

Ingen er vel ute etter å ta henne, vi skriver hva vi syns på godt og vondt. Hun har absolutt ikke «hatere» på linje med enkelte andre blogger, og det er ikke «hat» å kommentere ting hun selv legger ut. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...