Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (47 minutter siden):

Mye av det som skrives om MA her på tråden er ikke bare saklig kritikk. Det verste har blitt moderert bort.

Igjen virker det som om de ve te kritikerne sitter klare på MA sin blogg og snap chat og venter på at hun skal si eller skrive noe som kan kritiseres på tråden her. 

Kritikken som gis er bak mål og er helt absurd. 

Vel, med tanke på hvordan du herjet i debatten i Dixie-tråden så kaster du vel stein i glasshus her, men men

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strange Doll skrev (1 time siden):

Hat er vel en måte å snakke om usaklig kritikk på nett. De fleste bruker den talemåten når man snakker om slike hendelser. 

hvem som hater MA og ikke kan ikke jeg uttale meg om, men om man leser i tråden får jeg ikke akkurat inntrykk av at mange er spesielt fan av henne. 

Blir veldig lite saklig å skrive at man hater , kun fordi man kritiserer 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 timer siden):

So what. Det skader ikke deg om hun fjerner den for en periode. Regner med MA har god kontroll på hva som skjer. 

Kanskje ikke såååå god kontroll på det, i og med at hun gjorde det synlig igjen når det ble informert her inne om at det var ett brudd på kontrakten til Klarna.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke problemet - dersom dere er så himla kritiske til Mette så slutt å følg henne davel? Det er ikke verre enn det. Jeg synes hun eksponerer litt vel mye av livet sitt på nett (selv om hun har moderert seg kraftig det siste året), men det er hennes valg. Hun skal ha kred for å skjerme barna sine fra bloggen, og jeg synes hun er ganske tøff som renoverer en hel campingvogn ila. bare noen uker. Pent ble det også. Hun er virkelig ikke den verste bloggeren. Å sitte her og vri og vrenge på alt hun skriver, skjønner jeg overhodet ikke vitsen med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (35 minutter siden):

Jeg fatter ikke problemet - dersom dere er så himla kritiske til Mette så slutt å følg henne davel? Det er ikke verre enn det. Jeg synes hun eksponerer litt vel mye av livet sitt på nett (selv om hun har moderert seg kraftig det siste året), men det er hennes valg. Hun skal ha kred for å skjerme barna sine fra bloggen, og jeg synes hun er ganske tøff som renoverer en hel campingvogn ila. bare noen uker. Pent ble det også. Hun er virkelig ikke den verste bloggeren. Å sitte her og vri og vrenge på alt hun skriver, skjønner jeg overhodet ikke vitsen med. 

Så fordi hun ikke er den verste bloggeren, så skal hun ikke kritiseres? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 time siden):

Jeg fatter ikke problemet - dersom dere er så himla kritiske til Mette så slutt å følg henne davel? Det er ikke verre enn det. Jeg synes hun eksponerer litt vel mye av livet sitt på nett (selv om hun har moderert seg kraftig det siste året), men det er hennes valg. Hun skal ha kred for å skjerme barna sine fra bloggen, og jeg synes hun er ganske tøff som renoverer en hel campingvogn ila. bare noen uker. Pent ble det også. Hun er virkelig ikke den verste bloggeren. Å sitte her og vri og vrenge på alt hun skriver, skjønner jeg overhodet ikke vitsen med. 

Skjermer barna fra bloggen ? Det ligger mange bilder ute av datteren fra nevnte campingvognferie. Og så er det litt hvordan hun presenterer overskrifter. «Noe har skjedd og det har vært vondt». Uten å fortelle hva som har skjedd. Men det kommer nok frem etterhvert og jeg kan tenke meg hva det er ( sier ikke mer, bare for å bruke hennes metoder). 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trude4

Dette er en av mest aktive tråd her på KG og hun får mer kritikk en mange verre bloggere. Kritikken er også verre enn hos andre som viser mer av privatlivet og barnene. Så hva er det som gjør at dere er så aktive her? Eg skjønner det ikke. Hvorfor misliker dere hun så mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (2 timer siden):

Dette er en av mest aktive tråd her på KG og hun får mer kritikk en mange verre bloggere. Kritikken er også verre enn hos andre som viser mer av privatlivet og barnene. Så hva er det som gjør at dere er så aktive her? Eg skjønner det ikke. Hvorfor misliker dere hun så mye? 

Hvorfor forstår ikke du eller andre at det å kritisere valg eller kommentere avgjørelser og handlinger ikke har med å mislike Mette eller enda verre - hate henne - å gjøre?  

Dessuten er det selvsagt i Mettes interesse at det er blest om bloggen/hennes SoMe, det blir en slags symbiose, så hvorfor kritisere kritikerne? Uten dem ville nok bloggen mer eller mindre dø eller i hvert fall bli mye mindre, og dermed ville inntektsgrunnlaget bli borte. Akkurat dette tror jeg faktisk Mette er klar over ;) 

Endret av Alauda
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Alauda skrev (1 time siden):

Hvorfor forstår ikke du eller andre at det å kritisere valg eller kommentere avgjørelser og handlinger ikke har med å mislike Mette eller enda verre - hate henne - å gjøre?  

Dessuten er det selvsagt i Mettes interesse at det er blest om bloggen/hennes SoMe, det blir en slags symbiose, så hvorfor kritisere kritikerne? Uten dem ville nok bloggen mer eller mindre død eller i hvert fall bli mye mindre, og dermed ville inntektsgrunnlaget bli borte. Akkurat dette tror jeg faktisk Mette er klar over ;) 

Skrottefar sa at missliker var et bedre ord, h*n missliker og derfor skrev eg missliker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (4 timer siden):

Dette er en av mest aktive tråd her på KG og hun får mer kritikk en mange verre bloggere. Kritikken er også verre enn hos andre som viser mer av privatlivet og barnene. Så hva er det som gjør at dere er så aktive her? Eg skjønner det ikke. Hvorfor misliker dere hun så mye? 

Jeg er helt enig. Denne tråden her har utspilt sin rolle. Som du sier er kritkken verre og hun deler nesten ikke noe av sitt privatliv. Det hun deler er helt innenfor mener jeg. 

MA sine ivrige kritikere som absolutt på død og liv skal følge med bloggen hennes og snappen hennes i håp om å ta henne på noe de misliker.

De anser vel seg selv som perfekte selv uten en eneste feil.

Selv kan de be andre brukere som misliker og kritiserer en blogger på en tråd om å slutte å følge bloggeren. Når de selv får råd om det samme om å slutte å følge en blogger de misliker liker de ikke å få det samme rådet. 

Tror ikke de et hvordan det er å blogge. Nå blogger jeg ikke selv men jeg leser flere blogger da voksne bloggere mellom 40 - 60 år. De bloggerne jeg leser er alle flotte og flinke bloggere derav MA sin blogg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (5 timer siden):

Skjermer barna fra bloggen ? Det ligger mange bilder ute av datteren fra nevnte campingvognferie. Og så er det litt hvordan hun presenterer overskrifter. «Noe har skjedd og det har vært vondt». Uten å fortelle hva som har skjedd. Men det kommer nok frem etterhvert og jeg kan tenke meg hva det er ( sier ikke mer, bare for å bruke hennes metoder). 

Hun skjermer barna fra bloggen ja. De bildene hun har fra campingferien er helt innenfor. 

Overskriftene roser jeg henne for og det er opp til henne hvilke overskrifter hun vil bruke. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (6 timer siden):

Jeg fatter ikke problemet - dersom dere er så himla kritiske til Mette så slutt å følg henne davel? Det er ikke verre enn det. Jeg synes hun eksponerer litt vel mye av livet sitt på nett (selv om hun har moderert seg kraftig det siste året), men det er hennes valg. Hun skal ha kred for å skjerme barna sine fra bloggen, og jeg synes hun er ganske tøff som renoverer en hel campingvogn ila. bare noen uker. Pent ble det også. Hun er virkelig ikke den verste bloggeren. Å sitte her og vri og vrenge på alt hun skriver, skjønner jeg overhodet ikke vitsen med. 

Jeg forstår det heller ikke. Det er som du skriver ikke verre enn å slutte og følge henne på hennes sosiale medier. 

Det er mange 40 + bloggere som deler mye mer bilder av sine barnebarn og barn på bloggene sine. MA er en blogger som mange blir inspirerte av. Jeg tror det er flest 40+ bloggere som følger henne og det er jo den aldersgruppen hun når ut til naturlig nok siden hun er voksen. 

Campingvognen ble fin og jeg likte interiøret. 

Jeg skjønner ikke den voldsomme iveren etter å vri og vene på alt hun skriver på blogg og sier på snap chat. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (20 timer siden):

«NOE HAR SKJEDD, OG DET HAR VÆRT VONDT.» står det å lese i overskriften på bloggen, og nysgjerrigheten vekkes. Hva kan ha skjedd? Har de blitt uvenner? Har de kranglet? Er noen skadet? Har de hatt innbrudd mens de var borte??

 

Neida. Skjønte ikke helt hva som hadde «skjedd», men tror det var noe om at hun har forandret seg, evt. har fått eller mistet filter. Tja. Clickbait, kalles det vel.

Forventet du noe annet mtp at innleggene stort sett tar utgangspunkt i hva som diskuteres her på tråden. Hatet 🙄herfra er en stor inspirasjonskilde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullt lov til å ha meninger om det MA driver med. Selvsagt. Men kutt ut den ovenifraogned holdningen. Den der betterwisser holdningen. Hadde hun bare gjort som meg så......   Og frekke kommentarer, utrolig. Jeg reagerer og på ting hun gjør men kunne aldri brukt de ordene noen av dere gjør. Dere må være en gjeng bitre damer. Og MA bør få kred for det hun gjennomfører. Mye positivt.  Kritikk er positvt men det spørs hvordan den serveres. Arroganse og spydigheter , spar dere. MA er en flott person , hun tåler nok kritiske  blikk på det hun gjør. Men ordforrådet...skjerp dere.  Selv om hun skriver åpent om mye trenger hun ikke få det ekle tonefallet mange serverer tilbake. Som om hun er hjernedød.....   

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette overdrevne behovet med å spissformulere negativ kritikk mot MA? Og ikke minst plassere MA i en offerrolle?

Om vi ser litt tilbake i historien så er det en annen blogger/influenser som var veldig flink på dette, ABD. Der var det jo ikke måte på hvor hatefulle folk var mot henne, hvor ekstremt bitchy hatefulle kvinnene var mot henne på KG, hvor alle som var uenig med henne tok feil og hvor ting eskalerte over alle dimmensjoner. Kvinner som hater kvinner. Hun var et offer i følge henne selv.

Er det der vi skal nå? Igjen? Virkelig?

Jeg vet jo at MA deltok på kurset til ABD, hvor hun var fornøyd i starten og deretter raknet det. Men hun er vel ikke ABD? Det er ikke noen tvil om at hun har kopiert en del av triksene hennes (spissformuleringer, clickbait overskrifter og andre lokkemetoder), men hun er ikke ABD! Og selv om det er mange som støtter MA her så unngå nå for alles skyld å synke ned på ABD sitt nivå selv.

Helt greit å kunne komme med kritikk mot MA om en er uenig i noe, helt greit å rose MA når en liker noe veldig godt, og det er lov å være uenig i begge deler.

Men la oss nå ikke synke ned på et nivå hvor enhver kritikk mot MA blir stemplet som hatefulle og usaklige.

Bare fordi noen er uenig i valg av campingvogn og valget om å pusse den opp selv, så hater de ikke nødvendigvis MA. Bare fordi noen påpeker at å slette orgnr og kontaktinfo fra nettbutikken fordi en har tatt ferie, så hater de ikke nødvendigvis MA.

Vær så snill da.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestavind skrev (6 timer siden):

Det er fullt lov til å ha meninger om det MA driver med. Selvsagt. Men kutt ut den ovenifraogned holdningen. Den der betterwisser holdningen. Hadde hun bare gjort som meg så......   Og frekke kommentarer, utrolig. Jeg reagerer og på ting hun gjør men kunne aldri brukt de ordene noen av dere gjør. Dere må være en gjeng bitre damer. Og MA bør få kred for det hun gjennomfører. Mye positivt.  Kritikk er positvt men det spørs hvordan den serveres. Arroganse og spydigheter , spar dere. MA er en flott person , hun tåler nok kritiske  blikk på det hun gjør. Men ordforrådet...skjerp dere.  Selv om hun skriver åpent om mye trenger hun ikke få det ekle tonefallet mange serverer tilbake. Som om hun er hjernedød.....   

Kommentaren din var til ettertanke og noe å tenke over hvordan man kommenterer MA her inne.  

Saklig kritikk tåler alle men det spørs som du skriver hvordan man sier det. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nomore82 skrev (7 timer siden):

Hvorfor dette overdrevne behovet med å spissformulere negativ kritikk mot MA? Og ikke minst plassere MA i en offerrolle?

Om vi ser litt tilbake i historien så er det en annen blogger/influenser som var veldig flink på dette, ABD. Der var det jo ikke måte på hvor hatefulle folk var mot henne, hvor ekstremt bitchy hatefulle kvinnene var mot henne på KG, hvor alle som var uenig med henne tok feil og hvor ting eskalerte over alle dimmensjoner. Kvinner som hater kvinner. Hun var et offer i følge henne selv.

Er det der vi skal nå? Igjen? Virkelig?

Jeg vet jo at MA deltok på kurset til ABD, hvor hun var fornøyd i starten og deretter raknet det. Men hun er vel ikke ABD? Det er ikke noen tvil om at hun har kopiert en del av triksene hennes (spissformuleringer, clickbait overskrifter og andre lokkemetoder), men hun er ikke ABD! Og selv om det er mange som støtter MA her så unngå nå for alles skyld å synke ned på ABD sitt nivå selv.

Helt greit å kunne komme med kritikk mot MA om en er uenig i noe, helt greit å rose MA når en liker noe veldig godt, og det er lov å være uenig i begge deler.

Men la oss nå ikke synke ned på et nivå hvor enhver kritikk mot MA blir stemplet som hatefulle og usaklige.

Bare fordi noen er uenig i valg av campingvogn og valget om å pusse den opp selv, så hater de ikke nødvendigvis MA. Bare fordi noen påpeker at å slette orgnr og kontaktinfo fra nettbutikken fordi en har tatt ferie, så hater de ikke nødvendigvis MA.

Vær så snill da.

Det opplever jeg da heller ikke at skjer. Jeg svarer på «kritikk» (les: mobbing) M får som jeg opplever helt bak mål. At noen kritiserer henne for å vise bakhodet på datteren svarer jeg  f.eks ikke på. Det er vel helt innafor å kommentere, tenker jeg (selvom M er vel ikke den som blottlegger barna sine mest av bloggere...) 

Har aldri ment at noen hater M. Men kritikk bør vel fremstilles på en ok måte så M kan ta lærdom av det. Istedet skrives mye av det på en måte som latterliggjør og henger henne ut - og gjerne pga ting som kun de samme kritikerne henger seg opp i. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA har kommet med nytt innlegg på bloggen i dag, og som hun skriver, så har verken hun eller H valgt å la seg vaksinere mot Covid-19, men altså, Mette jobber innen helse, og det å ikke vaksinere seg da er helt på trynet spør du meg, men men, hun om det 🤢

Sitat

Hüseyin og jeg har ikke tatt vaksinen og vil mest sannsynlig ikke kunne reise ut av landet på noen år. Men jeg tror det vil normaliserer seg etterhvert og vi igjen kan reuse uten koronapass.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...