BiancaWhite Skrevet 25. mai 2019 #481 Del Skrevet 25. mai 2019 19 minutter siden, Jolene skrev: Så når en går i tildekkede klær, edru og blir trakassert er det damens feil? Min opplevelse av tyrkiske menn, er at de holder deg igjen på gaten og nekter deg å gå videre på høylys dag, uavhengig hvordan man går kledd. Husker jeg ble holdt såpass hardt at jeg fikk merke på armen av det. Heldigvis kom de jeg var der med, for alternativet hadde kunnet blitt ille. Jeg sliter med klaustrofobi, slik at jeg får helt panikk i slike situasjoner. Det er ikke uten grunn at tyrkiske menn har dårlig rykte på seg, og jeg kunne ikke blitt mer enig med ryktet, da jeg selv har kjent det på kroppen. Reiser ikke til tyrkia lengre, for å si det sånn. Jeg har ikke denne erfaringa. Så du mener "det er en grunn til at tyrkiske menn har dårlig rykte" , da har kanskje norske kvinner sitt rykte av en grunn og da 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. mai 2019 #482 Del Skrevet 25. mai 2019 5 minutter siden, BiancaWhite skrev: Jeg har ikke denne erfaringa. Så du mener "det er en grunn til at tyrkiske menn har dårlig rykte" , da har kanskje norske kvinner sitt rykte av en grunn og da 😛 Jeg mener at når tyrkiske menn ikke har sperrer for å holde igjen en norsk tildekket kvinne, sier det sitt. Og det er jo alltid gøy å bli holdt igjen på gaten er det ikke? Spesielt når man får blåmerker av det? Jeg drar ikke til land hvor slike holdninger fremvises, for å si det sånn. Når det er sagt, kler jeg meg etter forholdene i det landet jeg er i. Jeg har stort sett en klassisk og konservativ klesstil fra før av, og takler varme bra. Er med andre ord ikke lettkledd når jeg reiser på ferie, bortsett fra når jeg er på stranden. Dette gjør jeg av to grunner: 1) fordi jeg liker selv å være noe tildekket når jeg ferdes rundt, 2) fordi jeg har respekt for kulturen til det landet jeg er i. Med tildekket i denne sammenheng mener jeg: å ikke vise kløft, ha tildekkede skuldre og bukser som går til knærne uten at de er ettersittende. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 25. mai 2019 #483 Del Skrevet 25. mai 2019 Det ser ut som denne bloggeren får valuta for pengene sine. Til de av dere som faktisk er opptatt av hvilke SoMe-profiler man ønsker å løfte opp og frem, ta et øyeblikk og reflekter over hvordan dette har spilt ut. Jeg har ikke viet vedkommende blogger oppmerksomhet, nettopp fordi jeg ønsker mindre fokus på bloggere som skriver for å provosere. I min naivitet tenkte jeg at den typen blogging er på vei ut. Sorry, men helt ærlig det er litt som fluesverm ved en hesteruke. Vi får det vi fortjener når vi vier den typen blogg oppmerksomhet. Se bare på VG og Dagbladet hvor våre klikk styrer hva slags «nyheter» som presenteres. Mulig noen vil ta meg på dobbeltmoral her, men som et fundament når det gjelder bloggkritikk så vurder i alle fall om det er verdt å være en «nyttig idiot» opp mot viktigheten av å engasjere seg i en sak. Er denne bloggeren noen du med dine klikk ønsker å løfte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 25. mai 2019 #484 Del Skrevet 25. mai 2019 På turiststedene i Tyrkia jobber det mange kurdere som kommer landsbygda i øst. Mye fattigdom, de er ofte sterk i troen og familien står sterk. Det er i disse områdene Erdogan har størst støtte. Det er oftest unge menn fra disse områdene som vil til Europa. Tyrkere fra vest har bedre økonomi, utdannelse og er mer vestlig orientert. De er oppvokst i byer og er vant til at kvinner ikke er tildekket. Personlig liker jeg de fra vest bedre da attityden til kurdere er for slitsom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. mai 2019 #485 Del Skrevet 25. mai 2019 41 minutter siden, Jolene skrev: Jeg mener at når tyrkiske menn ikke har sperrer for å holde igjen en norsk tildekket kvinne, sier det sitt. Og det er jo alltid gøy å bli holdt igjen på gaten er det ikke? Spesielt når man får blåmerker av det? Jeg drar ikke til land hvor slike holdninger fremvises, for å si det sånn. Når det er sagt, kler jeg meg etter forholdene i det landet jeg er i. Jeg har stort sett en klassisk og konservativ klesstil fra før av, og takler varme bra. Er med andre ord ikke lettkledd når jeg reiser på ferie, bortsett fra når jeg er på stranden. Dette gjør jeg av to grunner: 1) fordi jeg liker selv å være noe tildekket når jeg ferdes rundt, 2) fordi jeg har respekt for kulturen til det landet jeg er i. Med tildekket i denne sammenheng mener jeg: å ikke vise kløft, ha tildekkede skuldre og bukser som går til knærne uten at de er ettersittende. Enig. Det er slik det skal være. Reiser en som et lands gjest, må man respektere kulturen. Spesielt i muslimske land. Hjemme i Norge kan de gå så lettkledd de bare vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 25. mai 2019 #486 Del Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, Jolene skrev: Jeg mener at når tyrkiske menn ikke har sperrer for å holde igjen en norsk tildekket kvinne, sier det sitt. Og det er jo alltid gøy å bli holdt igjen på gaten er det ikke? Spesielt når man får blåmerker av det? Jeg drar ikke til land hvor slike holdninger fremvises, for å si det sånn. Når det er sagt, kler jeg meg etter forholdene i det landet jeg er i. Jeg har stort sett en klassisk og konservativ klesstil fra før av, og takler varme bra. Er med andre ord ikke lettkledd når jeg reiser på ferie, bortsett fra når jeg er på stranden. Dette gjør jeg av to grunner: 1) fordi jeg liker selv å være noe tildekket når jeg ferdes rundt, 2) fordi jeg har respekt for kulturen til det landet jeg er i. Med tildekket i denne sammenheng mener jeg: å ikke vise kløft, ha tildekkede skuldre og bukser som går til knærne uten at de er ettersittende. Fordi noen tyrkiske menn eller en tyrkisk mann holdt DEG igjen betyr det ikke at alle gjør det. Jeg har aldri opplevd det og har vært i Tyrkia i flere mnd når jeg har vært der. Jeg har vært der 3 ganger og savner å være der. Jeg har gått alene ute sent om kvelden også og det skjedde ingenting. Man må heller ikke dekke seg i Tyrkia. Men nå vet ikke jeg hvor i Tyrkia du var når du var der. Og hvor lenge det er siden. Kjenner ingen som har den erfaringen du har der. Selv om du opplevde det betyr ikke det at alle gjør det og at alle mennesker der er slik. Jeg har også opplevd å bli fulgt etter, selv om jeg gikk fult påkledd. Dette var i Italia... er alle italienske menn slike da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 25. mai 2019 #487 Del Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, Loke37 skrev: På turiststedene i Tyrkia jobber det mange kurdere som kommer landsbygda i øst. Mye fattigdom, de er ofte sterk i troen og familien står sterk. Det er i disse områdene Erdogan har størst støtte. Det er oftest unge menn fra disse områdene som vil til Europa. Tyrkere fra vest har bedre økonomi, utdannelse og er mer vestlig orientert. De er oppvokst i byer og er vant til at kvinner ikke er tildekket. Personlig liker jeg de fra vest bedre da attityden til kurdere er for slitsom. Jeg leste en annen tråd her der norkse folk skrytte sånn av kurdere? at kurdere er de "beste" muslimene osv. Nå får dere bestemme dere da. Jeg har ikke vært i denne delen av Tyrkia, men finner ikke typiske turiststeder så spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. mai 2019 #488 Del Skrevet 25. mai 2019 39 minutter siden, Honey Dew skrev: Enig. Det er slik det skal være. Reiser en som et lands gjest, må man respektere kulturen. Spesielt i muslimske land. Hjemme i Norge kan de gå så lettkledd de bare vil. Der er vi enige. Respekt går gjerne begge veier. 9 minutter siden, BiancaWhite skrev: Fordi noen tyrkiske menn eller en tyrkisk mann holdt DEG igjen betyr det ikke at alle gjør det. Jeg har aldri opplevd det og har vært i Tyrkia i flere mnd når jeg har vært der. Jeg har vært der 3 ganger og savner å være der. Jeg har gått alene ute sent om kvelden også og det skjedde ingenting. Man må heller ikke dekke seg i Tyrkia. Men nå vet ikke jeg hvor i Tyrkia du var når du var der. Og hvor lenge det er siden. Kjenner ingen som har den erfaringen du har der. Selv om du opplevde det betyr ikke det at alle gjør det og at alle mennesker der er slik. Jeg har også opplevd å bli fulgt etter, selv om jeg gikk fult påkledd. Dette var i Italia... er alle italienske menn slike da? Har opplevd dette i Alanya, Antalia og en kystby. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monna1234 Skrevet 25. mai 2019 #489 Del Skrevet 25. mai 2019 5 minutter siden, Jolene skrev: Der er vi enige. Respekt går gjerne begge veier. Har opplevd dette i Alanya, Antalia og en kystby. Enig med Jolene her. Vært i Alanya 2 ggr, og der er dem helt ville. Flaks hvis jeg kom forbi 1 butikk/restaurant uten å måtte rive meg løs for å gå videre😩 Kommer aldri til å dra dit mer, bare mas fra desperate menn der nede😩 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. mai 2019 #490 Del Skrevet 25. mai 2019 3 timer siden, Jolene skrev: Så når en går i tildekkede klær, edru og blir trakassert er det damens feil? Min opplevelse av tyrkiske menn, er at de holder deg igjen på gaten og nekter deg å gå videre på høylys dag, uavhengig hvordan man går kledd. Husker jeg ble holdt såpass hardt at jeg fikk merke på armen av det. Heldigvis kom de jeg var der med, for alternativet hadde kunnet blitt ille. Jeg sliter med klaustrofobi, slik at jeg får helt panikk i slike situasjoner. Det er ikke uten grunn at tyrkiske menn har dårlig rykte på seg, og jeg kunne ikke blitt mer enig med ryktet, da jeg selv har kjent det på kroppen. Reiser ikke til tyrkia lengre, for å si det sånn. Jeg kunne aldri reist til Tyrkia heller, men det er fordi jeg ikke er så glad i varmen. Men egentlig er det jo det samme bloggeren gjør som hun beskriver at mange norske jenter gjør. Bor på hotell med en fyr hun ikke kjenner og forlover seg andre gangen de møtes. Er det mer godkjent fordi hun ikke går med bikini på restaurant?? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. mai 2019 #491 Del Skrevet 25. mai 2019 3 timer siden, Monna1234 skrev: Enig med Jolene her. Vært i Alanya 2 ggr, og der er dem helt ville. Flaks hvis jeg kom forbi 1 butikk/restaurant uten å måtte rive meg løs for å gå videre😩 Kommer aldri til å dra dit mer, bare mas fra desperate menn der nede😩 Takk! Det hjelper ikke å fortelle at du ikke ønsker interessen heller, du må fysisk rive deg løs fra dem. Ikke noe jeg ønsker når jeg er på ferie for å si det sånn. Aldri opplevd dette i andre land jeg har vært i av de innfødte. 2 timer siden, Surikatt skrev: Jeg kunne aldri reist til Tyrkia heller, men det er fordi jeg ikke er så glad i varmen. Men egentlig er det jo det samme bloggeren gjør som hun beskriver at mange norske jenter gjør. Bor på hotell med en fyr hun ikke kjenner og forlover seg andre gangen de møtes. Er det mer godkjent fordi hun ikke går med bikini på restaurant?? Har tenkt det samme. Det blir paradoksalt egentlig. Nettopp fordi man egentlig gjør nøyaktig det samme selv, men bak lukkede dører. Ville forøvirg heller ikke gått på restaurant i bikini 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelisvingen Skrevet 25. mai 2019 #492 Del Skrevet 25. mai 2019 6 timer siden, BiancaWhite skrev: Det er ikke vanskelig å pendle til Tyrkia. Hvorfor synes så mange nordmenn at alt er vanskelig? Det er ikke vanskelig å pendle, men hun blir sliten av alt som foregår nå som hun drar en gang i måneden nedover..alene. Hvordan vil det bli med ett lite barn i tillegg? og i tillegg så jobber hun masse og blir sliten og stresset, det blir vel ikke bedre når hun får et barn hun må sørge for i tillegg? Det er så utrolig lite planlagt, og virker litt panisk, hun fordi hun er snart for gammel og han fordi han vil ha egne barn, men ingen tenkte på barnet i denne situasjonen.. hva slag relasjon skal de få når de ser hverandre kun en gang i måneden. Jeg syntes det er egoistisk og lite gjennomtenkt.. eller hva om de skulle bli skilt, og det er et barn i denne suppa? Hvor ofte får det barnet se sin far? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. mai 2019 #493 Del Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, Jolene skrev: Takk! Det hjelper ikke å fortelle at du ikke ønsker interessen heller, du må fysisk rive deg løs fra dem. Ikke noe jeg ønsker når jeg er på ferie for å si det sånn. Aldri opplevd dette i andre land jeg har vært i av de innfødte. Har tenkt det samme. Det blir paradoksalt egentlig. Nettopp fordi man egentlig gjør nøyaktig det samme selv, men bak lukkede dører. Ville forøvirg heller ikke gått på restaurant i bikini Ja, det jeg vil frem til er at fremgangsmåten til disse mennene er forskjellig men målet er det samme. Jeg har sett det selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. mai 2019 #494 Del Skrevet 26. mai 2019 16 timer siden, Surikatt skrev: Ja, det jeg vil frem til er at fremgangsmåten til disse mennene er forskjellig men målet er det samme. Jeg har sett det selv. Mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. mai 2019 #495 Del Skrevet 26. mai 2019 På 25.5.2019 den 13.44, CecilieX skrev: Det ser ut som denne bloggeren får valuta for pengene sine. Til de av dere som faktisk er opptatt av hvilke SoMe-profiler man ønsker å løfte opp og frem, ta et øyeblikk og reflekter over hvordan dette har spilt ut. Jeg har ikke viet vedkommende blogger oppmerksomhet, nettopp fordi jeg ønsker mindre fokus på bloggere som skriver for å provosere. I min naivitet tenkte jeg at den typen blogging er på vei ut. Sorry, men helt ærlig det er litt som fluesverm ved en hesteruke. Vi får det vi fortjener når vi vier den typen blogg oppmerksomhet. Se bare på VG og Dagbladet hvor våre klikk styrer hva slags «nyheter» som presenteres. Mulig noen vil ta meg på dobbeltmoral her, men som et fundament når det gjelder bloggkritikk så vurder i alle fall om det er verdt å være en «nyttig idiot» opp mot viktigheten av å engasjere seg i en sak. Er denne bloggeren noen du med dine klikk ønsker å løfte? Jeg har heller ikke viet bloggeren noen oppmerksomhet - av samme årsaker. Har fulgt tråden her med "et halvt øye", men forstår ikke helt hvorfor bloggeren har fått en så aktiv tråd. Det er til en viss grad interessant å se hvordan deltagerne i ABIP utvikler seg. Men hvis et av rådene de får er å "provosere på seg en tråd på KG", så syns jeg ikke vi skal bli med på det egentlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 26. mai 2019 #496 Del Skrevet 26. mai 2019 På 25.5.2019 den 11.16, miamiamia skrev: Hva er greia med å utlevere seg så sinnsykt mye? Er det egentlig interessant for oss å lese om denne kvinnen? Tydeligvis,siden du har valgt å lese bloggen hennes 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 26. mai 2019 #497 Del Skrevet 26. mai 2019 (endret) Ooops, feil tråd! Endret 26. mai 2019 av Miss.Wildfox 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 26. mai 2019 #498 Del Skrevet 26. mai 2019 12 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Reklamerer for Avent på bloggen men viser flaskemating med MAM-flasker utenom reklameinnlegg 😅 Når hun egentlig har melk i massevis. Hvorfor ikke gi babyen det beste hvis man får det til ( ikke noe galt med tillegg hvis man må gi det altså). Men hun har jo ( i følge henne selv) alt for mye melk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 26. mai 2019 #499 Del Skrevet 26. mai 2019 26 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Reklamerer for Avent på bloggen men viser flaskemating med MAM-flasker utenom reklameinnlegg 😅 Hvilket firma bruker en bestemor til å reklamere for slikt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 26. mai 2019 #500 Del Skrevet 26. mai 2019 20 minutter siden, Nussepus skrev: Når hun egentlig har melk i massevis. Hvorfor ikke gi babyen det beste hvis man får det til ( ikke noe galt med tillegg hvis man må gi det altså). Men hun har jo ( i følge henne selv) alt for mye melk. 6 minutter siden, FruenFraHavet skrev: Hvilket firma bruker en bestemor til å reklamere for slikt? 😂😂😂 Feil tråd! Skulle i VP! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg