Gå til innhold

Jeg har blitt abortmotstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, loveli skrev:

Paradoksalt nok tenker jeg for hver abortmotstander at det har vært tatt en abort for lite. 😛

Begynner å bli ganske brune holdninger som tyter frem til overflaten her nå 

Anonymkode: 6b4b5...3cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, utfra hva jeg ser her er diskusjonen egentlig "Når er det et liv"? 

Er dere abortmotstandere helt imot abort eller er det greit om grensen senkes med noen uker? Så iallfall hvor mange uker maks er det greit, mener dere? Eller er dere også imot kondom / "sæd til spille"? 

Anonymkode: d4c83...e4c

Skulle vært bra overbefolket her om hver eneste sædcelle skulle ha krav på å overleve og bli til liv hvertfall. 

Anonymkode: 0e316...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, asterix skrev:

Resultatet av å nekte kvinner det du kaller "bekvemmelighetesaborter" vil, uansett hvordan du snur og vender på det, bli at vi vil få uønskede barn som vil måtte betale for abortmotstandernes skinnhellighet i form av en ødelagt barndom, som så vil følge dem hele livet.

Det er da ikke gitt at et slikt barn vokser opp i et helvete?! Hvor har dere dette fra?

I det minste kan barnet vokse opp og få valget "å leve". Hvorfor er abortforkjemperne så plutselig pro barnet, når det er det dere i utgangspunktet vil kvitte dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, Vera skrev:

Så hvem skal ta avgjørelsen om at kvinnen utfører det DU kaller en bekvemmelighetsabort? Du vet ingenting om hvorfor denne kvinnen er en del av abortstatistikken. Ingenting. Du TROR du vet, men det er ikke å vite, det er å TRO. De aller færreste går med en plakat og proklamerer sine innerste tanker. De aller fleste av oss klistrer på oss et smil, slik at du skal fortsette å TRO at alt er greit. For de aller færreste har interesse av å dele sine innerste tanker med deg. Ergo, du VET ikke hvorfor noen tar abort. 

Hadde kanskje vært en idé at gravide kvinner først måtte skjekke fosterets levedyktighet eller sykdomstilstand FØR man fikk grønt lys til abort? Altså at man må ha en reell god grunn for å få innvilget en abort. Ikke gjøre det basert på humør og dagsform, slik det er nå. 14.000 aborter i året, i lille Norge, er ekstremt mye syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Million skrev:

Jeg liker navnet det har i Norge. SELVBESTEMT abort. Altså noe man bestemmer selv, helt uten innblanding fra folk.

Så greit, du kan være abortmotstander for din egen del, men du har faktisk ingenting med å begynne og blande deg inn i andre kvinners beslutninger på området. Faktisk ikke. Og heldigvis for det.

Jeg har aldri tatt abort.

Abort er regulert av lover i Norge, som setter klare grenser for hvordan, når og hva man har lov til å gjøre. Abort er et politisk spørsmål, som man absolutt må få lov til å ha meninger om. Det kan til tider virke som at enkelte er redde for debatten i seg selv, og ytre venstre gjør sitt for å senke kunnskapsnivået betraktelig. 

Og nei, jeg er ingen motstander av selvbestemt abort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvis man er veldig bekymret for antall aborter i Norge vil jeg anbefale å engasjere seg i saker som vi vet gir færre aborttall, nemlig billigere (gjerne gratis) prevensjon, billigere (gjerne gratis) sterilisering, høyere barnetrygd og bedre støtteordninger for enslige mødre. Merkelig nok er ofte abortmotstandere motstandere av disse tiltakene. Det er som om de lever i en drømmeverden - la oss gjøre sikker sex vanskeligst mulig, la oss gjøre det å være enslig mor mest mulig skambelagt og økonomisk vanskelig OG satse på at det blir færrest mulig aborter. Forstå det den som kan.

Hva med å normalisere svangerskap og det å være forelder? Tas det i det hele tatt opp i sammenheng med seksualopplysningen? Eller nevnes bare i en bisetning, sagt med forakt i stemmen sammen med begrep som tenåringsmor, knuste drømmer, alenemor, trygd, uten utdanning osv. Hvor krise tror du det er for kvinner under 35 å bli uplanlagt gravid? Skal virkelig abort være et helt legitimt alternativ? Forøvrig helt enig med deg når det gjelder økonomiske støtteordninger. Flaut og hyklersk av statsministeren å etterspørre flere barn i nyttårstalen når abort er så vanlig.

Og 12 000 aborter i året er ikke lite. Det er på størrelse med en norsk småby.

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
1 time siden, deedee_ skrev:

Du har ikke noe med hva årsaken til at noen velger abort er. At det passer dårlig kan være en helt legitim grunn, du vet ikke noe om situasjonen til vedkommende i det øyeblikket.

Passer det ikke å bli gravid pga livssituasjon, så la være å pul. Så jækla enkelt burde det være. Åjada jeg vet du vil kontre med alle de som blir voldtatt osv, men det er spesielle tilfeller. En promille av tilfellene faktisk. Majoriteten gjør det for de det passer dårlig.

Nei jeg har ikke noe med hva grunn folk har, men når man mener det dreier seg om liv, så har vi rett til å gi våre tanker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HarryDotter skrev:

Passer det ikke å bli gravid pga livssituasjon, så la være å pul. Så jækla enkelt burde det være. Åjada jeg vet du vil kontre med alle de som blir voldtatt osv, men det er spesielle tilfeller. En promille av tilfellene faktisk. Majoriteten gjør det for de det passer dårlig.

Nei jeg har ikke noe med hva grunn folk har, men når man mener det dreier seg om liv, så har vi rett til å gi våre tanker om det.

Finnes utrolig mange som blir gravide på prevansjon, temmelig spesielt å be folk om å slutte å ha sex. Det å ønske å ha sex er ikke det samme som å ville bli gravid. Om det passer dårlig, så passer det dårlig. Det er ikke noe du har noe med. Det dreier seg om liv, nettopp. Livet til en kvinne som blir uønsket gravid er et liv det og, hvorfor er det mindre viktig enn et EMBRYO?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hadde kanskje vært en idé at gravide kvinner først måtte skjekke fosterets levedyktighet eller sykdomstilstand FØR man fikk grønt lys til abort? Altså at man må ha en reell god grunn for å få innvilget en abort. Ikke gjøre det basert på humør og dagsform, slik det er nå. 14.000 aborter i året, i lille Norge, er ekstremt mye syntes jeg.

Var det ment for å provosere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er det ingenting nytt i slike abort diskusjoner. De samme argumentene igjen og igjen. Selvbestemt abort er nok kommet for å bli. Arbeid heller for å bedre levevilkårene og tilby gratis prevensjon. I 1996 var antall abort ca 16000 på landsbasis. Nå er vi nede i ca 13000. Jeg har en hypotese om at mye av grunnen er at mennene tar mer ansvar for barna sine enn det var vanlig før. 

Anonymkode: 0510c...b7e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HarryDotter skrev:

Passer det ikke å bli gravid pga livssituasjon, så la være å pul. Så jækla enkelt burde det være. Åjada jeg vet du vil kontre med alle de som blir voldtatt osv, men det er spesielle tilfeller. En promille av tilfellene faktisk. Majoriteten gjør det for de det passer dårlig.

Nei jeg har ikke noe med hva grunn folk har, men når man mener det dreier seg om liv, så har vi rett til å gi våre tanker om det.

Jeg skal altså ikke kunne ha et sexliv med min partner, der vi bruker prevensjon, fordi det er en bitte liten sjanse for at jeg fortsatt kan bli gravid og du er mot abort?

 

Yes, da...

Anonymkode: 5fab8...662

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HarryDotter skrev:

Passer det ikke å bli gravid pga livssituasjon, så la være å pul. Så jækla enkelt burde det være. Åjada jeg vet du vil kontre med alle de som blir voldtatt osv, men det er spesielle tilfeller. En promille av tilfellene faktisk. Majoriteten gjør det for de det passer dårlig.

Nei jeg har ikke noe med hva grunn folk har, men når man mener det dreier seg om liv, så har vi rett til å gi våre tanker om det.

Jepp, helt enig. Det fremstilles som om alle som tar abort er rusa tenåringer som er voldtatt av sin egen far, når realiteten er at de alle fleste er oppegående mennesker fra normale familier, som det bare er litt ubekvemt å få barn for. 

Anonymkode: 54a93...9e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er så opptatt av det ufødte liv, så får man jobbe hardt for at de som egentlig ønsker barn, men tar abort på grunn av en vanskelig livssituasjon, får den hjelpen de trenger for å bære frem barnet. 

Så kan vi som ikke ønsker barn, blir gravide på grunn av voldtekt eller what ever, få ta abort i fred. 

Jobb for at livene som faktisk blir til, blir best mulig, så skal jeg respektere deres holdning om at alt liv er hellig. 

Anonymkode: 5fab8...662

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjertet begynner å slå når fosteret er 3-5 uker gammelt.

Anonymkode: b3ce0...89d

Et hjerte er en muskel. En muskel definerer ingenting. Vi er ingenting uten hjernen vår 

Anonymkode: 55522...9ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et hjerte er en muskel. En muskel definerer ingenting. Vi er ingenting uten hjernen vår 

Anonymkode: 55522...9ec

Det argumentet der holder ikke vann. Hva med alzheimerspasienter? Funksjonshemmede? Folk som har blitt hjerneskadet i bilulykker? Skal det være iq-krav på menneskeverd? 

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, HarryDotter said:

Passer det ikke å bli gravid pga livssituasjon, så la være å pul. Så jækla enkelt burde det være. Åjada jeg vet du vil kontre med alle de som blir voldtatt osv, men det er spesielle tilfeller. En promille av tilfellene faktisk. Majoriteten gjør det for de det passer dårlig.

Nei jeg har ikke noe med hva grunn folk har, men når man mener det dreier seg om liv, så har vi rett til å gi våre tanker om det.

Si det til alle mennene som mener det burde være mulig med juridisk abort. Det har vært mange og lange tråder om det her på KG.

Anonymkode: f204f...aef

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er så opptatt av det ufødte liv, så får man jobbe hardt for at de som egentlig ønsker barn, men tar abort på grunn av en vanskelig livssituasjon, får den hjelpen de trenger for å bære frem barnet. 

Så kan vi som ikke ønsker barn, blir gravide på grunn av voldtekt eller what ever, få ta abort i fred. 

Jobb for at livene som faktisk blir til, blir best mulig, så skal jeg respektere deres holdning om at alt liv er hellig. 

Anonymkode: 5fab8...662

Det barnet dere ikke gidder ha, kan dere adoptere vekk. Hvorfor har du rett til å ta livet av det, bare fordi det kommer fra deg? Minner meg om boka "Min fars hus", der faren er overgriper og rasjonaliserer det med at "det er jo min unge".

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det argumentet der holder ikke vann. Hva med alzheimerspasienter? Funksjonshemmede? Folk som har blitt hjerneskadet i bilulykker? Skal det være iq-krav på menneskeverd? 

Anonymkode: bf711...438

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det barnet dere ikke gidder ha, kan dere adoptere vekk. Hvorfor har du rett til å ta livet av det, bare fordi det kommer fra deg? Minner meg om boka "Min fars hus", der faren er overgriper og rasjonaliserer det med at "det er jo min unge".

Anonymkode: bf711...438

Hæ?

Anonymkode: f204f...aef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vera skrev:

Spiser du egg? Fy faen, skjerp deg, du spiser hønas baby! Ser du? Ingen argumentasjon med rot i virkeligheten whatsoever. Kanskje derfor abortmotstandere sliter med å bli tatt seriøst? 

Et egg er ikke en "begynnende kylling" når egget ikke er befruktet. I et befruktet egg vil du finne en rød flekk i plomma. Det er starten på en kylling. Et vanlig egg kan sammenlignes med et egg i kvinnens livmor som ikke er befruktet.

Anonymkode: b044f...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et hjerte er en muskel. En muskel definerer ingenting. Vi er ingenting uten hjernen vår 

Anonymkode: 55522...9ec

I så fall kan vi fint ta livet av folk til de er 25, da hjernen først er ferdig utvokst da. :sarkasme:

Mennesker blir født men en svært underutviklet hjerne, nettopp fordi vi har så diger hjerne at det meste av den må utvikles utenfor mors kropp for at vi skal kunne pasere gjennom bekkenet. I forhold til det vi blir senere er vi født som en gullfisk. Det du sier gir ingen mening eller blir bare bestialsk. Et spedbarn har heller ingen nevneverdig intelligens.

Anonymkode: e32c7...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...