Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

"vi har påskeferie"? Javel? men det publiseres jo både innhold og reklame. Er det bare Netfit som har påskeferie tru... 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Kollontaj skrev:

La meg gjette; alkoholen vises ikke på samme bilde som det andre de selger? 

Korrekt. Reker og rekepilling er stikkordet.

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, Oline12 skrev:

Dette er gjennomgående i hele tråden. Det blir stilt spm ved hvorfor CBE får så mye kritikk. Jeg tror mange tenker, siden alt ser så perfekt ut på "bloggen"(samlebetegnelse på hele SoMe-kanalene her), så er dette mennesker som er fornuftige og har ting på stell. For det ser jo slik ut? Derfor blir kanskje alt det de gjør som ikke er greit kritisert ekstra mye. Det kan jo ikke stemme at så oppegående mennesker gjør slike ting? Min konklusjon blir at enten, de gjør det for klikk, eller at de faktisk ikke forstår hvilke signaler de sender ut om seg selv. Det virker så lite gjennomtenkt oppførselen deres i denne krisen hele landet vårt er i. 

Jeg for min del har ikke uttalt meg noe om at jeg synes de virker oppegående eller hvor gjennomtenkt deres oppførsel er. Det jeg alltid har hevdet, og fortsatt hevder, er at jeg synes denne tråden er verre enn det kritikkverdige de gjør. Jeg får helt vondt i meg av å lese denne tråden. Ikke fordi jeg er en "CBE-fan" eller fordi jeg forsvarer det de sier og gjør, men fordi den slik massiv tråd med side opp og side ned hver dag med heftig kritikk er helt umenneskelig, og gjør at jeg ender opp med å føle sympati for dem. Fordi det blir for mye, for voldsomt.

• Liker 12
Skrevet
8 timer siden, Kollontaj skrev:

LKE (står i bloggen) leverer altså ungene og CBE på hytta 10.30 og kjører til Oslo for et møte som er så viktig at han i før kl 14 er ute og løper. Jaggu. Det høres ut som en plausibel grunn til å oppholde seg i Oslo. 

Jogget i Oslo? Skjønte ikke helt 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, MiniMjau skrev:

Jogget i Oslo? Skjønte ikke helt 

Han løp over en time i Oslo (med en kompis). 

Endret av Kollontaj
  • Liker 10
Skrevet

Jeg kommenterte her inne en gang og uheldigvis trykket jeg på : Varsle om svar

Det skulle jeg aldri ha gjort. Kommer jo mail på rekke og rad dagen lang. Er hun så viktig og diskutere og rakke ned på? Er det så himla kritisk ALT hun gjør at vi ikke evner å tenke og bry oss om andre ting? Jeg fatter ikke at hun er så viktig🤔

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, pøbelsara skrev:

Men altså: Har mannen hennes faktisk kjørt til Oslo for å løpe rundt Frognerparken? :daane:

Nå?!? Når de som bor i indre by henges ut i avisen for at de ferdes for tett sammen når de er ute?

Ja. Det er urettferdig at de får så mye kritikk. :ironi: 

Er dette noe de selv har skrevet? Jeg kan bare ikke tro at man under en pandemi, når man selv bor ved en park og en skog og et sted med mindre tetthet i befolkningen, velger å dra inn til indre by i Oslo for å løpe? Går det ann å være så i utakt med tiden og anbefalingene? Det er kjipt nok for de som bor i indre by i små leiligheter, uten balkong å få kjeft når man prøver å lufte seg litt og prøver å holde reglene, men så kommer det altså folk i tillegg utenifra for å løpe??? Hva med å gå tur/bevege seg fra egen bolig er det denne bedriften ikke forstår?

Det er masse, masse ressurser som brukes på smittevern og smittesporing i disse dager, spesielt i storbyene, og da burde man kunne forvente at folk følger helt enkle regler og bruker hodet, det er da virkelig ikke så vanskelig? 

• Liker 47
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Er dette noe de selv har skrevet? Jeg kan bare ikke tro at man under en pandemi, når man selv bor ved en park og en skog og et sted med mindre tetthet i befolkningen, velger å dra inn til indre by i Oslo for å løpe? Går det ann å være så i utakt med tiden og anbefalingene? Det er kjipt nok for de som bor i indre by i små leiligheter, uten balkong å få kjeft når man prøver å lufte seg litt og prøver å holde reglene, men så kommer det altså folk i tillegg utenifra for å løpe??? Hva med å gå tur/bevege seg fra egen bolig er det denne bedriften ikke forstår?

Det er masse, masse ressurser som brukes på smittevern og smittesporing i disse dager, spesielt i storbyene, og da burde man kunne forvente at folk følger helt enkle regler og bruker hodet, det er da virkelig ikke så vanskelig? 

Ja, han dokumenterte på IG-stories. Og han har vel åpen profil på Strava også?

Hun skrev i bloggen at han hadde kjørt henne til hytta før han kjørte til Oslo for et møte. Han ga uttrykk for at han var veldig fornøyd med å ha fullført både møte og løpetur og la ut løpeturen på IG-stories. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja, han dokumenterte på IG-stories. Og han har vel åpen profil på Strava også?

Hun skrev i bloggen at han hadde kjørt henne til hytta før han kjørte til Oslo for et møte. Han ga uttrykk for at han var veldig fornøyd med å ha fullført både møte og løpetur og la ut løpeturen på IG-stories. 

Det er helt uforståelig. Dette er en tid hvor det virkelig avsløres om man er i stand til å tenke på andre enn seg selv eller ikke...

• Liker 34
Skrevet (endret)

Jeg har et spørsmål.

La oss si om noen år at barna til CBE kommer over denne tråden. De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år. (Denne tråden her ble startet februar 2019 og har per nå 958 sider). De leser at det sitter mange og følger foreldrene daglig i sosiale medier for å ile inn her og klage på at "nå har de vinglass fremme IGJEN!" - over hundrevis av sider. De leser at flere her inne anser foreldrene som ufyselige, at de ikke eier selvinnsikt eller evne til å tenke på andre enn seg selv. De leser at moren får gjentatt kritikk over måneder og år på måten hun står på, måten hun prater på, måten hun smiler på, det blir spekulert i at moren har dårlig selvtillit, er avhengig av bekreftelse, ser på barna som rekvisitter til bloggen, bare for å nevne en liten del av hva denne tråden inneholder.

Hvis de en gang leser dette (og mye mer) - vil det være til barnas beste?

Endret av Nudeldama
  • Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg har et spørsmål.

La oss si om noen år at barna til CBE kommer over denne tråden. De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år. (Denne tråden her ble startet februar 2019 og har per nå 958 sider). De leser at det sitter mange og følger foreldrene daglig i sosiale medier for å ile inn her og klage på at "nå har de vinglass fremme IGJEN!" - over hundrevis av sider. De leser at flere her inne anser foreldrene som ufyselige, at de ikke eier selvinnsikt eller evne til å tenke på andre enn seg selv. De leser at moren får gjentatt kritikk og måneder og år på måten hun står på, måten hun prater på, måten hun smiler på, det blir spekulert i at moren har dårlig selvtillit, er avhengig av bekreftelse, ser på barna som rekvisitter til bloggen, bare for å nevne en liten del av hva denne tråden inneholder.

Hvis de en gang leser dette (og mye mer) - vil det være til barnas beste?

Så da er det bedre å snu det andre kinnet til og ignorere det av hensyn til de rundt? Som man reder, ligger man. Skal man ikke kunne diskutere Trumph (det var det beste jeg kom på akkurat nå), med hensyn til barna hans. Velger man å sette seg i offentligheten, velger man å få både positive og negative meninger om seg selv. Det er CBE AS som har valgt å dra inn småfolket, ingen andre. 

• Liker 40
Skrevet
1 minutt siden, neon_sun skrev:

Så da er det bedre å snu det andre kinnet til og ignorere det av hensyn til de rundt? Som man reder, ligger man. Skal man ikke kunne diskutere Trumph (det var det beste jeg kom på akkurat nå), med hensyn til barna hans. Velger man å sette seg i offentligheten, velger man å få både positive og negative meninger om seg selv. Det er CBE AS som har valgt å dra inn småfolket, ingen andre. 

Betyr at du mener at det er, eller ikke er, til barnas beste om de evt leser denne tråden?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Betyr at du mener at det er, eller ikke er, til barnas beste om de evt leser denne tråden?

Både og. Endel av tingene her er usakelig, men mye er viktig. Er det heller riktig at de skal bli skånet for hva de har vært med på? Er det bedre å vokse opp i den tro at det er ok å redigere seg tynnere? Å være frekk mot andre som ikke mener det samme som dem? And so on... Jeg tenker nei. 

• Liker 26
Skrevet
Akkurat nå, neon_sun skrev:

Både og. Endel av tingene her er usakelig, men mye er viktig. Er det heller riktig at de skal bli skånet for hva de har vært med på? Er det bedre å vokse opp i den tro at det er ok å redigere seg tynnere? Å være frekk mot andre som ikke mener det samme som dem? And so on... Jeg tenker nei. 

Det trenger jo ikke være enten/eller. Enten så har man tusen sider med daglig kritikk over 1,5 år eller så kan man ikke kritisere noe noen gang. Det er jo en veldig kunstig oppstilling, da det finnes et hav av alternativer mellom der.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke lov å diskutere barna med @Nudeldama sin vinkling. 

Nice try..

• Liker 32
Skrevet
2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det er ikke lov å diskutere barna med @Nudeldama sin vinkling. 

Nice try..

Min hensikt er ikke å diskutere barna, det er et enkelt ja/nei-spørsmål.

Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Men hva mener du:  Er det eller er det ikke til barnas beste at de eksponeres daglig i foreldrenes SoMe-kanaler?

Til informasjon, så brukes aldri barnas navn her inne - konsekvent ikke. Det betyr at hvis man googler dem, kommer ikke denne tråden opp. Hva synes du om det? Er det til barnas beste eller ikke til barnas beste?

Når flere av disse barna som har vært konstant eksponert siden før de ble født, oppdager hva de har vært utsatt for, og blir lei seg og opprørt over at de er er helt uvitende kjendiser, så tenker jeg at de synes det er helt greit å vite noen andre også har reagert. Jeg har aldri kalt foreldrene ufyselige, og jeg tenker at man må rapportere slike regelbrudd, slik at de blir fjernet fra tråden.

Så du intervjuet med Sara Skrogan teigen på Lindmo? Hvor hun fortalte at noe av det første hun lærte å si var "gå vekk!" Har du sett datteren til Kim Kardashian - som toåring(!) rope "No pictures!"?

Har du lest historien til datteren til Rune Larsen? Sett "The Truman show?"

Du skal ikke tåle så inderlig  vel den urett som ikke rammer deg selv.

Var det et ja eller nei på mitt spørsmål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...