Ultiva Skrevet 10. februar 2020 #15881 Skrevet 10. februar 2020 (endret) *Dobbelpost* Endret 10. februar 2020 av Ultiva 3
pøbelsara Skrevet 10. februar 2020 #15882 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, MissLucy skrev: hvor mange ganger har vi sagt dette?: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/BRB5R0/naar-kvinner-staar-bak-makten-blir-journalistene-mildere-stemt-anki-gerhardsen Tja. Ganske mange ganger, ja. Det er vel essensen av hva som har vært debattert her inne og rundt andre influencere i noen år nå. I følge enkelte er det bare vi som skriver her inne som er opptatt av dette. Heldigvis tar de helt feil. 20
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. februar 2020 #15883 Skrevet 10. februar 2020 (endret) 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Tja. Ganske mange ganger, ja. Det er vel essensen av hva som har vært debattert her inne og rundt andre influencere i noen år nå. I følge enkelte er det bare vi som skriver her inne som er opptatt av dette. Heldigvis tar de helt feil. Hmm, det har vel vært åpenbart en stund? 😄 Endret 10. februar 2020 av lillesnøfnugg
pøbelsara Skrevet 10. februar 2020 #15884 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, Ultiva skrev: Ja det er jo leit at hun selvfølgelig heller ikke har noe skyld i sine tallrike øyebetennelser 🙃 CBE, la meg i så fall spare deg for tid og penger. Legen kommer til å gi deg beskjed om å fjerne plastikkvippene og om å droppe kontaktlinser, øyesminke og lange, tykke løsnegler de neste ukene for å gi øynene dine sårt tiltrengt hvile fra disse konstante bakteriebombene. Men - jeg husker at både kontaktlinser, løsvipper og øyesminke var på plass dagen etter at du fikk konstatert kraftig øyebetennelse i fjor (USA-turen). Så du vet vel best, som vanlig Siden hun velger å legge ut nærbilder av infiserte øyne på sine SoMe-kanaler, så kan vi vel gi henne noen råd? Få av neglene - fjern vippene - og IKKE bruk linser før infeksjonen er borte! Og litt generell folkeopplysning: Både pålimte vipper som sitter i ukesvis og pålimte negler er skikkelig bakteriebomber. Det fuktige miljøet rundt øynene er det beste miljøet mange bakterier vet - og limet som sitter i ukevis i den våte vippekanten, er er ypperlig sted for bakterievekst. Legg til at man tar på seg linser hver dag - med fingrene hvor de pålimte neglene gir tilsvarende gode forhold for at bakterier skal få vokse i fred - så blir summen stadig tilbakevendende øyeinfeksjoner. 32
pøbelsara Skrevet 10. februar 2020 #15885 Skrevet 10. februar 2020 (endret) 12 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hmm, det har vel vært åpenbart en stund? 😄 Jo da - jeg har jo også hevdet det - fordi jeg har et liv utenfor KG og faktisk vet at dette diskuteres av seriøse folk både her og der. Men noen av de mest innbitte fansen som pleier å skrive her, hevder jo at det kun er oss her på KG som er opptatt av dette. Endret 10. februar 2020 av pøbelsara 18
Undreguri Skrevet 10. februar 2020 #15886 Skrevet 10. februar 2020 Hva skal der blogges om nå som TIIIATERET og sykdom ( snart) er over...? 11
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. februar 2020 #15887 Skrevet 10. februar 2020 4 minutter siden, Undreguri skrev: Hva skal der blogges om nå som TIIIATERET og sykdom ( snart) er over...? Dette ☝🏼
Castor Troy Skrevet 10. februar 2020 #15888 Skrevet 10. februar 2020 5 minutter siden, Undreguri skrev: Hva skal der blogges om nå som TIIIATERET og sykdom ( snart) er over...? Hun kan ta på seg slaskete joggeklær og ikke bruke sminke eller fikse håret. Deretter sette seg ned med kebabmiddag og 2 kilo smågodt. Det vil jeg se iallfall. Hun sa hun var en jente som like å tøyse og tulle i et intervju, men vet ikke om jeg kjøper den. 27
Sandberg Skrevet 10. februar 2020 #15889 Skrevet 10. februar 2020 (endret) Man kan bli skikkelig dårlig av medikamenter. Å bruke seg selv som referanse framstår som lite opplyst. Bloggen skal være et glanset magasin iflg bloggeier. Å spekulere i hensikter med hva som blir lagt ut på bloggen, er lite hensiktsmessig i så måte. Å stadig diskutere negler og øyevipper er greit hvis man er 14 år. Å referere til at bloggen er diskutert og kritisert i andre fora, er ikke troverdig. Med mindre man har dokumentasjon. Hva med å løfte blikket og fokusere på hva som egentlig er kritikkverdig ved bloggen? Endret 10. februar 2020 av Sandberg tilføyelse 6
Sandin Skrevet 10. februar 2020 #15890 Skrevet 10. februar 2020 Hun tålte Cosylan i 2011 i hvert fall https://www.carolinebergeriksen.no/2011/01/14/hva-skal-du-med-sats/comment-page-2/ 10
Pollen Skrevet 10. februar 2020 #15891 Skrevet 10. februar 2020 14 minutter siden, Sandin skrev: Hun tålte Cosylan i 2011 i hvert fall https://www.carolinebergeriksen.no/2011/01/14/hva-skal-du-med-sats/comment-page-2/ Det er 9 år siden🙄 2
Sandberg Skrevet 10. februar 2020 #15892 Skrevet 10. februar 2020 14 minutter siden, Sandin skrev: Hun tålte Cosylan i 2011 i hvert fall https://www.carolinebergeriksen.no/2011/01/14/hva-skal-du-med-sats/comment-page-2/ Var det Cosylan hun reagerte på nå? 3
pøbelsara Skrevet 10. februar 2020 #15893 Skrevet 10. februar 2020 21 minutter siden, Sandberg skrev: Man kan bli skikkelig dårlig av medikamenter. Å bruke seg selv som referanse framstår som lite opplyst. Bloggen skal være et glanset magasin iflg bloggeier. Å spekulere i hensikter med hva som blir lagt ut på bloggen, er lite hensiktsmessig i så måte. Å stadig diskutere negler og øyevipper er greit hvis man er 14 år. Å referere til at bloggen er diskutert og kritisert i andre fora, er ikke troverdig. Med mindre man har dokumentasjon. Hva med å løfte blikket og fokusere på hva som egentlig er kritikkverdig ved bloggen? Har du sett IG-storyen hennes i dag? 17
Oline12 Skrevet 10. februar 2020 #15894 Skrevet 10. februar 2020 30 minutter siden, Sandberg skrev: Man kan bli skikkelig dårlig av medikamenter. Å bruke seg selv som referanse framstår som lite opplyst. Bloggen skal være et glanset magasin iflg bloggeier. Å spekulere i hensikter med hva som blir lagt ut på bloggen, er lite hensiktsmessig i så måte. Å stadig diskutere negler og øyevipper er greit hvis man er 14 år. Å referere til at bloggen er diskutert og kritisert i andre fora, er ikke troverdig. Med mindre man har dokumentasjon. Hva med å løfte blikket og fokusere på hva som egentlig er kritikkverdig ved bloggen? Enig i at andre sine erfaringer med medikamenter er totalt uinteressant. Like uinteressant å diskutere om hun var syk/hvordan type syk. Det er ikke relevant. Men er helt uenig i at det ikke er hensiktsmessig i å spekulere i hvorfor ting blir lagt ut på bloggen. Det syns jeg er ganske så interessant. Hvorfor legge ut dette på en reklamekanal/glanset magasin? Det gir ikke mening. For min del begynner jeg å lure på om CBE forstår selv at det hun legger ut på instastories og blogg blir sett av mange ukjente mennesker? I tillegg, den Netfitgreia går jo kjempebra. Er det LKE som drifter den delen siden han er snart PT? Kanskje det er hans prosjekt og frua har lite å gjøre med det? De burde jo fulgt opp på den challengen. Også hadde de naturligvis glemt å informere om hviledagen på dag 5. Altså for noe amatørmessig opplegg. 31
Sandin Skrevet 10. februar 2020 #15895 Skrevet 10. februar 2020 24 minutter siden, Pollen skrev: Det er 9 år siden🙄 Ja, hun har jo sant nok blitt mye mer skrøpelig helsemessig på de ni årene så sikkert mer sensitiv nå. 24 minutter siden, Sandberg skrev: Var det Cosylan hun reagerte på nå? Hun refererer selv til i dagens innlegg at hun reagerer på hostesaft med morfin. I 2011 tok hun det i hvert fall. I dag finnes også Solvipect Comp på markedet, som også inneholder samme type morfin. Jeg vet ikke hva hun fikk forskrevet, men ut i fra innlegget virker det unektelig som om det er med morfin. Poenget mitt er egentlig bare at hun stadig forteller nye ting og dramatiserer veldig, så da blir det til at man blir litt sånn jeje når hun syter om noe. 20
Sandberg Skrevet 10. februar 2020 #15896 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, Oline12 skrev: Enig i at andre sine erfaringer med medikamenter er totalt uinteressant. Like uinteressant å diskutere om hun var syk/hvordan type syk. Det er ikke relevant. Men er helt uenig i at det ikke er hensiktsmessig i å spekulere i hvorfor ting blir lagt ut på bloggen. Det syns jeg er ganske så interessant. Hvorfor legge ut dette på en reklamekanal/glanset magasin? Det gir ikke mening. For min del begynner jeg å lure på om CBE forstår selv at det hun legger ut på instastories og blogg blir sett av mange ukjente mennesker? I tillegg, den Netfitgreia går jo kjempebra. Er det LKE som drifter den delen siden han er snart PT? Kanskje det er hans prosjekt og frua har lite å gjøre med det? De burde jo fulgt opp på den challengen. Også hadde de naturligvis glemt å informere om hviledagen på dag 5. Altså for noe amatørmessig opplegg. Skjønner hva du mener. Greia er at en sånn type blogg framstår som en salig blanding av privatliv og business. Og det er vel derfor den har blitt så populær. Men...ingen av oss kjenner egentlig familien og relasjoner. Netfit følger jeg ikke. Er det ikke bra nok, så slår det ikke an.
Sandberg Skrevet 10. februar 2020 #15897 Skrevet 10. februar 2020 8 minutter siden, Sandin skrev: Ja, hun har jo sant nok blitt mye mer skrøpelig helsemessig på de ni årene så sikkert mer sensitiv nå. Hun refererer selv til i dagens innlegg at hun reagerer på hostesaft med morfin. I 2011 tok hun det i hvert fall. I dag finnes også Solvipect Comp på markedet, som også inneholder samme type morfin. Jeg vet ikke hva hun fikk forskrevet, men ut i fra innlegget virker det unektelig som om det er med morfin. Poenget mitt er egentlig bare at hun stadig forteller nye ting og dramatiserer veldig, så da blir det til at man blir litt sånn jeje når hun syter om noe. Så poenget ditt er? 1
Gjest pop up bruker Skrevet 10. februar 2020 #15898 Skrevet 10. februar 2020 (endret) Hadde de ikke dratt inn en "privat" hobby i bedriften, hadde de heller ikke trengt å forklare sykdom og utbrodere hvorfor og hvordan. Stengt talt trenger de ikke heller, men når de først har sagt A kan det sikkert være vanskelig å la være å forklare resten. Så fort de gjør noe som fint kunne vært privat til offentlig en del av bedriften vil det både få fokus, og leserne vil undre seg hvis ting ikke får som planlagt. Litt mer privatliv, og da mener jeg skikkelig privatliv, ville vært løsningen her. Denne blandingen av privatliv og blogg kan ikke bare være frustrende for leserne, men også for influenserne når de ser at det som gjerne skulle vært privat, som årsak til sykdom, ikke bli privat fordi de har viklet seg inn i et nett hvor både offentlighet og privat er fanget. Stengt talt er det hele bare et trist skue. Endret 10. februar 2020 av pop up bruker
Agatha Spinatha Skrevet 10. februar 2020 #15899 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, Sandberg skrev: Man kan bli skikkelig dårlig av medikamenter. Å bruke seg selv som referanse framstår som lite opplyst. Bloggen skal være et glanset magasin iflg bloggeier. Å spekulere i hensikter med hva som blir lagt ut på bloggen, er lite hensiktsmessig i så måte. Å stadig diskutere negler og øyevipper er greit hvis man er 14 år. Å referere til at bloggen er diskutert og kritisert i andre fora, er ikke troverdig. Med mindre man har dokumentasjon. Hva med å løfte blikket og fokusere på hva som egentlig er kritikkverdig ved bloggen? Men det er jo ikke et glanset magasin da skillet mellom privatliv og forretningsdrift ikke er tydelig nok. Denne bloggen fremstår som en amatørmessig dagbok blandet inn med salg av diverse varer og familieliv. Jeg synes at bloggeren opptrer desperat slik som hun markedsfører seg selv for tiden. Familieliv blandet med kommersielle hensikter er kritikkverdig og det er vel dette som bla diskuteres her? 16
Sandin Skrevet 10. februar 2020 #15900 Skrevet 10. februar 2020 40 minutter siden, Sandberg skrev: Så poenget ditt er? Sorry, I can't help you. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå