Castor Troy Skrevet 11. februar 2020 #15961 Skrevet 11. februar 2020 Har lenge synes frua minner om et eller annet, men kom ikke på det før idag. Synes Caroline minner veldig om damene fra filmen "Stepford Wives" med Nicole Kidman, anbefales til alle som ikke har sett den 😁 8
Nobile Skrevet 11. februar 2020 #15962 Skrevet 11. februar 2020 Morsomt at hun har fått piercing i navelen nå, type 15 år etter det var populært. 14
Dr. A. Kula Skrevet 11. februar 2020 #15963 Skrevet 11. februar 2020 1 time siden, Camillalilla skrev: Må si at jeg nesten blir lettere provosert av dette innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/10/snipp-snapp-snute-2/ der hun skriver at det er så viktig å « sette av tid til noe du kan gjøre kun for deg selv». Hva i alle dager tror hun vanlige arbeidstakere kaller frisørbesøk, neglsalongbesøk, kafébesøk og egentrening? Bloggere lever i et tilsynelatende alternativt univers der sånt kalles jobb og ikke egentid. Nå er jeg helt enig i at litt egentid er viktig i en travel hverdag, men å ymte om at hun har lite egentid, den kjøper jeg bare ikke! Og så ingen misforstår; det er flott at hun har funnet tid til å være med på teater. Det er helt sikkert veldig bra for henne å få impulser utenfor bloggerbobla. Men hennes dager er ikke travlere enn de aller fleste andres dager som er i jobb og har barn, lekser og fritidsaktiviteter. Uten å ha klikket inn på linken og bidratt til bloggaktivitet, så må jeg minne om at hun selvsagt ikke regner de aktivitetene du ramser opp som egentid all den tid hun har mannen med til fotografering. 8
Rev. Revenge Skrevet 11. februar 2020 #15964 Skrevet 11. februar 2020 4 minutter siden, Nobile skrev: Morsomt at hun har fått piercing i navelen nå, type 15 år etter det var populært. Den har hun hatt i alle år, men ikke alltid pyntet. Nå altså påtegnede fregner og navlepynt. I den lett modne alderen 34(?) år. 24
Castor Troy Skrevet 11. februar 2020 #15965 Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Den har hun hatt i alle år, men ikke alltid pyntet. Nå altså påtegnede fregner og navlepynt. I den lett modne alderen 34(?) år. Jeg liker det, godt hun har noe crazy og upassende hun også, når alt annet er pertentlig og på stell 2
Breakeven Skrevet 11. februar 2020 #15966 Skrevet 11. februar 2020 Hva er disse fregnene dere snakker om? Jeg har blitt blokket på Instagram så får ikke sett.
Castor Troy Skrevet 11. februar 2020 #15967 Skrevet 11. februar 2020 (endret) 1 minutt siden, Breakeven skrev: Hva er disse fregnene dere snakker om? Jeg har blitt blokket på Instagram så får ikke sett. Hun bruker og reklamerer flittig for en fregnestift for tiden. Selv da hun var på sitt sykeste prioriterte hun å både bruke og reklamere for denne stiften. Hun synes det er gøy å sminke på seg fregner Endret 11. februar 2020 av Castor Troy 10
Camillalilla Skrevet 11. februar 2020 #15969 Skrevet 11. februar 2020 34 minutter siden, Dr. A. Kula said: Uten å ha klikket inn på linken og bidratt til bloggaktivitet, så må jeg minne om at hun selvsagt ikke regner de aktivitetene du ramser opp som egentid all den tid hun har mannen med til fotografering. Ja det er jeg selvfølgelig klar over! Men det er uansett like vanskelig å forstå at hun ikke fatter at dette er egentid for oss «vanlige». Disse bloggeren kan neppe omgås for mange andre som har en normal jobb, og det er kanskje derfor de innbiller seg at de har det så himla travelt når de må til frisør, fikse negler og dra på kafé midt i beste jobbtid? 12
Alenvers Skrevet 11. februar 2020 #15970 Skrevet 11. februar 2020 Noen som har en formening om hva som gjør CBE til en influenser? Når jeg hører ordet "influenser", tenker jeg på en person som hele tiden ligger ett steg foran, som alltid snuser på nye trender og som viser leserne hva vi andre har i vente. Det er en uredd person med teft og stil som (for eksempel) viser fram klær vi kanskje er skeptiske til nå ... og som vi ender opp med å gå med etter en stund. Smoothiebowls har vi laget i årevis, og jeg klarer ikke å se noe nytt eller spesielt med klærne CBE viser fram heller. Det er faktisk mye som føles utdatert, både når det gjelder trening, interiør, pynting til høytidene, fokus på kropp og ikke minst overforbruk. Men hva vet jeg, kanskje fregnestift blir det nye store? Man kan selvsagt påvirke mennesker på andre måter også. Å inspirere og motivere er strategien til mange influensere i kategorien trening, kosthold og livsstilsendring. Hvis vi forenkler litt, kan vi si at et sentralt punkt i strategien er å spre treningsglede eller dele matoppskrifter, hjelpe leseren til å tenke positivt eller til å gjøre små eller store endringer i hverdagen. Noen deler sin egen reise mot et bedre liv. Jeg kan ikke se at CBE er i denne kategorien heller, og jeg lurer oppriktig på hva de bringer til torgs. 37
Skrottefar Skrevet 11. februar 2020 #15971 Skrevet 11. februar 2020 4 minutter siden, Alenvers skrev: Jeg kan ikke se at CBE er i denne kategorien heller, og jeg lurer oppriktig på hva de bringer til torgs. Jeg tror det er fordi de når ut til folk som ikke skjønner bedre 10
Castor Troy Skrevet 11. februar 2020 #15972 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, Alenvers skrev: Noen som har en formening om hva som gjør CBE til en influenser? Når jeg hører ordet "influenser", tenker jeg på en person som hele tiden ligger ett steg foran, som alltid snuser på nye trender og som viser leserne hva vi andre har i vente. Det er en uredd person med teft og stil som (for eksempel) viser fram klær vi kanskje er skeptiske til nå ... og som vi ender opp med å gå med etter en stund. Smoothiebowls har vi laget i årevis, og jeg klarer ikke å se noe nytt eller spesielt med klærne CBE viser fram heller. Det er faktisk mye som føles utdatert, både når det gjelder trening, interiør, pynting til høytidene, fokus på kropp og ikke minst overforbruk. Men hva vet jeg, kanskje fregnestift blir det nye store? Man kan selvsagt påvirke mennesker på andre måter også. Å inspirere og motivere er strategien til mange influensere i kategorien trening, kosthold og livsstilsendring. Hvis vi forenkler litt, kan vi si at et sentralt punkt i strategien er å spre treningsglede eller dele matoppskrifter, hjelpe leseren til å tenke positivt eller til å gjøre små eller store endringer i hverdagen. Noen deler sin egen reise mot et bedre liv. Jeg kan ikke se at CBE er i denne kategorien heller, og jeg lurer oppriktig på hva de bringer til torgs. Synes de fleste influencere lever høyst alminnelige liv og hverken er gode eller dårlige forbilder. Enig at mye er utdatert med CBE, men da er det nesten utrolig hvor opptatte folk er av henne, hun klarer å leve av dette, og denne tråden er rimelig populær også. Hun klarer virkelig å fascinere folk. For meg ligger fascinasjonen i særpe dialekten hun prøver å tone ned, men ikke klarer. Men spesielt den falske stepfordwife livsstilen hennes, som man bare venter skal slå sprekker slik man kan se hva slags menneske som egentlig ligger bak. 5
Gjest pop up bruker Skrevet 11. februar 2020 #15973 Skrevet 11. februar 2020 (endret) Jeg tror ikke en influenser trenger å være en som som snuser på nye trender og ligger ett skritt foran. Cbe har vel aldri vært i den kategorien. Til tross for dette har hun i mange år hatt en blogg som har vært veldig populær, og hun har uten tvil påvirket mange til både det ene og andre. Jeg tror det CBE sin influenser strategi er det "perfekte liv". Stort, fint hus, lykkelig ekteskap, to små søte barn, tynn og sprek, tid til egenpleie og kos døgnet rundt. Kanskje er det mer en amerikansk "perfekt" enn norsk, men det er mitt inntrykk av hva som er deres konsept. Endret 11. februar 2020 av pop up bruker
Rev. Revenge Skrevet 11. februar 2020 #15974 Skrevet 11. februar 2020 Men ut fra hva cbe.no selger har jeg store problemer med å se hvem målgruppen er. Høyt akademisk utdannede og kjøpesterke kvinner har jeg vanskelig for å tro at det er, uansett hva UI fra 5 år tilbake sier. Fregnestift? Piercing? Kremmerhuset og for ikke å glemme sviskejuice og dåsespray? 34
Alenvers Skrevet 11. februar 2020 #15975 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, pop up bruker skrev: Jeg tror ikke en influenser trenger å være en som som snuser på nye trender og ligger ett skritt foran. Cbe har vel aldri vært i den kategorien. Til tross for dette har hun i mange år hatt en blogg som har vært veldig populær, og hun har uten tvil påvirket mange til både det ene og andre. Jeg tror det CBE sin influenser strategi er det "perfekte liv". Stort, fint hus, lykkelig ekteskap, to små søte barn, tynn og sprek, tid til egenpleie og kos døgnet rundt. Kanskje er det mer en amerikansk "perfekt" enn norsk, men det er mitt inntrykk av hva som er deres konsept. Jeg lurer veldig på hva "det ene og andre" egentlig er. Blir folk virkelig påvirket til ... ja, et eller annet, eller handler det mest om syltynn underholdning? Ja, jeg er enig i at "det perfekte liv" virker å være en rød tråd, og det amerikanske blir veldig tydelig når det nærmer seg jul og bursdagsfeiringer. Men jeg sliter med å se koplingen til spysjuke, øyekatarr og bitching i kommentarfeltet. 15
Nudeldama Skrevet 11. februar 2020 #15976 Skrevet 11. februar 2020 Jeg stusser også litt på akkurat dette. På den ene siden sies det at CBE er en influenser som påvirker andre negativt gjennom sitt fokus på det overfladiske, konsum og kropp, og hun blir kritisert for dette. På den andre siden blir det ofte nevnt hvor synkende lesertallene er, hvor få likes og kommentarer hun får, hvordan skuta nok er på vei ned og hvor lite relevant hun er. Hvis hun er så lite relevant og har så lite popularitet som det ofte sies, så er det jo ganske bortkastet å bruke så mye tid og energi på å kritisere hvordan hennes handlinger og verdier påvirker, siden hun da påvirker ganske så få. Hvis det er viktig å kritisere fordi hun har stor påvirkningskraft, så kan det ikke stemme at hun er lite relevant, er på sidelinjen, ikke lenger er viktig osv osv. 4
Gjest pop up bruker Skrevet 11. februar 2020 #15977 Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, Alenvers skrev: Jeg lurer veldig på hva "det ene og andre" egentlig er. Blir folk virkelig påvirket til ... ja, et eller annet, eller handler det mest om syltynn underholdning? Ja, jeg er enig i at "det perfekte liv" virker å være en rød tråd, og det amerikanske blir veldig tydelig når det nærmer seg jul og bursdagsfeiringer. Men jeg sliter med å se koplingen til spysjuke, øyekatarr og bitching i kommentarfeltet. Hvis de ikke hadde blitt påvirket hadde ikke bedriften gått rundt rett og slett. Levebrødet har hele tiden vært å påvirke andre til å kjøpe det ene og andre. De selger reklameinnleggg for 50tusen. Hvis det ikke funket ville ikke annonsører kjøpt plass. Samtidig ser vi at engasjementet har vært lavt de siste årene, og hvor mye ammpsmøserene nå får igjen er jeg usikker på. Jeg tror flere bloggere lever på tidligere storhetstid, og annonsørene er for dårlige tik å sjekke hvor mye engasjement det faktisk er men nærmest automatisk velger de kjente bloggerne. Vi så jo hvordan det gikk med reklameinnleggg for redd barna. Jeg syns også alt dette om sykdom ikke har noe i et glanset magasin å gjøre, samtidig tror jeg det er en måte å bygge en bro over til leserne. Fordi de valgte å blogge om en hobby, og dermed gjøre den til en del av bedriften må de også forklare for de trofaste leserne hvorfor ting ble som det ble. Å være syk, og vise sykdom kan også være en måte å få leserne til å få en undersøkelse, og tenke på bedriften mer som en person enn en faktisk bedrift som skal tjene penger.
Castor Troy Skrevet 11. februar 2020 #15978 Skrevet 11. februar 2020 12 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Men ut fra hva cbe.no selger har jeg store problemer med å se hvem målgruppen er. Høyt akademisk utdannede og kjøpesterke kvinner har jeg vanskelig for å tro at det er, uansett hva UI fra 5 år tilbake sier. Fregnestift? Piercing? Kremmerhuset og for ikke å glemme sviskejuice og dåsespray? Da jeg var student på BI for 10 år siden husker jeg godt hvor mye jentene på skolen så opp til CBE. I auditoriet med flere hundre seter, satt så godt som alle jentene med bloggen hennes på laptopene sine, og studerte kroppen, klærne, veskene, sminken og håret hennes. Det var nesten et komisk syn å se bloggen åpen på 100+ skjermer fra bakerste rad. Hun er, eller var iallfall et stort idol for jenter som er ekstremt opptatt utseende og image. 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. februar 2020 #15979 Skrevet 11. februar 2020 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg stusser også litt på akkurat dette. På den ene siden sies det at CBE er en influenser som påvirker andre negativt gjennom sitt fokus på det overfladiske, konsum og kropp, og hun blir kritisert for dette. På den andre siden blir det ofte nevnt hvor synkende lesertallene er, hvor få likes og kommentarer hun får, hvordan skuta nok er på vei ned og hvor lite relevant hun er. Hvis hun er så lite relevant og har så lite popularitet som det ofte sies, så er det jo ganske bortkastet å bruke så mye tid og energi på å kritisere hvordan hennes handlinger og verdier påvirker, siden hun da påvirker ganske så få. Hvis det er viktig å kritisere fordi hun har stor påvirkningskraft, så kan det ikke stemme at hun er lite relevant, er på sidelinjen, ikke lenger er viktig osv osv. Så man skal ikke bry seg fordi det er så få som blir påvirket? Det er viktig å ivareta alle.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. februar 2020 #15980 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, Castor Troy skrev: Da jeg var student på BI for 10 år siden husker jeg godt hvor mye jentene på skolen så opp til CBE. I auditoriet med flere hundre seter, satt så godt som alle jentene med bloggen hennes på laptopene sine, og studerte kroppen, klærne, veskene, sminken og håret hennes. Det var nesten et komisk syn å se bloggen åpen på 100+ skjermer fra bakerste rad. Hun er, eller var iallfall et stort idol for jenter som er ekstremt opptatt utseende og image. Tror du de følger henne videre i voksenlivet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå