Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Tror du de følger henne videre i voksenlivet? 

Jeg tror mange har vokst fra henne. CBE får vel ikke samme den fansen nå lenger, ettersom hun er eldre og har fått barn. Men det er sikkert noen som fortsatt har henne som idol, og ser på henne som den perfekte hustru, mor og husfrue. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Castor Troy skrev:

Jeg tror mange har vokst fra henne. CBE får vel ikke samme den fansen nå lenger, ettersom hun er eldre og har fått barn. Men det er sikkert noen som fortsatt har henne som idol, og ser på henne som den perfekte hustru, mor og husfrue. 

Ja jeg kan virkelig ikke se for meg høyt utdanna BI damer på 34+ leser bloggen hennes.

Gjest pop up bruker
Skrevet
9 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg stusser også litt på akkurat dette.

På den ene siden sies det at CBE er en influenser som påvirker andre negativt gjennom sitt fokus på det overfladiske, konsum og kropp, og hun blir kritisert for dette.

På den andre siden blir det ofte nevnt hvor synkende lesertallene er, hvor få likes og kommentarer hun får, hvordan skuta nok er på vei ned og hvor lite relevant hun er. 

Hvis hun er så lite relevant og har så lite popularitet som det ofte sies, så er det jo ganske bortkastet å bruke så mye tid og energi på å kritisere hvordan hennes handlinger og verdier påvirker, siden hun da påvirker ganske så få.

Hvis det er viktig å kritisere fordi hun har stor påvirkningskraft, så kan det ikke stemme at hun er lite relevant, er på sidelinjen, ikke lenger er viktig osv osv.

Det trenger ikke nødvendigvis å være en motsetning for det er forskjell på ett innlegg med reklame for ett produkt, og en hjertelig reklame for en livstil i alle innlegg. 

Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det her, men hvis du tenker deg at CBE-bedrifrne sin fronting av livstil er en maskara. Denne maskaren reklamer hun for i hvert eneste innlegg hun poster på blogg, insta og Snap. Den er med i hvert eneste innlegg. Den vil da få et veldig stort nedslagsfelt fordi den da vises alltid og i alle innlegg. 

Derimot vil ikke den ene skoen hun velger å reklamere for få så mye oppmerksomhet, og annonsørene så mye igjen for pengene, for engasjementet pr innlegg er ikke så stort. Men hadde hun i hvert eneste innlegg vist denne skoen er det klart at den ville fått et stort nedslagsfelt. Akkurat som maskaraen. 

Skrevet
1 hour ago, Revenge o'Cavatina said:

Den har hun hatt i alle år, men ikke alltid pyntet. Nå altså påtegnede fregner og navlepynt. I den lett modne alderen 34(?) år.

Navlepynten er jo også en anledning til å få vist frem magen sin vettu.

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, pop up bruker skrev:

Hvis de ikke hadde blitt påvirket hadde ikke bedriften gått rundt rett og slett. Levebrødet har hele tiden vært å påvirke andre til å kjøpe det ene og andre. De selger reklameinnleggg for 50tusen. Hvis det ikke funket ville ikke annonsører kjøpt plass. 

Samtidig ser vi at engasjementet har vært lavt de siste årene, og hvor mye ammpsmøserene nå får igjen er jeg usikker på. Jeg tror flere bloggere lever på tidligere storhetstid, og annonsørene er for dårlige tik å sjekke hvor mye engasjement det faktisk er men nærmest automatisk velger de kjente bloggerne. Vi så jo hvordan det gikk med reklameinnleggg for redd barna. 

Jeg syns også alt dette om sykdom ikke har noe i et glanset magasin å gjøre, samtidig tror jeg det er en måte å bygge en bro over til leserne. Fordi de valgte å blogge om en hobby, og dermed gjøre den til en del av bedriften må de også forklare for de trofaste leserne hvorfor ting ble som det ble. Å være syk, og vise sykdom kan også være en måte å få leserne til å få en undersøkelse, og tenke på bedriften mer som en person enn en faktisk bedrift som skal tjene penger. 

Ja, jeg er helt enig. CBE har sovet i timen og ikke evnet å fornye seg. Jeg tviler på at de unge jentene som fulgte henne for ti år siden, er med fremdeles. De som er unge nå, har andre forbilder. Men noen følger, leser, kjøper og forsvarer med nebb og klør når det trengs, og jeg blir litt nysgjerrig på hvem de er og hva som inspirerer dem. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
44 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Navlepynten er jo også en anledning til å få vist frem magen sin vettu.

Ja synes det var noe som skurret der. Hun som til vanlig viser høy klasse og eleganse. Navlering er harry, men det må vike for oppmerksomhetsbehovet for den flotte og veltrente magen. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 6
Skrevet

Har aldri sett noen som er så selvsentrert rundt sin egen mage som Caroline Berg-Eriksen. Får hun aldri nok skryt? Blir det aldri nok??

• Liker 37
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Har aldri sett noen som er så selvsentrert rundt sin egen mage som Caroline Berg-Eriksen. Får hun aldri nok skryt? Blir det aldri nok??

De er så selvsentrerte der i gården uansett kroppsdel, så intet nytt under solen 🤣

• Liker 16
Skrevet

Navlebeskuelsen er tatt til et nytt nivå. Nå er den sågar dandert med litt bling-bling. O' frabjous day! 

• Liker 29
Skrevet

Hun hadde jo hull i navlen, men nå har hun faktisk stukket den opp igjen. Har aldri hørt om folk over 30 gjør det, eller tar flere hull i ørene for den saken skyld..

• Liker 12
Skrevet
28 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, nå ble det attpåtil kveldstrening på henne. Mage og rumpe.. 
Prøv litt benkpress, da vel! Hadde dødd av kjedsommelighet med den treningen hennes, hun trener kun to kroppsdeler utenom løpingen. 

• Liker 22
Skrevet
8 minutter siden, loffen skrev:

Ja, nå ble det attpåtil kveldstrening på henne. Mage og rumpe.. 
Prøv litt benkpress, da vel! Hadde dødd av kjedsommelighet med den treningen hennes, hun trener kun to kroppsdeler utenom løpingen. 

Jeg skjønner meg ikke på de som trener det samme to ganger om dagen hver dag uten variasjon. Og bare kondistrening = fettforbrenning. Det er så lite inspirerende! Min største glede er å legge på en ekstra vektskive, utføre øvelsen mer stabilt og kontrollert, og se at det faktisk er en arbeidende muskel under huden som kan løfte tungt og skadefritt, og sikre at hele kroppen fungerer langt uti 70-årene. Det der Netfit-greiene ser uhorvelig lite produktivt ut. Hvor ble det at PTen de hadde knyttet til seg og som eier domenet for netfit.no?

• Liker 28
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
27 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Hun hadde jo hull i navlen, men nå har hun faktisk stukket den opp igjen. Har aldri hørt om folk over 30 gjør det, eller tar flere hull i ørene for den saken skyld..

Ekstra hull i ørene er vel ikke noe stress, men midtlivskrise hull i navlen derimot.

Skrevet (endret)

Tror ikke jeg kjenner til noen, spesielt ikke voksne, som er så opptatt av sin egen mage som CBE. Uttrykk som navlebeskuende, verdens navle og navlepilling virker igjen passende... En piercing som fortsatt sitter fra forrige årtusen da man var ung og slikt var kult - ok, men å ta en nå?!? 🙈 Bare kleint. Enda kleinere når man enda en gang får bekreftet hvor ekstremt mye fokus denne magen har hos CBE. 

Jeg hadde et lite håp om at en personlig utviklende hobby som teater ville gi CBE nye dimensjoner, men hun framstiller fortsatt seg selv som grunn og ekstremt opptatt av det overfladiske. Litt rart det er det det hun ønsker å formilde leserne sine synes nå jeg.

Legger til: Jo jeg kjenner en som er veldig opptatt av magen sin. En person som har alvorlig sykdom i mageregionen og er overlykkelig fordi magen fungerer som den skal. Men selv denne personen har ikke ukentlige/daglige skryte-sesjoner av magen sin. 

Endret av Inocybe
La til noe.
  • Liker 39
Skrevet
11 timer siden, Alenvers skrev:

Noen som har en formening om hva som gjør CBE til en influenser?

Når jeg hører ordet "influenser", tenker jeg på en person som hele tiden ligger ett steg foran, som alltid snuser på nye trender og som viser leserne hva vi andre har i vente. Det er en uredd person med teft og stil som (for eksempel) viser fram klær vi kanskje er skeptiske til nå ... og som vi ender opp med å gå med etter en stund. Smoothiebowls har vi laget i årevis, og jeg klarer ikke å se noe nytt eller spesielt med klærne CBE viser fram heller. Det er faktisk mye som føles utdatert, både når det gjelder trening, interiør, pynting til høytidene, fokus på kropp og ikke minst overforbruk. Men hva vet jeg, kanskje fregnestift blir det nye store?

Man kan selvsagt påvirke mennesker på andre måter også. Å inspirere og motivere er strategien til mange influensere i kategorien trening, kosthold og livsstilsendring. Hvis vi forenkler litt, kan vi si at et sentralt punkt i strategien er å spre treningsglede eller dele matoppskrifter, hjelpe leseren til å tenke positivt eller til å gjøre små eller store endringer i hverdagen. Noen deler sin egen reise mot et bedre liv. 

Jeg kan ikke se at CBE er i denne kategorien heller, og jeg lurer oppriktig på hva de bringer til torgs. 

nei, det er et paradoks. Hun er som regel litt sen med å oppfange trender. Det er en ting hun har vært i forkant på, og det er å konvertere rosabloggen sin til næringsvirksomhet. Men det er jo ikke akkurat det som ligger i influenserbegrepet. Jeg tror kanskje begrepet ikke betyr det vi synes det skal bety (en som ligger i forkant), men en som får betalt for å påvirke oss til kjøp. Og det er jo god, gammeldags reklame. Så den mest korrekte betegnelsen på CBE, som en journalist var inne på forleden, er jo rett g slett selger.

• Liker 20
Skrevet
11 timer siden, pop up bruker skrev:

Hvis de ikke hadde blitt påvirket hadde ikke bedriften gått rundt rett og slett. Levebrødet har hele tiden vært å påvirke andre til å kjøpe det ene og andre. De selger reklameinnleggg for 50tusen. Hvis det ikke funket ville ikke annonsører kjøpt plass. 

Samtidig ser vi at engasjementet har vært lavt de siste årene, og hvor mye ammpsmøserene nå får igjen er jeg usikker på. Jeg tror flere bloggere lever på tidligere storhetstid, og annonsørene er for dårlige tik å sjekke hvor mye engasjement det faktisk er men nærmest automatisk velger de kjente bloggerne. Vi så jo hvordan det gikk med reklameinnleggg for redd barna. 

Jeg syns også alt dette om sykdom ikke har noe i et glanset magasin å gjøre, samtidig tror jeg det er en måte å bygge en bro over til leserne. Fordi de valgte å blogge om en hobby, og dermed gjøre den til en del av bedriften må de også forklare for de trofaste leserne hvorfor ting ble som det ble. Å være syk, og vise sykdom kan også være en måte å få leserne til å få en undersøkelse, og tenke på bedriften mer som en person enn en faktisk bedrift som skal tjene penger. 

det er vel en del av leirbålstrategien og venninnenarrativet tenker jeg. Hun får jo en del tilbakemeldinger på at det hun presenterer er for perfekt, og vanskelig å relatere seg til for leseren også, så da kan hun jo bruke sykdomsprat som et eksempel på at hun viser frem dårlige dager og. Som venninner gjør.

• Liker 19
Skrevet (endret)
1 time siden, MissLucy skrev:

nei, det er et paradoks. Hun er som regel litt sen med å oppfange trender. Det er en ting hun har vært i forkant på, og det er å konvertere rosabloggen sin til næringsvirksomhet. Men det er jo ikke akkurat det som ligger i influenserbegrepet. Jeg tror kanskje begrepet ikke betyr det vi synes det skal bety (en som ligger i forkant), men en som får betalt for å påvirke oss til kjøp. Og det er jo god, gammeldags reklame. Så den mest korrekte betegnelsen på CBE, som en journalist var inne på forleden, er jo rett g slett selger.

Godt poeng. Reklame er vel i sitt vesen konservativ og mainstream med mål om å fange flest mulig.

Jeg tror vi har lett for å assosiere influencerbegrepet med det å være innovatør eller opinionsleder, altså ha en viktig posisjon og en stemme der man får innflytelse i kraft av sin teft og sitt nedslagsfelt innenfor felt som feks mote, teknologi, kunst etc. De som lønner influencere vil bare ha oss til å tro at de har slike posisjoner - det er for de aller fleste av dem ren fiksjon.

Endret av Aricia
  • Liker 14
Skrevet
43 minutter siden, Aricia skrev:

Godt poeng. Reklame er vel i sitt vesen konservativ og mainstream med mål om å fange flest mulig.

Jeg tror vi har lett for å assosiere influencerbegrepet med det å være innovatør eller opinionsleder, altså ha en viktig posisjon og en stemme der man får innflytelse i kraft av sin teft og sitt nedslagsfelt innenfor felt som feks mote, teknologi, kunst etc. De som lønner influencere vil bare ha oss til å tro at de har slike posisjoner - det er for de alle fleste av dem ren fiksjon.

PS, tilføyelse til det siste: I tilfellet CBE.no er det jo også hun selv som forsøker å selge fiksjonen om at hun er kreativ og innovativ, ved at hun skamløst og systematisk stjeler idéer både mht DIY, styling og oppskrifter fra andre og presenterer dem som sine egne uten å blunke.

Jeg er en av dem som får idéer selv (og som stadig får dem stjålet av folk med mindre kreativitet og skamvett), så akkurat dette trekket er noe av det som provoserer meg mest ved måten Caroline Berg Eriksen driver business på.

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, Aricia skrev:

PS, tilføyelse til det siste: I tilfellet CBE.no er det jo også hun selv som forsøker å selge fiksjonen om at hun er kreativ og innovativ, ved at hun skamløst og systematisk stjeler idéer både mht DIY, styling og oppskrifter fra andre og presenterer dem som sine egne uten å blunke.

Jeg er en av dem som får idéer selv (og som stadig får dem stjålet av folk med mindre kreativitet og skamvett), så akkurat dette trekket er noe av det som provoserer meg mest ved måten Caroline Berg Eriksen driver business på.

Har hun noe gang lagt fram noe som faktisk er hennes oppskrifter, idé, DIY etc? For hver gang hun blir tatt på det så kommer hun med regla om at det søsteren sin ditt og datt.

• Liker 15
Gjest CecilieX
Skrevet

Trend og trend.

Det som vises frem på bloggen er jo ikke noe som hun har sugd fra eget bryst. Jeg oppfatter at IT-jenter bruker mye tid på å oppsøke mote-eventer og følge større motehus og trendsettere. 

Det CBE viser på bloggen er utelukkende det hun blir betalt for å vise frem, og i det siste har det hovedsakelig vært billig-kjeder som blir frontet, de som stort sett kopierer trender mange måneder etter at de oppstod. 

Man kan jo også se at «design»- samarbeid glimter med sitt fravær. Det gjør også de dyre merkene. Tidligere, i toppårene, var det jo stort sett en del merker som Ganni og Holzweiler som brukte hennes kanaler, slik er det ikke nå, rett og slett fordi merkevaren hennes ikke står så sterkt. Hun når ikke de som trend-merkene ønsker å nå. 

I bunn og grunn er bloggen utelukkende et reklamemagasin, med betalt produktplassering, som har lite med hennes personlige smak og valg å gjøre. De som betaler får profilering. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...