Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #14781 Skrevet 11. januar 2020 3 timer siden, Malum skrev: Ja, det er jo nesten så man skulle tro de hadde førstehånds kjennskap til absolutt alt de foretar seg. Ja, for en Kunnskap de innehar om disse to. Det er så man skulle tro at det var en genetisk forbindelse der.
SusieDerkins Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #14782 Skrevet 11. januar 2020 ja, det er påfallende hvor sure og nebbete de er, disse leserne som kritiserer andre for å være negative. Snakk om glasshus!! 21
Gjest Snøsøta Skrevet 11. januar 2020 #14783 Skrevet 11. januar 2020 Det er helt komisk å tenke på at noen skulle ha sittet i kommentarfeltet til hvilken som helst bedrift og forsvart bedriften med nebb og klør på den måten. Bytt ut CBE.no med navnet på hvilken som helst bedrift i de mest spydige forsvarskommentarene så ser man hvor absurd hele sirkuset er.
Klokkereim Skrevet 11. januar 2020 #14784 Skrevet 11. januar 2020 Fra kommentarfeltet: "Du er så flink til å kle deg og kjøpe nytt". Flink til å kjøpe nytt? 34
Inocybe Skrevet 11. januar 2020 #14785 Skrevet 11. januar 2020 13 minutter siden, Klokkereim skrev: Fra kommentarfeltet: "Du er så flink til å kle deg og kjøpe nytt". Flink til å kjøpe nytt? Flink til å kjøpe nytt? 🙈😳😆 For så vidt har leseren jo rett, for alt byttes jo raskere enn folk flest bytter truser, men flink er ikke ordet jeg hadde brukt. Man er ikke flink når man forbruker overdrevent mye mer enn man trenger. Miljøfientlig, klimaødeleggende, utdatert og gammeldags er ord jeg hadde brukt på å beskrive det å kjøpe nytt hele tiden. I tillegg kan det vel diskuteres hvor mye av det nye som er kjøpt og betalt av bloggeren selv og hva som bare er reklameoppdrag. 39
Skogspike Skrevet 11. januar 2020 #14786 Skrevet 11. januar 2020 20 minutter siden, Klokkereim skrev: Fra kommentarfeltet: "Du er så flink til å kle deg og kjøpe nytt". Flink til å kjøpe nytt? Takker hun med hjerter for det og? 11
Minnie Mus Skrevet 11. januar 2020 #14787 Skrevet 11. januar 2020 47 minutter siden, Skogspike said: Takker hun med hjerter for det og? Er vel sikkert som vanlig, noe ala "tusen takk fine du" 13
Populært innlegg Alenvers Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #14788 Skrevet 11. januar 2020 Det er første gang jeg bidrar etter å ha vært fast leser av tråden. Jeg brukte tidligere blogger som underholdning og tidsfordriv. Denne tråden har gjort mer mer bevisst på forretningssiden ved influencer-bransjen og ikke minst de etiske problemstillingene. Takk! Min hjertesak er eksponering av barn, men jeg er også opptatt av den massive ansvarsfraskrivelsen når det gjelder kroppspress og annen negativ påvirkning. Jeg mener det er naivt å tro at det kun er de yngste leserne som tar seg påvirke. Jeg tror ikke at så mange voksne kvinner hadde puttet kollagenpulver i den grønne smoothien om det ikke var for at influencerne pushet det. Jeg så en reklame for flaskevann i dag. Jeg tipper kildevannprodusentene har tøffe tider, og de prøver seg nå med en hundre prosent resirkulert flaske. Det fikk meg til å tenke på CBE som business. Det er virkelig underlig at de ikke har en forretningsstrategi som tar hensyn til tiden vi lever i. Hvorfor ikke stille seg spørsmålet "Hva vil folk ha i 2020?" Hvorfor ikke prøve å tilpasse seg strømninger og holdninger i samfunnet? Jeg har fulgt svenske interiørbloggere som har gjort helomvending og nå tipser om miljøvennlige materialer og langsiktige løsninger. De har en vanskeligere jobb enn bloggere som skriver om mote og mat. Hvorfor ikke invitere en stylist som velger noen plagg fra klesskapet og deretter setter sammen ti ulike antrekk? Det er mye mer interessant og tidsriktig enn å vise fram ti nesten like kjoler. Begrepet "glanset magasin" er blitt nevnt, men jeg synes ikke bloggen ligner det. Jeg forbinder glansede magasiner med intervjuer og reportasjer i tillegg til mote og sminke. Det trenger ikke å bli så privat, og barna trenger ikke å være med. Kanskje jeg forventer for mye, men jeg tror man må være aktuell og relevant for å overleve i denne bransjen. 84
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #14789 Skrevet 11. januar 2020 5 timer siden, Klokkereim skrev: Fra kommentarfeltet: "Du er så flink til å kle deg og kjøpe nytt". Flink til å kjøpe nytt? Hvor er de ressurssterke følgerne? De legger ikke igjen noen kommentarer i kommentarfeltet så vidt jeg kan se.
Nudeldama Skrevet 11. januar 2020 #14790 Skrevet 11. januar 2020 2 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Hvor er de ressurssterke følgerne? De legger ikke igjen noen kommentarer i kommentarfeltet så vidt jeg kan se. Hvordan vet du om de som kommenterer er ressurssterke eller ikke? 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #14791 Skrevet 11. januar 2020 (endret) 18 minutter siden, Nudeldama skrev: Hvordan vet du om de som kommenterer er ressurssterke eller ikke? Hvordan vet CBE det? Eller alle de andre som påstår at de er det? Spesielt kommentarfelt på denne bloggen, skulle tro det var konstruert. Så lavpannede kan virkelig ikke folk være. Endret 11. januar 2020 av lillesnøfnugg
tuppa Skrevet 11. januar 2020 #14792 Skrevet 11. januar 2020 (endret) 6 timer siden, Alenvers skrev: Det er første gang jeg bidrar etter å ha vært fast leser av tråden. Jeg brukte tidligere blogger som underholdning og tidsfordriv. Denne tråden har gjort mer mer bevisst på forretningssiden ved influencer-bransjen og ikke minst de etiske problemstillingene. Takk! Min hjertesak er eksponering av barn, men jeg er også opptatt av den massive ansvarsfraskrivelsen når det gjelder kroppspress og annen negativ påvirkning. Jeg mener det er naivt å tro at det kun er de yngste leserne som tar seg påvirke. Jeg tror ikke at så mange voksne kvinner hadde puttet kollagenpulver i den grønne smoothien om det ikke var for at influencerne pushet det. Jeg så en reklame for flaskevann i dag. Jeg tipper kildevannprodusentene har tøffe tider, og de prøver seg nå med en hundre prosent resirkulert flaske. Det fikk meg til å tenke på CBE som business. Det er virkelig underlig at de ikke har en forretningsstrategi som tar hensyn til tiden vi lever i. Hvorfor ikke stille seg spørsmålet "Hva vil folk ha i 2020?" Hvorfor ikke prøve å tilpasse seg strømninger og holdninger i samfunnet? Jeg har fulgt svenske interiørbloggere som har gjort helomvending og nå tipser om miljøvennlige materialer og langsiktige løsninger. De har en vanskeligere jobb enn bloggere som skriver om mote og mat. Hvorfor ikke invitere en stylist som velger noen plagg fra klesskapet og deretter setter sammen ti ulike antrekk? Det er mye mer interessant og tidsriktig enn å vise fram ti nesten like kjoler. Begrepet "glanset magasin" er blitt nevnt, men jeg synes ikke bloggen ligner det. Jeg forbinder glansede magasiner med intervjuer og reportasjer i tillegg til mote og sminke. Det trenger ikke å bli så privat, og barna trenger ikke å være med. Kanskje jeg forventer for mye, men jeg tror man må være aktuell og relevant for å overleve i denne bransjen. Jeg er så enig. I 2019 har det skjedd mye hva angår miljø og klima. Greta Thunberg har satt standarden. Dagens samfunn har fokus på forbruk, kildesortering, flyskam, dyrevern, forsøpling, global oppvarming etc. Her henger så mange norske bloggere etter. Forbruket er enormt, og de er ikke i takt med samfunnet. Hva med å prøve å sette et godt eksempel? Inspirere i en retning som er mer bærekraftig. Australia brenner, og CBE blogger om fredagsbuketten, liksom. Endret 11. januar 2020 av tuppa 37
Nudeldama Skrevet 11. januar 2020 #14793 Skrevet 11. januar 2020 34 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hvordan vet CBE det? Eller alle de andre som påstår at de er det? Spesielt kommentarfelt på denne bloggen, skulle tro det var konstruert. Så lavpannede kan virkelig ikke folk være. Poenget er at det er det ingen som kan, verken CBE eller deg. Det er vel ingen steder jeg har sett det ordet blitt brukt mest (på en hånlig måte) enn her inne. Jeg tror det er hentet fra en måling som viste CBEs målgruppe, også har man vel pisket den døde hesten i årevis etterpå 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #14794 Skrevet 11. januar 2020 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Poenget er at det er det ingen som kan, verken CBE eller deg. Det er vel ingen steder jeg har sett det ordet blitt brukt mest (på en hånlig måte) enn her inne. Jeg tror det er hentet fra en måling som viste CBEs målgruppe, også har man vel pisket den døde hesten i årevis etterpå Tror ikke du har fulgt med timen, «ressurssterke og kjøpesterke» brukes som argument for å selge inn CBE. I samme tekst er hun visstnok 29 år også, og det begynner å bli noen år siden.
Poppis Skrevet 11. januar 2020 #14795 Skrevet 11. januar 2020 6 timer siden, Alenvers skrev: Det er første gang jeg bidrar etter å ha vært fast leser av tråden. Jeg brukte tidligere blogger som underholdning og tidsfordriv. Denne tråden har gjort mer mer bevisst på forretningssiden ved influencer-bransjen og ikke minst de etiske problemstillingene. Takk! Min hjertesak er eksponering av barn, men jeg er også opptatt av den massive ansvarsfraskrivelsen når det gjelder kroppspress og annen negativ påvirkning. Jeg mener det er naivt å tro at det kun er de yngste leserne som tar seg påvirke. Jeg tror ikke at så mange voksne kvinner hadde puttet kollagenpulver i den grønne smoothien om det ikke var for at influencerne pushet det. Jeg så en reklame for flaskevann i dag. Jeg tipper kildevannprodusentene har tøffe tider, og de prøver seg nå med en hundre prosent resirkulert flaske. Det fikk meg til å tenke på CBE som business. Det er virkelig underlig at de ikke har en forretningsstrategi som tar hensyn til tiden vi lever i. Hvorfor ikke stille seg spørsmålet "Hva vil folk ha i 2020?" Hvorfor ikke prøve å tilpasse seg strømninger og holdninger i samfunnet? Jeg har fulgt svenske interiørbloggere som har gjort helomvending og nå tipser om miljøvennlige materialer og langsiktige løsninger. De har en vanskeligere jobb enn bloggere som skriver om mote og mat. Hvorfor ikke invitere en stylist som velger noen plagg fra klesskapet og deretter setter sammen ti ulike antrekk? Det er mye mer interessant og tidsriktig enn å vise fram ti nesten like kjoler. Begrepet "glanset magasin" er blitt nevnt, men jeg synes ikke bloggen ligner det. Jeg forbinder glansede magasiner med intervjuer og reportasjer i tillegg til mote og sminke. Det trenger ikke å bli så privat, og barna trenger ikke å være med. Kanskje jeg forventer for mye, men jeg tror man må være aktuell og relevant for å overleve i denne bransjen. 3 minutter siden, tuppa skrev: Jeg er så enig. I 2019 har det skjedd mye hva angår miljø og klima. Greta Thunberg har satt standarden. Dagens samfunn har fokus på forbruk, kildesortering, flyskam, dyrevern, forsøpling, global oppvarming etc. Her henger så mange norske bloggere etter. Forbruket er enormt, og de er ikke i takt med samfunnet. Hva med å prøve å sette et godt eksempel? Inspirere i en retning som er mer bærekraftig. Australia brenner, og CBE blogger om fredagsbuketten, liksom. Ja, er det ikke RART at influencere, som per definisjon skal være i front når det kommer til strømninger i samfunnet, helst med en litt avantgarde «edge», er mer gammeldags og bakpå enn de fleste i vennegjengen? Folk flest, slik som jeg kjenner mine «folk flest»; via jobb, barnas fritidsinteresser og omgangskrets, gamle og nye venner og bekjentskaper, naboer etc., er faktisk mer og mer opptatt av å redusere forbruk, reise mer klimavennlig, handle lokalmat og skjerme barna sine fra de voksnes sosiale plattformer. Er det fordi etisk forbruk og refleksjon rundt barns privatliv blir mer og mer vanlig, at den gjengse influencer tenker «ikke søren om jeg går i flokk, jeg tar ekstremvarianten og forbruker mer enn noen gang, og eksponerer barna i hytt og gevær! Ta den verden!». Det er jammen litt av en snuoperasjon som må til, hvis CBE og hennes kollegaer i ånden skal klare å posisjonere seg i tet igjen. De er håpløst langt bak. 34
Gjest pop up bruker Skrevet 11. januar 2020 #14796 Skrevet 11. januar 2020 6 timer siden, Alenvers skrev: Det er første gang jeg bidrar etter å ha vært fast leser av tråden. Jeg brukte tidligere blogger som underholdning og tidsfordriv. Denne tråden har gjort mer mer bevisst på forretningssiden ved influencer-bransjen og ikke minst de etiske problemstillingene. Takk! Min hjertesak er eksponering av barn, men jeg er også opptatt av den massive ansvarsfraskrivelsen når det gjelder kroppspress og annen negativ påvirkning. Jeg mener det er naivt å tro at det kun er de yngste leserne som tar seg påvirke. Jeg tror ikke at så mange voksne kvinner hadde puttet kollagenpulver i den grønne smoothien om det ikke var for at influencerne pushet det. Jeg så en reklame for flaskevann i dag. Jeg tipper kildevannprodusentene har tøffe tider, og de prøver seg nå med en hundre prosent resirkulert flaske. Det fikk meg til å tenke på CBE som business. Det er virkelig underlig at de ikke har en forretningsstrategi som tar hensyn til tiden vi lever i. Hvorfor ikke stille seg spørsmålet "Hva vil folk ha i 2020?" Hvorfor ikke prøve å tilpasse seg strømninger og holdninger i samfunnet? Jeg har fulgt svenske interiørbloggere som har gjort helomvending og nå tipser om miljøvennlige materialer og langsiktige løsninger. De har en vanskeligere jobb enn bloggere som skriver om mote og mat. Hvorfor ikke invitere en stylist som velger noen plagg fra klesskapet og deretter setter sammen ti ulike antrekk? Det er mye mer interessant og tidsriktig enn å vise fram ti nesten like kjoler. Begrepet "glanset magasin" er blitt nevnt, men jeg synes ikke bloggen ligner det. Jeg forbinder glansede magasiner med intervjuer og reportasjer i tillegg til mote og sminke. Det trenger ikke å bli så privat, og barna trenger ikke å være med. Kanskje jeg forventer for mye, men jeg tror man må være aktuell og relevant for å overleve i denne bransjen. Så bra innlegg, og jeg er så enig med deg. Jeg mener denne bloggen har så ekstremt mye potensiale, og så syns det bare er trist at de ikke ser det selv. Tenk så moro det hadde vært om hun inviternete noen inn til å sette sammen antrekk utfra de hun allerede har! Og om de klarte å omstille seg 🙏🙏 Det er jo ikke min bedrift så jeg bør jo bare gi beng, men det er litt frustrende å se på at noen som har så ekstremt mye potensiale bare tuller det bort altså
tuppa Skrevet 11. januar 2020 #14797 Skrevet 11. januar 2020 36 minutter siden, Poppis skrev: Er det fordi etisk forbruk og refleksjon rundt barns privatliv blir mer og mer vanlig, at den gjengse influencer tenker «ikke søren om jeg går i flokk, jeg tar ekstremvarianten og forbruker mer enn noen gang, og eksponerer barna i hytt og gevær! Ta den verden!» Det oppfattes sånn. God gammaldags trass. 16
Populært innlegg Malum Skrevet 12. januar 2020 Populært innlegg #14798 Skrevet 12. januar 2020 (endret) 1 time siden, Nudeldama skrev: Poenget er at det er det ingen som kan, verken CBE eller deg. Det er vel ingen steder jeg har sett det ordet blitt brukt mest (på en hånlig måte) enn her inne. Jeg tror det er hentet fra en måling som viste CBEs målgruppe, også har man vel pisket den døde hesten i årevis etterpå Min oppfatning er at du er mest interessert i å diskutere diskusjonen her inne. Nå har vi jo gang på gang sett at dette medfører i overkant mye avsporing og brukerdebatt, med påfølgende moderering. Hvorfor ikke starte en egen tråd hvor temaet er å diskutere diskusjonen, så slipper vi at denne prosessen gjentas til det kjedsommelige her inne? Endret 12. januar 2020 av Malum 51
Alenvers Skrevet 12. januar 2020 #14799 Skrevet 12. januar 2020 8 timer siden, Poppis skrev: Ja, er det ikke RART at influencere, som per definisjon skal være i front når det kommer til strømninger i samfunnet, helst med en litt avantgarde «edge», er mer gammeldags og bakpå enn de fleste i vennegjengen? Folk flest, slik som jeg kjenner mine «folk flest»; via jobb, barnas fritidsinteresser og omgangskrets, gamle og nye venner og bekjentskaper, naboer etc., er faktisk mer og mer opptatt av å redusere forbruk, reise mer klimavennlig, handle lokalmat og skjerme barna sine fra de voksnes sosiale plattformer. Er det fordi etisk forbruk og refleksjon rundt barns privatliv blir mer og mer vanlig, at den gjengse influencer tenker «ikke søren om jeg går i flokk, jeg tar ekstremvarianten og forbruker mer enn noen gang, og eksponerer barna i hytt og gevær! Ta den verden!». Det er jammen litt av en snuoperasjon som må til, hvis CBE og hennes kollegaer i ånden skal klare å posisjonere seg i tet igjen. De er håpløst langt bak. Ja, det er helt sant, og det spørs om ikke det toget har gått. Det krever vilje og kunnskap, og ikke minst at man er en troverdig aktør. 6
123Frustrert Skrevet 12. januar 2020 #14800 Skrevet 12. januar 2020 9 timer siden, tuppa skrev: Australia brenner, og CBE blogger om fredagsbuketten, liksom. Ja, Australia brenner, det er mer urolig i Midtøsten en på lenge, pga store miljø og klima forandringer ser vi store naturkatastrofer og sultkatastrofer verden rundt, her i Norge har vi i løpet av helgen hatt et par drap og nyhetsbildet har vært preget av selvmord og at vi skal ta vare på hverandre. Være raus mot hverandre. Cbe sitt svar er å vise hvor lykkelig hun er, trene med magetopp slik at mest mulig av en trent mage og opererte pupper får utfolde seg. Skreve og sitte i en sexy stilling mens hun viser fredagsbukketen hun er så fornøyde med, som hun skal ha på bordet i sitt polerte hjem. selv om plogen bare er ment som p inspirere? Kan man ikke inspirere bitte litt til å være samfunnsengasjert? Bare bitte litt? Bare en liten notis under et innlegg hvor hun forteller hvor fantastisk hun har det, kan skrive : og til dere som ikke har det så bra som meg, dere kan ringe mental helse ( ok, satt litt på spissen da), men er det virkelig ikke mulig å se andre en seg selv? 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå