Jobbermedbarn Skrevet 7. januar 2020 #14641 Skrevet 7. januar 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Dette var litt morsomt. Gratulerer til alle som har blitt hjernevasket av influencere og reklamebloggere og som godtar eksponering av barn for å tjene penger til livets opphold. Jeg får ikke bestemt meg om det er morsomt eller egentlig veldig skremmende... 15
Skogspike Skrevet 7. januar 2020 #14642 Skrevet 7. januar 2020 Noen trenger å få fokus bort fra @CecilieX sin glimrende oppsummering om årets Vixen og bedriften. Best å bare overse. 32
Kollontaj Skrevet 7. januar 2020 #14643 Skrevet 7. januar 2020 10 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg får ikke bestemt meg om det er morsomt eller egentlig veldig skremmende... Litt flaut, iallfall. Samt veldig i utakt med samfunnsutviklingen, vil jeg påstå. 17
Oline12 Skrevet 7. januar 2020 #14644 Skrevet 7. januar 2020 Uten å snakke for mye om meg selv og min egen jobb kan jeg si at jeg kan nokså mye om trening. CBE sitt treningsregime bekymrer meg, men mest av alt er det ikke greit at hun deler dette. Husker dette: https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620 Selv om CBE ikke trener tung styrketrening, og etter min mening kaster bort tiden på øvelsene hun gjør(og hun gjør dem feil), er det merkelig at hun velger å kjøre løpetrening og styrketrening på samme dag. De lærde strides jo om dette, men er målet økt styrke kan det være lurt å kjøre øktene separat. I tillegg er det for lite restitusjon. Hun trener veldig mye til å ikke være en idrettsutøver. Hun har ikke vanlig jobb og sender barna i bhg hver dag så jeg forstår at hun har mye tid til å trene, men det virker mot sin hensikt. Jeg tror hun kunne hatt like god helse om hun halverte mengden eller hatt et mer effektivt program, gjerne da med fokus på tung styrke og mer bevegelighet. Men siden LK tar PT-kurs så kan han kanskje hjelpe til. 28
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #14645 Skrevet 7. januar 2020 10 minutter siden, Oline12 skrev: Uten å snakke for mye om meg selv og min egen jobb kan jeg si at jeg kan nokså mye om trening. CBE sitt treningsregime bekymrer meg, men mest av alt er det ikke greit at hun deler dette. Husker dette: https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620 Selv om CBE ikke trener tung styrketrening, og etter min mening kaster bort tiden på øvelsene hun gjør(og hun gjør dem feil), er det merkelig at hun velger å kjøre løpetrening og styrketrening på samme dag. De lærde strides jo om dette, men er målet økt styrke kan det være lurt å kjøre øktene separat. I tillegg er det for lite restitusjon. Hun trener veldig mye til å ikke være en idrettsutøver. Hun har ikke vanlig jobb og sender barna i bhg hver dag så jeg forstår at hun har mye tid til å trene, men det virker mot sin hensikt. Jeg tror hun kunne hatt like god helse om hun halverte mengden eller hatt et mer effektivt program, gjerne da med fokus på tung styrke og mer bevegelighet. Men siden LK tar PT-kurs så kan han kanskje hjelpe til. Den sedvanlige bortforklaringen er tydeligvis en vanlig strategi :»At media forsøker å skyve alt over på oss (bloggerne red. anm), er for enkelt. Mediene burde først og fremst feie for egen dør. Det samme gjelder resten av dagspressen, selvsagt med noen få unntak», sier toppbloggeren i kommentaren til Stjørdalens Blads reportasje om anorexisyke Nina.
Levina Skrevet 7. januar 2020 #14646 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: Dette var litt morsomt. Gratulerer til alle som har blitt hjernevasket av influencere og reklamebloggere og som godtar eksponering av barn for å tjene penger til livets opphold. Ha, ha, er på ingen måte hjernevasket. En trenger ikke å være hjernevasket for å reagerer på hva som skrives her inne. Sunn fornuft holder i massevis. Artig at du kommer til den konklusjonen når massesuggesjon ikke er en ukjent tilstand her inne. Hun tjente til livets opphold og vel så det før barna kom, så den argumentasjonen faller på sin egen urimelighet. Endret 7. januar 2020 av Levina 6
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 7. januar 2020 Forfatter Populært innlegg #14647 Skrevet 7. januar 2020 4 minutter siden, Levina skrev: Ha, ha, er på ingen måte hjernevasket. En trenger ikke å være hjernevasket for å reagerer på hva som skrives her inne. Sunn fornuft holder i massevis. Artig at du kommer til den konklusjonen når massesuggesjon ikke er en ukjent tilstand her inne. Hun tjente til livets opphold og vel så det før barna kom, så den argumentasjonen faller på sin egen urimelighet. kanskje ikke, men en må nesten være det for å beundre og forsvare helt ukritisk absolutt alt CBE gjør, samtidig som man uttaler seg om hva man antar hun tenker og føler. 54
Monimoni Skrevet 7. januar 2020 #14648 Skrevet 7. januar 2020 Og det går i samme spor om att og om att med disse netflt øvelsene. Hun valgte å vise helkropp øvelser i dag, mens det er bare reprise fra forrige gangs hopp og sprett-treninga. Samme kjedelige robotaktige øvelser uten sjel eller antydning til glede. 22
Gjest LeiaO Skrevet 7. januar 2020 #14650 Skrevet 7. januar 2020 42 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg heier på Unicef. Ja, de har forstått det:
Rev. Revenge Skrevet 7. januar 2020 #14651 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, Monimoni skrev: Og det går i samme spor om att og om att med disse netflt øvelsene. Hun valgte å vise helkropp øvelser i dag, mens det er bare reprise fra forrige gangs hopp og sprett-treninga. Samme kjedelige robotaktige øvelser uten sjel eller antydning til glede. Helkroppsøkt? Jeg så ulike burpees, armhevinger, dips og mage, utført med lav belastning/kroppsvekt. Ikke akkurat det jeg forbinder med en helkroppsøkt. 18
Surikatt Skrevet 7. januar 2020 #14652 Skrevet 7. januar 2020 Hva trener hun til? Hvorfor publisere treningsplanen sin på en blogg? Skjønner det ikke. Skal det inspirere at hun står der halvnaken med pulsklokke og kaffekopp? Jeg synes hun ser stakkarslig ut. Hvor lenge synes hun dette er gøy, egentlig. Jeg tror hun lever og ånder for kommentarer om hvor vakker, flink og fantastisk hun er. Som et barn. 35
loffen Skrevet 8. januar 2020 #14653 Skrevet 8. januar 2020 Helkroppsøkt? Ser ut som oppvarming, og en øvelse på bryst, en på triceps og en på mage? Komisk, er det. 24
Populært innlegg Inocybe Skrevet 8. januar 2020 Populært innlegg #14654 Skrevet 8. januar 2020 Jeg blir gang på gang forundret over naiviteten til mange blogglesere. Går det virkelig an å ta influencer-narrativ for god fisk i 2020? For 10 år siden da det var upløyd land, hvor hverken bloggeren eller leseren var klar over hva som foregikk, ja men ikke nå lengre. For eksempel ser jeg jevnlig CBE beskrevet som sunn, men det stemmer jo ikke. Sunn er absolutt narrativet CBE ønsker å framstille, og fullt mulig hun tror på det selv. Men objektivt sett utenfra ser man jo det ikke er slik. Kroppen som presenteres som ideal på sunnhet er oppnådd med et forhold til mat og trening som på ingen måte er sunn hverken fysisk eller psykisk. Nutrilett har aldri vært en del av et sunt balansert kosthold! Går man videre til CBE som sunt forbilde står det enda verre til. Når influenceren gang på gang har fått kjeft av eksperter på spiseforstyrrelser og jordmorforeningen for kroppsbildet influenceren presenterer kan det ikke være tvil om at CBE ikke er og aldri har vært et sunt forbilde. Så hvorfor er det noen som tror på influencerens narrativ? Jeg synes det er veldig rart. Det er vel det eneste jeg med hånden på hjertet kan si CBE virkelig har lykkes med i karrieren sin. Hun har fått til en gjeng med standhaftige blåøyde lesere rundt seg som konsekvent velger å se bort fra åpenbare fakta. Så kudos for det CBE, selv om det diskuteres om dette egentlig er noen man bør være stolt av. Resten av tingene som dras fram som CBEs suksesser er jeg skeptisk til. For hvilken formidabel pris har ikke økonomi fleksibel arbeidstid og bolig for eksempel. Her tenker jeg spesielt på barna men også hovedpersonens integritet og rykte som er helt skadeskutt. I tillegg kan tilsvarende økonomi, bolig og fleksibilitet oppnås på veldig mange andre måter hvor ikke det er nødvendig å gå på kompromiss med barns privatliv, lov og regler og selvrespekt. Så disse punktene anser jeg ikke som en suksesshistorie for CBE. Tvert i mot. Stabilt og godt privatliv er bare spekulasjoner. Influencerens narrativ er selvfølgelig perfekt familie, men vi vet intet om hva som foregår bak lukkede dører. Kanskje de krangler så busta flyr for alt vi vet eller kanskje alt er dans på roser. Det jeg vet med sikkerhet er at narrativet har lite med sannheten å gjøre. 71
Klaraku78 Skrevet 8. januar 2020 #14655 Skrevet 8. januar 2020 10 timer siden, Monimoni skrev: Og det går i samme spor om att og om att med disse netflt øvelsene. Hun valgte å vise helkropp øvelser i dag, mens det er bare reprise fra forrige gangs hopp og sprett-treninga. Samme kjedelige robotaktige øvelser uten sjel eller antydning til glede. Men nå har hun jo bestemt seg for å bygge muskler. Spørs hvor mye muskler det blir ved å spise Nutrilett, løpe en mil hver dag og hopp og sprett øvelser i kjelleren. Det morsomme er jo at folk har etterspurt øvelser for å bygge muskler fra dag en. Og hun har da svart krast tilbake at hvis man vil bygge muskler, får man følge andre personer. Så det skal bli spennende å se hvilke øvelser hun har å by på. 27
Rev. Revenge Skrevet 8. januar 2020 #14656 Skrevet 8. januar 2020 (endret) Hvis hun har bestemt seg for å bygge muskler (når var det?) bør hun snarest øke belastningen jevnt og effektivt over tid, fortrinnsvis starte med helkroppsøkter bestående av baseøvelser med stang/manualer/kettlebells de dagene det ikke løpes på mølla eller bedrives andre fettforbrennende hopp og sprett-øvelser uten belastning. Det er en delvis utdannet ernæringsfysiolog og PT i husholdningen som kan hjelpe til med at øvelsene som fremvises utføres riktig, så da ser vi forhåpentligvis snart resultater. Det pleier å gå fort med nybegynnere.👍 Endret 8. januar 2020 av Revenge o'Cavatina 23
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. januar 2020 #14657 Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, Inocybe skrev: Jeg blir gang på gang forundret over naiviteten til mange blogglesere. Går det virkelig an å ta influencer-narrativ for god fisk i 2020? For 10 år siden da det var upløyd land, hvor hverken bloggeren eller leseren var klar over hva som foregikk, ja men ikke nå lengre. For eksempel ser jeg jevnlig CBE beskrevet som sunn, men det stemmer jo ikke. Sunn er absolutt narrativet CBE ønsker å framstille, og fullt mulig hun tror på det selv. Men objektivt sett utenfra ser man jo det ikke er slik. Kroppen som presenteres som ideal på sunnhet er oppnådd med et forhold til mat og trening som på ingen måte er sunn hverken fysisk eller psykisk. Nutrilett har aldri vært en del av et sunt balansert kosthold! Går man videre til CBE som sunt forbilde står det enda verre til. Når influenceren gang på gang har fått kjeft av eksperter på spiseforstyrrelser og jordmorforeningen for kroppsbildet influenceren presenterer kan det ikke være tvil om at CBE ikke er og aldri har vært et sunt forbilde. Så hvorfor er det noen som tror på influencerens narrativ? Jeg synes det er veldig rart. Det er vel det eneste jeg med hånden på hjertet kan si CBE virkelig har lykkes med i karrieren sin. Hun har fått til en gjeng med standhaftige blåøyde lesere rundt seg som konsekvent velger å se bort fra åpenbare fakta. Så kudos for det CBE, selv om det diskuteres om dette egentlig er noen man bør være stolt av. Resten av tingene som dras fram som CBEs suksesser er jeg skeptisk til. For hvilken formidabel pris har ikke økonomi fleksibel arbeidstid og bolig for eksempel. Her tenker jeg spesielt på barna men også hovedpersonens integritet og rykte som er helt skadeskutt. I tillegg kan tilsvarende økonomi, bolig og fleksibilitet oppnås på veldig mange andre måter hvor ikke det er nødvendig å gå på kompromiss med barns privatliv, lov og regler og selvrespekt. Så disse punktene anser jeg ikke som en suksesshistorie for CBE. Tvert i mot. Stabilt og godt privatliv er bare spekulasjoner. Influencerens narrativ er selvfølgelig perfekt familie, men vi vet intet om hva som foregår bak lukkede dører. Kanskje de krangler så busta flyr for alt vi vet eller kanskje alt er dans på roser. Det jeg vet med sikkerhet er at narrativet har lite med sannheten å gjøre. Jeg lurer på det samme, hvem er disse leserne? Hva slags type mennesker gidder å lese noe på nett som totalt faller igjennom på de fleste områder i forhold til samfunnsutviklingen ellers? De to som jeg kjenner som leser bloggen er milevis fra refleksjon over hva de faktisk støtter opp under.
Frøken Scott Skrevet 8. januar 2020 #14658 Skrevet 8. januar 2020 4 timer siden, Inocybe skrev: Jeg blir gang på gang forundret over naiviteten til mange blogglesere. Går det virkelig an å ta influencer-narrativ for god fisk i 2020? For 10 år siden da det var upløyd land, hvor hverken bloggeren eller leseren var klar over hva som foregikk, ja men ikke nå lengre. For eksempel ser jeg jevnlig CBE beskrevet som sunn, men det stemmer jo ikke. Sunn er absolutt narrativet CBE ønsker å framstille, og fullt mulig hun tror på det selv. Men objektivt sett utenfra ser man jo det ikke er slik. Kroppen som presenteres som ideal på sunnhet er oppnådd med et forhold til mat og trening som på ingen måte er sunn hverken fysisk eller psykisk. Nutrilett har aldri vært en del av et sunt balansert kosthold! Går man videre til CBE som sunt forbilde står det enda verre til. Når influenceren gang på gang har fått kjeft av eksperter på spiseforstyrrelser og jordmorforeningen for kroppsbildet influenceren presenterer kan det ikke være tvil om at CBE ikke er og aldri har vært et sunt forbilde. Så hvorfor er det noen som tror på influencerens narrativ? Jeg synes det er veldig rart. Det er vel det eneste jeg med hånden på hjertet kan si CBE virkelig har lykkes med i karrieren sin. Hun har fått til en gjeng med standhaftige blåøyde lesere rundt seg som konsekvent velger å se bort fra åpenbare fakta. Så kudos for det CBE, selv om det diskuteres om dette egentlig er noen man bør være stolt av. Resten av tingene som dras fram som CBEs suksesser er jeg skeptisk til. For hvilken formidabel pris har ikke økonomi fleksibel arbeidstid og bolig for eksempel. Her tenker jeg spesielt på barna men også hovedpersonens integritet og rykte som er helt skadeskutt. I tillegg kan tilsvarende økonomi, bolig og fleksibilitet oppnås på veldig mange andre måter hvor ikke det er nødvendig å gå på kompromiss med barns privatliv, lov og regler og selvrespekt. Så disse punktene anser jeg ikke som en suksesshistorie for CBE. Tvert i mot. Stabilt og godt privatliv er bare spekulasjoner. Influencerens narrativ er selvfølgelig perfekt familie, men vi vet intet om hva som foregår bak lukkede dører. Kanskje de krangler så busta flyr for alt vi vet eller kanskje alt er dans på roser. Det jeg vet med sikkerhet er at narrativet har lite med sannheten å gjøre. Takk 🙏 Jeg forstår ikke hvordan man som leser går på denne forkastelige limpinnen. Hvor lite kritisk sans er det mulig å ha? Hvor små krav kan man ha for hva man anser som forbilder? Og...hvor egoistisk må man være for å ignorere barns rettigheter, for å bli underholdt? 🤔 25
exictence Skrevet 8. januar 2020 #14659 Skrevet 8. januar 2020 15 timer siden, Oline12 skrev: Selv om CBE ikke trener tung styrketrening, og etter min mening kaster bort tiden på øvelsene hun gjør(og hun gjør dem feil), er det merkelig at hun velger å kjøre løpetrening og styrketrening på samme dag. De lærde strides jo om dette, men er målet økt styrke kan det være lurt å kjøre øktene separat. I tillegg er det for lite restitusjon. Hun trener veldig mye til å ikke være en idrettsutøver. Hun har ikke vanlig jobb og sender barna i bhg hver dag så jeg forstår at hun har mye tid til å trene, men det virker mot sin hensikt. Jeg tror hun kunne hatt like god helse om hun halverte mengden eller hatt et mer effektivt program, gjerne da med fokus på tung styrke og mer bevegelighet. Men siden LK tar PT-kurs så kan han kanskje hjelpe til. Behøver man å ha et mål om å bli bedre, da? Kan man ikke like gjerne ha som mål at man har det gøy, at det er lystbetont? Er det bortkastet da, mener du? Så lenge man ikke får skader av "feilen", eller at det på sikt er skadelig, spiller det vel ingen rolle om man gjør det feil? Om man ikke vil bygge muskler, men har det godt med å vedlikeholde, eller tenker det er godt å være i bevegelse, hva så? Jeg tror ikke hun nødvendigvis kunne hatt like god helse med et mer effektivt program. Det kommer an på om hun likte det. Jeg tror det er utrolig mye helsegevinst i å like det man gjør, føle seg vel. Og hvis en liten "daffe" joggetur gjør meg glad, i forhold til en mer effektiv løpetur, så vil jeg velge det først, også for helsen sin del. 8
Liver Skrevet 8. januar 2020 #14660 Skrevet 8. januar 2020 5 minutter siden, exictence skrev: Behøver man å ha et mål om å bli bedre, da? Kan man ikke like gjerne ha som mål at man har det gøy, at det er lystbetont? Er det bortkastet da, mener du? Så lenge man ikke får skader av "feilen", eller at det på sikt er skadelig, spiller det vel ingen rolle om man gjør det feil? Om man ikke vil bygge muskler, men har det godt med å vedlikeholde, eller tenker det er godt å være i bevegelse, hva så? Jeg tror ikke hun nødvendigvis kunne hatt like god helse med et mer effektivt program. Det kommer an på om hun likte det. Jeg tror det er utrolig mye helsegevinst i å like det man gjør, føle seg vel. Og hvis en liten "daffe" joggetur gjør meg glad, i forhold til en mer effektiv løpetur, så vil jeg velge det først, også for helsen sin del. Her ønsker CBE å lære disse øvelsene videre til sine leserne. Hadde det bare vært for hennes egen del så greit nok, da går feil utførelse kun ut over henne. Men, her bør man vise riktig teknisk for å minske skader på sikt. Ellers er jeg enig at man bør bevege seg på den måten som motiverer seg selv. 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå