Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. januar 2020 #14581 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Det kan vel ikke komme som en overraskelse på noen her i denne tråden at for en blogger som lever av blant annet innhold om sminke, hår og interiør, så vil ting som det å gå til friøsren faktisk være en del av deres arbeidsdag. Det å holde seg ajour med hår, sminke, negler og klær er en del av det hun presenterer på jobben, og en del av det hun reklamerer for, og dermed også en del av hennes jobb. Jeg ser heller ikke vitsen med å til stadighet skulle "ta" CBE for at hun tør å si at hun har travle dager eller blir sliten. Hva man anser som slitsomt, og hva man tåler, er svært individuelt. Jeg vet om folk som hadde blitt sliten av tempoet i mitt liv, samtidig vet jeg om mange som har det så travelt (og trives med det) at jeg hadde møtt veggen for lenge siden skulle jeg forsøkt å holde følge med dem. Når man kaller noe som er så til de grader «fritidssysler» slitsomt, da er det på tide å begynne å jobbe. Hvis en frisørtime kan kalles en hard arbeidsdag, da er det noe galt med virkelighetsoppfatning rundt hva en «jobb» er. Det er bedriftens problem at de stiller seg selv i et så dårlig og latterlig lys.
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #14582 Skrevet 6. januar 2020 (endret) På 4.1.2020 den 14.45, Revenge o'Cavatina skrev: "Hun burde holde seg til noe hun kan" Så er spørsmålet: Hva kan cbe egentlig? Svarer på mitt eget spørsmål siden det ikke kom så mange svar om hva bloggeieren reelt sett faktisk kan: Bloggeieren har sterke, kommunikative evner i form av frekk kjeftesmelling i eget, høyst røktet kommentarfelt. Hun kan samvittighetsfullt og tålmodig sitte stille i en frisørstol en halv, for andre normal, arbeidsdag. Hun kan raskt kjøre bil hit og dit, og finner alltid effektivt en parkeringsplass midt i storbyen. Hun er aldeles rå på å samle alle mulige kvitteringer som kan gi fradrag, herunder også fire timers bompenger og parkering under frisørbesøk i regi av arbeid. Hun er talentfull og kreativ når det kommer til hva som kan kalles arbeid, dette gjelder også å kle av seg foran kamera eller eksponere småbarns privatliv for publisering. Hun er helt fantastisk på indre trygghet og bevissthet rundt egen kunnskap uten utdannelse og innsikt i alle mulige felt og kan således ubekymret avfeie samtlige fagpersoner og andre som ikke er enige med henne slik at hun kan opprettholde fasaden. Bloggeieren har en lidenskapelig klokketro på egen innsikt i hva en normal arbeidsdag for folk flest består av, og hvordan historien kan omskrives og tilpasses til å gjelde også for bloggervirksomhet fra frisørstol. Det er storytellingen sin, det. Hun kan for min del godt bare slutte. Men hvilken bransje ansetter denne typen kvalifikasjoner når en 8 millioners villa i Sarpsborg trenger vedlikehold og restaurantmaten som hittil har vært bloggfyll og representasjonsutgifter må betales av egen lomme? Endret 6. januar 2020 av Revenge o'Cavatina leif 58
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. januar 2020 #14583 Skrevet 6. januar 2020 (endret) Mange gode og godt dokumenterte innlegg om barneeksponeringen og hvor ugreit det er både fra eksperter og lovverk. Alikevell så går det fortsatt ikke inn. Neida, det er jantelov og misunnelse og brukerne er grusomme mennesker som selv har barn. Hva er det for noen argumenter? Det kalles hets og personangrep og ikke debatt! Endret 6. januar 2020 av lillesnøfnugg
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14584 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Når man kaller noe som er så til de grader «fritidssysler» slitsomt, da er det på tide å begynne å jobbe. Hvis en frisørtime kan kalles en hard arbeidsdag, da er det noe galt med virkelighetsoppfatning rundt hva en «jobb» er. Det er bedriftens problem at de stiller seg selv i et så dårlig og latterlig lys. Hvor har hun sagt at en frisørtime (og bare det) er en hard arbeidsdag? For henne er det vel sjelden bare det, siden det ofte er reklame. Da er det for- og etterarbeid involvert. Hadde det vært det eneste hun gjorde den dagen, så hadde jeg også vært enig i at det ikke kan kalles en hard arbeidsdag, men jeg har ikke sett at hun har skrevet det noe sted (men kan ha gått glipp av noe, selvsagt). Jeg merker også selv at en avtale som er obligatorisk er helt annerledes for meg enn en avtale som er frivillig og en del av min fritid. Så jeg har ingen problemer med å forstå at en sponset frisørtime som gjøres om til en reklamesnutt på bloggen/SoMe vil oppfattes som mer krevende enn om man bare gjør det på fritiden. 6
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. januar 2020 #14585 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Hvor har hun sagt at en frisørtime (og bare det) er en hard arbeidsdag? For henne er det vel sjelden bare det, siden det ofte er reklame. Da er det for- og etterarbeid involvert. Hadde det vært det eneste hun gjorde den dagen, så hadde jeg også vært enig i at det ikke kan kalles en hard arbeidsdag, men jeg har ikke sett at hun har skrevet det noe sted (men kan ha gått glipp av noe, selvsagt). Jeg merker også selv at en avtale som er obligatorisk er helt annerledes for meg enn en avtale som er frivillig og en del av min fritid. Så jeg har ingen problemer med å forstå at en sponset frisørtime som gjøres om til en reklamesnutt på bloggen/SoMe vil oppfattes som mer krevende enn om man bare gjør det på fritiden. Det tviler jeg ikke på.
Jeezebel Skrevet 6. januar 2020 #14586 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, Undreguri skrev: Jeg trives veldig godt med mannen min, vi er mye sammen og jeg blir ikke lei av det. MEN, hadde han vært med meg til frisøren...tror jeg at jeg hadde begynt å lure; er det meg som er så uselvstendig at jeg ikke kan gjøre noe alene eller er det han som kontrollerer meg? Og nei; man MÅ ikke ha med fotograf til frisøren selv om besøket er sponset og skal dokumenteres. Nei, man må ikke ha med fotograf for å dokumentere frisørbesøk, det holder vel å fremvise det ferdige "produktet". Så vidt jeg husker, ble ingenting av prosessen vedr. hennes veske-design dokumentert av fotograf-mannen. Det ferdige produktet ble fremvist, og det fikk holde! PS Det hadde vært av større interesse å se henne i prosessen med å designe en veske enn å se henne lese et magasin i frisørstolen. 27
Gjest Snøsøta Skrevet 6. januar 2020 #14587 Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Det kan vel ikke komme som en overraskelse på noen her i denne tråden at for en blogger som lever av blant annet innhold om sminke, hår og interiør, så vil ting som det å gå til friøsren faktisk være en del av deres arbeidsdag. Det å holde seg ajour med hår, sminke, negler og klær er en del av det hun presenterer på jobben, og en del av det hun reklamerer for, og dermed også en del av hennes jobb. Jeg ser heller ikke vitsen med å til stadighet skulle "ta" CBE for at hun tør å si at hun har travle dager eller blir sliten. Hva man anser som slitsomt, og hva man tåler, er svært individuelt. Jeg vet om folk som hadde blitt sliten av tempoet i mitt liv, samtidig vet jeg om mange som har det så travelt (og trives med det) at jeg hadde møtt veggen for lenge siden skulle jeg forsøkt å holde følge med dem. Jeg tar ansvar for det jeg skriver her i forrige kommentar. Det er flåsete og sarkastisk - gud forby at man skal komme til det punktet at man ikke skal kunne vitse om bloggere, særlig når det er så enkelt som i dag. Lavt-hengende frukter kalles det, det er så åpenbart at det må være lov å plukke dem. Om man overser hvert av disse tilfellene av selvmotsigelser og mangel på kontakt med virkeligheten til leserne sine, så havner man rett i Keiserens nye klær-fella. Alle vet at det å sminke seg og gå til frisøren og ta bilde av barna på julaften er jobben til CBE. Det som er komisk og som det må være lov å le av er at noen som kaller seg entrepenør, designer, journalist, publisher og hva mer ikke har noen idé om hvordan folk flest har det i arbeidshverdagen. Hun er en influencer og skal inspirere folk til å "være sitt beste". Prøv å vifte med en fire-timers frisørtime foran hardt arbeidende folk som jobber hele dager, kvelder og helger og kalle det travelt, og så belære folk om hvordan det er å ha det travelt. Da ber du om en vits eller to. Hun driver en millionbedrift og gjør alt hun kan for å være kjendis. Skal hun i sin posisjon være unntatt kritikk og humor - det er det dummeste jeg har hørt.
Halle-Palle Skrevet 6. januar 2020 #14588 Skrevet 6. januar 2020 17 minutter siden, Nudeldama skrev: Det kan vel ikke komme som en overraskelse på noen her i denne tråden at for en blogger som lever av blant annet innhold om sminke, hår og interiør, så vil ting som det å gå til friøsren faktisk være en del av deres arbeidsdag. Det å holde seg ajour med hår, sminke, negler og klær er en del av det hun presenterer på jobben, og en del av det hun reklamerer for, og dermed også en del av hennes jobb. Jeg ser heller ikke vitsen med å til stadighet skulle "ta" CBE for at hun tør å si at hun har travle dager eller blir sliten. Hva man anser som slitsomt, og hva man tåler, er svært individuelt. Jeg vet om folk som hadde blitt sliten av tempoet i mitt liv, samtidig vet jeg om mange som har det så travelt (og trives med det) at jeg hadde møtt veggen for lenge siden skulle jeg forsøkt å holde følge med dem. 8 minutter siden, Nudeldama skrev: Hvor har hun sagt at en frisørtime (og bare det) er en hard arbeidsdag? For henne er det vel sjelden bare det, siden det ofte er reklame. Da er det for- og etterarbeid involvert. Hadde det vært det eneste hun gjorde den dagen, så hadde jeg også vært enig i at det ikke kan kalles en hard arbeidsdag, men jeg har ikke sett at hun har skrevet det noe sted (men kan ha gått glipp av noe, selvsagt). Jeg merker også selv at en avtale som er obligatorisk er helt annerledes for meg enn en avtale som er frivillig og en del av min fritid. Så jeg har ingen problemer med å forstå at en sponset frisørtime som gjøres om til en reklamesnutt på bloggen/SoMe vil oppfattes som mer krevende enn om man bare gjør det på fritiden. Men hvorfor svarer hun ikke dette i kommentarfeltet da? Hun svarer, ganske så kvast, at enhver idiot (lett omskrevet) må skjønne at timene i frisørstolen ikke er arbeid. Det tar hun senere, på julaften og i helgene. Hvorfor tillegger dere henne meninger hun selv ikke fronter? 35
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14589 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Men hvorfor svarer hun ikke dette i kommentarfeltet da? Hun svarer, ganske så kvast, at enhver idiot (lett omskrevet) må skjønne at timene i frisørstolen ikke er arbeid. Det tar hun senere, på julaften og i helgene. Hvorfor tillegger dere henne meninger hun selv ikke fronter? Men hvorfor får hun da kritikk for å kalle en frisørtime hardt arbeid, hvis hun selv sier hun ikke anser det som arbeid? 6
Halle-Palle Skrevet 6. januar 2020 #14590 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Men hvorfor får hun da kritikk for å kalle en frisørtime hardt arbeid, hvis hun selv sier hun ikke anser det som arbeid? Jeg har ikke sagt noe sted at hun sier at det er hardt arbeid å gå til frisøren. Det jeg har lest er at hun skriver at hun har det svært travelt, og at denne vanlige arbeidsuken startet i Oslo. For så å dokumentere på Instagram fire stive timer i frisørsalongen. Dvs at jeg oppfatter at tiden hos frisøren regnes som arbeid. Ikke minst fordi hun påpeker at hun faktisk har laptopen med seg. 25
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14591 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Jeg har ikke sagt noe sted at hun sier at det er hardt arbeid å gå til frisøren. Det jeg har lest er at hun skriver at hun har det svært travelt, og at denne vanlige arbeidsuken startet i Oslo. For så å dokumentere på Instagram fire stive timer i frisørsalongen. Dvs at jeg oppfatter at tiden hos frisøren regnes som arbeid. Ikke minst fordi hun påpeker at hun faktisk har laptopen med seg. Vi vet jo ikke hvor travelt hun har det. Eller, viktigere, hvor travelt hun føler hun har det. Jeg ser ikke hvorfor det til stadighet skal kritiseres. Når jeg synes jeg har det supertravelt og kjenner at jeg holder på å gå i dørken, så er det andre som lett klarer det dobbelte. Jeg har erfart at det handler ikke altlid om hvor mange timer i døgnet man har det travelt på, men hvordan man selv oppfatter det og hvor stresset man selv blir av de avtaler man har. 2
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14592 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, Snøsøta skrev: Jeg tar ansvar for det jeg skriver her i forrige kommentar. Det er flåsete og sarkastisk - gud forby at man skal komme til det punktet at man ikke skal kunne vitse om bloggere, særlig når det er så enkelt som i dag. Lavt-hengende frukter kalles det, det er så åpenbart at det må være lov å plukke dem. Om man overser hvert av disse tilfellene av selvmotsigelser og mangel på kontakt med virkeligheten til leserne sine, så havner man rett i Keiserens nye klær-fella. Alle vet at det å sminke seg og gå til frisøren og ta bilde av barna på julaften er jobben til CBE. Det som er komisk og som det må være lov å le av er at noen som kaller seg entrepenør, designer, journalist, publisher og hva mer ikke har noen idé om hvordan folk flest har det i arbeidshverdagen. Hun er en influencer og skal inspirere folk til å "være sitt beste". Prøv å vifte med en fire-timers frisørtime foran hardt arbeidende folk som jobber hele dager, kvelder og helger og kalle det travelt, og så belære folk om hvordan det er å ha det travelt. Da ber du om en vits eller to. Hun driver en millionbedrift og gjør alt hun kan for å være kjendis. Skal hun i sin posisjon være unntatt kritikk og humor - det er det dummeste jeg har hørt. Så du forsvarer latterliggjøring? Da er vi dypt uenige, jeg synes virkelig det er å gå for langt. Det er heller ikke saklig. 3
pøbelsara Skrevet 6. januar 2020 #14593 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, Nudeldama skrev: Men hvorfor får hun da kritikk for å kalle en frisørtime hardt arbeid, hvis hun selv sier hun ikke anser det som arbeid? Hun skriver jo på IG at hun starter arbeidsåret med frisørtime - hvordan kan man tolke det til at hun IKKE mener det er arbeid? 38
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14594 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Hun skriver jo på IG at hun starter arbeidsåret med frisørtime - hvordan kan man tolke det til at hun IKKE mener det er arbeid? Hvis hun selv har skrevet i kommentarfeltet at det ikke er det? Det er uansett en bagatell, og oppfatning om stressnivå og travelhet er som sagt veldig subjektivt. 2
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #14595 Skrevet 6. januar 2020 (endret) 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Hvis hun selv har skrevet i kommentarfeltet at det ikke er det? Det er uansett en bagatell, og oppfatning om stressnivå og travelhet er som sagt veldig subjektivt. Hun skriver på IG at hun starter årets første mandag med frisørbesøk. En spør henne i bloggens kommentarfelt om hun anser det for å være arbeid - fordi IG-postene kan leses som at det er akkurat det hun mener. Så svarer hun altså så utrolig nedlatende og ekkelt i kommentarfeltet at jeg ikke har sett maken. Og mens vi er i gang - så synes jeg at den jobbingen med å ta masse bilder av familien på julaften, burde hun virkelig slutte med - da kunne hun slått noen fluer i en smekk - hun kunne fått litt mer fri - og ungene hadde ikke helt uvitende måtte dele julen sin med hundretusener av fremmede mennesker. Vinn-vinnn! Endret 6. januar 2020 av pøbelsara 63
Gjest Snøsøta Skrevet 6. januar 2020 #14596 Skrevet 6. januar 2020 (endret) 26 minutter siden, Nudeldama skrev: Så du forsvarer latterliggjøring? Da er vi dypt uenige, jeg synes virkelig det er å gå for langt. Det er heller ikke saklig. Jeg forsvarer å bruke humor som metode for å få fram selvmotsigelser, paradokser, unnvikelser, mangel på kontakt med den verden hun selv hevder å beherske til de grader. Humor er verken ulovlig, utetisk eller forkastelig på noen måte. Å kalle humor og å peke på selvmotsigelser som latterliggjøring er nok en hersketeknikk for å unngå legitim kritikk mot CBE.no Bloggerens egen kommentar i dag var såpass virkelighetsfjern, og hennes egen oppleksing av hvor travelt det er å være selvstendig næringsdrivende var nærmest provoserende. Det var dagens voksenopplæring liksom? Hva driver folk til å forsvare slike kommentarer? Forklar meg hva som var inspirerende med dagens innlegg annet enn å gi folk urealistiske forventninger til hva de skal klare i løpet av en dag. Og her er vi ved kjernen av det som har vært bloggerkritikk siden dag 1, før de fikk barn. Bloggerne gir inntrykk av at alle disse tingene som vi vet er jobben deres (gå til frisøren, fikse neglene, trene, posere, lage middag) er noe de gjør på fritiden ved siden av en mer enn 8 timers arbeidsdag. Merkelig nok får vi aldri vite hva som ligger i de 8 timene. Det vi derimot får inntrykk av er at vi skal klare det uoppnåelige; å stå opp før ungene og trene, ha prikkfritt hus med nye puter hver sesong, være nysminkede, ha skapet fullt av nye klær, nyfikset hår samtidig som vi har full jobb og barn. Må for guds skyld ikke ha muffintopp - det er ikke den beste versjonen av oss selv. Kan hun ikke bare si at det er jobben hennes å være plettfri, handle, bytte puter i sofaen og ha hele dagen på å lage middag og trene? Bare sånn til slutt så det er sagt - ja hun må inngå og skrive avtaler. Men mye av den jobben gjøres av UI. Ja, hun må etterarbeide bilder. Men de er tross alt to fulltidsansatte. Deres samlede produksjon er langt lavere enn 200% stilling i et ordinært firma. Og ja, hun må føre regnskap. Men hun har en merkantilt ansatt som tar store deler av den jobben. Endret 6. januar 2020 av Snøsøta
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. januar 2020 #14597 Skrevet 6. januar 2020 (endret) 5 minutter siden, Snøsøta skrev: Jeg forsvarer å bruke humor som metode for å få fram selvmotsigelser, paradokser, unnvikelser, mangel på kontakt med den verden noen hevder å beherske til de grader. Humor er verken ulovlig, utetisk eller forkastelig på noen måte. Å kalle humor og å peke på selvmotsigelser som latterliggjøring er nok en hersketeknikk for å unngå legitim kritikk mot CBE.no Bloggerens egen kommentar i dag var såpass virkelighetsfjern, og hennes egen oppleksing av hvor travelt det er å være selvstendig næringsdrivende var nærmest provoserende. Det var dagens voksenopplæring liksom? Hva driver folk til å forsvare slike kommentarer? Forklar meg hva som var inspirerende med dagens innlegg annet enn å gi folk urealistiske forventninger til hva de skal klare i løpet av en dag. Og her er vi ved kjernen av det som har vært bloggerkritikk siden dag 1, før de fikk barn. Bloggerne gir inntrykk av at alle disse tingene som vi vet er jobben deres (gå til frisøren, fikse neglene, trene, posere, lage middag) er noe de gjør på fritiden ved siden av en mer enn 8 timers arbeidsdag. Merkelig nok får vi aldri vite hva som ligger i de 8 timene. Det vi derimot får inntrykk av er at vi skal klare det uoppnåelige; å stå opp før ungene og trene, ha prikkfritt hus med nye puter hver sesong, være nysminkede, ha skapet fullt av nye klær, nyfikset hår samtidig som vi har full jobb og barn. Må for guds skyld ikke ha muffintopp - det er ikke den beste versjonen av oss selv. Kan hun ikke bare si at det er jobben hennes å være plettfri, handle, bytte puter i sofaen og ha hele dagen på å lage middag og trene? Bare sånn til slutt så det er sagt - ja hun må inngå og skrive avtaler. Men mye av den jobben gjøres av UI. Ja, hun må etterarbeide bilder. Men de er tross alt to fulltidsansatte. Deres samlede produksjon er langt lavere enn 200% stilling i et ordinært firma. Og ja, hun må føre regnskap. Men hun har en merkantilt ansatt som tar store deler av den jobben. I tillegg er det ikke noe hemmelighet at managmentet hennes tar størstedelen av arbeidet. Det er derfor de får betalt. Å trene og bruke 4 timer i en frisørstol som i tillegg er sponset anses ingen som hardt arbeid i et vanlig arbeidsliv. Endret 6. januar 2020 av lillesnøfnugg
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14598 Skrevet 6. januar 2020 (endret) 20 minutter siden, Aquarius04 skrev: Som @Nudeldama skriver over her, så er det å være travel og sliten høyst individuelt, absolutt. Det er jeg enig i. Men å påstå at det andre kaller hverdagsluksus eller ting man gjør utenom jobb som deler av en slitsom arbeidsdag (jamfør frisørbesøk), og hvor vanvittig travel man er, så mener jeg det er et aldri så lite hån mot dem som for eksempel jobber doble skift i politi eller helsevesen. Jeg er helt uenig i at det er en hån, av personlig erfaring. Jeg har jobbet i et team hvor vi alle jobber en del overtid. Etthvert endte det med at jeg fikk mer og mer symptomer på utbrenthet og ble sykemeldt for en periode. Men jeg var den i teamet som jobbet minst overtid. De andre jobbet mer enn meg og klarte det uten å bli utbrent Jeg slet lenge med dårlig samvittighet og skam, jeg følte at jeg ikke var berettiget den sykemeldingen og at jeg var svak som ikke klarte det de andre gjorde. Men jeg har lært meg etterhvert å forstå at folk har ulik mental kapasitet. Det stressnivået man selv føler korresponderer ikke alltid med antall timer man faktisk gjør noe eller hvilke typer avtaler man har. Det handler om hvordan det oppleves. Jeg har som sagt i ettertid møtt folk som selv sier at de ikke hadde klart den hverdagen jeg har, mens jeg kjenner mange som trives i en hverdag jeg ikke hadde klart. Derfor er jeg svært forsiktig med å ha så mange meninger om hva andre oppfatter som travelt eller ikke travelt i deres eget liv. Endret 6. januar 2020 av Nudeldama 5
Nudeldama Skrevet 6. januar 2020 #14599 Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, Snøsøta skrev: Jeg forsvarer å bruke humor som metode for å få fram selvmotsigelser, paradokser, unnvikelser, mangel på kontakt med den verden hun selv hevder å beherske til de grader. Humor er verken ulovlig, utetisk eller forkastelig på noen måte. Å kalle humor og å peke på selvmotsigelser som latterliggjøring er nok en hersketeknikk for å unngå legitim kritikk mot CBE.no Det er ikke en hersketeknikk å synes at den type innlegg er latterliggjøring. Jeg er ikke mot legitim kritikk i seg selv, men mener det svært viktig å fremsette den på en saklig måte. 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. januar 2020 #14600 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er ikke en hersketeknikk å synes at den type innlegg er latterliggjøring. Jeg er ikke mot legitim kritikk i seg selv, men mener det svært viktig å fremsette den på en saklig måte. Du setter heldigvis ikke standard på hva som er legitim kritikk. Så respekter at andre har andre synspunkter. Og dine egne anekdoter er avsporing i trådens tema.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå