Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Du setter heldigvis ikke standard på hva som er legitim kritikk. Så respekter at andre har andre synspunkter. Og dine egne anekdoter er avsporing i trådens tema. 

Jeg har ikke sagt at jeg setter standarden, jeg sier min mening. Det å respektere andres synspunkter betyr ikke at man ikke kan få motargumenter. Her er det heller du som ikke resepekterer andres synspunkter siden du forsøker å kneble mine.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror CBE oppriktig føler de har en hektisk hverdag, da det er denne hverdagen de er vant med å ha. For andre blir det absurd, men i alle yrker så er det noen som føler de gjør mest, om de gjør minst. Men, følelsen av å ha det travelt er like reell. Denne blir nok forsterket når man har en blogger hverdag og man alltids er på nett. 

Der de trør feil er at de tror folk kan relatere seg til denne hverdagen. For meg er det ferie uten barn. Da man kan bruke god tid å trene på morgenen da dette kan telle som jobb, man kan bruke lang tid å stelle seg, kle seg og sitte i en frisørstol, da dette er jobb. Bruke flere timer i uken på hobbyen sin, og kjærestetid. 

For å endre dette inntrykket bør de faktisk legge fram all den jobben de gjør (deres ord) for ut i fra det de presenterer er det som sagt en ferie. 

• Liker 35
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg setter standarden, jeg sier min mening. Det å respektere andres synspunkter betyr ikke at man ikke kan få motargumenter. Her er det heller du som ikke resepekterer andres synspunkter siden du forsøker å kneble mine.

Det er en blogg som diskuteres ikke tredje verdenskrig, så spar meg for ladede ord som knebler, og lynsjing.  Høres ut som denne bloggen er verdens navle, til info det er den ikke. Den er egentlig lite relevant og det slites for å holde den flytende, på mindreåriges bekostning. 

Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Den er egentlig lite relevant og det slites for å holde den flytende, på mindreåriges bekostning. 

Hvis den er så lite relevant, og knapt holder seg flytende, hvorfor trenger hun da å kritiseres så mye som hun gjør for sin dårlige innflytelse med tanke på overforbruk og kroppsfokusering? Er hun lite relevant, så er det jo få som får det med seg og det hun sier og gjør har liten betydning og påvirkningskraft.

• Liker 6
Gjest Snøsøta
Skrevet
14 minutter siden, Nudeldama skrev:

Det er ikke en hersketeknikk å synes at den type innlegg er latterliggjøring. Jeg er ikke mot legitim kritikk i seg selv, men mener det svært viktig å fremsette den på en saklig måte.

Mener du at man ikke kan bruke humor som virkemiddel når man kommenterer CBEs og andre bloggere/influencers virke?

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Så det ene utelukker det andre? Anna R har 6000 lesere, men all kritikk er berettighet der også @Nudeldama

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
5 minutter siden, Snøsøta skrev:

Mener du at man ikke kan bruke humor som virkemiddel når man kommenterer CBEs og andre bloggere/influencers virke?

Interessant synspunkt, ja,  i og med at bloggen er stor humor for svært mange. Men Gud forby, tenk å flire av det sirkuset! (Eksponeringen av mindreårige unntatt, den er til å gråte av.)

• Liker 41
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. 

Sol, admin. 

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for svar til slettet innhold. 

Sol, admin.

Skrevet

Jeg får inntrykk av at hun er veldig lite effektiv når hun jobber. Hun kunne fint jobbet 8-16, hatt fri på kveldene og hvertfall julaften. At hun velger å bruke hele formiddagen på trening, dusjing og fikse seg er jo hennes valg. Det resulterer jo i at hun må jobbe kvelder i steden for. Men ant timer totalt blir jo ikke noe mer for det, selv om hun kanskje føler at hun må jobbe mye ettersom hun må jobbe kveld i tillegg. Det er ikke noe av det hun viser frem av jobb som tilsier at hun jobber mer enn 8 timer om dagen. Hadde jeg fått gjette ut ifra hva som leveres ville jeg sagt 3-4 timer. Så tror jeg hun burde bli flinkere til å ta seg ordentlig fri. Ser mange av bloggerne gjorde der i jula, men CBE la ut 20-40 bilder/videoer på instastory hver dag, og stort sett bare fjas. Ikke så rart at hun selv sitter igjen med et inntrykk av hun jobber døgnet rundt. 

• Liker 42
Skrevet

Det kommer alltid til å være helt merkelig for meg at det jeg selv kaller egenpleie og fritid kaller CBE og andre influencere slitsom JOBB (frisørbesøk, dekorering hjemme, trening etc) Det at de tar en rekke bilder av det, og skriver korte tekster til bildene i diverse kanaler kan rett og slett ikke være særlig tidkrevende. 

• Liker 47
Skrevet (endret)

Det som synlig tar mest tid er bildene: posere, velge, bildebehandle det som skal publiseres. De to siste momentene er det vel stort sett fotografen som gjør, da cbe benekter kunnskap om bildebehandling i programmer som Lightroom og Photoshop.

Deretter følger kommentarfeltet. Det tar lengre tid å røkte dette enn å skrive overfladiske tekster på maksimalt 500 ord.

Deretter følger forefallende administrasjon som e-post, enkel regnskap, telefoner og oppfølging med samarbeidspartnere, drifting av Instagram og planlegging av neste ukes blogginnhold. Kanskje en sjelden YT-video. De er to om det meste, så det jeg ser og vet blir gjort, overskrider ikke en vanlig arbeidsdag for en stk. arbeidstaker på 7.5 timer.

Tilføyer at hva bloggeieren føler rundt sin egen arbeidsdag er noe annet, og også lite relevant dersom noen skulle benytte seg av bloggeierens arbeidskraft i et alminnelig arbeidsforhold.

Endret av Revenge o'Cavatina
Tilføyelse
  • Liker 38
Skrevet
13 minutter siden, Malum skrev:

Jeg skrev en kommentar til det nedlatende svaret hun ga en av leserne i kommentarfeltet. Jeg er selvsagt ikke spesielt overrasket over at den ikke ble godkjent:

«Du har tidligere sagt at du lurer på om du har et dra til-tryne, jfr. en god del skarp kritikk du har fått. Vel, jeg vil heller si at du har en dra til-oppførsel. Jeg slutter aldri å sjokkeres over hvordan du velger å svare leserne dine (les:de som brødfør deg og din familie), som Signy over her, som faktisk bare stiller et ærlig spørsmål. Du har jo faktisk selv lagt ut bilder på instastory av at du drikker kaffe og leser motemagasiner i frisørstolen mens du skriver på bloggen at «i dag er arbeidsuken i gang for alvor, og min uke startet i Oslo» - altså hos frisøren. Det må da være lov å lure på om du virkelig anser frisørtime for å være jobb?

Til informasjon kan jeg fortelle deg at veldig mange av oss som er i arbeid jobber både grytidlig, ettermiddager, kvelder, netter og høytider. Og vi er ikke hjemme mens vi jobber.

Jeg tror du ville hatt mye å hente på å endre holdning til kommentarer du får i dine SoMe-kanaler. Folk danner seg et bilde av en person på bakgrunn av hvordan vedkommende behandler andre mennesker, vet du.

Sånn, det var dagens voksenopplæring fra meg. :)»

Synes dette er et godt innlegg fra din side - det er lite hets å spore her i alle fall. Men det svir kanskje når flere kommenterer de samme tingene. Jeg skrev noe lignende selv og det ble heller ikke godkjent. 
Av og til lurer jeg på hvilken verden hun tror hun lever i. Det er i alle fall veldig lite modent å ikke klare å ta imot annet enn beundring. 

• Liker 36
Skrevet
4 minutter siden, Malum skrev:

Jeg skrev en kommentar til det nedlatende svaret hun ga en av leserne i kommentarfeltet. Jeg er selvsagt ikke spesielt overrasket over at den ikke ble godkjent:

«Du har tidligere sagt at du lurer på om du har et dra til-tryne, jfr. en god del skarp kritikk du har fått. Vel, jeg vil heller si at du har en dra til-oppførsel. Jeg slutter aldri å sjokkeres over hvordan du velger å svare leserne dine (les:de som brødfør deg og din familie), som Signy over her, som faktisk bare stiller et ærlig spørsmål. Du har jo faktisk selv lagt ut bilder på instastory av at du drikker kaffe og leser motemagasiner i frisørstolen mens du skriver på bloggen at «i dag er arbeidsuken i gang for alvor, og min uke startet i Oslo» - altså hos frisøren. Det må da være lov å lure på om du virkelig anser frisørtime for å være jobb?

Til informasjon kan jeg fortelle deg at veldig mange av oss som er i arbeid jobber både grytidlig, ettermiddager, kvelder, netter og høytider. Og vi er ikke hjemme mens vi jobber.

Jeg tror du ville hatt mye å hente på å endre holdning til kommentarer du får i dine SoMe-kanaler. Folk danner seg et bilde av en person på bakgrunn av hvordan vedkommende behandler andre mennesker, vet du.

Sånn, det var dagens voksenopplæring fra meg. :)»

En helt ryddig kommentar fra deg! 

De svarer ofte frekt, irritabelt og nedlatende. Noe av det jeg har lest LKE kommentere er direkte ufint ("psykobitch" osv) De får mye frekt, irritabelt og nedlatende også, men som bedrift burde de oppføre seg profesjonellt i kommentarfeltene sine. 

• Liker 40
Skrevet
34 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Synes dette er et godt innlegg fra din side - det er lite hets å spore her i alle fall. Men det svir kanskje når flere kommenterer de samme tingene. Jeg skrev noe lignende selv og det ble heller ikke godkjent. 
Av og til lurer jeg på hvilken verden hun tror hun lever i. Det er i alle fall veldig lite modent å ikke klare å ta imot annet enn beundring. 

23 minutter siden, Isild skrev:

En helt ryddig kommentar fra deg! 

De svarer ofte frekt, irritabelt og nedlatende. Noe av det jeg har lest LKE kommentere er direkte ufint ("psykobitch" osv) De får mye frekt, irritabelt og nedlatende også, men som bedrift burde de oppføre seg profesjonellt i kommentarfeltene sine. 

Takk!

De nekter å ta til seg saklig kritikk, og det sier så mye om holdninger. De hadde vunnet enormt mye på å være bittelitt ydmyke, men det virker ikke som de forstår det. Men slik oppførsel slår tilbake på en selv i det lange løp, og jeg tror de begynner å nærmer seg slutten av det lange løpet. Jeg er nesten bekymret for hvordan de skal greie å brødfø seg når de en gang må ut og få seg vanlige jobber. Det er helt sikkert mye de kan være kvalifisert til, men det hjelper jo lite når man har en slik holdning og tilnærming til kritikk og til mennesker de forholder seg til i profesjonell sammenheng.

• Liker 26
Skrevet
15 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

I tillegg er det ikke noe hemmelighet at managmentet hennes tar størstedelen av arbeidet. Det er derfor de får betalt. Å trene og bruke 4 timer i en frisørstol som i tillegg er sponset anses ingen som hardt arbeid i et vanlig arbeidsliv. 

Vi snakker egentlig ikke om bare 4 timer i frisørstolen.. begge i firma var med g ut fra snap satt den andre å ventet på fruen i frisørstolen. Det vil si ca 8 timer arbeidstid. Samt kjøring til og bra Oslo. For de kjørte tipper jeg ellers hadde det blitt slått stooort opp! Dvs at det var ca 3 t (1,5*2) i tid på kjøringen, hadde de tatt tog kunne de ha jobbet.. så i en hardt presset arbeidshverdag tar firma seg tid til å kjør t/r Oslo for å bruke til sammen 11 timer hos frisøren. Også teater på kvelden og trening først.. er ikke det jeg kaller en hard arbeidsdag.. det er rett og slett en fin dag med ferie. 

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...