Inocybe Skrevet 7. januar 2020 #14621 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 48 minutter siden, 123Frustrert skrev: Vi snakker egentlig ikke om bare 4 timer i frisørstolen.. begge i firma var med g ut fra snap satt den andre å ventet på fruen i frisørstolen. Det vil si ca 8 timer arbeidstid. Samt kjøring til og bra Oslo. For de kjørte tipper jeg ellers hadde det blitt slått stooort opp! Dvs at det var ca 3 t (1,5*2) i tid på kjøringen, hadde de tatt tog kunne de ha jobbet.. så i en hardt presset arbeidshverdag tar firma seg tid til å kjør t/r Oslo for å bruke til sammen 11 timer hos frisøren. Også teater på kvelden og trening først.. er ikke det jeg kaller en hard arbeidsdag.. det er rett og slett en fin dag med ferie. Tenkte å skrive noe av det samme. Greit nok at fotografen sikkert satt med PC’en en god del av tiden, men likevel spezielt å prioritere nesten 1,5 dagsverk til ett frisørbesøk. De er to fulltidsansatte på bloggen. Det er 80 timer i uken. Sammenlignet med andre familier er det heller ikke urimelig å legge til det de sparer på transport. Jeg vil si 1-2 timer dagen per person så det er 10-20 timer der. Må si det er veldig vanskelig for meg som leser å skjønne det brukes 90-100 timers arbeid ukentlig på virksomheten. De har jo i tillegg satt bort brorparten av kommunikasjon med oppdragsgivere og regnskap. Så hvor manifesterer disse 90-100 ukentlige arbeidstimer seg (retorisk spørsmål)? Det er nok mye arbeid med bloggen, men så mye? Ble kvaliteten og kvantiteten av bloggingen økt betraktelig da LKE ble fulltidsansatt i bedriften? Jeg kan ikke huske å ha sett forandring før og etter. Tvert i mot har jeg innrykk av at det er vesentlig færre innlegg nå en før. Helt fint for meg om de synes de har et fullverdig liv basert på slappe dager og dolling av Fruen, men at de blir sure når noen bemerker de neppe har forståelse for hva en vanlig hverdag innebærer er pinlig for dem. Jeg er sikker på de kunne ha opprettholdt bedriften og samtidig følt de hadde mye mindre stress og mer fritid om de hadde prioritert annerledes og hatt viljestyrke nokk til å gjennomføre. Et forslag er å droppe de hovedparten av de fjollete intetsigende instastoriesene og heller satset på færre men med godt innhold. Endret 7. januar 2020 av Inocybe 43
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #14622 Skrevet 7. januar 2020 47 minutter siden, Justlooking skrev: Ser ut til at det har begynt... https://vixen.no/2020/01/06/dette-er-semifinalistene-i-vixen-awards-2019/ Ser at CBE er nominert til årets livstils blogg, det er hard konkurranse om denne prisen når man ser på de andre nominerte også. Har UI en finger med i spillet er? Ser at flere av UI bloggere er nominert.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #14623 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 4 minutter siden, Inocybe skrev: Tenkte å skrive noe av det samme. Greit nok at fotografen sikkert satt med PC’en en god del av tiden, men likevel spezielt å prioritere nesten 1,5 dagsverk til ett frisørbesøk. De er to fulltidsansatte på bloggen. Det er 80 timer i uken. Sammenlignet med andre familier er det heller ikke urimelig å legge til det de sparer på transport. Jeg vil si 1-2 timer dagen per person så det er 10-20 timer der. Må si det er veldig vanskelig for meg som leser å skjønne det brukes 90-100 timers arbeid ukentlig på virksomheten. De har jo i tillegg satt bort brorparten av kommunikasjon med oppdragsgivere og regnskap. Så hvor manifesterer disse 90-100 ukentlige arbeidstimer seg (retorisk spørsmål)? Det er nok mye arbeid med bloggen, men så mye? Ble kvaliteten og kvantiteten av bloggingen økt betraktelig da LKE ble fulltidsansatt i bedriften? Jeg kan ikke huske å ha sett forandring før og etter. Tvert i mot har jeg innrykk av at det er vesentlig færre innlegg nå en før. Helt fint for meg om de synes de har et fullverdig liv basert på slappe dager og dolling av Fruen, men at de blir sure når noen bemerker de neppe har forståelse for hva en vanlig hverdag innebærer er pinlig for dem. Jeg er sikker på de kunne ha opprettholdt bedriften og samtidig følt de hadde mye mindre stress og mer fritid om de hadde prioritert annerledes og hatt viljestyrke nokk til å gjennomføre. Et forslag er å droppe de hovedparten av de fjollete intetsigende instastoriesene og heller satset på færre men med godt innhold. De har langt på vei innrømmet at mindreårige også er på jobb i feriene sine, og helligdager. Når de trekker frem julaften som jobb og mindreårige er med på bildene, da betyr det at alle er på jobb. Forsvaret om at summen av eksponering er positivt, og bloggen gjør at de kan holde sammen som ektepar (ja, de har faktisk skrevet det), flexe og at mindreårige trenger ikke å være i barnehagen tidlig (denne er også dokumentert av en bloggerfan) .De fleste ville valgt feriefri og helligdagsfri for de som ikke har samtykkekompetanse, fremfor økonomisk vinning og fritidsysler som arbeidsoppgaver. At annonsørene støtter opp under dette, for å spare kostnader er utrolig. Har ikke annonsørene et etisk og moralsk ansvar også? Endret 7. januar 2020 av lillesnøfnugg
123Frustrert Skrevet 7. januar 2020 #14624 Skrevet 7. januar 2020 43 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Ser at CBE er nominert til årets livstils blogg, det er hard konkurranse om denne prisen når man ser på de andre nominerte også. Har UI en finger med i spillet er? Ser at flere av UI bloggere er nominert. Ut fra nominasjonene å se tipper jeg at cbe ikke dukker opp i årets vixen. Tviler på at hun dukker opp siden det sannsynligvis ikke blir noe pris på henne. 11
Sol Rampelyset Skrevet 7. januar 2020 #14625 Skrevet 7. januar 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2020 #14626 Skrevet 7. januar 2020 Vixenjuryen har da, ut fra nominasjoner, kommet frem til hvem man kan stemme på, altså semifinalister. CBE er ikke å se på lista over Årets influencer eller Folkets favoritt. Ei heller i kategorier der man viser kunnskap om et emne slik som mat, trening, interiør eller mote. Enten betyr det at ikke nok lesere har nominert, eller at juryen ikke finner at hun er topp ti i disse kategoriene. Skrivekunsten er også veid og funnet for lett, ingen nominasjon for gullpenn heller. Ei heller har hun brukt kanalene sine til å fremme meninger som er sterkez Så da gjenstår det å være semifinalist i kategorien livsstil og business. Tenker det oppsummerer bloggen rimelig greit. Ikke noe kvalitativt innhold og stort sett fokus på å tjene penger. Gratulerer!
Aquarius04 Skrevet 7. januar 2020 #14627 Skrevet 7. januar 2020 7 timer siden, Isild skrev: En helt ryddig kommentar fra deg! De svarer ofte frekt, irritabelt og nedlatende. Noe av det jeg har lest LKE kommentere er direkte ufint ("psykobitch" osv) De får mye frekt, irritabelt og nedlatende også, men som bedrift burde de oppføre seg profesjonellt i kommentarfeltene sine. I min jobb får jeg også ofte ganske mye frekt og irritabelt jeg må håndtere, men jeg hadde mistet jobben rimelig kjapt hadde jeg svart tilbake slik frueparet gjør. 32
Surikatt Skrevet 7. januar 2020 #14628 Skrevet 7. januar 2020 23 minutter siden, CecilieX skrev: Vixenjuryen har da, ut fra nominasjoner, kommet frem til hvem man kan stemme på, altså semifinalister. CBE er ikke å se på lista over Årets influencer eller Folkets favoritt. Ei heller i kategorier der man viser kunnskap om et emne slik som mat, trening, interiør eller mote. Enten betyr det at ikke nok lesere har nominert, eller at juryen ikke finner at hun er topp ti i disse kategoriene. Skrivekunsten er også veid og funnet for lett, ingen nominasjon for gullpenn heller. Ei heller har hun brukt kanalene sine til å fremme meninger som er sterkez Så da gjenstår det å være semifinalist i kategorien livsstil og business. Tenker det oppsummerer bloggen rimelig greit. Ikke noe kvalitativt innhold og stort sett fokus på å tjene penger. Gratulerer! Hvis ikke juryen finner på en ekstrapris til Caroline Berg-Eriksen for det er så pinlig hvis hun sitter der og ikke vinner noe. Det beviser jo bare at folk ikke synes hun fortjener noen pris. 25
enkefru Skrevet 7. januar 2020 #14629 Skrevet 7. januar 2020 27 minutter siden, Surikatt skrev: Hvis ikke juryen finner på en ekstrapris til Caroline Berg-Eriksen for det er så pinlig hvis hun sitter der og ikke vinner noe. Det beviser jo bare at folk ikke synes hun fortjener noen pris. Det gjorde de jo i fjor... de kan vel ikke ta reprise på det ? 😂😂 20
Levina Skrevet 7. januar 2020 #14631 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 1 time siden, CecilieX skrev: Vixenjuryen har da, ut fra nominasjoner, kommet frem til hvem man kan stemme på, altså semifinalister. CBE er ikke å se på lista over Årets influencer eller Folkets favoritt. Ei heller i kategorier der man viser kunnskap om et emne slik som mat, trening, interiør eller mote. Enten betyr det at ikke nok lesere har nominert, eller at juryen ikke finner at hun er topp ti i disse kategoriene. Skrivekunsten er også veid og funnet for lett, ingen nominasjon for gullpenn heller. Ei heller har hun brukt kanalene sine til å fremme meninger som er sterkez Så da gjenstår det å være semifinalist i kategorien livsstil og business. Tenker det oppsummerer bloggen rimelig greit. Ikke noe kvalitativt innhold og stort sett fokus på å tjene penger. Gratulerer! Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Endret 7. januar 2020 av Levina 3
Orly Skrevet 7. januar 2020 #14632 Skrevet 7. januar 2020 7 minutter siden, Levina skrev: Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Blir du ikke lei av å gjenta det samme gang etter gang? Aldri noe nytt, aldri en kritisk kommentar kun hyllest av det du synes er fantastisk dame. 46
Pæddan Skrevet 7. januar 2020 #14633 Skrevet 7. januar 2020 Nå har jeg ikke lest de siste sidene her, men er det noen spesiell grunn til at vi ikke får se magen til fru Eriksen lengre? Alltis noe foran, bluret eller sittende..... 3
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 7. januar 2020 Populært innlegg #14634 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 12 minutter siden, Levina skrev: Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Ja, kjempeimponerende å bygge seg opp noe ved å eksponere barna sine fullstendig vettløst, ved å ta kredit for andres DIY-prosjekter og matoppskrifter. Ved å behandle lesere som crap i eget, velrøktede kommentarfelt. Kjempeimponerende. Og ved å redigere bildene sine så til de grader og lyve om det til man blir avslørt. Kjempeimponerende 🙄 Endret 7. januar 2020 av Aquarius04 La til 56
Halle-Palle Skrevet 7. januar 2020 #14635 Skrevet 7. januar 2020 10 minutter siden, Levina skrev: Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Wow! Det er greit å beundre folk altså, men dette glir da helt over i nesegrus beundring? Hva tenker du om at hun bruker barna så aktivt i å fortsatt holde seg som ‘toppblogger’? 46
Populært innlegg Malum Skrevet 7. januar 2020 Populært innlegg #14636 Skrevet 7. januar 2020 (endret) Mitt forslag er å ignorere alle forsøk på å få igang nok en brukerdebatt, med risiko for at tråden stenges pga for mange regelbrudd og gjentatte ryddinger. Endret 7. januar 2020 av Malum 70
Jobbermedbarn Skrevet 7. januar 2020 #14637 Skrevet 7. januar 2020 15 minutter siden, Levina skrev: Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Det privilegerte livet du beskriver her gjelder en stor del av Norges befolkning, så hvorfor i all verden skal det provosere? Forskjellen er at de aller fleste har det slik uten å utlevere barna sine og bryte deres rettigheter. De aller fleste setter barnets behov først, heldigvis! 38
Jobbermedbarn Skrevet 7. januar 2020 #14638 Skrevet 7. januar 2020 31 minutter siden, LeiaO skrev: Så utrolig bra at UNICEF Norge setter fokus på dette! Selv om det går museskritt, går det den riktige veien! 37
Kollontaj Skrevet 7. januar 2020 #14639 Skrevet 7. januar 2020 23 minutter siden, Levina skrev: Nok et innlegg som kun har til hensikt å håne denne bloggeren. Det som er så artig og må være utrolig tilfredsstillende for CBE at hun aldri gir opp. Er i sitt 11 år som toppblogger! Det sier sitt. Har en jobb hun elsker, har et stabilt og godt familieliv, er sunn av sin egen helse, er privilegert når det gjelder økonomisk velstand. Ikke minst har hun startet et prosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte. Det er tydelig at dette provoserer, men hun er still going strong. Hun synes det helt sikkert er gøy å vinne priser, men det er da bare en bonus. Det å starte sin egen bedrift og fortsatt har titusener av følgere på en blogg, hvor andre kanaler er i fremmarsj, er jo bare imponerende. Hun er dyktig og det vil alltid provosere enkelte som ikke helt er der de ønsker. Så gratulerer til henne der😊 Dette var litt morsomt. Gratulerer til alle som har blitt hjernevasket av influencere og reklamebloggere og som godtar eksponering av barn for å tjene penger til livets opphold. 39
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #14640 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 13 minutter siden, Malum skrev: Mitt forslag er å ignorere alle forsøk på å få igang nok en brukerdebatt, med risiko for at tråden stenges pga for mange regelbrudd og gjentatte ryddinger. Enig 👏🏻 Jeg sitter på hendene mine 🥺 7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Så utrolig bra at UNICEF Norge setter fokus på dette! Selv om det går museskritt, går det den riktige veien! Håper det når hele veien opp til barneombudet. Endret 7. januar 2020 av lillesnøfnugg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå