Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Inocybe skrev (3 minutter siden):

Tenkte noe av det samme. Selv om det er uten for sesongene og reiser er billig blir det ikke mye igjen når de deler på fire. 

Kanskje de får gratis egen ferie? Det kan jo komme godt med hvis inntektene synker til bunnivå.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem i alle dager er det som har lyst til å bli med på dette, lurer jeg på… Tviler på at det fins særlig mange tilsvarende reiser med mer utseendefokus. I tillegg synes jeg den yoga-erfaringen som selges inn er latterlig syltynn. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvins skrev (25 minutter siden):

Jeg synes det er bra at de prøver å få til en annen levevei enn influencer med barneeksponering. Skal man prøve å stoppe alt av samarbeid og nytt de prøver på, når det er tydelig at det hadde vært bra for dem selv og særlig barna at de staker ut en ny kurs? 

Hadde heiet på det om ikke det var for LKEs angrep på en kritiker og CBEs «undervisning» i yoga. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Lettvint løsning, influencer-style, altså. Antakelig ingen beskyttet tittel? Jeg kan kalle meg yoga-lærer jeg også? 

Du er nok sikkert en vel så bra yoga-lærer som CBE, så det er bare å kontakte Apollo og få de til å arrangere en eksklusiv Kollontaj yoga-reise til varmere strøk :D

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Du er nok sikkert en vel så bra yoga-lærer som CBE, så det er bare å kontakte Apollo og få de til å arrangere en eksklusiv Kollontaj yoga-reise til varmere strøk :D

Mulig et par influencere melder seg for å bli med, god mulighet til å pælme meg til sjøs! 😆 

De har iallfall selvtilliten i orden, de skal ha for den. 

• Liker 7
Skrevet

Fristende å melde seg på kun for å se CBE trene i levende live. Lurer på om hun klarer å holde inne magen og tunga oppi ganen over lenger tid? Og hvordan skal hun klare å stå med rumpa ut, magen inn i yogapositurer hvor man faktisk MÅ trekke pusten dypt og puste seg gjennom øvelsene? Så usikker og stiv som hun framstår i egne kanaler kan jeg ikke se for meg en avslappet cbe stå foran en folkemengde og fokusere på noe annet enn hvordan hun tar seg ut.

• Liker 44
Skrevet
Frisk Frosk skrev (21 minutter siden):

Nettopp, det at det ikke fikk følger for ham viser at influencerne ikke blir tatt på alvor når det kommer til lover og regler.

Samme her, jeg hadde fått store problemer om jeg hadde utgitt meg for lege.

Straffeloven § 167:

"Den som utøver et yrke eller en virksomhet uten å ha en nødvendig offentlig tillatelse eller autorisasjon, eller uriktig utgir seg for å ha dette, straffes med bot eller fengsel inntil 6 måneder." https://lovdata.no/nav/lov/2005-05-20-28/kap19/§168

§ 74 i Helsepersonelloven regulerer også dette: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-64

"Bare den som har norsk autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning etter § 53, har rett til å benytte slik yrkesbetegnelse som kjennetegner vedkommende gruppe helsepersonell.     ...

Ingen må uriktig benytte titler eller annonsere virksomhet på en slik måte at det kan gis inntrykk av at vedkommende har autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning."

Klinisk ernæringsfysiolog er også en beskyttet tittel, så Lars Kristian Eriksen har vist et mønster i å ulovlig gi inntrykk av at han har autorisasjon som han ikke en gang er i nærheten å ha.

Noen som har Linkedin som kan sjekke om han fremdeles lar det stå der at han har tre år med "klinisk ernæringsfysiolog"? Ikke voldsomt lenge siden det fremdeles stod at han hadde de tre årene (masterstudiet som gir autorisert tittel som klinisk ernæringsfysiolog er forøvrig fem år, og man må følge alle fem årene gjennom masterstudiet, man kan ikke ta en bachelor først og så to år master etterpå).

Det står, sitat: Bjørknes Høyskole Bachelor i Ernæring, Ernæringsfysiologi 2012 - 2016

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Pust skrev (1 minutt siden):

Det står, sitat: Bjørknes Høyskole Bachelor i Ernæring, Ernæringsfysiologi 2012 - 2016

Det er jo reinspikka løgn. 

• Liker 31
Skrevet (endret)

Skal HUN instruere i yoga??? Tilogmed jeg har jo flere yogatimer enn cbe… Shady business!

og HAN; som rynker på nesen av bittelitt bmi. Nei takk!!

Elendig av Apollo!

Endret av Donpedro
  • Liker 40
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Det er jo reinspikka løgn. 

Jupp. Fascinerende med det tilsynelatende skamløse. Med så mange svin på skogen, løgner og i tillegg skandaløst dårlig innhold er det utrolig at de ikke gjemmer seg i et kott.

• Liker 23
Skrevet

Lurer litt på de pedagogiske evnene til Eriksens. Kan de holde kurs? Vet de hvordan man legger opp et program som favner alle? Også hen med noen kilo for mye og kondis som en middels pensjonist? Kommer de til å stå med fettklypa og shame alle med litt underhudsfett? 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
Pust skrev (Akkurat nå):

Takk!

Uansett en løgn fra hans side, for han har hverken bachelor eller fire år med ernæringsstudier, noe CBE har bekreftet.

Han har ikke tatt mer enn to år av ernæringsterapistudiet som opprinnelig var et bachelorstudie.

"Han har 60 poeng igjen på ernæringen, men er usikker på om han fullfører. "

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/

Han har tydelig aldri fullført.

• Liker 35
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva studerte han under pandemien? Husker at CBE skrev at de jobbet 8.30-16.30 vanligvis og LKE hadde studier i tillegg. Ingenting om disse studiene på hjemmesiden hans eller på IG (står om fotballtrener-kurs han holder på med.) 

• Liker 9
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Hva studerte han under pandemien? Husker at CBE skrev at de jobbet 8.30-16.30 vanligvis og LKE hadde studier i tillegg. Ingenting om disse studiene på hjemmesiden hans eller på IG (står om fotballtrener-kurs han holder på med.) 

Om jeg forstod noe av det som stod i linken jeg ga over, så ble eksamen på pt-studiet utsatt, så antar det var det han fortsatte å lese på? Og så var det noe om "Performance coach" han skulle ta over nett.

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Lurer på hvem som vil reise på treningstur med dem.

Står at det blir mye tid til hvile.  Klarer ikke tro på det sånn som de holder på, lite redtitusjon. ikke noe for meg i hvertfall.

En annen ting er at skal jeg på en sånn tur, har vært på noen, så vil jeg reise med trivelige folk som bryr seg om mennesket. Som har det gøy og er lite selvhøytidelige.

Begge instaene deres virker motsatt på meg. Han virker, innbitt, sur og ser sliten ut. Og måten han kommenterer feks i Twitter, besserwisser, er ikke akkurat selgende.

Og hun vet vi jo er mest opptatt av å se tynnest mulig ut, kun fokus på seg selv. Jeg hadde antakelig fått komplekser for et par kilo for mye allerede på flyet

Nei Apollo, det blir ikke dere flere ganger. Hverken med eller uten Netfit. Inntrykk ødelagt. Research er en fin ting.

• Liker 43
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får ABD-vibber av det de holder på med for tiden. Caroline har vel så vidt vært innom sponset Yoga nå helt i det siste, og nå skal hun undervise andre på treningsreiser? 

ABD startet også "forretninger" i hytt og pine, ingen glemmer det famøse influencerkurset. Nå er ikke CBE.no helt "der", men jeg mener at de (fortsatt) lyver på seg titler og rennomè de ikke har. De er jo egentlig bare mosjonister. Ja, de driver mye med egentrening, men noe å vise til ift å trene andre har de faktisk ikke. 

Hvis noen ønsker en treningsferie, så finnes det mange etablerte å velge i. 

• Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet

Når noen som Knap nok har bedrevet yoga plutselig skal ha yoga på treningscamp. Hun har akkurat vært på et kort kurs, aldri undervist en eneste time ( bortsett fra sikkert eksamen.. som de reklamerer med at alle består) også skal man plutselig betale mange tusen for å ha yoga med henne? Snakk om enormt selvbildet og lite selvinnsikt.

0D9996A0-0CAB-4F99-9B14-9431C8776080.png

• Liker 27
Skrevet
snurk skrev (15 timer siden):

Digital markedsfører her 👋 Eksponering betyr hvor mange som har sett innlegget - typisk med instagram når man ut til flere enn bare de som følger ved hjelp av instagram sine algoritmer og emneknagger. Konvertering betyr hvor mange salg man kan dra inn 🙂 Det er riktig det CBE skriver om eksponering og konvertering. Det spiller ingen rolle hvor mange følgere en influencer har om man ikke kan nå ut til nok antall mennesker og ikke kan konvertere eksponering til salg 🙂

Dette vil jo si at mange i denne tråden som sier at de ikke følger CBE så derfor er det ikke så "farlig" at de er inne på instagramprofilen hennes - de er jo faktisk med på å støtte opp om bedriften

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...