Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Tror at de som sier det har sammenheng med reklamesamarbeid, nok har rett.

Når man har skaperkonto, kan man se detaljert statistikk på hvem som ser storyene. Det viser også tydelig på grafen hvor mange som er følgere og ikke- følgere. Jeg tror at det har målbar effekt på antall visninger når storyen er tilgjengelig for ikke- følgere, særlig med tanke på at de faktiske følgerne ikke virker spesielt interessert. Når man i tillegg klarer å skape et visst engasjement bare ved det at folk lurer på hva de driver med, så bidrar det også til visninger den stunden kontoen er åpen. 

Om det er særlig konverterbart for en annonsør, er usikkert. Caroline gjør seg vel stadig mer fortjent til Vixen - prisen hun fikk for noen år siden, folkets guilty pleasure. 

  • Liker 39
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Det kan stemme det @FruJohansen skriver. En audit av de 5000 siste følgerne til CBE vurderer disse til å ha lav kvalitet i form av å være sovende kontoer (36%), mistenkelige (7%) eller fake (1%). 55% av de nye følgerne er menn. Det kan se ut som at puppebildene fikk menn til å logge seg på instakontoen de aldri bruker for å se bildene. Det styrker vel ikke CBE.no veldig i annonsørmarkedet. Det forklarer også økningen i kommmentarer fra menn som synes bildene er digge, har stjerner i øynene og tunga ut av munnen.

Auditen viser i tillegg at CBE.no har voldsomt lav engasjementsrate fra egne følgere, samtidig som den har langt høyere engasjementrate fra ikke-følgere, enn det andre kontoer har. Da trenger de tallene fra de som ikke følger kontoen for at annonsørene skal bli fornøyd. I tillegg er engasjementsraten svært ujevn over tid, noen få bilder drar tydeligvis opp tallene. Som i jula og når man legger ut bilder av barn og pupper 🤷‍♀️

carolinebergeriksenno.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (3 timer siden):

Frua kan vel ta kontakt med en kvinnelig ungdomspolitiker om å bli utsatt for hets. Virkelig hets, ikke kritikk og kritiske spørsmål altså.

Ja, eller unge jenter som deltar i samfunnsdebatt og se hvor mye pes de får samt stygge meldinger i innboksen sin. Hun bor sammen men en mann som hetser kvinner i kommentarfelt, sender meldinger og oppsøkte en kvinne fysisk. Hun får begges perspektiv. Noe å snakke om i podcasten. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (2 timer siden):

Den storyen kan jeg ikke se - fordi kontoen er stengt - IGJEN. 
Men åpner vel om noen timer igjen, så får ta en titt da. 🤣

Dette begynner å bli hysterisk. De stenger og åpner kontoen flere ganger om dagen, der jo helt latterlig. 
Lurer virkelig på hva business strategien og grunnlaget bak er. 

Som jeg skrev for en stund siden; CBE er mest kjent for å åpne og stenge kontoen sin nå. Produktene hun reklamerer for når kontoen er åpen drukner i åpne/lukke strategien. Disse mannfolkene som følger henne er sikkert veeeldig opptatt av det hun reklamerer for 🤩🫶

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (1 time siden):

Det kan stemme det @FruJohansen skriver. En audit av de 5000 siste følgerne til CBE vurderer disse til å ha lav kvalitet i form av å være sovende kontoer (36%), mistenkelige (7%) eller fake (1%). 55% av de nye følgerne er menn. Det kan se ut som at puppebildene fikk menn til å logge seg på instakontoen de aldri bruker for å se bildene. Det styrker vel ikke CBE.no veldig i annonsørmarkedet. Det forklarer også økningen i kommmentarer fra menn som synes bildene er digge, har stjerner i øynene og tunga ut av munnen.

Auditen viser i tillegg at CBE.no har voldsomt lav engasjementsrate fra egne følgere, samtidig som den har langt høyere engasjementrate fra ikke-følgere, enn det andre kontoer har. Da trenger de tallene fra de som ikke følger kontoen for at annonsørene skal bli fornøyd. I tillegg er engasjementsraten svært ujevn over tid, noen få bilder drar tydeligvis opp tallene. Som i jula og når man legger ut bilder av barn og pupper 🤷‍♀️

carolinebergeriksenno.pdf 801.33 kB · 15 Nedlastninger

Ser det er lite stor-fans og reelle kjøpere til annonserte produkter som digger innholdet når nummer to på flest-likes-listen er en skobutikk. Fatter ikke at annonsører fortsatt blir lurt av CBE.no. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (5 timer siden):

Frua kan vel ta kontakt med en kvinnelig ungdomspolitiker om å bli utsatt for hets. Virkelig hets, ikke kritikk og kritiske spørsmål altså.

Nemlig! Netthets og netthat er er enormt problem men CBE er langt unna den som mottar mest eller verst. Det mange unge kvinnelige politikere opplever er i en helt annen liga enn det influencere beskriver som hets. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
Inocybe skrev (21 minutter siden):

Ser det er lite stor-fans og reelle kjøpere til annonserte produkter som digger innholdet når nummer to på flest-likes-listen er en skobutikk. Fatter ikke at annonsører fortsatt blir lurt av CBE.no. 

Ser også at auditen oppgir et gjennomsnitt på 825 likes og 37 kommentarer per post, og at qkorean cosmetics, apartment styling og Ine Møller Anvar (TM-klinikken) er blant topp 10 kommentatorer på CBE.no. Det er 3 (ulike) menn på topp10 for både likes og kommentarer. Ikke imponerende følgerengasjement fra målgruppa der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (2 timer siden):

Det kan stemme det @FruJohansen skriver. En audit av de 5000 siste følgerne til CBE vurderer disse til å ha lav kvalitet i form av å være sovende kontoer (36%), mistenkelige (7%) eller fake (1%). 55% av de nye følgerne er menn. Det kan se ut som at puppebildene fikk menn til å logge seg på instakontoen de aldri bruker for å se bildene. Det styrker vel ikke CBE.no veldig i annonsørmarkedet. Det forklarer også økningen i kommmentarer fra menn som synes bildene er digge, har stjerner i øynene og tunga ut av munnen.

Auditen viser i tillegg at CBE.no har voldsomt lav engasjementsrate fra egne følgere, samtidig som den har langt høyere engasjementrate fra ikke-følgere, enn det andre kontoer har. Da trenger de tallene fra de som ikke følger kontoen for at annonsørene skal bli fornøyd. I tillegg er engasjementsraten svært ujevn over tid, noen få bilder drar tydeligvis opp tallene. Som i jula og når man legger ut bilder av barn og pupper 🤷‍♀️

carolinebergeriksenno.pdf 801.33 kB · 22 Nedlastninger

Om jeg husker noenlunde rett har CBE uttalt at hennes målgruppe er kvinner med utdannelse i en viss aldersgruppe. Husker ikke detaljene.

Det er tydelig at de feiler helt på sin målgruppe og bedriftsstrategi når 55 % av de som følger henne er menn...

Lurer på om annonsørene og samarbeidspartnerne til Caroline Berg Eriksen vet at det er hovedsaklig menn som følger henne? Og om de er ærlige om dette når de inngår samarbeid?

 

Og med 55 % menn som følger dem synes de det er helt greit å stadig legge ut bilder av barna. Disse 55 % menn følger ikke CBE hovedsaklig pga.mote og interiør og trening, det er jeg temmelig sikker på. Mors seksualiserte bilder og barneeksponering, det tror jeg dessverre mer på.

  • Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

Om jeg husker noenlunde rett har CBE uttalt at hennes målgruppe er kvinner med utdannelse i en viss aldersgruppe. Husker ikke detaljene.

Det er tydelig at de feiler helt på sin målgruppe og bedriftsstrategi når 55 % av de som følger henne er menn...

Lurer på om annonsørene og samarbeidspartnerne til Caroline Berg Eriksen vet at det er hovedsaklig menn som følger henne? Og om de er ærlige om dette når de inngår samarbeid?

 

Og med 55 % menn som følger dem synes de det er helt greit å stadig legge ut bilder av barna. Disse 55 % menn følger ikke CBE hovedsaklig pga.mote og interiør og trening, det er jeg temmelig sikker på. Mors seksualiserte bilder og barneeksponering, det tror jeg dessverre mer på.

Auditen er en analyse av de 5000 siste følgerne, altså de som kom til etter at hun la ut puppebildene. Av de som klikket følg etter hun fikk avisoppslag var det altså 55% menn som ville inn og se puppene til CBE. Vi kjenner ikke fordelingen mellom menn/kvinner i resten av følgerskaren hennes fra tidligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (27 minutter siden):

Auditen er en analyse av de 5000 siste følgerne, altså de som kom til etter at hun la ut puppebildene. Av de som klikket følg etter hun fikk avisoppslag var det altså 55% menn som ville inn og se puppene til CBE. Vi kjenner ikke fordelingen mellom menn/kvinner i resten av følgerskaren hennes fra tidligere.

 

Takk for presiseringen :)

Uansett viser det jo at de enten bommer fullstendig mtp. tidligere utnevnte målgruppe - eller at de nå har skiftet målgruppe mtp. at de har lagt ut både puppebildet og i lengre tid hatt mer og mer fokus på å seksualisere CBEs kropp når de tar bilder av henne.

Uansett tenker jeg de må ta et valg og stå for det, for det er stor forskjell på hvilke samarbeidspartnere som ønsker å nå "kvinner i en viss alder, med utdanning og karriere"... og sexkåte menn....

Selv om det er kort tidsrom så er det jo en pekepinn på at annonsører må være langt mer bevisst på hvem de ønsker å nå med annonser og hvem de inngår samarbeid med, og at glansbildet CBE har presentert i årevis kanskje ikke lenger stemmer med de som pr. i dag er mest opptatt av bedriftskontoen p IG.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (22 timer siden):

Tror verdensmester-coachen gikk glipp av undervisningsdagene når de snakket om restitusjon. Man trenger hvile for å oppnå progresjon. Tipper hun blir "syk" og ikke kan løpe Drammen 10k likevel😇

Tror også han missa den dagen hvor de snakket om mensturasjon og kvinnekroppens behov for restitusjon i syklusen sin (oi vent, det kan faktisk kanskje være studiet sin feil siden kvinnehelse og kvinnekropp blir nedprioritert, de fleste studier som forsker på idrettsutøvere forsker på menn og kvinner blir redusert til små menn hvor den eneste forskjellen på dem er at menn biologisk er sterkere enn kvinner). Who knows?

Syklus og trening er veldig individuelt. Det er ingenting galt i å trene når man har mensen, men har man "helt sinnsyke mensensmerter" som hun refererer til så ville jeg revurdert intensiteten i økta eller rett og slett flytta den til en dag jeg følte meg bedre. Det er greit at man skal pushe seg selv og spesielt i en konkurranse så må man kunne stå i smerter fra melkesyre og andre ubehageligheter, men hvis hun ikke  ta den intense økta på den dagen hun har ekstreme smerter, hvorfor kan hun ikke bare flytte økta til senere i uka når mensenkrampene og hormonene mest sannsynlig har roet seg litt ned? Hvorfor kan hun ikke ta en lettere økt på den dagen som tilrettelegger for smertene hennes? 

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Kristian- jeg vet du leser her inne… Du må få din kone ut på løpetur, jeg ser på strava at hun ikke har løpt siden i går😧🤔 Eller er det sykdom på gang? (Som det er hver gang et løp nærmer seg, så hun enten må stå over eller som forklarer den «dårlige» formen)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Pusern3 said:

Han er fantastisk og så spot on 

Ja, virkelig. Håper bare de det gjelder er inne og ser. 🧐

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (52 minutter siden):

Lars Kristian- jeg vet du leser her inne… Du må få din kone ut på løpetur, jeg ser på strava at hun ikke har løpt siden i går😧🤔 Eller er det sykdom på gang? (Som det er hver gang et løp nærmer seg, så hun enten må stå over eller som forklarer den «dårlige» formen)

Akkurat i dette tilfellet - når CBE selv i går dokumenterte å gå fullstendig på akkord med egen kropps behov og fikk kritikk for dette, så tenker jeg det er flott om hun i dag lar kroppen få hente seg litt inn igjen fra all overtreningen hun og de bedriver.

Men det kan jo hende LKE leste her inne og ble minnet om hvor viktig restituering er og formidlet det til kona ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (12 timer siden):

Frua kan vel ta kontakt med en kvinnelig ungdomspolitiker om å bli utsatt for hets. Virkelig hets, ikke kritikk og kritiske spørsmål altså.

Hun hadde ikke visst forskjell på kritikk og hets om det hadde bitt henne i rumpeputa!

For en idiot(isk oppførsel!)

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CityCityBangBang skrev (43 minutter siden):

Ja, virkelig. Håper bare de det gjelder er inne og ser. 🧐

Det tror jeg - i det minste LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (33 minutter siden):

Hun hadde ikke visst forskjell på kritikk og hets om det hadde bitt henne i rumpeputa!

For en idiot(isk oppførsel!)

Hun blir konfrontert med bruk av rumpepute på sin siste video på tiktok-hun bare ler av det og påstår hun ikke vet hva en rumpepute er. Og at rumpen hennes kommer fra hard trening🤭

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (13 minutter siden):

Hun blir konfrontert med bruk av rumpepute på sin siste video på tiktok-hun bare ler av det og påstår hun ikke vet hva en rumpepute er. Og at rumpen hennes kommer fra hard trening🤭

Synes det er så rart at man ikke tenker over hvordan man ser ut fra video til video. Bildet jeg legger ved er screenshot fra hennes egen Tiktok.

Helt flat.

Ikke at det er noe galt med å være flat, de fleste er ganske flate når man har lav fettprosent.

Snapchat-1409781073.jpg

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (15 minutter siden):

Hun blir konfrontert med bruk av rumpepute på sin siste video på tiktok-hun bare ler av det og påstår hun ikke vet hva en rumpepute er. Og at rumpen hennes kommer fra hard trening🤭

Årets påskemysterium - hvem putter stadig rumpepute i CBEs bukser...

Trist at foreldre holder på på den måten når de vet ungene deres kommer til å både se det selv og dessverre risikerer å bli konfrontert med foreldrenes løgner på nett.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...