Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

BuffyTheVampire skrev (1 time siden):

Avsporing, men kan ordet ‘manisk’ slutte å bli brukt om CBE? Å åpne og lukke en konto gjør ikke at en person er manisk. Å si at noen er manisk, er det samme som de folka som sier de er deprimert når de bare er lei seg, er helt adhd når de ikke kan konsentrere seg, får helt angst når de bare snakker om noe de gruer seg til, får helt ocd fordi de f.eks liker ting på en spesiell måte osv osv…

(og ja, vet mange himler med øya og mener det ikke er så farlig fordi det ikke er ‘vondt ment mot de som faktisk er manisk’, men det er faktisk stigmatiserende å bruke ordet manisk i dagligtalen slik der blir gjort her)

Manisk kan faktisk også brukes på den måten det gjøres her i tråden. Det er forskjell på manisk i psykiatrien og manisk i dagligtalen, iht Det norske akademis ordbok. Ordet er meningsbærende og relevant også utenfor psykiatrien. 

jeg har blitt manisk opptatt av flora og fauna  (Erlend Loe i Doppler)

https://naob.no/ordbok/manisk 

Man kan ha både skarlagensfeber og reisefeber, bare én bruk av ordet henviser til sykdom.

Avsporing over, for mitt vedkommende.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hedy Lamarr skrev (15 minutter siden):

Manisk kan faktisk også brukes på den måten det gjøres her i tråden. Det er forskjell på manisk i psykiatrien og manisk i dagligtalen, iht Det norske akademis ordbok. Ordet er meningsbærende og relevant også utenfor psykiatrien. 

jeg har blitt manisk opptatt av flora og fauna  (Erlend Loe i Doppler)

https://naob.no/ordbok/manisk 

Man kan ha både skarlagensfeber og reisefeber, bare én bruk av ordet henviser til sykdom.

Avsporing over, for mitt vedkommende.

«Mani brukes også i dagligtale som betegnelse for sterk religiøs ekstase eller heftige lidenskaper (å være manisk opptatt av noe). Denne bruken av ordet mani må skilles fra den psykiatriske betydningen.»

Fra snl.no

Joda. Skjønner hva du mener. Men en skal likevel være forsiktig å bruke det, kanskje særlig her i tråden hvor det florerer med stikk til andre mulige psykiske lidelser som CBE kan ha/har trekk av ifølge brukere. Da vet man ikke om man bruker mani fra dagligtalen, eller omtale av psykisk helse.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Da tillater jeg meg å samtidig tilføye at når jeg bruker ordet narsissisme så er det på ingen måte med henvisning til personlighetsforstyrrelser, men til trekk vi alle har i ulike grader.

Ja denne er jeg enig med deg i. Forskjell på å si at noen har narsissistiske trekk, og narsissistisk personlighetsforstyrrelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Før de kan ta kvelden der hjemme etter nok en slitsom arbeidsdag: "Lars Kristian, har du husket å stenge Instagram??"

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (14 timer siden):

Så du mener at man som kvinne blir gammel og ekkel idét man tipper 30? Den er grei 😅

Men at en god del av av de lettkledte bildene til CBE må være ufattelig flaue og kleine for barna hennes er jeg helt enig i. Mobbere på skolen serveres jo materiale på sølvfat. Rumpe, silikonpupper og forvridde poseringer med seksuelle over- og undertoner. Det er også ufattelig trist at CBE legger så ekstremt stor vekt på eget utseende og at hun så tydelig legger sin egen verdi som menneske i hvordan kroppen hennes ser ut. Mest av alt fordi hun åpenbart ikke ser ut som den avataren hun og mannen presenterer på cbe.no. Ikke engang et PT-kurs klarte hun å fullføre. Kroppen pleies som et tempel, mens hodet står det altså mye dårligere til med. Noen færre timer foran speilet hadde vært ekstremt sunt for både henne og mannen. Å lese en avis eller en bok, eller å ta en bachelor fremfor timevis hver dag med manikyr, sminking, nettshopping og nettsurfing i arbeidstiden... Det hadde vært svært sunt for dem begge.

De er posører og fasadejegere på heltid og det fremstår parodisk og fullstendig meningsløst. Det handler imidlertid ikke om alder, selv om en 35 år gammel tobarnsmor burde være langt mer reflektert enn en 20-åring når det gjelder naken rumpe og klamme do-selfies på IG. Mentalt så fremstår de å være rimelig stuck i starten av 20-årene. Og det å forfølge, trakassere og bedrive hærverk på bil hører ingen steds hjemme, uansett alder. 

Nja, vil ikke si jeg er helt enig. Hun tvinger seg gjennom økter selv når hun har pådratt seg verker og vondter diverse steder i kroppen, hun trener mye på veldig lite søvn og hennes syn på et sunt kosthold vil si et kosthold med få kcals og små porsjoner, noe som ikke nødvendigvis er sunt for en som trener to ganger daglig hver dag i uka. Det er forskjell på å pushe seg selv på trening og å bikke over til overtrening. Jeg skal ikke si at Caroline er overtent fordi jeg er ikke legen hennes og kjenner ikke hennes helse eller sykdomshistorikk, men hun snakker mye om at hun er plaget av dårlig søvn og stress, hun er ofte sliten og har lite treningsmotivasjon (hevder hun ofte selv når hun skryter av at hun gjennomfører økter hun "absolutt ikke ville fullføre 😩", og vi ser lite progresjon i øktene hun poster på some, som kan tyde på at hun har stagnert. Alt dette er symptomer på overtrening, og uavhengig om hun ier overtrent selv eller ikke så er det skremmende at hun fronter slik atferd når hun liksom skal være en treningsekspert og mulig PT. 

Jeg har hørt noen podkaster med Kristin Holte (nyfrelst fan etter Mesternes mester), og hun er ærlig om hvordan hun forverret skader ved å ikke lytte til kroppen sin tidlig i karrieren. Hun tok smertestillende og tvang seg på trening når hun egentlig ikke skulle, og spiste mindre når hun ikke trente, noe hun nå sier var veldig dumt fordi kroppen trenger mye næring for å resistuere også på dagene du ikke trener. For henne er søvn og tilstrekkelig mengde mat og hvile kjempeviktig for at hun skal greie å gjennomføre øktene sine og bli bedre. Dette burde LK som har vært tidligere idrettsutøver være kjent med, men det virker som at både han og kona sverger til more is more uansett hva. Det er farlig og fullstendig uansvarlig når de ønsker å tjene penger på dette.

  • Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (6 timer siden):

Jeg syns det er en del merkelige formuleringer generelt hos dem, jeg tror det meste er slurv eller kanskje også en muntlig måte å skrive på som ikke er kjent for meg.

Språket hennes var mye bedre når hun skrev blogg, og jeg syns det har blitt verre og verre etter hun gikk over til bare IG. I podcasten så syns jeg hun har et veldig umodent språk, så da er det veldig naturlig at dette gjenspeiler seg i jobben hun gjør ellers.

Måten hun velger å bruke språket synes jeg er et merkelig skue.

Nå vet jeg ikke hvor lang den journalistutdannelsen hun visstnok har tatt var, men jeg kan ikke tro den kan måle seg med de høgskoleutdanningene som finnes i journalistikk i landet.

Enig i at hun skrev bedre tidligere.

Det som blir nesten fascinerende i sin merkelighet, det er hvor dårlig språk hun velger å bruke. Selv annonsesamarbeid er oftere i dårlig språk enn det motsatte, og/eller dårlig sammenheng mellom språk, bilde, presentasjon av produkt og det uttrykket influenceren selv gir i disse annonsene.

De fleste som har en viss kunnskapsbase ville heller valgt å bruke den kunnskapen positivt når bedriften går dårligere og samarbeidene er færre og mindre innbringende. Men CBE/LKE/Treasuer synes å gå motsatt vei. Jo mindre oppdrag, jo dårligere jobb gjør de på de oppdragene de får.

Så lite som CBE tross alt gjør med bedriften så skulle man tro at gjentatt slurv var unødvendig. Det meste av "slurvet" kunne vært unngått med et minutt eller to for å lese gjennom og endre til noe bedre. Men samme med bilder og måte CBE presenteres er merkelige valg av bedriften, siden de tydelig ikke følger med i tiden lenger. Når andre er opptatt av miljøvern velger CBE å ta på seg hvitt tettsittende treningstøy og ta med søppel hjemmefra for å skape annonse for coops (mener jeg det var?) miljøprofil. Når andre i årevis valgte å skjerme egne barn fra eksponering på nett så valgte ekteparet Eriksen å eksponere sine mer og mer. Senest sommeren 2022 gikk jo CBE ut og sa ta uten å eksponere ungene sine i sine bedriftskanaler så ville innholdet bli "for kaldt og upersonlig". Andre forsøker å holde seg innenfor lovverket, ekteparet Eriksen velger stadig å bryte det regelverket de som bedriftseier er forpliktet å forholde seg til.

Andre er fremoverlent, utvikler seg, viser i innhold at de blir mer moden, er mer seriøse i det de gjør og følger med i tiden. Men CBE og LKE, de velger motsatt vei, går baklengs inn i fremtiden, selv med noe så enkelt som språket, som CBE faktisk mestret langt bedre tidligere.

Jeg tror ikke det er sunt å leve i en slik boble disse gjør, og det viser seg på hva de presenterer på sine bedriftskanaler.

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (44 minutter siden):

gjentatt slurv var unødvendig

Tviler sterkt på at «blir hele helgen jeg», er slurv. Med tanke på det omstendelige «arbeidet» ellers knyttet til resultatet å «vri seg på sofaen og le seg skakk av...ingenting», er nok ingenting overlatt til tilfeldighetene. Det er nok et forsøk på hipt og ungdommelig some-språk🙄

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Tviler sterkt på at «blir hele helgen jeg», er slurv. Med tanke på det omstendelige «arbeidet» ellers knyttet til resultatet å «vri seg på sofaen og le seg skakk av...ingenting», er nok ingenting overlatt til tilfeldighetene. Det er nok et forsøk på hipt og ungdommelig some-språk🙄

Mulig du har rett i at det er den bedriftsstrategien de velger.

Men om de bevisst søker seg mot yngre følgere, mye kan jo tyde på det med den thinspo'en og proana'en de holder på med, så viser det tydelig hvor kyniske de er og hvor ansvarsløse de er når de tross alt forsøker å livnære seg som påvirkere.

Når så godt voksne forsøker å fremstille seg ungdommelige og tankeløse, så blir det mer krampaktig enn hipt, etter min mening.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum at jeg satte på den nyeste podcast-episoden. Noe så intetsigende, tåpelig og kjedelig skal du lete lenge etter!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Jeg var så dum at jeg satte på den nyeste podcast-episoden. Noe så intetsigende, tåpelig og kjedelig skal du lete lenge etter!

Som normalt, med andre ord ;)

Jeg lurer igjen på det med de bedriftene som velger å samarbeide med dem - ønsker de virkelig å bli assosiert med slikt intetsigende, selvsentrert pjatt?

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen blir «kald og upersonlig» ved at bedriften ikke eksponerer barna, sier CBE.
Samtidig sitter en norsk ung mann og forteller i et intervju at han onanerer til sommerbilder av barn han finner på nett:

Sitat

Mathias har også sett på helt vanlige bilder som folk har delt på nettet. Både sommerbilder og feriebilder med barn i helt naturlige situasjoner.

 Bilder som for min del har vært seksuelt opphissende, og jeg har da onanert til disse.

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_mathias_-har-fatt-hjelp-fra-_det-finnes-hjelp_-slik-at-han-ikke-skal-forgripe-seg-pa-barn-1.16245099

  • Liker 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breidablikk skrev (8 minutter siden):

Bloggen blir «kald og upersonlig» ved at bedriften ikke eksponerer barna, sier CBE.
Samtidig sitter en norsk ung mann og forteller i et intervju at han onanerer til sommerbilder av barn han finner på nett:

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_mathias_-har-fatt-hjelp-fra-_det-finnes-hjelp_-slik-at-han-ikke-skal-forgripe-seg-pa-barn-1.16245099

Og CBE har begynt å legge ut bilder av at barn som gjør yoga...

Den unge mannen i artikkelen er langt mer voksen og ansvarlig enn hva ekteparet Eriksen viser gjennom sin bedrift. Den unge mannen har tatt ansvar og søkt hjelp. CBE og LKE tar ikke ansvar for å skape godt nok innhold i egen bedrift, og må bruke ungene for å få innholdet varmere og mer personlig. Det viser hvor sykt det CBE og LKE holder på med er!

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Jeg lurer igjen på det med de bedriftene som velger å samarbeide med dem - ønsker de virkelig å bli assosiert med slikt intetsigende, selvsentrert pjatt?

Og er de klar over at styreleder er en løs kanon som både trakasserer, forfølger og bedriver hærverk på annen manns (kvinne) bil når vedkommende har vært kritisk i forbindelse med et annonse-samarbeid, i tillegg til at han troller rundt på nettet?

Endret av Skrottefar
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (53 minutter siden):

Og er de klar over at styreleder er en løs kanon som både trakasserer, forfølger og bedriver hærverk på annen manns (kvinne) bil når vedkommende har vært kritisk i forbindelse med et annonse-samarbeid, i tillegg til at han troller rundt på nettet?

Om de gidder å ta en minimal bakgrunnssjekk, f.eks. med et google-søk, så finner de det jo ut. Om de ikke gjør det er ikke markedsavdelingen god nok, er min mening...

Lars Kristian Eriksen har jo herjet som nettroll i så mange år, og har ikke sluttet med det, så det er jo ingen hemmelighet akkurat. Taster man inn bare navnet hans nå er dette det første som kommer opp:

image.png.73373349e1770d5d37d4ce592fe23d3d.png

 

Så noen gjør en dårlig jobb både her og der.

I tillegg er det jo alle de sakene hvor Caroline Berg Eriksen har fått advarsler for lovbrudd i sammenheng med reklameoppdrag. Før ble ikke oppdragsgiver straffet for hennes lovbrudd - det vil de bli nå, etter lovomlegging. Merkelig at de da ikke bryr seg, for det kan jo ikke være at profesjonelle aktører ikke er klar over akkurat det. At de da ikke gjør bedre bakgrunnssjekk på de influencerne de kjøper annoneplass hos, det er mildt sagt merkelig.

Både Beckmann, Kremmerhuset, Balion m.fl. har jo fått erfare at det ikke lønner seg, at det blir voldsomt mye negative tilbakemeldinger fra kunder og potensielle kunder.

  • Liker 30
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 timer siden):

Mulig du har rett i at det er den bedriftsstrategien de velger.

Men om de bevisst søker seg mot yngre følgere, mye kan jo tyde på det med den thinspo'en og proana'en de holder på med, så viser det tydelig hvor kyniske de er og hvor ansvarsløse de er når de tross alt forsøker å livnære seg som påvirkere.

Når så godt voksne forsøker å fremstille seg ungdommelige og tankeløse, så blir det mer krampaktig enn hipt, etter min mening.

Vet ikke om jeg vil gå så langt som å kalle det en bevisst forretningsstrategi, men tipper hun var bevisst det muntlige språket der og da (om man kan kalle det der for språk i det hele tatt).

Mitt inntrykk er at de ikke har noen hensikt annet enn å få mest mulig narsissistisk forsyning og penger i kassa for det. Strategien for det, er lokking via eks.pupper, stenging av kontoer mens de samtidig håper det også rekrutterer oppmerksomhet mot det som er åpent for alle (som podden). Utover dette, er innholdet fullstendig planløst, uten retning og innholdsløst. Det er en pinlig skue og jeg tenker vel egentlig det meste er sagt og jeg bare repeterer meg selv.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Mitt inntrykk er at de ikke har noen hensikt annet enn å få mest mulig narsissistisk forsyning og penger i kassa for det.

Narsissistisk forsyning er det sikkert nok av, men penger i kassa? Vel, akkurat det tviler jeg på, og jo mindre penger i kassa, jo bedre spør du meg :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (17 minutter siden):

Narsissistisk forsyning er det sikkert nok av, men penger i kassa? Vel, akkurat det tviler jeg på, og jo mindre penger i kassa, jo bedre spør du meg :D

Skal ikke si meg uenig, men de sitter nok for dypt i sin egen navle til å se det riktig enda.

Ps.nå er det reklame på story og da er kontoen åpen. På ubetydelige, flyktige story, iflg. LKE. Det kaller jeg god forretningssans😉

Endret av ~ Ada ~
La til avsnitt
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme 5-6 folka som kommenterer. Dårlig reklame, CBE.no er ufokusert og klapper inn et eller annet i ansiktet. At noen betaler for dette! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Om de gidder å ta en minimal bakgrunnssjekk, f.eks. med et google-søk, så finner de det jo ut. Om de ikke gjør det er ikke markedsavdelingen god nok, er min mening...

Lars Kristian Eriksen har jo herjet som nettroll i så mange år, og har ikke sluttet med det, så det er jo ingen hemmelighet akkurat. Taster man inn bare navnet hans nå er dette det første som kommer opp:

image.png.73373349e1770d5d37d4ce592fe23d3d.png

 

Så noen gjør en dårlig jobb både her og der.

I tillegg er det jo alle de sakene hvor Caroline Berg Eriksen har fått advarsler for lovbrudd i sammenheng med reklameoppdrag. Før ble ikke oppdragsgiver straffet for hennes lovbrudd - det vil de bli nå, etter lovomlegging. Merkelig at de da ikke bryr seg, for det kan jo ikke være at profesjonelle aktører ikke er klar over akkurat det. At de da ikke gjør bedre bakgrunnssjekk på de influencerne de kjøper annoneplass hos, det er mildt sagt merkelig.

Både Beckmann, Kremmerhuset, Balion m.fl. har jo fått erfare at det ikke lønner seg, at det blir voldsomt mye negative tilbakemeldinger fra kunder og potensielle kunder.

Fascinerende øvelse, det der. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har søkt på LKE før, men dette var hva google presenterte: 

 

361AE5A9-0689-462E-A1A4-D8C5AAA45BB1.jpeg

  • Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...