Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å vokse opp med en poserende mor i alle livets fasetter kan ikke være annet en svært usunt. Kombinert med endringer i utseende, treningstvang og kroppsfokus blir det enda verre. 

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, er det noen som ser noe som helst på de siste storyene hennes? Lyset er ikke på…

 

strømprisene er ikke spesielt dyre nå, så litt belysning kunne de vel spandert på seg…

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BittenTei skrev (18 timer siden):

Sukk. Ikke første gang jeg skriver i denne tråden - og jeg registrerer pr. AS at intet nytt har forandret seg. 
1) Fremdeles dritlei av morgenkaffe, kopierte oppskrifter på no stæsj man har oppi en skål som skal være sunt 

2) Fanatisk løping til alle døgnets tider, selv når man har lagt seg litt for sent 

3) Thinspo

4) Kids som blir brukt i markedsøyemed, fordi AS vet at «det selger», og for å fremme mors nye «livsstil» atter en gang (denne gang er det yoga for alle penga). 

5) Tynn kropp, kroppsøvelser som alle kan google/YouTube seg til på egen bane, ergo aldri noe nytt og banebrytende… 

6) Slutt å late som’a AS. Dere er verdens dårligste influensere! 🤢🤮

Hilsen en mamma som har en undervektig tenåringsdatter, som jeg tilfeldigvis fant it av i dag - at vet hvem du/dere er, og faktisk følger deg/dere. Nok er nok. Få på litt mer normalitet. Vekk med fasaden. Det holder nå. 

6F8288E3-1918-497F-9B59-46939B109E7D.jpeg

D52E75FF-3E04-4E2C-9B4D-5FDC3F0ACD41.jpeg

Hva har skjedd med ansiktet? Dette hadde jeg vært flau over å poste. Enten har hun operert seg til det ugjenkjennelige ellers er det filter. Det er bare så sykt å fremstille seg på denne måten.  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (45 minutter siden):

Hallo, er det noen som ser noe som helst på de siste storyene hennes? Lyset er ikke på…

 

strømprisene er ikke spesielt dyre nå, så litt belysning kunne de vel spandert på seg…

Lyset er ikke på på noen som helst måte 😛

  • Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Hallo, er det noen som ser noe som helst på de siste storyene hennes? Lyset er ikke på…

 

strømprisene er ikke spesielt dyre nå, så litt belysning kunne de vel spandert på seg…

Virker som hun bevisst ofte filmer der det er mørkt når hun filmer seg selv. Må være noe med at hun synes hun ser bedre ut i dunkel belysning. Det ligger nok en plan bak. 😄 Har sett at hun alltid har tydelig highlighter når man knapt nok ser ansiktstrekkene hennes, eller kanskje det et favorittfilter. Naturlig er det aldri. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bildene over er hun skjoldete i huden. Om det ikke er filteret som gjør det, ser det ut som hun har tatt en styrebehandling i ansiktet hvor øverste hudlag skrelles av. Kanskje det er derfor hun tar bilder i mørket. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå leken på fredagskvelden.

(2 av 4 bilder i en bildeserie, ikke stillbilder fra video)

Screenshot_20230324-204943_Instagram.jpg

Screenshot_20230324-204939_Instagram.jpg

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandrianna skrev (14 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om at Caroline Berg Eriksen bruker filter, glemmer å si at det er annonse og lignende.

Det jeg bryr meg er at hun er et forbilde. Noe å strekke seg mot. Noe som gir håp om at man skal klare å komme fort tilbake til idealvekten. Caroline burde nok legge litt på seg, men hun viser at det er mulig å beholde en veltrent kropp hvis man jobber hardt for det. Det er nok ikke tilfeldig at hun er den eneste influenceren som ikke er skilt. 

Denne netthesten av Caroline Berg Eriksen og familien hennes burde slutte.

Her var det mye svada på en gang. 😄Hvem i all verden trykker "nyttig" på dette....

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (19 minutter siden):

Her var det mye svada på en gang. 😄Hvem i all verden trykker "nyttig" på dette....

Er vel en av de 3-4 som hele tiden kritiserer kritikken regner jeg med 😛

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (11 timer siden):

Spiseforstyrrelser, særlig fra mor til døtre, er absolutt arvelig.

Husker selv jeg ble usikker på min egen, allerede tynne kropp, da jeg var rundt 13/14 og min allerede slanke mor skulle ned noen kilo sammen med ei venninne. Heldigvis så holdt ikke mamma på lenge, men spiren var sådd. Den var egentlig allerede sådd av min kroppsfikserte far (han er nå 71 år og fortsatt opphengt i tynnhet….både hos seg selv, samboer, banebarn og barna sine….han ser ikke at han ser mye eldre ut enn hva han er pga huden i ansiktet er mere dratt og rynkete enn hvis han hadde fått på seg noen kilo. Døtrene mine er begge lange og slanke unge voksne jenter, og de liker ikke å være sammen med morfar pga han skryter av kroppene deres. At eldste leverte master og fikk jobb umiddelbart ble nesten ikke kommentert engang….at hun er tynn og pen er viktigst tydelig) en gang jeg var på besøk til han da jeg var rundt 12 år og hadde begynt å få litt former, og han kommenterte det. Jeg er så glad for at de skilte seg da jeg var 9 år og pga han fant seg ny dame og flyttet langt unna så ble det sjeldent samvær. Droppet å reise til han da jeg var 16. Det ville vært direkte usunt og ødeleggende for meg skulle jeg ha vokst opp med han og lært at min verdi som kvinne skulle ha ligget i utseende og kropp. Broren min har dessverre alltid sett opp til pappa og blitt som han. To blad fra samme grein. Ser et mønster i at alle kjærestene/samboerne han har hatt har gått fra å være normalvektige kvinner til undervektige kvinner

Jeg har alltid vært slank og fast i fisken og gått raskt tilbake igjen etter fødsler (uten å gjøre noe for det), og har tendens til å miste vekt i perioder i livet som er vanskelig. Der noen kanskje trøstespiser så mister jeg matlyst. Og det har vært de gangene jeg har vært undervektig jeg har fått mest skryt av pappa. Nå så har jeg tatt et valg om å distansere meg mest mulig fra han…..rett og slett pga jeg er alvorlig kreftsyk (kommer ikke til å bli frisk eller gammel) og jeg sliter med å få i meg nok næring. Det er et stort ernæringsproblem og det er en kamp for å gå opp i vekt, men faren min gir meg faktisk komplimenter for kroppen min! Det er helt sjukt!

Dette ble veldig personlig, men jeg ville belyse hvor utrolig farlig og påvirkende foreldres forhold til kropp, vekt og utseende er. Og små barn kan ikke ta et aktivt valg om å distansere seg for å skjerme seg selv sånn som jeg nå har gjort i voksen alder. Nettopp pga egen erfaring i oppveksten så har jeg vært så bevist ift døtrene mine, at de skulle vokse opp med et avslappet forhold til kropp, og et sunt men allsidig kosthold. Og ikke minst; at jeg har hatt et avslappet forhold til egen kropp. Og likedan et sunt forhold til trening og aktivitet. Vi er glade i å være ute i naturen; både i marka, fjellturer og skiturer, men det har aldri vært tvang. Blir det tvang så forsvinner gleden ved å være ute. Så der har vi tatt gode valg for begge er som nevnt unge voksne, og begge er glade i å være ute i naturen. 

Det er nødvendigvis ikke sånn at mor/far sin diett og trening ender i undervekt hos barna heller, det kan slå motsatt vei. Venninna mi har alltid vært på «slanker´n» så lenge jeg har kjent henne, og vært veldig striks og streng på kostholdet til barna. Da eldste datter ble eldre og fikk sommerjobb og tjente egne penger så gikk de pengene til søtsaker. Da hun flyttet hjemmefra så gikk det i masse junk og søtt, noe hun ikke fikk i oppveksten (husker at lørdagsgodtet hennes besto av 1 Kinderegg og en neve potetgull) Hun sliter nå med kraftig fedme og har begynt i behandling på overvektsklinikk.

Det er så viktig å ha i bakhodet at det er vi foreldre som er de som påvirker barna våre mest, små barn ser opp til mamma og pappaen sin. Det er vi som legger det grunnleggende for de. Og små barn er utrolig observante og får med seg mere enn hva vi tror. 

Tusen takk for et ærlig og personlig innlegg ❤️

Jeg prøver å ikke være for personlig her inne, men til tider kan det være vanskelig å la være. Jeg har nok nevnt det før en gang at jeg selv har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser som jeg kastet bort 20-årene mine på. Et evig jag etter å veie minst mulig og å være tynnest mulig. Det er så forbanna slitsomt og tar ekstremt mye energi fra alt annet man kunne brukt energi på. Oppi alt dette fikk jeg også et barn, og raste opp i vekt under graviditeten da en utsultet kropp krevde energi. Jeg klarte etterhvert å slippe taket og la kiloene komme selv om det i starten var fryktelig vanskelig. Det gikk bra i en stund etter fødsel, men etter noen måneder kom trangen og jeg begynte  på igjen med sulting og mye fysisk aktivitet da det psykisk lå der hele tiden om å bli tynn igjen. Jeg gikk både til psykolog og spesialist i spiseforstyrrelser uten at det hjalp. Jeg gjorde mitt beste for at min sønn ikke skulle merke noe, men så klart merket han at jeg slet, jeg var i tillegg alene med han. Det har jeg skikkelig dårlig samvittighet for den dag i dag. Jeg har i løpet av 30-årene fått to jenter med min samboer, de er ikke langt fra alderen på ekteparet Eriksen sine døtre. Jeg har med årene slappet mer av angående kropp og endret tankegangen takket være min samboer og barna mine. Men det ligger der, jeg er ikke kvitt det, men jeg kan kontrollere det. Jeg ønsker ikke dette for mine barn, og jeg lærer de hver dag at de er mer enn god nok. Dessverre kan jeg merke fra min eldste datter at kroppspresset starter tidlig, altfor tidlig! Jeg gjør alt i min makt for at hun ikke skal komme i samme sporet som meg. Derfor engasjerer CBE meg en del, for hun kunne ha vært en trigger for en yngre utgave av meg. Jeg håper barna deres slipper unna kroppsfokuset foreldrene innehar, og at de aldri får høre at de ikke er bra nok.

Endret av K_mb
  • Liker 11
  • Hjerte 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Såååå leken på fredagskvelden.

(2 av 4 bilder i en bildeserie, ikke stillbilder fra video)

Screenshot_20230324-204943_Instagram.jpg

Screenshot_20230324-204939_Instagram.jpg

Det er vel tanken på vinflaska som gjør henne så glad og leken. På første bilde, ser det ut som vinen allerede har begynt å virke. :gape: Småtåpelig kommentar, men så er det jammen meg tåpelig innhold som blir presentert også. Dronningen av kleine bilder.

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Såååå leken på fredagskvelden.

(2 av 4 bilder i en bildeserie, ikke stillbilder fra video)

Screenshot_20230324-204943_Instagram.jpg

Screenshot_20230324-204939_Instagram.jpg

På bilde to, vist på IG, så har stalker-fotografen funnet fram gardintrappen😂 

2BAB3671-E4E6-45B1-BD01-426DE55A7623.jpeg

Endret av Torden
La til bildet
  • Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha lite å finne på de to der. Det er så staget og tilgjort. At de gidder. Har ikke ord. 

  • Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til utfordring i podden: dokumenter en dag UTEN at du drar i bukselinningen eller fikler med hestehalen.

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt og svar til dette.

Måne, admin.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i 301’ følgere igjen, mistet 4-500 siden sist det ble registrert på socialblade. (18/3). Det kan nok forklare dagens desperasjon. 

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Nede i 301’ følgere igjen, mistet 4-500 siden sist det ble registrert på socialblade. (18/3). Det kan nok forklare dagens desperasjon. 

Spot on. Derfor har hun nå lukket kontoen igjen i håp om å lokke noen nysgjerrige følgere….tragikomikk på sitt aller mest….tragiske!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...