Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

punkyB skrev (31 minutter siden):

Hvis jeg skal på treningsreise - hvilket jeg har vært - så ønsker jeg en instruktør med lang erfaring som faktisk instruktør. Du behøver ikke å være en god instruktør selv om du har mange års erfaring som utøver selv om det vil være positivt. 

Nå er det vel eneste Adrian Paul som har erfaring som PT av de såvidt jeg kan se.  

Kikket kjapt på de andre reisene og der virket det som om de fleste har en del års erfaring som instruktør. 

Mulig de sikter seg inn mot en annen kundegruppe siden CBE blir presentert som influenser. 

Det er iallefall sterkt betenkelig at de har Yoga med Caroline på programmet. Ja, hun har vel tatt et "lynkurs" nå det siste halve året, men har aldri tidligere vist at hun driver med Yoga, Tvert imot så har hun vel uttalt at det ikke er særlig effektiv trening. 

De selger altså inn med yogatimer hos en som er nybegynner selv, og som ellers ikke har noen bakgrunn som instruktør. Det kan godt hende at det finnes en kundegruppe som syns det er helt topp å trene litt med Caroline, god tur og god aktivitetsuke til de. Men Apollo burde virkelig skjerpe seg litt mtp hvordan DE markedsfører dette opplegget. 

 

Endret av Isild
  • Liker 35
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

123Frustrert skrev (12 timer siden):

Og apropos .. det beskrives at hun trener yoga nesten hver dag.. høres ut som om hun er en sikkelig yogi. Det er en tid frem til oktober altså, men man skal bruke nesten all sin tid på yoga på et halvt år for å blir en erfaren instruktør. Og Norges største influencere? Er ikke den tiden forbi med god margin? Nå er hun da vitterlig bare en influencer som selger kropp og barn og har vel heller ikke så mange tilhengere? 

C97CCA91-237E-4CAA-A5BD-09DB6AD7C767.png

«Ønsker at alle skal oppnå mestringsfølelsen» er vel stikk motsatt av hva cbe.no har drevet med i alle år. Som f.eks.«nybegynnerprogrammet» de lanserte nå i vinter med samme volum på intervaller for nybegynnere som det de kjører selv, virker som designet for at enhver nybegynner skal føle seg skikkelig mislykket…  Det kan godt hende at personen Caroline ønsker å inspirere andre og ønsker at andre også skal mestre ting, det vet jeg ingenting om. Det bedriften cbe.no har vist i kanalene sine i alle år er likevel «Se hvor flink JEG er» og «Se hvor godt trent JEG er» med null fokus på mottakeren. Det er ingen «dette kan DU også få til!» Øvelser publisert på netfit blir ofte forklart med ikke-selvforklarende navn uten en veldig god beskrivelse eller tilpasninger, kun ift antall repetisjoner, osv.. og for meg som egentlig er midt i målgruppa sitter jeg alltid igjen med at hensikten med å publisere økten var å vise hvor bra CBE ser ut. Man kan ikke bli en god trener hvis hovedfokus alltid ligger på en selv. 
Jeg kan ingenting om yoga utenom en time her og der på sats, men I siste episode av podcasten hvor de snakker om hot yoga snakker CBE om temaet akkurat slik en halvstudert person ofte gjør, typisk der man tror man kan det meste, bruker faguttrykk der det absolutt ikke har noen hensikt, osv, og det hun viser på kanalene sine er jo mest «yogastemningen» dvs matten, den greia hun brenner, kirsebærtreet på yogakurset. Veldig lite som signaliserer at dette er en person som brenner for å undervise andre. Det er lenge til oktober, men håper CBE har frem til da har tenkt å faktisk trene på å trene andre enn familien før hun skal undervise på dette opplegget folk skal bruke mye penger på.
 

Synes dog det er veldig positivt at netfit har ansatt en ny person som faktisk virker å ha veldig god kompetanse og erfaring innen trening i tillegg til AP, er de lure burde de la denne personen bli mer fremtredende i promoteringen av firmaet, da kan det jo faktisk bli noe verdt å bruke penger på. Råd fra henne vil jo veie veldig tyngre enn råd fra CBE hvor du ikke vet hvor hun har svaret fra. 

Endret av Kokoknit
Endret formulering til noe mer forklarende
  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (3 minutter siden):

Hva er skjedde med Anne Brith? Hvor kan man lese om det? 

Ligger tråd under Rampelys arkiv... om en leser de siste 50 sidene der får man kanskje et innblikk...

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (4 minutter siden):

Hva er skjedde med Anne Brith? Hvor kan man lese om det? 

Google. 

Selv om det innimellom blir dratt en og annen sammenligning til ABD sin influencerdrift i andre tråder om influencere , så er det ikke riktig å disktuere henne her lenger. Hun har trukket seg tilbake fra offentligheten. Her i tråden blir det også ren avsopring. 

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette blir veldig interessant. De tar nå steget ut fra boblen der mulighetene er færre for å styre eget narrativ. Så får vi se da, om populariteten er stor nok til at nok folk velger å betale 14.698. Det blir ikke mulig å skjule det hvis dette ikke blir en suksess. 
 

Personlig bør jeg være i målgruppa, som nokså uerfaren med løping og bootcamp. Jeg synes dog det er et misforhold mellom «Treningen legges til rette for deg som ikke har trent så mye fra før» og elementene som handler om «bootcamp…Dette er en hard time» «Løpeøkter i sti, terreng og på asfalt. Vi legger også opp til intervalløkter i løpet av uken». 
 

Det lukter litt av at de tar utgangspunkt i egen interesse uten egentlig å ha tatt utgangspunkt i hvilke elementer som vil passe til en «som ikke har trent så mye fra før». Dette spriket har man  jo også sett i LKE sine andre prosjekter der han feks kaster rundt seg med latin, når han henvender seg til et publikum eller når CBE lage opplegg på Netfit som utelukkende viser henne trene uten videre instruksjon eller følgerkontakt. 

  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Google. 

Selv om det innimellom blir dratt en og annen sammenligning til ABD sin influencerdrift i andre tråder om influencere , så er det ikke riktig å disktuere henne her lenger. Hun har trukket seg tilbake fra offentligheten. Her i tråden blir det også ren avsopring. 

 

 

Egentlig enig, MEN; ABD var et fenomen, ikke en vanlig blogger/influencer. Hennes aktivitet kan brukes som sammenligningsgrunnlag, tenker jeg, rent prinsipielt og uten å diskutere privatpersonen. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 timer siden):

Hans juksebruk av beskyttet yrkestittel fikk jo følger, selv om han ikke ble straffet. Lederen i Rådet for legeetikk gikk ut i mediene og snakket om det:

 

https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400

Det var flott at media tok opp de ulovlige handlingene til bedriftseierne Lars Kristian Eriksen (for å utgi seg som lege og ernæringsfysiolog) og Caroline Berg Eriksen (for å ikke stoppe at slike lovbrudd blir lagt ut).

Men i praksis er følgene av en omtale i media lite verdt når ulovlige handlinger ikke straffes.

Vi ser jo at selv etter at firmaet har fått flere advarsler fra Helsetilsynet for ulovlig alkoholreklame, så går Lars Kristian Eriksen ut i media og sutrer om at det "er ikke rettferdig at Caroline blir tatt for dette", og at loven er "dum". Og i årene etter bedriften hadde fått flere advarsler om dette har de valgt å fortsette å gjenta akkurat samme lovbrudd gang på gang.

Da er følgen av lovbruddene bedriftseierne Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen gjør i praksis lik null.

Det viser også tydelig at lovverket henger langt etter, siden de ikke greier å regulere denne bransjen hvor det så enormt ofte begås lovbrudd (reklameloven, alkoholloven, ikke merking av retusjering m.m.).

Dette er millionbedrifter med bedriftseiere som burde blitt ansvarliggjort for gjentatte lovbrudd.

Og i dette bør det snart også komme klare lover som beskytter de uskyldige barna til disse bedriftseierne, slik at barna kan beskyttes når foreldrene velger å heller eksponere barna på nett og selge deres barndom og oppvekst for å selv tjene penger.

Det er helt håpløst at fagfolk har ropt høyt om dette i minst ti år uten at lovverket blir oppdatert - både når det gjelder barneeksponering og de lovbruddene som allerede er tydelige i lovverket, men som det ikke får faktiske følger for bedriftene å bryte.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 timer siden):

Jeg grøsser også.

Bare TANKEN på å reise på ferie med CBE og LK.... for så å levere barna på “Hotellets rimelige barnepassordning" for å trene i fred og ro med Lars Kristian Eriksen & co. Det opplegget de viser i SoMe er så langt fra fred og ro som man kan komme.

Kan ikke tenke meg noe verre. Hadde ikke reist mot betaling en gang😆



 

Jeg skulle gjerne reist mot betaling! For å vurdere det faglige nivået på det de tilbyr.

Men jeg lurer også på hvordan de har tenkt å gjøre det med disse reisene. Jeg ville f.eks. ikke akseptert at det ble tatt bilder av meg som ble brukt i bedriftens ulike kanaler på nett. Skriver Apollo noe om dette?

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos treningsturen, blir sikkert fotoforbud når fruen møter deltakerne filterfritt…😅

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Egentlig enig, MEN; ABD var et fenomen, ikke en vanlig blogger/influencer. Hennes aktivitet kan brukes som sammenligningsgrunnlag, tenker jeg, rent prinsipielt og uten å diskutere privatpersonen. 

Det er det jeg også tenker. Hvordan hun drev influencerbedriften sin kan brukes som sammenligningsgrunnlag. Hun dro narrativer og mobbekort lenger enn noen, og det er relevant å sammenligne og nevne når man ser andre i bransjen forsøke  å selge bløff til blodpris. 

 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (På 30.3.2023 den 13.37):

Google. 

Selv om det innimellom blir dratt en og annen sammenligning til ABD sin influencerdrift i andre tråder om influencere , så er det ikke riktig å disktuere henne her lenger. Hun har trukket seg tilbake fra offentligheten. Her i tråden blir det også ren avsopring. 

 

 

.

Endret av Diosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke så sikker på om om CBE (og andre provokasjonsinfluencere) egentlig vil fortsette å bli hørt når de roper opp om netthat og mobbing lenger. ABD (som jeg sammenlignet CBE.no med for et par sider siden) tok det til slutt så langt at hun skrev bok om alt hatet på KG og andre steder. En bok hun mente burde bli pensum i skolen, og som ville lage et "jorskjælv" når den slo ned i samfunnet 

Vel, det ble da synlig at det største nettrollet av alle var henne selv. DET ble "jordskjelvet".

Det samme står nok i fare for å bli tilfelle hos CBE og LKE. Hva de var kjent for FØR (fotballkarriere og `Norges største blogger`) begynner å fjernt og lenge siden. Nå bedriver de mest sletting og blokkering -  og å være frekke i kommentarfelt. De provoserer, filtrerer og redigerer. LKE virker også å ha et ukontrollert sinne, som desverre gikk utover en person som fikk ødelagt bilen sin. Det var ganske urovekkende at LKE var ute og stalket en kvinne som kun brukte sin forbrukermakt til å gi en tilbakemelding til en annonsør - samtidig som de gikk ut med offerrolle-artikkel. https://www.seher.no/kjendis/hardt-ut-rotter-seg-sammen/76373309

De har begynt å få et lurvete rykte. Hva de engang var er nå yesterdays news og has been. Dagens googlesøk er flaut, avslørende og kleint. Det hjelper ikke at de roper sjalusi og misunnelse hver gang noen påpeker at det går nedover. 

Troll har en tendens til å sprekke når de kommer ut i lyset. Det var det som skjedde med ABD iallefall. Hun klarte å fake "forretninger" og offerrolle lenge, og fikk massiv støtte på sin gründerbløff, og historie om mobbing, hat og hets. Til og med anerkjente advokater støttet opp om boken (som senere viste seg å være full av løgn) 

De skal nok trå litt forsiktig. 

 

 

I tillegg til det du skriver så vil ikke noen seriøse medier lenger kunne fortsette å gi CBE slike ensidige intervjuer lenger, hvor hun fritt kan kritisere andre.

Skal det tas opp f.eks. Henrik Troys svært så treffende parodier på bl.a. CBEs bedriftsarbeid på IG, så må media samtidig gi Henrik Troy taletid.

Hvis media ikke gjør dette vil de bryte med Vær varsom-plakaten.

Så jeg tror CBEs monologer og styring av eget narrativ ikke lenger er mulig, fordi media som tillater henne og slike som henne å gjøre det nå stilles til ansvar for dårlig arbeid, langt mer enn de gjort tidligere, selv om det fremdeles er mye å rydde opp i i norsk media (ref. f.eks. Dagbladet som lot seg bruke i Caroline Berg Eriksens intervju i fjor sommer som faktisk ikke var annet enn en dekkoperasjon for å skjule det faktum at hennes mann, Lars Kristian Eriksen, hadde forfulgt og stalket en kvinne og utsatt bilen hennes for hærverk).

 

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av storyen å bedømme vil morgendagens episode om netthat omhandle akkurat det man kunne forvente: total ansvarsfraskrivelse, offermentalitet, trekker kun frem grelle eksempler og unngår all den konstruktive kritikken, hun har ikke delt barna mye og kan man ikke bare droppe å skrive noe om ikke liker det hun gjør/er enig.

Men kanskje jeg tar heeelt feil

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Av storyen å bedømme vil morgendagens episode om netthat omhandle akkurat det man kunne forvente: total ansvarsfraskrivelse, offermentalitet, trekker kun frem grelle eksempler og unngår all den konstruktive kritikken, hun har ikke delt barna mye og kan man ikke bare droppe å skrive noe om ikke liker det hun gjør/er enig.

Men kanskje jeg tar heeelt feil

Tviler på at det slår an hos andre enn blodfansen. Folk har gått lei av influencere, særlig de som sutrer og bærer seg (det siste er min mening).

«Market research firm GWI found that Gen Z’s engagement with influencers has fallen by 12% since 2020. And now, terms like influencer fatigue and deinfluencing are growing in popularity as consumers share their discontent with an inundation of influencer marketing.»

https://marketscale.com/industries/retail/influencer-fatigue-and-deinfluencing-hashtags-show-gen-zs-ability-to-sniff-out-inauthentic-content/
 

«The so-called “influencer fatigue” is not a new phenomenon. A survey conducted back in 2018 showed that 47% of social media users had grown tired of seeing “repetitive” influencer content. Whatever was the formula for success few years ago, it just does not connect with audiences anymore.»

https://openinfluence.com/unlike-me-how-influencer-fatigue-is-altering-the-influencer-marketing-landscape/

 

«The team of experts analysed nine of the UK’s most popular influencers weight loss blogs and recipes and scored them against 12 criteria to demonstrate credibility, looking to establish how nutritionally sound and evidence-based each one ranked. Unsurprisingly, all but one failed the test. Only one was found to provide accurate and trustworthy information.»

https://intervalweightloss.com/articles/influencers-are-doing-more-harm-than-good-and-now-research-backs-it-up
 

«Social media has become a dumping ground for sponsored posts and advertising and social media users are quick to call influencers and brands out when they see a lack of authenticity. Millennials and Gen Z want real interactions and to dig behind the online facade.»

https://www.moochcreative.co.uk/blog/the-death-of-the-influencer
 

Jeg kan fortsette i det uendelige….

Tante Gerd vil fortsatt heie på «snille og søte» (insert influencer), men det holder ikke lengre. 

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett uttrykket til CBE og LKE om jeg troppet opp på Gardermoen - klar for ei uke trening på Fuerteventura. Overvektig sofapotet (dog jevnlig innom treningssenteret), stiv som en stokk og klarer knapt å løpe. 

Sitat

Målet vårt er å gi deg en god treningsopplevelse og mestringsfølelse, uansett utgangspunkt. 

Hentet herfra: https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit

Jeg tror virkelig ikke de har tatt inn over seg hva "uansett utgangspunkt" faktisk vil si. 
Nå har jeg trent på treningssenter i over 20 år, og har vært borti ulike instruktører, timer og øvelser. Er selv såpass rutinert nå at jeg fint kan tilpasse en styrketime til egne begrensninger, og velger også gjerne timer som jeg vet at jeg kan få noe ut av (at jeg fremdeles er en sofapotet er en helt annen sak, men er ganske rå på spinning da...). Men å legge dette "ansvaret" over på to blad Eriksen? Ikke snakk om! 

Endret av Roadrunner
  • Liker 40
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (6 timer siden):

Det blir ikke salg, da. 100 mennesker (om jeg tar i) som bare kikker og ikke kjøper: negativt for bedriften. 

Hvis få kikker og kjøper så får de bedre % enn om få kjøper av mange som kikker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på treningstur, men da med noen andre trenere.

Her er det to par som også omgås privat, dersom de har litt like holdninger så ville jeg nok ikke blitt tatt spesielt godt imot. 
Har både vekstpotensiale og treningspotensiale……

Det er lite seriøst at CBE skal undervise i yoga.

Når har de forresten vært og testet fasilitetene?

Har dette noe med yogakurset hun tar? 

 

 

F9353C13-C15A-4761-B330-BA77599DEA46.jpeg
 

screenshot fra Story på netfit

Endret av allie
Føyde til kilde
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...