Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Og apropos .. det beskrives at hun trener yoga nesten hver dag.. høres ut som om hun er en sikkelig yogi. Det er en tid frem til oktober altså, men man skal bruke nesten all sin tid på yoga på et halvt år for å blir en erfaren instruktør. Og Norges største influencere? Er ikke den tiden forbi med god margin? Nå er hun da vitterlig bare en influencer som selger kropp og barn og har vel heller ikke så mange tilhengere? 

C97CCA91-237E-4CAA-A5BD-09DB6AD7C767.png

Endret av 123Frustrert
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om Apollo egentlig vet hvem de har engasjert seg med.

Ser de har stor suksess med Johaug turer. Men hun er jo av et heeeelt annet kaliber.

Karisma, kompetanse, engasjerende og ikke minst - seg selv. Det vi ser er det vi får.

Å så gå til cbe og gjengen, er jo som å falle ned i en svart brønn.

Aldri glede i blikket eller entusiasme under lkes økter.

Grøss av en treningstime med ham

  • Liker 43
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (42 minutter siden):

Dette vil jo si at mange i denne tråden som sier at de ikke følger CBE så derfor er det ikke så "farlig" at de er inne på instagramprofilen hennes - de er jo faktisk med på å støtte opp om bedriften

Det blir ikke salg, da. 100 mennesker (om jeg tar i) som bare kikker og ikke kjøper: negativt for bedriften. 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig litt trist, for med treningsinteressen de begge har, så er dette absolutt et felt de kunne gjort det skikkelig bra i. 

Men de mangler noe helt grunnleggende: 
- kontakt med publikum i form av blikkontakt og utstråling i treningsfilmer/-bilder
- avslappet og trygg fremtoning
- kommunisere med publikum, ikke bare med/til seg selv
- erfaring i å trene med andre, ikke bare hjemme i kjelleren
- vise riktig og trygg utførelse, fokus på teknikk (helt fraværende, er jo kun for å vise at de trener selv...)

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Stargaze skrev (16 minutter siden):

Lurer på om Apollo egentlig vet hvem de har engasjert seg med.

Ser de har stor suksess med Johaug turer. Men hun er jo av et heeeelt annet kaliber.

Karisma, kompetanse, engasjerende og ikke minst - seg selv. Det vi ser er det vi får.

Å så gå til cbe og gjengen, er jo som å falle ned i en svart brønn.

Aldri glede i blikket eller entusiasme under lkes økter.

Grøss av en treningstime med ham

Jeg grøsser også.

Bare TANKEN på å reise på ferie med CBE og LK.... for så å levere barna på “Hotellets rimelige barnepassordning" for å trene i fred og ro med Lars Kristian Eriksen & co. Det opplegget de viser i SoMe er så langt fra fred og ro som man kan komme.

Kan ikke tenke meg noe verre. Hadde ikke reist mot betaling en gang😆



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

Når noen som Knap nok har bedrevet yoga plutselig skal ha yoga på treningscamp. Hun har akkurat vært på et kort kurs, aldri undervist en eneste time ( bortsett fra sikkert eksamen.. som de reklamerer med at alle består) også skal man plutselig betale mange tusen for å ha yoga med henne? Snakk om enormt selvbildet og lite selvinnsikt.

0D9996A0-0CAB-4F99-9B14-9431C8776080.png

Det er nesten litt komisk også, at beskrivelsene av yogaformene ser ut til å være klippet/limt fra andres nettsider (google it). Jeg synes det var noe med språket her, som ikke lignet kanalens vanlig uttrykksmåte. 
 

Trenger ikke bety så mye, men synes det vitner om mangel på egen kreativitet og litt….ja latskap?

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (16 timer siden):

@snurk

Topp forklart 🌟 Takk
Det gir mening. 
Og hvordan måler annonsørene den konverteringen? Er det basert på salg gjennom lenken som publiseres sammen med annonsen?

Blir jo vanskeligere å måle feks ved Beckmann, hvor kjøpet muligens foregår fysisk i butikk. 

Konverteringer kan måles på flere måter, men det er typisk at man bruker en utm-kode (det vil si at det deles en lenke som er unik for influenceren). Man kan da se relativt detaljert kundereise på den spesifikke lenken i programmer som for eksempel Google Analytics.

En annen metode er at influenceren deler en unik rabattkode, da vil man enkelt kunne se hvor mange klikk og salg som er generert ut fra rabattkoden. Derfor vil man ofte se at influencere sine rabatter som de deler for å "være snill" ikke er vilt gode tilbud - disse kodene deles utelukkende for å kunne spore eventuelle salg 🙂

Til slutt vil også influenceren kunne vise til antall eksponeringer ut fra sin egen Instagram Insight. Hvis målet til en annonsør er merkekjennskap og publisitet så vil denne typen statisikk ha høyere verdi, men typisk legges all mulig data sammen da all innsamling av data har en viss feilmargin 😅

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (9 minutter siden):

Det er egentlig litt trist, for med treningsinteressen de begge har, så er dette absolutt et felt de kunne gjort det skikkelig bra i. 

Men de mangler noe helt grunnleggende: 
- kontakt med publikum i form av blikkontakt og utstråling i treningsfilmer/-bilder
- avslappet og trygg fremtoning
- kommunisere med publikum, ikke bare med/til seg selv
- erfaring i å trene med andre, ikke bare hjemme i kjelleren
- vise riktig og trygg utførelse, fokus på teknikk (helt fraværende, er jo kun for å vise at de trener selv...)

Treningsinteresse...

Jeg syns ikke det fremvises særlig treningsglede. Ofte er det klaging på sliten kropp, stive bein, trøtthet osv.

Jeg føler at motivasjonen/interessen er å bli beundret for viljestyrke og trent kropp.

Endret av FruRosa
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (47 minutter siden):

Dette vil jo si at mange i denne tråden som sier at de ikke følger CBE så derfor er det ikke så "farlig" at de er inne på instagramprofilen hennes - de er jo faktisk med på å støtte opp om bedriften

Ja, fordi det vil gi et inntrykk av høyere eksponering. Dette vil være interessant for annonsører som har som mål å oppnå økt merkekjennskap eller bevissthet (som veldedige organisasjoner for eksempel).

For annonsører som har profitt som mål med samarbeidet vil ikke eksponeringen alene være tilstrekkelig da eksponering alene ikke nødvendigvis gir penger i kassa. Når man må betale 50-100.000 for et samarbeid så ville det være litt nedtur å ikke få noe omsetning tilbake. Da hjelper det ikke med "jammen veldig mange så kampanjen på instagram" 😅

  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Troys story: Hei! Oslo, dossen, asfalt med bla andre gullkorn 😅

  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (17 minutter siden):

Henrik Troys story: Hei! Oslo, dossen, asfalt med bla andre gullkorn 😅

Det er morsomt og på kornet, ja, men jeg tenker, dette gir dama tonnevis med materiale til å stille opp på TV2, tabloidpressen og i egen podcast som offer. Når vi vet at ingen av disse mediekanalene kommer til å stille et kritisk spørsmål til henne får hun pushet narrativet om at hun er bare et offer for internettets troll og slemme mennesker.

"Se, det er opprettet egne instakontoer som bare har som hensikt å være slem mot meg og andre infuensere. Det er nettmobbing og hets og det som verre er."

Derfor kommer jeg aldri til å følge en sånn konto, jeg tror den kan  gi henne mer publisitet og mer omtale der hun kommer seirende ut fordi hun får spunnet videre på historien om seg selv som uskyldig.

 

Endret av KikiEco
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KikiEco skrev (5 minutter siden):

Det er morsomt og på kornet, ja, men jeg tenker, dette gir dama tonnevis med materiale til å stille opp på TV2, tabloidpressen og i egen podcast som offer. Når vi vet at ingen av disse mediekanalene kommer til å stille et kritisk spørsmål til henne får hun pushet narrativet om at hun er bare et offer for internettets troll og slemme mennesker.

"Se, det er opprettet egne instakontoer som bare har som hensikt å være slem mot meg og andre infuensere. Det er nettmobbing og hets og det som verre er."

Derfor kommer jeg aldri til å følge en sånn konto, jeg tror den kan  gi henne mer publisitet og mer omtale der hun kommer seirende ut fordi hun får spunnet videre på historien om seg selv som uskyldig.

 

Det kan godt hende at CBE trekker krenkekortet, men på samme tid er jo innholdet med poseringer og filter pinlige greier. Tenker flertallet i dag har fått nok av influncere som CBE og offerrollen de hopper inn i når de får motstand. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KikiEco skrev (5 minutter siden):

Det er morsomt og på kornet, ja, men jeg tenker, dette gir dama tonnevis med materiale til å stille opp på TV2, tabloidpressen og i egen podcast som offer. Når vi vet at ingen av disse mediekanalene kommer til å stille et kritisk spørsmål til henne får hun pushet narrativet om at hun er bare et offer for internettets troll og slemme mennesker.

"Se, det er opprettet egne instakontoer som bare har som hensikt å være slem mot meg og andre infuensere. Det er nettmobbing og hets og det som verre er."

Derfor kommer jeg aldri til å følge en sånn konto, jeg tror den kan  gi henne mer publisitet og mer omtale der hun kommer seirende ut fordi hun får spunnet videre på historien om seg selv som uskyldig.

 

Jeg er ikke så sikker på om om CBE (og andre provokasjonsinfluencere) egentlig vil fortsette å bli hørt når de roper opp om netthat og mobbing lenger. ABD (som jeg sammenlignet CBE.no med for et par sider siden) tok det til slutt så langt at hun skrev bok om alt hatet på KG og andre steder. En bok hun mente burde bli pensum i skolen, og som ville lage et "jorskjælv" når den slo ned i samfunnet 

Vel, det ble da synlig at det største nettrollet av alle var henne selv. DET ble "jordskjelvet".

Det samme står nok i fare for å bli tilfelle hos CBE og LKE. Hva de var kjent for FØR (fotballkarriere og `Norges største blogger`) begynner å fjernt og lenge siden. Nå bedriver de mest sletting og blokkering -  og å være frekke i kommentarfelt. De provoserer, filtrerer og redigerer. LKE virker også å ha et ukontrollert sinne, som desverre gikk utover en person som fikk ødelagt bilen sin. Det var ganske urovekkende at LKE var ute og stalket en kvinne som kun brukte sin forbrukermakt til å gi en tilbakemelding til en annonsør - samtidig som de gikk ut med offerrolle-artikkel. https://www.seher.no/kjendis/hardt-ut-rotter-seg-sammen/76373309

De har begynt å få et lurvete rykte. Hva de engang var er nå yesterdays news og has been. Dagens googlesøk er flaut, avslørende og kleint. Det hjelper ikke at de roper sjalusi og misunnelse hver gang noen påpeker at det går nedover. 

Troll har en tendens til å sprekke når de kommer ut i lyset. Det var det som skjedde med ABD iallefall. Hun klarte å fake "forretninger" og offerrolle lenge, og fikk massiv støtte på sin gründerbløff, og historie om mobbing, hat og hets. Til og med anerkjente advokater støttet opp om boken (som senere viste seg å være full av løgn) 

De skal nok trå litt forsiktig. 

 

 

  • Liker 34
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KikiEco skrev (26 minutter siden):

Det er morsomt og på kornet, ja, men jeg tenker, dette gir dama tonnevis med materiale til å stille opp på TV2, tabloidpressen og i egen podcast som offer. Når vi vet at ingen av disse mediekanalene kommer til å stille et kritisk spørsmål til henne får hun pushet narrativet om at hun er bare et offer for internettets troll og slemme mennesker.

"Se, det er opprettet egne instakontoer som bare har som hensikt å være slem mot meg og andre infuensere. Det er nettmobbing og hets og det som verre er."

Derfor kommer jeg aldri til å følge en sånn konto, jeg tror den kan  gi henne mer publisitet og mer omtale der hun kommer seirende ut fordi hun får spunnet videre på historien om seg selv som uskyldig.

 

Heldigvis er det en mann som står bak den kontoen, så da kan det faktisk hende det har en viss effekt. Da kan vi kanskje få en slutt på argumentet om at kritikerne er feite, misunnelige kjerringer, om ikke annet. 

  • Liker 47
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som til stadighet forbauser meg, er hvor lite, om noe research nye samarbeidspartnere gjør før de rekrutterer CBE.no. Virker som de først blir klar over CBE.no sitt dårlige rykte når vi forbrukere sender inn klager. Et kjapt google-søk avslører jo det meste. Er det ikke vanlig å gjøre litt research av ny reklamepromotør før man kaster penger etter dem? Skulle tro disse bedriftene er interessert i et godt omdømme, få masse klingende mynt i kassen og positiv omtalelse. Men her blir de jo dratt ned i søla sammen med CBE.no.

  • Liker 42
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal på treningsreise - hvilket jeg har vært - så ønsker jeg en instruktør med lang erfaring som faktisk instruktør. Du behøver ikke å være en god instruktør selv om du har mange års erfaring som utøver selv om det vil være positivt. 

Nå er det vel eneste Adrian Paul som har erfaring som PT av de såvidt jeg kan se.  

Kikket kjapt på de andre reisene og der virket det som om de fleste har en del års erfaring som instruktør. 

Mulig de sikter seg inn mot en annen kundegruppe siden CBE blir presentert som influenser. 

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...