Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (9 timer siden):

Beklager, jeg kan ikke bli med til Valencia neste oktober. Veldig synd!

Litt spesielt at de eneste svaralternativene er "ja", eller "alt for langt". Hva skjedde med "ikke om jeg fikk det gratis engang"

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
Hunter7 skrev (13 timer siden):

Siden du åpenbart ikke har en eneste skruppel med å bruke to usle kommentarer (av knappe 73 500 (!) innlegg)  til inntekt for å fordømme denne trådens eksistens i sin helhet, samt forsvare CBE, så må det da rent logisk og kategorisk følge at du tillater andre - altså undertegnede - å fordømme din forherligelse og jubel over Lars Kristian Eriksens (ansatt av CBE i Treasures AS) forfølging, trakassering, og terrorisering av en annen kvinne. Du har tydeligvis ingen kvaler med å heie på og støtte opp under personer med uttalte misogyne trekk. Og personene det er snakk om i dette tilfellet, er nevnte Lars Kristian Eriksen, men også Caroline Berg Eriksen som lar alt skure og gå, og åpenbart deler sin geskjeftspartners mening om hvordan kvinner skal behandles.

Du er med andre ord en forkjemper for kvinneundertrykking, kvinneforakt, og kvinnehat. Wow. 

Mange nok kommentarer kan såre nok. Slike kommentarer som jeg ser her inne fikk jeg daglig som barn, alt jeg gjorde, hadde på meg, sa, sminket meg etc ble kommentert i negativ forstand. Det gjør noe med et menneske. Går man inn her som ung ser man at slik oppførsel er greit. Det er det ikke. Selv om man er influencere så er det ikke fritt frem heller. 

Når det blir mange nok kommentarer og likes er det skadelig. Hver eneste ting hun gjør eller ikke gjør kommenteres som regel som noe negativt. Håret, sminke, posering, stemmen etc etc. Det er vel det som var poenget til @Nudeldama?

Les igjennom de ti siste sidene og tenk at tråden handler om datteren din, søsteren din eller en nær god venninne. Det setter ting i et litt annet perspektiv. 

Og fordi de gjør ting som ikke er helt innafor eller greit på noen som helst måte, så gir ikke det fri tilgang til å si og oppføre seg slik man ønsker mot dem. Da er man jo ikke bedre. En smule dobbeltmoralsk. 

Mye bedre med saklig kommentarer på et nivå hevet over de. Kommentarer om håret, magen, klærne kan man kommentere på en mye bedre og saklig måte hvis man absolutt må. Det vil også heve tråden til en mer seriøs og innholdsrik tråd. Selv når cbe var mer "naturlig" var det samme kommentarer om utseende hennes. 

Slike negative ladet kommentarer om utseende og væremåten man leser en del om her inne bidrar til et negativt fokus på kropp. Noe som hun også kritiseres for. Og det er helt innafor å påpeke det, men da på en saklig og voksen måte. 

Det er helt hårreisende det Lars gjorde og at både media og de holder kjeft. Det tror jeg de fleste mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (7 minutter siden):

Jeg blir så irritert! Denne tråden har dokumentert så mye "snusk" hos fam. CBE, hennes fans er dørgende stille. Med EN gang det dukker opp en unødvendig kommentar (ja, jeg synes kul-på-magen kommentaren var unødvendig) så stormer de frem fra buskene!

Hvor var dere alle sammen da det ble diskutert LKE faktisk truet en kvinne og herpet bilen hennes? @Nudeldama @Klink

Jeg var her ? 🤷‍♀️ Det er faktisk mulig å se flere sider av noe. Til og med uten å være fan. 

Endret av Klink
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (7 minutter siden):

Jeg blir så irritert! Denne tråden har dokumentert så mye "snusk" hos fam. CBE, hennes fans er dørgende stille. Med EN gang det dukker opp en unødvendig kommentar (ja, jeg synes kul-på-magen kommentaren var unødvendig) så stormer de frem fra buskene!

Hvor var dere alle sammen da det ble diskutert LKE faktisk truet en kvinne og herpet bilen hennes? @Nudeldama @Klink

👏👏👏

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Mange nok kommentarer kan såre nok. Slike kommentarer som jeg ser her inne fikk jeg daglig som barn, alt jeg gjorde, hadde på meg, sa, sminket meg etc ble kommentert i negativ forstand. Det gjør noe med et menneske. Går man inn her som ung ser man at slik oppførsel er greit. Det er det ikke. Selv om man er influencere så er det ikke fritt frem heller. 

Når det blir mange nok kommentarer og likes er det skadelig. Hver eneste ting hun gjør eller ikke gjør kommenteres som regel som noe negativt. Håret, sminke, posering, stemmen etc etc. Det er vel det som var poenget til @Nudeldama?

Les igjennom de ti siste sidene og tenk at tråden handler om datteren din, søsteren din eller en nær god venninne. Det setter ting i et litt annet perspektiv. 

Og fordi de gjør ting som ikke er helt innafor eller greit på noen som helst måte, så gir ikke det fri tilgang til å si og oppføre seg slik man ønsker mot dem. Da er man jo ikke bedre. En smule dobbeltmoralsk. 

Mye bedre med saklig kommentarer på et nivå hevet over de. Kommentarer om håret, magen, klærne kan man kommentere på en mye bedre og saklig måte hvis man absolutt må. Det vil også heve tråden til en mer seriøs og innholdsrik tråd. Selv når cbe var mer "naturlig" var det samme kommentarer om utseende hennes. 

Slike negative ladet kommentarer om utseende og væremåten man leser en del om her inne bidrar til et negativt fokus på kropp. Noe som hun også kritiseres for. Og det er helt innafor å påpeke det, men da på en saklig og voksen måte. 

Det er helt hårreisende det Lars gjorde og at både media og de holder kjeft. Det tror jeg de fleste mener. 

🏻

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Nei. Hun poster kun redigerte bilder av seg selv. Bilder fulle av filtre hvor det fremstilles som en sannhet. Hun er en voksen dame som pusher kroppspress. Det er det folk reagerer på. 

• Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 minutt siden):

Nei. Hun poster kun redigerte bilder av seg selv. Bilder fulle av filtre hvor det fremstilles som en sannhet. Hun er en voksen dame som pusher kroppspress. Det er det folk reagerer på. 

Og det er greit det, men jaggu er det noen som kommer med kommentarer som omtaler kropp på negativ måte her inne også.

Hvorfor må det kommenteres kul på magen? Eller brystvorter? Eller rumpe i det hele tatt ? Må man kommentere det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den podcasten.... Hørte på den som kom idag - om det har vært dårlig før så så tok denne kaka. Noe sååå masete og ikke minst kjedelig. Totalt uinteressant. 

Ser det står dårlig til på ratingen også.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevira skrev (Akkurat nå):

Den podcasten.... Hørte på den som kom idag - om det har vært dårlig før så så tok denne kaka. Noe sååå masete og ikke minst kjedelig. Totalt uinteressant. 

Ja det er bare å fryde seg 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Surikatt skrev (21 minutter siden):

Og det er helt greit å kommentere og diskutere det, men på en saklig og god måte.

Mange klarer selvsagt det, men det kommer mange unødvendige kommentarer, som sagt, når det blir mange nok er det svært uheldig. Og det bidrar faktisk til kroppspress det også når alt blir kommentert i negativ forstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 minutt siden):

Så du tenker at puter på rumpa bør forbigåes i stillhet, selv om eieren av rumpeputene selger et narrativ hvor leseren kan oppnå det samme resultat, bare man følger treningsopplegget hennes?

Jeg er helt enig i at man skal veie ordene sine når man kommenterer kropp, selv når kroppen et fiktivt produkt, servert av et AS. Men jammen er det mange som leter med lykt og lupe etter noe de kan tolke negativt også. Å gjøre oppmerksom på at utseendet som presenteres ikke har rot i virkeligheten synes jeg er både bra og nødvendig. Dama jobber som påvirker, hun fronter et treningsunivers(?) og hun har hele veien brukt sitt eget utseende for å selge alt fra svisker til tredemøller. Mottoet ser ut til å være "Tren som meg, spis som meg = Bli som meg"

For folk som ikke er så bevandret i spiseforstyrrelsers makt over mennesker, så kan det virke repetitivt å gjenta de samme argumentene over flere tusen sider. For figuren bak Caroline Berg Eriksen antar jeg det føles massivt og på grensen til mobbing. Men for alle som sliter, har slitt, eller kommer til å slite med spiseforstyrrelser, kan ikke budskapet gjentas ofte nok. Og hensynet til alle disse privatpersonene må komme foran hensynet til personen bak en påvirkerbedrift.

Faktum er at så lenge de legger ut thinspo, så vil thinspo kommenteres. Det samme med eksponering, overforbruk, filter, lovbrudd og hærverk... I det øyeblikket de begynner å følge lover og regler, samt utvikler en normal empati, så dør tråden ut.

Men hva sier det EGENTLIG når folk går med lupe og finner kul på mage, kommenterer  brystvorter som sitter feil på kroppen eller klærne som «så gamle damer» slettes ikke kan ha på seg ? Tar nærbilde av rumpepute og cameltoe? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Og det er helt greit å kommentere og diskutere det, men på en saklig og god måte.

Mange klarer selvsagt det, men det kommer mange unødvendige kommentarer, som sagt, når det blir mange nok er det svært uheldig. Og det bidrar faktisk til kroppspress det også når alt blir kommentert i negativ forstand. 

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellevira skrev (1 time siden):

Hørte også på, som jeg også hørte på di tidligere publiserte,, og må nok jeg nok en gang undre  meg over at hun ikke tar til seg sakelig kritikk, men denne episoden var værst absolutt, , kanskje fordi di var 3 ?  det var hesblesende, avbrytelser, latter av ingening, bare fjolleri, det var totalt useriøst, det var umulig å få med seg noe, det var som å høre på en skravlete venindegjeng  på ungdomsskolen,,og  visst  har di fått dårlig kritikk, det kan di ikke ha gidde å lest,, 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående denne løpeturen til  Valencia: er det noen form for lansering på trappene? For nå er jo storyen borte og hele greia glemt? 

Hva er opplegget? Løpe med LKE på dagtid og drikke vin med tårer i øynene med CBE på kvelden mens man har det SÅ KOSELIG? Er det en tur for å løpe maraton? Er det samlinger i forkant? Er det gjennom et reiseselskap (type catrine collins m.fl)

Dette er jo noe som kan bli noe, men så virker det som de er altfor tidlig ute med å "lansere". Akkurat som den logoen leserne hjalp til med i nitten pil og bue, for en nettside som nå er lagt ned før den i det hele tatt ble lansert. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Sannhetsøkende said:

Trakasserer mannen hennes en kvinne? Hvem er det om jeg kan spørre?

Kvinnens navn er ikke offentlig kunngjort, så av personvernhensyn vil jeg heller ikke si noe om det. 

Fru Johansen har lagt ut seks reels på IG som omhandler saken: 

Del 1: https://www.instagram.com/reel/CkdVShUqPCN/

Del 2: https://www.instagram.com/reel/CkeA4bLK0wr/

Del 3: https://www.instagram.com/reel/CkgBNPPqNnv/

Del 4: https://www.instagram.com/reel/CkiUc2RKWNp/

Del 5: https://www.instagram.com/reel/CkluY5zK8ZB/

Del 6: https://www.instagram.com/reel/CklxrXcqzbf/

I tilfelle du av ulike årsaker ikke har fått med deg diskusjonen, så begynner den her:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3519/#comments

• Liker 22
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...