gjestvest Skrevet 19. mars 2022 #59441 Skrevet 19. mars 2022 (endret) Ansjosen skrev (10 timer siden): De har byttet management siden 2012, oppsettet er derfor neppe det samme. At de på daværende tidspunkt selv hadde tilgang til eller oversikt over sin egen koding betyr ikke at de har det nå. Antageligvis har de vel bare et publiseringsverktøy ala WordPress som benyttes. Selv om dette skulle være riktig besvarer det ikke spørsmålet hvorfor noen i Ukraina - som på spørsmålstidspunktet er bombardert - skulle sitte på det tekniske og ikke noen her i Norge, eller i noen andre land i hele verden forøvrig. Plattformer som Instagram og treningsapp ( Netfit ) trekker oppmerksom ( gir klikk ) i motsetning til det som tidligere var blogg. Å gå tilbake til en plattform som gir mindre klikk og gjøre endringer vil ikke være av økonomisk interesse. Endret 19. mars 2022 av gjestvest la til 3
MarianneE Skrevet 19. mars 2022 #59442 Skrevet 19. mars 2022 Kosemose skrev (7 timer siden): Flytter et rede fordi man vil bade? Har hun gjort det?? Når var dette? 😢 https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/ Mener det er her det står. Skumleste bare kjapt igjennom 3
Ansjosen Skrevet 19. mars 2022 #59443 Skrevet 19. mars 2022 42 minutter siden, gjestvest said: Selv om dette skulle være riktig besvarer det ikke spørsmålet hvorfor noen i Ukraina - som på spørsmålstidspunktet er bombardert - skulle sitte på det tekniske og ikke noen her i Norge, eller i noen andre land i hele verden forøvrig. Etter det jeg har fått med meg her har hun satset mer på Instagram og Netfit de senere år, og gir svært lite oppmerksomhet til bloggen. Det kan virke som det er på disse plattformene hun får sine klikk. Hun vil da heller ikke ha interesse av å etterkomme ønske fra en fan på bloggen. Jeg kommenterte på din utdaterte informasjon, ikke på hvorvidt det er sannsynlig at UI har outsourcet det tekniske til et lavkostland i likhet med mange andre bedrifter eller ikke. 1
Isild Skrevet 19. mars 2022 #59444 Skrevet 19. mars 2022 De som har med det tekniske av bloggen å gjøre er i Ukraina? Det er sikkert veldig mange andre som har den nødvendige kunnskapen og kan hjelpe de - hvis de virkelig hadde ønsket å få den i orden (forstår det som at noe er galt?) Høres ut som de har med utrolig avansert sofware å gjøre - både når det gjelder blogg og Netfit. Litt komisk. 19
MacBeth Skrevet 19. mars 2022 #59445 Skrevet 19. mars 2022 (endret) SaraSpot skrev (11 timer siden): Er det riktig å spekulere i sykdom? Og samtidig kritisere og diskutere kropp? Burde ikke denne tråden ryddes mye hardere? Hvordan kan Egmont stå inne for slikt?? Finlay skrev (11 timer siden): Lurer jeg også på. Denne tråden er intet mindre enn skremmende, på mange måter. Det spekuleres jo ikke i sykdom, hun sa hun var sjuk i første storyen, og nevnes i senere at hun er pjusk. At hun tar barneparacet er nok fordi hun tidligere har sagt hun sliter med å svelge tabletter. Problemet hvor hovedfokuset bør være er at hun legger ut en pakke barneparacet på story. Dette sammen med hennes sjuke fokus på å være tynn, skaper tolkninger som antall kilo og liknede. Hva hensikten er med å legge ut et bilde av paracet for barn med linjen "beste venn" eller whatever forstår jeg ikke, tror hun at alle som ser storyen hennes husker små detaljer om henne, eller bare vet hva bildet sier? Kunne ha skrevet, "perfekt for de som ikke liker å svelge tabletter man tar bare to" feks. Allerhelst ser jeg at hun IKKE legger det ut... Forøvrig så syns jeg ikke det diskuteres mye kropp, mer om hennes fremstilling av kroppen, men når det er sagt så er IG hennes full av kropp, ergo man diskuterer jo innholdet på hennes IG. En del kommentarer kunne tråden vært for uten, men et par dårlige epler bør ikke ta fokuse bort fra det som er viktig, nemlig at hun har blitt et dårligere og dårligere forbilde og påvirker, og at mye av innholdet hennes er langt over grensa for hva som burde vært akseptabelt. Endret 19. mars 2022 av MacBeth 28 11
Isild Skrevet 19. mars 2022 #59446 Skrevet 19. mars 2022 Dette med paracet`n forteller meg noe om hvor mange måter et bilde kan tolkes sett i lys av hva CBE.no ellers fokuserer på i sine kanaler. Noen oppfattet det som at hun med det forteller at hun veier under 40 kg. Noen tenker at det har med hennes problemer med å svelge tabletter å gjøre. Det eneste jeg selv tenkte på var at hun sikkert har god effekt av liten dose, og at det er jo flott. Jeg tenkte at de sikkert hadde `barneparacet` i huset. Jeg kritiserer der det er noe å kritisere, men dette forsto jeg ikke på noen annen måte. 9
cactus_ Skrevet 19. mars 2022 #59447 Skrevet 19. mars 2022 Zenhouse skrev (13 timer siden): Ang det Paracet greiene…. Det er ikke merkelig å ha den type Paracet i hus når man har barn, det er jo bare å ta to stk så har man tatt en «voksen-dose» Det som derimot ER merkelig er å gjøre det til innhold på Instagram 😅 Voksen dose Paracet er ikke 500mg. Det er 1g. Flisespikk, men CBE har vel god nok effekt av denne. Godt å ha noe å skrive om og sanke noe sympati, si. 3 1
Andrea59 Skrevet 19. mars 2022 #59448 Skrevet 19. mars 2022 28 minutter siden, cactus_ said: Voksen dose Paracet er ikke 500mg. Det er 1g. Flisespikk, men CBE har vel god nok effekt av denne. Godt å ha noe å skrive om og sanke noe sympati, si. Fortsatt avsporing - men, vanlige paracet’er er da 500mg. Og så tar man 1-2 stk. Jeg kjenner andre som ikke klarer å svelge piller - som må ha bruse/smeltetabletter, så det er nok ikke rarere enn det. 4
skruf Skrevet 19. mars 2022 #59449 Skrevet 19. mars 2022 Det finnes Paracet i voksenvariant for de som slitet med å svelge tabletter, f.eks brusetabletter, så hun må ikke bruke barne-dose-utgaven. Må vel være enklere med 1-2 brusetabletter enn 4 smeltetabletter. Pakken varer også lengre 6 1
MacBeth Skrevet 19. mars 2022 #59450 Skrevet 19. mars 2022 Men uavhengig dosering som er helt avsporing, er dette merkelig innhold på en bedriftskonto, det kan vi vel alle være enige om?🤷♀️ 45 2
Gjest Finlay Skrevet 19. mars 2022 #59451 Skrevet 19. mars 2022 MacBeth skrev (1 time siden): Det spekuleres jo ikke i sykdom, hun sa hun var sjuk i første storyen, og nevnes i senere at hun er pjusk. Nå er det ikke denne sykdommen det spekuleres i, men psykisk sykdom. Og i dette tilfellet: hvorfor hun tar paracet beregnet på barn.
Populært innlegg Inocybe Skrevet 19. mars 2022 Populært innlegg #59452 Skrevet 19. mars 2022 (endret) Jeg skjønner meget godt hvordan posting av barneparacet kan virke triggende. Det er i samme kategori som alle is/pizza/bakverk-bildene hvor det "tilfeldigvis" også er et glimt av mage eller lår med tilsynelatende ukontroversiell tekst a la "digg med is i varmen". Triggerne ligger i at det ikke bare viser mat, men også budskapet "jeg har så kontroll på kaloriinntaket jeg kan spise denne kalorihøye matvaren uten det får konsekvenser for fettprosenten". Et bildespråk som er meget tydelig for de (oss) som kjenner til det. CBE har meget meget god kontroll på thinspo-bildespråket generelt så dette er jeg helt sikker på hun også er veldig godt klar over at hun gjør. Så tross bedre viten holder hun altså på med dette! Men det som er positivt er at når denne pro anaen eksponeres på steder som her i tråden så får mottakerne kunnskap om virkemidlene. Kunnskapen om hvor og hvordan man utsettes for sunnhetsfarlig innhold er jeg sikker på bidrar til å gjøre impacten mindre alvorlig. Tilbake til paraceten. Den er et glimrende eksempel på hvordan CBE.no i alle år har dekket over pro-ana-innhold med noe som lett kan bortforklares. Forklaringer om at det er denne typen piller hun hadde tilgjengelig og/eller sliter med å svelge tabletter og/eller får god effekt av lav dose er jo helt ukontroversielt og sikkert riktig for alt jeg vet. Men i det sekundet hun, med andre deler av hennes SoMe-innhold i bakhodet, poster barnedose så hinter det sterkt om lav kroppsvekt og budskapet blir noe helt annet. Jeg er som sagt helt sikker på hun er godt kjent med alle disse måter å dekke over pro-ana-innhold på men i stedet for å ta sitt ansvar som påvirker seriøst og droppe/modifisere posten så velger hun altså å poste det som en trigger. Og som vanlig får hun støtte fra lesere som jeg antar ikke ser hvorfor denne posten ikke burde ha blitt postet i den form den ble. Endret 19. mars 2022 av Inocybe Skrivefeil 63 1 20
Rev. Revenge Skrevet 19. mars 2022 #59453 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har aldri tenkt på at barne-paracet med banansmak kan fremstå som kaloriredusert godteri før boksen ble vist på carolinebergeriksenno. Da jeg så den der, tenkte jeg umiddelbart på om dette kunne virke godt - fra et SF-perspektiv. Først etterpå kom den normale tanken om barne-paracet i hus. Så for meg, mange år etter SF, sitter forstyrrelsene fortsatt på lur i hjernegropene og kan uanmeldt poppe opp av noe jeg absolutt ikke regnet med å reagere på, i alle fall ikke i et apotek eller dagligvare. Carolinebergeriksenno har i mange år fremstilt farlig pro ana-aktivisme gjennom virkemidler som anstrengende poseringsvinkler, små porsjoner, redigering og filter for å fremstå mer benete og tynn enn i virkeligheten. Ser man mye av dette, er det også lettere å bli trigget av andre ting fra samme kanal, som kanskje, bare kanskje, ikke var ment å skulle virke triggende men som heller ikke har noe å gjøre i en annonsekanal. Som for eksempel en pakke barne-paracet med banansmak hos carolinebergeriksenno. 34 1 3
Hereforthecomments Skrevet 19. mars 2022 #59454 Skrevet 19. mars 2022 Minnie Mus skrev (På 18.3.2022 den 10.10): Glemmer ikke dette med at hun jagde vekk måsen fra reiret sitt, der hun sto og skrek at den skulle flytte seg fordi hun skulle bade deeeer 😡 Vitner bare om hvilken type mennesker de er, egoistiske og uten empati for andre enn seg selv og sine der de turer frem uten å ta hensyn til natur eller dyr rundt seg. Hva er greia med dette? Jeg har gått glipp av hendelsen... noen som har link/screenshot/mer info?
enkefru Skrevet 19. mars 2022 #59455 Skrevet 19. mars 2022 (endret) Hereforthecomments skrev (45 minutter siden): Hva er greia med dette? Jeg har gått glipp av hendelsen... noen som har link/screenshot/mer info? Link på forrige side som en fant frem i går… mulig svaret finnes der? spontantur til hytta – Caroline Berg Eriksen Endret 19. mars 2022 av Fjugur Feil 4
Hallepalle2 Skrevet 19. mars 2022 #59456 Skrevet 19. mars 2022 Fjugur skrev (13 minutter siden): Link på forrige side spontantur til hytta – Caroline Berg Eriksen i kommentarfeltet der... det står da ingenting om at de fjernet reiret? De står at de bruker bryggen til å bade fra, og det er jo noe helt annet. 7
Pusern3 Skrevet 19. mars 2022 #59457 Skrevet 19. mars 2022 Inocybe skrev (3 timer siden): Jeg skjønner meget godt hvordan posting av barneparacet kan virke triggende. Det er i samme kategori som alle is/pizza/bakverk-bildene hvor det "tilfeldigvis" også er et glimt av mage eller lår med tilsynelatende ukontroversiell tekst a la "digg med is i varmen". Triggerne ligger i at det ikke bare viser mat, men også budskapet "jeg har så kontroll på kaloriinntaket jeg kan spise denne kalorihøye matvaren uten det får konsekvenser for fettprosenten". Et bildespråk som er meget tydelig for de (oss) som kjenner til det. CBE har meget meget god kontroll på thinspo-bildespråket generelt så dette er jeg helt sikker på hun også er veldig godt klar over at hun gjør. Så tross bedre viten holder hun altså på med dette! Men det som er positivt er at når denne pro anaen eksponeres på steder som her i tråden så får mottakerne kunnskap om virkemidlene. Kunnskapen om hvor og hvordan man utsettes for sunnhetsfarlig innhold er jeg sikker på bidrar til å gjøre impacten mindre alvorlig. Tilbake til paraceten. Den er et glimrende eksempel på hvordan CBE.no i alle år har dekket over pro-ana-innhold med noe som lett kan bortforklares. Forklaringer om at det er denne typen piller hun hadde tilgjengelig og/eller sliter med å svelge tabletter og/eller får god effekt av lav dose er jo helt ukontroversielt og sikkert riktig for alt jeg vet. Men i det sekundet hun, med andre deler av hennes SoMe-innhold i bakhodet, poster barnedose så hinter det sterkt om lav kroppsvekt og budskapet blir noe helt annet. Jeg er som sagt helt sikker på hun er godt kjent med alle disse måter å dekke over pro-ana-innhold på men i stedet for å ta sitt ansvar som påvirker seriøst og droppe/modifisere posten så velger hun altså å poste det som en trigger. Og som vanlig får hun støtte fra lesere som jeg antar ikke ser hvorfor denne posten ikke burde ha blitt postet i den form den ble. meget godt og interessant observert. Ikke tenkt i denne retning selv før du tok det opp. Men ser jo klart nå hvor dette bærer hen og hvordan CBO tenker
enkefru Skrevet 19. mars 2022 #59458 Skrevet 19. mars 2022 (endret) feil Endret 19. mars 2022 av Fjugur
Gjest Vridde Masker Skrevet 19. mars 2022 #59459 Skrevet 19. mars 2022 Hallepalle2 skrev (35 minutter siden): det står da ingenting om at de fjernet reiret? De står at de bruker bryggen til å bade fra, og det er jo noe helt annet. En måke beskytter unger og egg, og de daler rett ned i hodet på deg og hakket kommer du for nær, og de lager et helvetes spetakkel. . Så at det ble badet det er jo er klart bevis på at reiret var fjernet.
Måne Rampelyset Skrevet 19. mars 2022 #59460 Skrevet 19. mars 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, krenkelser, persondebatt, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Måne, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå