Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sol79 skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke de utstående ribbeina heller der..

Rart. Det er altså en ervervet tilstand? 🤔

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, Isild said:

Akkurat nå tror jeg brukere som pleier å være uenige er enige om at det debatteres mye unødvendig og blir litt "slarvete" i tråden. 

Det betyr vel kanskje at det blir mindre og mindre å debattere etterhvert som CBE.no blir mindre (de mister vel ca 1000 følgere i mnd nå, og tilveksten av nye følgere har stagnert) 

Bloggen er vel lagt ned. Netfit blir tilsynelatende ingenting av. De har endt opp med å levere veldig lettvint innhold på IG-story   - som er stort sett helt likt hver dag; Egentrening, bilder av hund og barna (desverre!)  Ellers er det litt mat, kaffekopper og reklame for Chiquelle, treningstøy og hudpleie (de har vel blitt flinkere til å merke) 

Bloggen er ikke lagt ned, hun har postet et par innlegg der i det siste. I det siste innlegget innrømmer hun at dem angrer på at dem ikke strippet ned hele huset da dem kjøpte og laget det sånn som dem selv ville ha det. Var det jeg skjønte, dette paret er ikke rette folka for å eie et sånt gammelt og ærverdig hus, dessverre 😕 De har nok ødelagt alt for mye i dette fine huset allerede :( 

• Liker 23
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Hva skjedde egentlig med denne vaskemaskinreperatør-bedriften de skulle arve fra en av foreldrene? Mener å huske at det skulle sikre en god inntekt for resten av livet.

Stemmer! Husker de sa at de aldri trengte å jobbe pga den bedriften se skulle arve.

• Liker 10
Skrevet

Tror den bedriften er solgt for mange år siden.

• Liker 10
Gjest tullerikke
Skrevet

Huden er alltid on fleek med filter. Er ikke det poenget med filter da🤷‍♀️

Skrevet
Minnie Mus skrev (25 minutter siden):

Forresten, veldig merkelig at det kan gi ro i sjelen å ødelegge et sånt gammelt hus..... Og ukentlig vedlikehold av uteområdet blir jo alt for mye arbeid for paret, de har jo tross alt et par kropper å vedlikehold med trening flere ganger pr dag og selfies som må redigeres.

jeg hadde kjent på det stikk motsatte om jeg hadde et så flott eldre hus med sjel - med det mener jeg at uroen hadde kommer hver gang jeg evt gjorde store endringer med huset. Ikke motsatt. 
høres ut som CBO ikke verdsetter og setter pris på det genuint flotte huset de har. 

• Liker 33
Skrevet (endret)

Jada, er nok KUN klinikken som skal takkes for hud "on fleek"! Ikke noe filter der i gården, nei!  :ironi:

(Stillbilde fra filmsnutt på story)

Screenshot_20220321-181658_Instagram.jpg

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 29
Skrevet
Minnie Mus skrev (34 minutter siden):

Bloggen er ikke lagt ned, hun har postet et par innlegg der i det siste. I det siste innlegget innrømmer hun at dem angrer på at dem ikke strippet ned hele huset da dem kjøpte og laget det sånn som dem selv ville ha det. Var det jeg skjønte, dette paret er ikke rette folka for å eie et sånt gammelt og ærverdig hus, dessverre 😕 De har nok ødelagt alt for mye i dette fine huset allerede :( 

Ble fort klart at de hverken likte stilen på det gamle huset eller den ekstra jobben og omtanken det kreves med et slikt hus. Hvor mye tid hagen tar tror jeg de grovt overvurderte. Hagen i Siljan var veldig low maintanence og fikk ikke et minutt mer enn absolutt minimum. Virker på meg som om de forelsket seg i drømmen om det herskapelige livet, den første nyrik russer-stilen de omfavnet stemmer med det, men ble skuffet over det ikke stemte med virkeligheten. Eventuelt skuffet over de ikke ble overøst med sponset gartner- og håndverkertjenester. De fisket heftig hvert fall. Mulig de kunne ha sluppet unna noe om de hadde strippet huset fra start slik de antar men jeg tviler. Har gjort lignende selv og selv om moderne løsninger bak en nobel fasade er digg så er det noe annet enn helt nytt. Gamle hus krever kontinuerlig engasjement. 

For deres del så tenker jeg de fort kan bli overveldet av arbeidet som må legges i nybygg også. Det er på ingen måte lettvint det heller og krever dedikasjon og mer tid enn jeg forestiller meg de er villige til å legge i det. Hvert fall hvis de vil det skal bli bra og med deres ønsker og løsninger og ikke bare helt standard ferdighus. De har tross alt vist de har veldig lav arbeidskapasitet og fort gir opp. Netfit sier sitt. 

• Liker 39
  • Nyttig 4
Skrevet

De kan lage mye content av husbygging, det er vel det viktigste? At noen tør gi seg inn på et samarbeid er uansett helt uforståelig, man må jo regne med å bli hengt ut om man ikke følger parets krav, både de som gjorde badene og gulvene har fått passene påskrevet. I tillegg kan firmaene få CBE-effekten man ikke ønsker seg; kunder vil ikke bruke dem. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det noen som har spurt noen gang om hvorfor de kjøpte et gammelt hus med enorm hage hvis de ikke liker noen av delene? Hvorfor ikke bygge nytt med en gang? 

• Liker 29
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Hvorfor kjøpe et sånn hus i utgangspunktet hvis man ikke liker stilen, og heller ikke liker hagearbeid? Komplett uforståelig. Og at hun tar heller ikke poenget i spørsmålet som stilles omkring valgene de har tatt om endringer/oppussing i huset. 

Skrevet
Heartland skrev (9 minutter siden):

Er det noen som har spurt noen gang om hvorfor de kjøpte et gammelt hus med enorm hage hvis de ikke liker noen av delene? Hvorfor ikke bygge nytt med en gang? 

Spørsmål om det regner jeg med har blitt slettet raskere enn du kan knipse et bilde av kaffekoppen din. ;) 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Forresten, veldig merkelig at det kan gi ro i sjelen å ødelegge et sånt gammelt hus..... Og ukentlig vedlikehold av uteområdet blir jo alt for mye arbeid for paret, de har jo tross alt et par kropper å vedlikehold med trening flere ganger pr dag og selfies som må redigeres.

Det er jo ikke alle som bryr seg så mye om sjel og gamle ting. Jeg liker moderne boliger og det hadde ikke gjort meg noe å pusse opp et gammelt hus. Det gjør en ikke til et dårlig menneske. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
tullerikke skrev (1 time siden):

Huden er alltid on fleek med filter. Er ikke det poenget med filter da🤷‍♀️

Og fillers og botox. Noe som gjør hele den reklamen i grenseland. 

Endret av cerruti
  • Liker 15
Skrevet
Kollontaj skrev (41 minutter siden):

De kan lage mye content av husbygging, det er vel det viktigste?

Det er vel det som håpes på. Og sponsorer. 

• Liker 8
Skrevet
cerruti skrev (6 minutter siden):

Det er vel det som håpes på. Og sponsorer. 

Er vel mest det siste de håper på 

• Liker 10
Skrevet
Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Er vel mest det siste de håper på 

Er nok en årsak til at de nylig viste frem soverommet igjen, søknadsprosessen er i gang. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Jolanda said:

Det er jo ikke alle som bryr seg så mye om sjel og gamle ting. Jeg liker moderne boliger og det hadde ikke gjort meg noe å pusse opp et gammelt hus. Det gjør en ikke til et dårlig menneske. 

Da burde de heller ha bygd nytt eller skaffet seg et oppussingsprosjekt, ikke en ærverdig gammel bygning med sjel. De har rassert huset og ødelagt det. Akkurat det med huset gjør dem ikke til dårlige mennesker, men alt det andre dem foretar seg og publiserer i some kanalene sine gjør dem til dårlige mennesker i mine øyne. Feks null empati for andre enn seg selv, ta seg betalt for å hjelpe andre (reklamen for redd barna der frua satt foran kakkelovnen sin), ta seg betalt for å plukke søppel, oppfordre til overforbruk, thinspo, eksponering av barn, redigering av eget utseeende, umerket reklame, brudd på alkoholloven, publisere bilde av hestekjøtt på tilhengeren eller hva det var etter å ha kjørt på og drept en hest, jage fugler fra redet sitt, fyre opp engangsgrill og anbefale folk å legge hånden under for å kjenne om det er for varmt, være vegetarianer pga dyrevelferd men likevel reklamere for produkter som tester på dyr, noe som  er grusom dyremishandling og listen bare fortsetter..... 

Det er ikke den ene tingen alene som gjør disse folka til dårlige mennesker, det er summen av alt dem foretar seg og gjør som gjør dem til veldig dårlige mennesker.

Endret av Minnie Mus
  • Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Er nok en årsak til at de nylig viste frem soverommet igjen, søknadsprosessen er i gang. 

Får håpe eventuelle interessenter skjønner tegninga og ikke kaster bort tid og penger på galskapen 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...