Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje denne 250 mg Paracet’en var det eneste hun hadde for hånd (ikke utenkelig med 2 små barn i hus), og kanskje, bare kanskje hun tok 2 tabletter. Det er unødvendig å dele den type informasjon med følgerne, men når man først har gjort det syns jeg ikke man skal måtte spesifisere hvilken dose man tok for at folk ikke skal tolke det i verst tenkelige retning. 

Sitering og svar til slettet innlegg er fjernet.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (46 minutter siden):

Ikke alt behøver å ha en underliggende betydning. Det går an å lage en konklusjon basert på logikk uten at det er spekulasjon, f.eks at en vekt på under 40 kg fordelt på hennes 170 cm tilsvarer en BMI på 13,8 som er fullstendig usannsynlig for en med hennes kroppsstørrelse. 

Kanskje denne 250 mg Paracet’en var det eneste hun hadde for hånd (ikke utenkelig med 2 små barn i hus), og kanskje, bare kanskje hun tok 2 tabletter. Det er unødvendig å dele den type informasjon med følgerne, men når man først har gjort det syns jeg ikke man skal måtte spesifisere hvilken dose man tok for at folk ikke skal tolke det i verst tenkelige retning. 

Jeg tror ikke man i sin villeste fantasi kan tenke seg hvilke triggere som finnes. 
Jeg ville feks ikke trodd at noen ville kunne tenke seg at paracet kunne brukes for å fylle magen, men jammen er det ikke tematisert:

(Fjernet lenke)

Leste boka til Ingeborg Senneset for en tid tilbake og der får man jo et innblikk i hvordan sykdommen gir slike utslag hvor bare fantasien setter grenser for hva som påvirker en syk person. Diskusjonen i hennes tråd innehold også en god del info om hvordan miljøet funker og hvordan de påvirker hverandre. 
Med det innholdet CBE poster har hun garantert sårbare følgere, også bekreftet her i tråden. Jeg tenker at det er plausibelt at noen kan komme til å tolke det slik, spesielt siden innholdet er som det er for øyeblikket. Om CBE burde ha tenkt på det er jeg dog usikker på. 

Endret av CecilieX
Gjest Kattedama
Skrevet
CecilieX skrev (12 minutter siden):

Jeg tror ikke man i sin villeste fantasi kan tenke seg hvilke triggere som finnes. 
Jeg ville feks ikke trodd at noen ville kunne tenke seg at paracet kunne brukes for å fylle magen, men jammen er det ikke tematisert:

Leste boka til Ingeborg Senneset for en tid tilbake og der får man jo et innblikk i hvordan sykdommen gir slike utslag hvor bare fantasien setter grenser for hva som påvirker en syk person. Diskusjonen i hennes tråd innehold også en god del info om hvordan miljøet funker og hvordan de påvirker hverandre. 
Med det innholdet CBE poster har hun garantert sårbare følgere, også bekreftet her i tråden. Jeg tenker at det er plausibelt at noen kan komme til å tolke det slik, spesielt siden innholdet er som det er for øyeblikket. Om CBE burde ha tenkt på det er jeg dog usikker på. 

Altså. Her kritiseres og det påstås at CBE deler pro ANA innhold som kan virke triggende, også deles det en link til en proana side? Fint hvis den linken fjernes, det er en triggerpakke til de som er syke. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (12 minutter siden):

Altså. Her kritiseres og det påstås at CBE deler pro ANA innhold som kan virke triggende, også deles det en link til en proana side? Fint hvis den linken fjernes, det er en triggerpakke til de som er syke. 

I spalten som det henvises til får vedkommende spørrer beskjed om at Paracet ikke har effekt på vekt. 

Proanasider er bare et googlesøk unna, så jeg tenker at det ikke er lenken min som vil være veien inn for dem som ønsker å oppsøke slikt innhold. Men om du insisterer…

Endret av CecilieX
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

Synes du burde slette linken. Også fordi siden lett kan guide sårbare mennesker inn til andre  "gode" råd.

Endret av Finlay
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Finlay skrev (5 minutter siden):

Synes du burde slette linken. Også fordi siden lett kan guide sårbare mennesker inn til andre  "gode" råd.

Done

Fjernet forøvrig sitatet som du hadde hentet fra siden, sånn hvis du egentlig er opptatt av å ikke dele triggende innhold. 

Endret av CecilieX
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (32 minutter siden):

Finlay skrev (18 minutter siden):

Dere bekrefter jo bare at det er legitimt å debattere hva slags tolkninger og hvilke triggere som kan oppstå ved å poste et innlegg om barneparacet. 

Det som slår meg, etter å ha blitt påminnet tankegangen er jo at debatten omkring dette kan trigge den også fordi det retter fokuset mot vekt. 

@Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset tar dere en vurdering på det?

Endret av CecilieX
Gjest SaraSpot
Skrevet

Er det riktig å spekulere i sykdom? Og samtidig kritisere og diskutere kropp?

Burde ikke denne tråden ryddes mye hardere? Hvordan kan Egmont stå inne for slikt??

Gjest Finlay
Skrevet
CecilieX skrev (19 minutter siden):

Done

Fjernet forøvrig sitatet som du hadde hentet fra siden, sånn hvis du egentlig er opptatt av å ikke dele triggende innhold. 

Det er bra. Slettet det fra mitt eget innlegg også😊

Gjest Finlay
Skrevet (endret)
SaraSpot skrev (4 minutter siden):

Burde ikke denne tråden ryddes mye hardere? Hvordan kan Egmont stå inne for slikt??

Lurer jeg også på.

Denne tråden er intet mindre enn skremmende, på mange måter.

Endret av Finlay
Gjest Kattedama
Skrevet
CecilieX skrev (2 minutter siden):

Dere bekrefter jo bare at det er legitimt å debattere hva slags tolkninger og hvilke triggere som kan oppstå ved å poste et innlegg om barneparacet. 

Det som slår meg, etter å ha blitt påminnet tankegangen er jo at debatten omkring dette kan trigge den også fordi det retter fokuset mot vekt. 

@Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset tar dere en vurdering på det?

Ja, det er sikkert triggere for de som blir trigget. Men som en annen skriver her, at tolkes det slik så da er det den som tolker som må eie det. Det er stor forskjell på tolke dette til å være triggere, enn når hun poserer seg tynnere enn det som er tilfelle, eller når hun viser frem små porsjoner.

Gjest Kattedama
Skrevet
SaraSpot skrev (4 minutter siden):

Jeg er overrasket selv. Min erfaring er at det ryddes hardere i enn annen tråd når det gjelder dette. Jeg har rapportert innlegg, men de er ikke fjernet så da antar jeg at det er innafor i denne tråden. 

Skrevet (endret)
CecilieX skrev (14 timer siden):

(Fjernet lenke)

Det du skriver er greit, men det var ikke det min kommentar omhandlet. Jeg svarte på et innlegg der CBE ble anklaget for å hinte til at hun veide under 40 kg noe jeg mener er helt usannsynlig å anta.

Jeg kan være enig i at influencere har et særskilt ansvar i å vurdere grundig hva de deler av innhold, men at de skal måtte helgardere seg for alt av scenarioer, selv de som potensielt kan oppstå i hodet på en syk person, er jeg ikke enig i. 

Endret av Fizzypo
Fjernet lenke i sitert innlegg
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, gjestvest said:

Såvidt dokumentert har Treasures AS tilgang til det tekniske. 

Bilde_2022-03-18_201415.png

De har byttet management siden 2012, oppsettet er derfor neppe det samme. At de på daværende tidspunkt selv hadde tilgang til eller oversikt over sin egen koding betyr ikke at de har det nå. Antageligvis har de vel bare et publiseringsverktøy ala WordPress som benyttes. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal alt som deles her inne slettes i tilfelle det er triggere til folk som sliter med spiseforstyrrelser, mens det deles ukritisk langt verre triggere i CBE sine kanaler uten reaksjoner fra feks media? Hvorfor blir ikke den dama stoppet?

• Liker 20
  • Nyttig 2
Gjest SaraSpot
Skrevet
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Hvorfor skal alt som deles her inne slettes i tilfelle det er triggere til folk som sliter med spiseforstyrrelser, mens det deles ukritisk langt verre triggere i CBE sine kanaler uten reaksjoner fra feks media? Hvorfor blir ikke den dama stoppet?

Du ser ikke forskjellen? 

Skrevet
vinterskog skrev (15 timer siden):

Det er jo mange/flere som bruker ha denne type kampanje, og akkurat nå valgte de "den ikke ressurssterke gruppa som vanligvis ikke bryr seg/vet så mye"... De som vet og bryr seg kaster jo ikke søppel i fjæra eller griller rett på svaberget. ;) Eller flytter et rede bare fordi man SELV vil bade AKKURAT der. :P 

Flytter et rede fordi man vil bade? Har hun gjort det?? Når var dette? 😢

• Liker 6
Gjest SaraSpot
Skrevet
Kosemose skrev (8 minutter siden):

Flytter et rede fordi man vil bade? Har hun gjort det?? Når var dette? 😢

Dette er omtalt side opp og side ned tidligere. Senest i går? Mange grep for å holde skiten i gang 

Skrevet

Hun har nå gjort et poeng tidligere av at hun sliter med å svelge tabletter. Derav barnetablettene som smelter på tungen. Minnes jeg at hun knuste en vanlig paracet engang også for å få den i seg?🤔 Nuvel,  komplett unødvendig å dele som så mye annet hun gjør i SoMe. Jeg hadde nå tatt disse smertestillende i kombinasjon med hvile fremfor å filme noen blomster og klesskap om jeg var syk. Men, det er meg da. 

Og kan vi snakke om den skjulte reklamen til Tine i SoMe?! Ikke få meg til å tro at en drøss influencere plutselig har falt for iskaffen til Tine som bare mååå deles på my story flere ganger i uken. Utrolig skuffende av Tine. Det må jo være bevisst fra en slik aktør, eller er det en omgåelse av regelverk igjen? Gråsoner osv🙄

• Liker 43
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...