Keaton Skrevet 27. november 2021 #53361 Skrevet 27. november 2021 Det fremstod sånn, ja. En dag og ikke noe mer enn det. Stusselig involvering i produktet. 12
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. november 2021 Populært innlegg #53362 Skrevet 27. november 2021 Jeg synes virkelig at alle kan holde seg for gode til å snakke ned utseendet hennes. Hun er en pen dame, selv om hun velger å fremstille seg selv veldig redigert i SOMe. Det er ikke lett å være kvinne på IG, skjønner dere. OG enda vanskeligere er det sikkert å være stor på IG, for så å måtte se seg selv produsert og redigert av andre på TV. Og så klarer jeg ikke med min beste vilje å se at den teksten ikke er ironisk, ingen kan vel velge å fremstille seg som så shaollw med vitende og vilje - i beste sendetid en lørdag? Nei, den er nok ironisk. Forøvrig gjør alle låtene i programmet skikkelig vondt i mitt musikalske hjerte. Det lages en hel masse fantastisk flott musikk av norske musikere, og jeg synes det er helt fælt at slike makkverk som foreløpig har kommet i det programmet, får fokus, mens seriøse, superflinke folk sliter i årevis for å få et publikum. 70
neon_sun Skrevet 27. november 2021 #53363 Skrevet 27. november 2021 (endret) pøbelsara skrev (20 minutter siden): Og så klarer jeg ikke med min beste vilje å se at den teksten ikke er ironisk, ingen kan vel velge å fremstille seg som så shaollw med vitende og vilje - i beste sendetid en lørdag? Nei, den er nok ironisk. Jeg tror hun er seriøs. For om dette er hennes virkelighet, så skjønner hun ikke hvordan hun fremstiller seg selv. Jeg har en barndomsvenninne som ikke har gjort noe omtrent siden ungdomskolen. Hun har forsøkt å ta videregående noen ganger, hun har jobbet et par vakter her og der i ulike jobber, men for det meste har hun sittet hjemme, dag etter dag. Hun har fått barn og mann og selv om hun er hjemme hele dagen alene, er det mannen (som står for all inntekt) som må ta huset og handle. Jeg har gitt opp å ha kontakt med denne venninnen, vi har ingenting å snakke om, hun snakker enda om hva vi gjorde på ungdomskolen og sosiale antenner har hun virkelig ikke. Selv om hun er veldig snill og omsorgsfull, så er det som å snakke med et barn. Hun har gått for lenge i sin egen boble, uten nok innspill og stimuli fra verden rundt. Jeg jobber innen psykiatrien og ser dette her også (uten sammenligning forøvrig). Folk som "isolerer" seg fra samfunnet, skaper et helt eget fokus på seg selv og sin virkelighet. Desverre er ingen av eksemplene jeg trekker frem særlig utviklende for empatien og muligheten til å sette seg inn i andre sin situasjon. Endret 27. november 2021 av neon_sun 38
Pusern3 Skrevet 27. november 2021 #53364 Skrevet 27. november 2021 Ultiva skrev (5 timer siden): Det er nettopp kvinner som CBE som sørger for at det er hardt å være kvinne på instagram. Både CBE og LKE har som fulltidsyrke å tilrettelegge for at CBE skal fremstå mest mulig perfekt på instagram. Hun trener flere ganger hver dag, får hyppige kosmetiske behandlinger på skjønnhetsklinikker og pleies hyppig hos frisør, manikyrist og tannlege. CBE mottar dynger av splitter nye klær, møbler og interiørartikler hver måned som skal gjøre livet hennes attråverdig, og hun poserer heftig og bruker vidvinkel, retusjering og skjønnhetsfiltere. Daglig selvskryt av hvor perfekt hun er, hvor perfekt hus hun har, hvor perfekt familie hun har. Selv om det av og til skinner gjennom at her er ting staget og iscenesatt. CBEs fasadejag er så ekstremt at hun innimellom fremstår som en parodi på seg selv. LKEs forkjærlighet for kraftig retusjering av sin kone og hennes omgivelser hjelper heller ikke. Hvem er det egentlig som har behov for å se at CBE stiller inn vidvinkel på kameraet klokka 07 og suger inn magen, skyter frem silikonpuppene, vipper opp rumpa og skryter av at hun har trent i en time mens folk flest er på vei til jobb med ungene i baksetet? Den eneste som har behov for dette er CBE selv. Se på gjenbruksdronning Jenny Skavlan og treningsdronning Funkygine f eks, som har dobbelt så mange følgere som CBE. Der får man usminkede ansikter som lager grimaser og byr på seg selv, man får se lite flatterende bilder med humoristisk vri, man får se talentfulle, trygge, vakre kvinner som viser alt fra medmenneskelighet og rå styrke til rørende miljøhensyn, stor kreativitet og suksessfull business. Man får se naturlige, vellykkede liv og en varme, utstråling og selvinnsikt som CBE bare kan drømme om. Likevel så insisterer CBE på å ha et nærmest parodisk jag etter å fremstå perfekt, perfekt, perfekt. Og her snakker vi perfekt på den ekstremt overfladiske måten med kroppshysteri og massivt overforbruk, ikke på den intellektuelle eller bærekraftige måten som kan vekke noe godt eller meningsfylt hos andre. sååååå spot on skrevet 👌 15
Pusern3 Skrevet 27. november 2021 #53365 Skrevet 27. november 2021 pøbelsara skrev (54 minutter siden): Jeg synes virkelig at alle kan holde seg for gode til å snakke ned utseendet hennes. Hun er en pen dame, selv om hun velger å fremstille seg selv veldig redigert i SOMe. Det er ikke lett å være kvinne på IG, skjønner dere. OG enda vanskeligere er det sikkert å være stor på IG, for så å måtte se seg selv produsert og redigert av andre på TV. Og så klarer jeg ikke med min beste vilje å se at den teksten ikke er ironisk, ingen kan vel velge å fremstille seg som så shaollw med vitende og vilje - i beste sendetid en lørdag? Nei, den er nok ironisk. Forøvrig gjør alle låtene i programmet skikkelig vondt i mitt musikalske hjerte. Det lages en hel masse fantastisk flott musikk av norske musikere, og jeg synes det er helt fælt at slike makkverk som foreløpig har kommet i det programmet, får fokus, mens seriøse, superflinke folk sliter i årevis for å få et publikum. hun opptrer jo høyst frivillig på IG. Kan ikke synes synd på henne da 17
Snødronninga Skrevet 27. november 2021 #53366 Skrevet 27. november 2021 (endret) Hun sier på instastory at hun synes låta er så morsom. Merkelig form for humor, synes jeg. 😄I forhold til mange av de andre som har tydelige humoristiske tekster, så handler denne låta om livet hennes. Akkurat slik det er. Hun er ikke oppe kl 5 sikkert, men det er det eneste jeg ser som ikke stemmer. Så jeg lurer ærlig talt på hva hun synes er så morsomt? Kanskje noen av fansen/forsvarerne hennes skjønner det? Endret 27. november 2021 av Snødronninga 44
SusieDerkins Skrevet 27. november 2021 Forfatter #53367 Skrevet 27. november 2021 Snødronninga skrev (4 minutter siden): Hun sier på instastory at hun synes låta er så morsom. Merkelig form for humor, synes jeg. 😄I forhold til mange av de andre som har tydelige humoriske tekster, så handler denne låta om livet hennes. Akkurat slik det er. Hun er ikke oppe kl 5 sikkert, men det er det eneste jeg ser som ikke stemmer. Så jeg lurer ærlig talt på hva hun synes er så morsomt? Kanskje noen av fansen/forsvarerne hennes skjønner det? jeg begriper bare ikke hvorfor noen tror det er interessant for andre med en sang om et liv ingen kan relatere til? de gode sangene, de vi husker, er jo de som handler om de tingene vi har til felles, de som alle kan kjenne seg igjen. 20
Xmasclovn Skrevet 27. november 2021 #53368 Skrevet 27. november 2021 Hvor, bortsett fra Spotify, kan man høre sangen? 1
Gjest Blinkie Skrevet 27. november 2021 #53369 Skrevet 27. november 2021 Dette må være det dårligste programmet som noengang er laget. Blir flau! Bare å boikotte programmet i kveld folkens. Og ikke hør sangen hennes på Spotify. Uff 😑
Keaton Skrevet 27. november 2021 #53370 Skrevet 27. november 2021 Xmasclovn skrev (7 minutter siden): Hvor, bortsett fra Spotify, kan man høre sangen? Trodde den lå på tv2, men der lå bare den forrige. De nye fra de andre var der. 3
Snødronninga Skrevet 27. november 2021 #53371 Skrevet 27. november 2021 Xmasclovn skrev (9 minutter siden): Hvor, bortsett fra Spotify, kan man høre sangen? Youtube 3
Isild Skrevet 27. november 2021 #53372 Skrevet 27. november 2021 (endret) Jeg (og sikkert flere enn meg) er nok noe "farget" av alt jeg finner kritikkverdig med CBE. Jeg hadde håpet å se andre sider hos Caroline, men syns musikken bare gjenspeiler det inntrykket jeg har hatt av henne. Hun/de lever i en boble og tror på ordentlig at det de gjør er travelt, imponerende og banebrytende forretninger. Hun synge-blogger om dette i tekstene sine, og det blir veldig påfallende hvor intetsigende og selvopptatt selfie-influencere fremstår i 2021. Er det noen av hennes forsvarere/fans her inne (som vanligvis er veldig aktive i å kritisere kritikken) som kan si noe om hva de tenker om figuren hun viser i TV-programmet så langt? Er det morsomt ? Er dette "megahit"-materiale ? Lurer også på hva herr og fru Hvermansen tenker rundt om i de relativt få hjemmene som har gitt dette underholdningsprogrammet en sjanse på Lørdagskveldene. De aller færreste har vel noe forhold til hverken Caroline eller blogging. Er dette morsomt for de som ikke vet hvem hun er? Endret 27. november 2021 av Isild 45
halvehimmelen Skrevet 27. november 2021 #53373 Skrevet 27. november 2021 Og i kveld skal hun ha på seg nok et antrekk som kun handler om kropp. 22
Keaton Skrevet 27. november 2021 #53374 Skrevet 27. november 2021 halvehimmelen skrev (31 minutter siden): Og i kveld skal hun ha på seg nok et antrekk som kun handler om kropp. Interessant antrekk. 🧐 Også interessant at hun heller ikke nå velger å vise frem den kroppsdelen som hun har trent så iherdig for å få og som daglig vises frem på IG. 20
Gjest Kattedama Skrevet 27. november 2021 #53375 Skrevet 27. november 2021 Isild skrev (3 timer siden): Jeg (og sikkert flere enn meg) er nok noe "farget" av alt jeg finner kritikkverdig med CBE. Jeg hadde håpet å se andre sider hos Caroline, men syns musikken bare gjenspeiler det inntrykket jeg har hatt av henne. Hun/de lever i en boble og tror på ordentlig at det de gjør er travelt, imponerende og banebrytende forretninger. Hun synge-blogger om dette i tekstene sine, og det blir veldig påfallende hvor intetsigende og selvopptatt selfie-influencere fremstår i 2021. Er det noen av hennes forsvarere/fans her inne (som vanligvis er veldig aktive i å kritisere kritikken) som kan si noe om hva de tenker om figuren hun viser i TV-programmet så langt? Er det morsomt ? Er dette "megahit"-materiale ? Lurer også på hva herr og fru Hvermansen tenker rundt om i de relativt få hjemmene som har gitt dette underholdningsprogrammet en sjanse på Lørdagskveldene. De aller færreste har vel noe forhold til hverken Caroline eller blogging. Er dette morsomt for de som ikke vet hvem hun er? Mulig dette er en brannfakkel, men er ikke mye av innholdet i teksten en motvekt til det som kritiseres her på KG? Hvis det er tilfelle så er det åpenbart noen flere enn bare «KG damene» som bruker tid på KG 🤣
Hallepalle2 Skrevet 27. november 2021 #53376 Skrevet 27. november 2021 EtFo skrev (6 timer siden): Enig med deg. Tror kanskje ikke vi skal «skylde» for mye på CBE for kostymet, er nok noen i kostymeavdelinga som er med på bestemmelsene der. Helene sin kjole var både kort og utringet, uten at noen hadde noe å si på det. Helene sin kjole var ikke veldig kort, gikk vel rett over knærne? Og utringet? Hva legger du i det? Den var åpen i halsen, men ikke en pupp å skimte. I kveld stiller de to andre damene i henholdsvis dress og snekkerbukse. Babe’n fra Kulås stiller i truse og tyll 😳🙄 25
Keaton Skrevet 27. november 2021 #53377 Skrevet 27. november 2021 (endret) Ble vel så dyrt forrige lørdag at tv2 ikke ville kjøpe stoff til et helt tyllskjørt🤪 Endret 27. november 2021 av Kollontaj 13
Gjest CecilieX Skrevet 27. november 2021 #53378 Skrevet 27. november 2021 Jeg oppdaget credits på strømmetjenesten: På ukas låt står følgende: Producer: Gucci Calliente, Dicala Composer: Didrik Carlsson, Emily-Madelen Harbakk Lyricist: Emily-Madelen Harbakk, Caroline Berg Eriksen, Daniel Kvammen Mixing Engineer: Gucci Caliente, Dicala Når man sjekker de andre låtene så er det tilsvarende. Kjendisen har bidratt på tekstskriving. Om det gir noe pekepinn står kjendisen ikke øverst, og det er heller ikke gjort alfabetisk.
Gjest CecilieX Skrevet 27. november 2021 #53379 Skrevet 27. november 2021 Lill skrev (34 minutter siden): Mulig dette er en brannfakkel, men er ikke mye av innholdet i teksten en motvekt til det som kritiseres her på KG? Hvis det er tilfelle så er det åpenbart noen flere enn bare «KG damene» som bruker tid på KG 🤣 På hvilken måte tenker du motvekt? Kritikken her har handlet om «perfekt liv», «hardt liv», «selfies», «spons», «fake or real», «design», «tights som er stram», «pose». Hun bekrefter jo alt det man har kritisert; Hvordan hun fokuserer på perfeksjon, og fremstiller livet som hardt og tidkrevende når alt det hun gjør er det andre gjør ved siden av jobb (må til frisør, dekke bord, henge opp bilder). Hun skriver om det man forsøker å skille mellom: hva er fake og hva er real? «Strike a pose», kritikken har vært massiv på poseringen som hun bedriver, der kroppen vris i alle mulige vinkler for å se ut som idealet. Spørsmålene har også handlet om hvilket bidrag hun egentlig har i designprosessene? Og manglende merking av spons. Det eneste som hun ikke nevner er barneeksponeringen som hun får kritikk for. Rart med det.
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 27. november 2021 #53380 Skrevet 27. november 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): Interessant antrekk. 🧐 Også interessant at hun heller ikke nå velger å vise frem den kroppsdelen som hun har trent så iherdig for å få og som daglig vises frem på IG. Magen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå