Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lavande skrev (2 timer siden):

Fra https://blogg.valen-utvik.no/konkurranseregler-i-sosiale-medier-hva-er-lov

Screenshot_20210922-095151_Chrome.thumb.jpg.7b251e03cdc32e5bc03da5307cc87160.jpg

Her skriver imidlertid CBE tag din favoritt-turkompis for å delta i konkurransen: https://www.instagram.com/p/CUF4C-wAEa6/?utm_medium=copy_link

20210922_094742.thumb.jpg.b6f13f0a616e22c5045b4c2f52ad50d6.jpg

 

Cbe endret dette etter ca 15 timer. I mellomtiden har x-antall mennesker tagget vennene sine.

Fra https://www.instagram.com/p/CUF4C-wAEa6/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20210922-120451_Instagram.thumb.jpg.ee7bdebc5212aae77d5bd687fb3747f1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (55 minutter siden):

https://www.vixen.no/artikkel/dette-er-semifinalistene-i-vixen-awards-2021

Kan ikke se at CBE er nominert i noen kategorier. Ikke livsstil eller trening, så håper de har en plan b da det gjelder inntekt og fremtidsplaner. 

Ser @hufsaaaaa har observert det samme. 

Hvis Vixen virkelig mener dette: "Influencerne skal både vurderes på det estetiske, moralske og etiske, og ifølge juryen vil de etter beste evne påse at vinnerne holder seg innenfor alle gjeldende lover og regler", så er det jo ikke så rart CBE ikke er semifinalist...

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lavande said:

Cbe endret dette etter ca 15 timer. I mellomtiden har x-antall mennesker tagget vennene sine.

Fra https://www.instagram.com/p/CUF4C-wAEa6/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20210922-120451_Instagram.thumb.jpg.ee7bdebc5212aae77d5bd687fb3747f1.jpg

 

Utspekulert som få. Lurer på hvilken følelse det gir å tjene masse penger på lureri og fanteri i mange år?  Kan ikke se for meg at sånne mennesker gleder seg til lønningsdag og føler lønnen er vel fortjent etter å ha gjort en god jobb og bidratt til noe nyttig i samfunnet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at produktene fra samarbeid som er avsluttet må merkes så lenge det er for salg. Å lage en stor sak av dette kan likevel lett slås ned på som kverrulering på uttrykkene brukt. Helt klart skulle påvirkerbedriften skrevet "gjentatte ganger over de siste årene har jeg hatt kampanjer/reklamesamarbeid med XXXX" slik at hun hadde ryggen fri i forhold til uttalelser om "ingen pågående samarbeid", men MO hos influencere er jo "det burde leseren forstå", så jeg tror ikke de har tenkt over at uttalelsen kan leses i deres disfavør

Det er helt uvesentlig i forhold til lovverket om hun bare har hatt samarbeid med TF "gjentatte ganger". Så lenge reklamen er til nytte for TwentyFour, er det helt likegyldig om Treasures får betalt akkurat i det øyeblikket. Reklame skal merkes så lenge varen er i salg, hvilket alle klærne hun viser for TwentyFour er. Og dette vet de godt. Og de har ingen problemer med å irettesette konkurrenter som gjør samme synden, i dette tilfelle en populær treningsinfluencer som viste frem et hoppetau fra en samarbeidspartner TO ÅR tilbake i tid.

Beklager at jeg drar frem dette til det kjedsommelige, men det er et klassisk eksempel på hvordan paret mener seg hevet over lover som gjelder for andre. (og jeg kan ikke fatte at han ikke har slettet denne avslørende kommentaren, slik han gjør med alt annet han driter seg ut med på nett, men kanskje sjansen til å irettesette Fitfocuse faglig blir for fristende)

https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057

Skjermbilde 2021-09-22 kl. 12.32.08.png

Endret av Felis
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondinbolla skrev (1 time siden):

Veldig underlig! Selv noen som ikke er innholdsprodusent for SoMe skjønner at sol og skog er mer motiverende enn dunkel kjeller foran iPad? 

Begynner å lure på om en medvirkende årsak er at kjelleren nå er det eneste stedet man fremdeles kan trene i sports-bh? Utetemperaturen nå tilsier t-shirt eller lett løpejakke, og da får man jo vist mindre kropp (om det er viktig for løperen).

Det er nok også mangelen på speil i skog og mark som gjør at hun foretrekker en mørk og dyster kjeller. Vanskelig å stirre forelsket på seg selv og ta thin-spo selfier når hun er ute i naturen, og det ikke er speil i nærheten. 

Endret av Mädchen
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NewStart87 skrev (18 minutter siden):

Hjelpes.. 

 

EC14E0D9-60F2-4475-ADED-794C8C8462FE.jpeg

Så hun venter ikke en gang på at skryt kommer, hun bare sier det selv.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Felis said:

Det er helt uvesentlig i forhold til lovverket om hun bare har hatt samarbeid med TF "gjentatte ganger". Så lenge reklamen er til nytte for TwentyFour, er det helt likegyldig om Treasures får betalt akkurat i det øyeblikket. Reklame skal merkes så lenge varen er i salg, hvilket alle klærne hun viser for TwentyFour er. Og dette vet de godt. Og de har ingen problemer med å irettesette konkurrenter som gjør samme synden, i dette tilfelle en populær treningsinfluencer som viste frem et hoppetau fra en samarbeidspartner TO ÅR tilbake i tid.

Beklager at jeg drar frem dette til det kjedsommelige, men det er et klassisk eksempel på hvordan paret mener seg hevet over lover som gjelder for andre. (og jeg kan ikke fatte at han ikke har slettet denne avslørende kommentaren, slik han gjør med alt annet han driter seg ut med på nett, men kanskje sjansen til å irettesette Fitfocuse faglig blir for fristende)

https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057

Skjermbilde 2021-09-22 kl. 12.32.08.png

Hvis du hadde lest den første setningen i innlegget mitt hadde du sett at jeg er helt enig med deg ang merking. Jeg kommenterte på semantikken, at lengre tid med samarbeid ikke nødvendigvis borger for at påvirkeren løy ang inaktivt samarbeid på det tidspunkt hun skrev kommentaren sin. At hun like fullt skulle merket bilder hvor klærne ble vist fram er det ingen tvil om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 time siden):

Hjelpes.. 

 

EC14E0D9-60F2-4475-ADED-794C8C8462FE.jpeg

Ser ut som en slags parodi på Camilla Pihl, som forøvrig ALDRI ville ha postet noe i nærheten av dette.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lopploella said:

Det har skjedd endel med det fjeset på ti år. 

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true

«Hun tok Restylane for å få større lepper på grunn av kommentarer på bloggen». Jaja.

Alltid andre som har skylden, alltid. For CBE tar jo aldri feil valg, aldri noensinne. Var vel moren sin skyld at hun postet det bildet i undertøy like etter første fødsel også. Må være trasig å være så lett påvirkelig 🤣

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondinbolla skrev (2 timer siden):

Veldig underlig! Selv noen som ikke er innholdsprodusent for SoMe skjønner at sol og skog er mer motiverende enn dunkel kjeller foran iPad? 

Begynner å lure på om en medvirkende årsak er at kjelleren nå er det eneste stedet man fremdeles kan trene i sports-bh? Utetemperaturen nå tilsier t-shirt eller lett løpejakke, og da får man jo vist mindre kropp (om det er viktig for løperen).


ja, når det gjelder henne og hennes fokus kan dette helt klart være en årsak. Rimelig håpløst spør du meg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest22 skrev (4 minutter siden):

Ikke noen tidlig oppdatering i dag, men pr nå så er dette dagen ifg. instastory:

Ferdig med å løpe 10 km i kjelleren – 10.30

Det lages smoothie – 11.30

Teams-møte – 11.30

Nydusjet, håret har lufttørket, så fønet håret, sminket seg, og kledd på seg for å ta bilder til noe – 12.30

Klar for styrketrening – 13.45

Herregud, for et liv🙄

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke fan av Vixen på grunn av forhistorien, men det prisen som tilhører bransjen CBE har som yrke. Ikke bare er det bransjefolk som vurderer kvaliteten på det du gjør, men i tillegg er det mottakerne dine som sier sin mening. 

CBE lager innhold i alle kategoriene:

- mote

- beauty

- livsstil

- interiør

- mat

- trening & helse 

- reise og friluftsliv

(- underholdning.) 

 I tillegg er hun også veid og funnet for lett for kategoriene Årets sterke mening, Stjerneskudd, Gullpenn, Business og Årets influencer. 

Jeg lurer veldig på hva de tenker i Villa Kulås i dag. Eller egentlig tror jeg jo de ikke er spesielt opptatt av dette, de har allerede sikkert funnet årsaker til manglende nominering som ligger utenfor dem selv. 

Problemet med dette er dog at de burde tenke, burde stille seg spørsmål, burde analysere. Om de hadde gjort det ville de kunnet snu skuta. Men de er altså ikke funnet verdig en eneste nominasjon i bransjens pris. Kanskje var det symptomatisk at hun fikk «hedersprisen» da hun gjorde. Det var et tegn på det som hadde vært og så har bransjen gått videre. 

Blir spennende å se om de kommer med noen bortforklaringer, eller om de blokkerer alle som spør og velger strutsetaktikk i stedet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 time siden):

Hjelpes.. 

 

EC14E0D9-60F2-4475-ADED-794C8C8462FE.jpeg

Skulle til å poste det, men du kom meg i forkjøpet. Jeg blir så pinlig berørt av oppførsel/bilder og poseringer…

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke fan av Vixen på grunn av forhistorien, men det prisen som tilhører bransjen CBE har som yrke. Ikke bare er det bransjefolk som vurderer kvaliteten på det du gjør, men i tillegg er det mottakerne dine som sier sin mening. 

CBE lager innhold i alle kategoriene:

- mote

- beauty

- livsstil

- interiør

- mat

- trening & helse 

- reise og friluftsliv

(- underholdning.) 

 I tillegg er hun også veid og funnet for lett for kategoriene Årets sterke mening, Stjerneskudd, Gullpenn, Business og Årets influencer. 

Jeg lurer veldig på hva de tenker i Villa Kulås i dag. Eller egentlig tror jeg jo de ikke er spesielt opptatt av dette, de har allerede sikkert funnet årsaker til manglende nominering som ligger utenfor dem selv. 

Problemet med dette er dog at de burde tenke, burde stille seg spørsmål, burde analysere. Om de hadde gjort det ville de kunnet snu skuta. Men de er altså ikke funnet verdig en eneste nominasjon i bransjens pris. Kanskje var det symptomatisk at hun fikk «hedersprisen» da hun gjorde. Det var et tegn på det som hadde vært og så har bransjen gått videre. 

Blir spennende å se om de kommer med noen bortforklaringer, eller om de blokkerer alle som spør og velger strutsetaktikk i stedet. 

 


godt vi har litt å følge med på fremover 😛

 

og enig, dette burde si dem mer enn nok om hvor de står pr i dag 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...