Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Klaraku78 said:

Nå er vel økta i seg selv ikke så ille. Hun programlederen i podkasten mente jo at de kunne ha med hunden på korte løpeturer, men underlaget må være mykt. Det som derimot vises frem av både CBE og Lk er at de løper veldig mye på asfalt. Og det kan i allfall kritiseres, så at de gjør det beste for hunden, kan nok da diskuteres. Og igjen så kan man lure på hvorfor de må dokumentere det i sosiale medier. Er de dumme eller vil de provosere..? 

Nå aner jeg ikke hvilken podcast du sikter til, men om h*n sier mykt underlag for en valp må jeg si meg enig i at CBE/LKE synder grovt. Og ja, man kan virkelig undre på hvorfor vise dette på SoMe. Jeg tror ærlig talt at det er en kombinasjon av idioti og jakten på klikk en provokasjon vil generere. 
Men, nå som høsten er her tror jeg faktisk at vi kan puste lettet ut med tanke på hunden for CBE liker ikke å løpe ute om det er under 15 grader (ref IG story her om dagen) eller i mørket. Tipper vi får se ytterst få morgen løpeturer med hunden før kalenderen bikker april 2022.

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Klaraku78 said:

At hun "jukser" med tiden, det gjør hun helt sikkert. Men jeg tenkte bare på at du kommenterte at de var innenfor på dyreholdet. Men det er de ikke hvis de flere ganger i uka løper på asfalt. Men vi snakket om samme paret som dro med seg valpen på skitur hver dag i påsken. Da var valpen 2 mnd. 

Da må jeg faktisk bare spørre: når kan man ta med en hund på tur/løpetur? Jeg har ikke peiling. Kommer det ann på rase? Hvor mye valpen har vært utendørs fra tidlig av? Hvor lang løpetur kan den bli med på når den nærmer seg ett år?
når det gjelder påska er jeg helt enig. Da var den veldig liten men for Treasures AS var det utrolig viktig å vise fram «isbjørnen» for å generere klikk. Absolutt alle velmente råd på bloggen ble glatt avfeid i kjent stil. 

• Liker 11
Skrevet

Hørte på podden, da jeg er hundeinteressert. Ble sagt at valpen var 7 måndeder gammel de den ble innspilt.
(Sånn til faktaopplysning) Orket ikke å høre alt, da det ble så slitsomt med frenetisk prating i munnen på programlederen.

• Liker 9
Skrevet
Camillalilla skrev (1 time siden):

Da må jeg faktisk bare spørre: når kan man ta med en hund på tur/løpetur? Jeg har ikke peiling. Kommer det ann på rase? Hvor mye valpen har vært utendørs fra tidlig av? Hvor lang løpetur kan den bli med på når den nærmer seg ett år?
når det gjelder påska er jeg helt enig. Da var den veldig liten men for Treasures AS var det utrolig viktig å vise fram «isbjørnen» for å generere klikk. Absolutt alle velmente råd på bloggen ble glatt avfeid i kjent stil. 

Når hunden er ferdig utvokst, store raser tar lengre tid en små raser 

• Liker 13
Skrevet
Camillalilla skrev (1 time siden):

"Hunden må være fullvoksen før du kan ta den med deg på løpetur. For mindre hunder skjer dette når de er rundt ett år, for store hunder minst 18 måneder, avhengig av størrelse. Siden hard fysisk trening før kroppen er klar for det kan være skadelig for skjelett og ledd, bør du spørre veterinæren om du føler deg tvil."

https://www.anicura.no/fakta-og-rad/hund/a-lope-med-hunden/

• Liker 40
Skrevet
Camillalilla skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig i at treningsopplegget CBR&CO kjører er ganske ullent for de som ikke trener. Hun stopper klokka så raskt hun ikke løper og starter den igjen når hun løper igjen. Derav relativt ok løpetid/km. Mitt poeng var at det kan være en god ide å sjekke faktisk kilometertid før man kritiserer for å ha alle fakta på bordet. Den brukeren som la ut det orginale innlegget kunne enkelt ha sett at dette var en fram og tilbake tur som tok 3t og 15 min og IKKE en 9 km løpetur på 50 min. 
Og igjen, jeg er helt enig i at CBE’s historiefortelling er meget nøye gjennomtenkt for å fremstille det narrativet de vil vi skal tro. Hvilket jeg velger å tro at de fleste her inne IKKE tror på. 

Ut fra det hun la ut på story og Strava løp/syklet de til Appelsintoppen, var der i flere timer og løp/syklet tilbake. Altså er det nok en laang pause inni der, men likevel er det 2 x 4 km ish løpetur. På den ene kilometeren hadde de en fart på 4:11 min/km som er riimelig fort. Uansett hvor mange og hvor lange pauser som er tatt, har de fortsatt løpt distansen. Ozo er dessuten ofte med på henting og levering i skole/barnehage, og da er det ikke mange minutter med pause på Stravaøktene.

• Liker 37
Skrevet
Camillalilla skrev (3 timer siden):

Jeg forsvarer på ingen måte CBE, men om du går inn på hennes Strava profil og ser på denne løpeturen så er den langt i fra så «strabasiøs» som den ser ut som ved første øyekast. CBE stopper klokka med en gang hun ikke løper, derav relativt bra snittfart. Hele denne turen var på 3 timer og 15 minutter. Ergo har hun ikke løpt 9km med hunden på 50 min. Man kan kritisere henne for mye, men når det kommer til hundehold så tror jeg faktisk at de er innenfor. 
Som alltid når CBR laster opp en (ytterst sjelden) utendørs løpetur på Strava er det verdt å ta en titt på den faktiske økta  og innse at hun løper laaaaaangt i fra så raskt per km som hun viser frem på IG. Stort sett er alle utendørs løpeturer 30-60 sek per km saktere enn det hun viser på klokka på IG. 

Jeg er ikke så rå på Strava, så bør nok ikke være skråsikker, men moving time er uansett 50 min og de har forflyttet seg tilsammen nesten 9 km. Da må de jo ha løpt mesteparten av tiden? Resten av tiden som er pauset er vel grilling og kos på toppen.

• Liker 10
Skrevet
MacBeth skrev (56 minutter siden):

"Hunden må være fullvoksen før du kan ta den med deg på løpetur. For mindre hunder skjer dette når de er rundt ett år, for store hunder minst 18 måneder, avhengig av størrelse. Siden hard fysisk trening før kroppen er klar for det kan være skadelig for skjelett og ledd, bør du spørre veterinæren om du føler deg tvil."

Hun har jo sagt at en av hennes beste venninner er veterinær. Hadde jeg vært denne venninnen hadde jeg absolutt gitt en liten kommentar på dette. Stakkars hund

• Liker 30
Skrevet

Ler meg skakk av posering på bildet fra spisestua på instastories. Hva dreier dette seg om, liksom? :hoho: 

• Liker 31
Skrevet
1 hour ago, MacBeth said:

Takk for svar! Ut i fra dette vil jeg si at fam Berg Eriksen ikke er spesielt ansvarsfulle hundeeiere. Noe de selv selvsagt vil bestride. Det hadde vært interessant med en direkte diskusjon ang dette med disse to hundeeierene. 
Som en som løper en del selv må jeg si at tidene CBE løper på når hun er ute er langt i fra raskt, så det er nok derfor jeg stusset på at disse løpeturene skulle  være veldig krevende.

Krysser fingrene for dårlig vær framover ( til høsten og vinteren er her for å bli) i  Sarpsborg slik at herr og fru får trent dagens økter i kjelleren og hunden slipper å bli med ut på løpetur. 

• Liker 13
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Ozo er en stor hund og bare 8 måneder (født i januar 2021), så det er LENGE til han er klar for løpetur!

Kan da ikke la så dyrt og vakkert tilbehør ligge ubrukt i månedsvis....skulle tatt seg ut!

Skrevet

Jeg kan forstå hvorfor hun løper med valpen/unghunden. Det er en stor aktiv rase og som unghund og hannhund kan de være en håndfull. En sliten hund er digg, da den gjør lite ut av seg inne og man gjøre andre ting enn å underholde hunden.

Men de gjør seg en bjørnetjeneste 😅 Hunden blir sprekere og sprekere og til slutt kommer de til å bruke hele dagen på å få en fysisk sliten hund. Det lureste hadde vært å gi hunden mye mentaltrening og litt fysisk aktivitet, helst i form av miljøtrening og utforskningsturer og holde ut i den verste unghundtiden. Også får de jo eventuelle fysiske plager på kjøpet slik de holder på. 

• Liker 39
Skrevet
OppNedPåAlt skrev (2 timer siden):

Jeg kan forstå hvorfor hun løper med valpen/unghunden. Det er en stor aktiv rase og som unghund og hannhund kan de være en håndfull. En sliten hund er digg, da den gjør lite ut av seg inne og man gjøre andre ting enn å underholde hunden.

Men de gjør seg en bjørnetjeneste 😅 Hunden blir sprekere og sprekere og til slutt kommer de til å bruke hele dagen på å få en fysisk sliten hund. Det lureste hadde vært å gi hunden mye mentaltrening og litt fysisk aktivitet, helst i form av miljøtrening og utforskningsturer og holde ut i den verste unghundtiden. Også får de jo eventuelle fysiske plager på kjøpet slik de holder på. 

Da må man gi hunden mental trening. For mye/fort aktivitet kan ende med AD/HD på så stor og tung rase.

• Liker 13
Skrevet
loffen skrev (5 timer siden):

Ler meg skakk av posering på bildet fra spisestua på instastories. Hva dreier dette seg om, liksom? :hoho: 

Puppene. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Det verste av alt er jo at CBE skryter av å ha et "arbeidsliv" som, ut i fra hva hun poster, inneholder fritidsaktivitetene til en fjortis. Stelle lange plastnegler, se panneluggen gro, trene litt, posere foran speilet i trange klær og å shoppe vilt og hemningsløst. Jeg mener at vi trenger de aller fleste yrker, og at det ikke er noen konkurranse i å ha den mest viktige jobben. Men finnes det virkelig en mindre viktig jobb enn å være en kroppsfiksert og shoppinggal influenser?

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Solaire
Skrevet (endret)
Solaire skrev (2 timer siden):

Det verste av alt er jo at CBE skryter av å ha et "arbeidsliv" som, ut i fra hva hun poster, inneholder fritidsaktivitetene til en fjortis. Stelle lange plastnegler, se panneluggen gro, trene litt, posere foran speilet i trange klær og å shoppe vilt og hemningsløst. Jeg mener at vi trenger de aller fleste yrker, og at det ikke er noen konkurranse i å ha den mest viktige jobben. Men finnes det virkelig en mindre viktig jobb enn å være en kroppsfiksert og shoppinggal influenser?

Jeg kommer ikke på noen i farten for å være ærlig.. problemet er at til og med den typen influensere har en sterkere påvirkning/innflytelse på et dessverre større  publikum enn andre, uten noen som helst kontroll på hvordan påvirkning dem har... 

Lagt til: før noen sier at CBE.no ikke påvirker noen, 5 mennesker er 5 for mange om påvirkningen er negativ🤷‍♀️

Endret av MacBeth
  • Liker 21
Skrevet (endret)

Hvilke voksen dame går inn på do og tar en selfie for å legge ut på some, og i tillegg når man er på «fritidsaktivitet»? Er det for å kalle det hele en jobb? Og dermed få en lengre arbeidsdag? 

Synes det virker helt psykt når man ikke klarer å være borte fra speilet et par timer, men må finne et helspeil man kan posere i latexbuksene sine. Det lukter at hun penser seg inn på en annen bransje.. det ser i alle fall sånn ut på poseringene og kroppsfokuset. 

216A4BBC-FBE0-4D15-A49F-B992873D8DF0.png

Endret av 123Frustrert
  • Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...