Rev. Revenge Skrevet 18. september 2021 #51061 Skrevet 18. september 2021 Revenge o'Cavatina skrev (18 timer siden): Tung fluevekt. Legger til at det ikke er uten grunn at manglende progresjon uteblir etter 10 år med den samme "treningen", netfit eller ei. Hallepalle2 skrev (17 timer siden): Hun får da det hun ønsker av treningen? En tynn kropp og sikkert ok kondisjon. Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden): Hvem er målgruppa og mottaker av treningsbildene? Avsenderen selv? Mer enn ti år uten progresjon, bare vedlikeholdstrening for å opprettholde en slank figur er ikke inspirerende for så mange andre enn avsender. Netfit planlegger å selge tjenester. Første prioritet er derfor å være tydelige og troverdige på hva som først og fremst skal selges. Hva selger Netfit, og til hvem? Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Jeg svarte da bare på et innlegg. Hvorfor siterer du meg med alle disse spørsmålene? Du svarte med en vinkling på hva cbe får ut av treningen, når det jeg skriver er om hva mottakeren får ut av budskapene omkring nåværende og kommende trening som publiseres via Netfit med fremtidig salg av tjenester som mål. Det er da vitterlig uinteressant for en potensiell kunde hva cbe selv får ut av treningen sin hvis målet er å selge PT-tjenester til kunder som ønsker noe annet, for eksempel progresjon, enn å trene med kaloriunderskudd, tenker jeg. Netfit må ha kunden og kundens ønsker, mål, og utgangspunkt i fokus, ikke seg selv. 24
Gjest Solaire Skrevet 18. september 2021 #51062 Skrevet 18. september 2021 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Du svarte med en vinkling på hva cbe får ut av treningen, når det jeg skriver er om hva mottakeren får ut av budskapene omkring nåværende og kommende trening som publiseres via Netfit med fremtidig salg av tjenester som mål. Det er da vitterlig uinteressant for en potensiell kunde hva cbe selv får ut av treningen sin hvis målet er å selge PT-tjenester til kunder som ønsker noe annet, for eksempel progresjon, enn å trene med kaloriunderskudd, tenker jeg. Netfit må ha kunden og kundens ønsker, mål, og utgangspunkt i fokus, ikke seg selv. Holdningene deres til gjennomsnittskroppen skinner veldig sterkt igjennom. Jeg kan ikke skjønne hvem som skulle gidde å betale for et slikt konsept med tanke på all den fatshamingen de bedriver. Og altså, Corona er forbi, treningstoget på SoMe gikk faktisk for halvannet år siden. Og de forstår ikke at de begge to har en overskuddskonto på 50 timer hver eneste uke sammenlignet med fulltidsarbeidende folk (40 t arbeidsuke + 10 t reisevei frem/tilbake til jobb). De ønsker bare å leve i sin egen suverene boble hvor de anser seg selv som vellykkede fordi de er magre, og hvor LKE ser på seg selv som klok fordi han klarte å fullføre et PT-kurs og kan kaste om seg med misplasserte, latinske begrep hvis noe stiller et spørsmål på netfit. Pizza i dag, feit i morgen. Hestekjøtt på sponset camper. Uttrykk som Lada familier blandet med kronisk kjøpegalskap og oppussing av egenskapte oppussingsblemmer mens de kaster oppussingsfirmaene under bussen. Jeg forbinder dem med alt annet enn klasse, gode verdier, miljøvennlighet og empati. Alt dreier seg om å skryte av hvor ofte de trener, unnskyldninger hvis LKE ikke havner på pallen (noe han strengt talt burde klare da hans eneste "jobb" er trene til ultraløp), og å publisere bilder av en lettkledt, mimikkløs CBE som trener vaklevorent med fjærvekter. Endret 18. september 2021 av Solaire
Hunter7 Skrevet 18. september 2021 #51063 Skrevet 18. september 2021 Jeg for min del stiller meg undrende til hvilken markedsanalyse Treasures AS har gjort i forbindelse med Netfit. Hvilket marked er det de sikter seg inn på (nasjonalt/internasjonalt), hvilke(n) kundegruppe(r), hvilken prissegment Netfit skal ligge på, hva kan Netfit tilby som ikke allerede er på markedet, osv.? Internasjonalt er det allerede beinhard konkurranse, og selv det norske/skandinaviske markedet begynner å bli vel mettet. Selve initiativet applauderer jeg, men Prosjekt Netfit fremstår langt mer som en blåøyd og naiv drøm uten livets rett. En etterhvert tilårskommen rosablogger med lurvete og lite tillitsvekkende google-resultat samt krangleglad make utgjør neppe de beste vilkårene for umiddelbar og vedvarende suksess. 34
Pusern3 Skrevet 18. september 2021 #51064 Skrevet 18. september 2021 SansaS skrev (17 timer siden): Har egentlig aldri fulgt henne før jeg etter å ha lest litt her valgte å gjøre det av nysgjerrighet. Jeg har ingenting i mot henne men tenker at hun virker å ha et utrolig stort behov for å fremstå som pliktoppfyllende og sprek. Selv i toppidrettsmiljøer ville et slikt ensidig fokus virket spesielt. Stadige poster om å få så så mye skritt unna før kl 10 om morgenen eller en ekstra tredje (?) økt på kvelden. Hele greia virker totalt uinteressant, hun lykkes ikke i å fremstå som en fitnessinfluenser, men det virker mer bekymringsverdig og tvangspreget. Tenker at signalene hun sender + bildene hun tar er svært uheldige, spesielt kanskje for barna som vokser opp i dette. spot on 👌 2
Stjernekikkeren Skrevet 18. september 2021 #51065 Skrevet 18. september 2021 Skal Netfit opp og frem så må det tilby det folk trenger, det folk vil ha, og ikke minst det de ikke trodde de trengte eller ville ha. Det er bare å slå opp på YouTube, der ligger det tusenvis av gratis videoer som er som skreddersydd for det du ønsker deg. Ikke minst så er folk interesserte i hva deres følgere vil ha, det er ikke sjelden jeg ser "please let me know what you would like the next video to be about", fordi man ønsker å være der for den som ser, tilby en tjeneste. Den spørsmålsrunden Netfit holdt, fikk dem til å fremstå som direkte helsefarlig, de svarer på spørsmål i vilden sky uten å en gang vurdere hvem det er som sitter på andre siden. En coach eller en trener skal vel kunne legge seg på hvilket som helst nivå og hjelpe noen opp og frem, ikke stå der og forvente at noen skal karre seg opp på hans nivå før de er verdige. 32
Pusern3 Skrevet 18. september 2021 #51066 Skrevet 18. september 2021 Marsh skrev (6 timer siden): Hvem er det egentlig som spør om videoer fra da hun var med i SVD???? Hun gjorde ikke en bra figur der, husker jeg ble overrasket over hvor dårlig balanse hun hadde, til å trene så mye (men når det gjaldt selve dansinga var hun visstnok en av de som trente minst det året). For ikke å glemme dommer Åge som syntes at de proffe dommerne ike hadde peil, godt støttet av tante Vigdis. Hver gang hun fikk spørsmål lot hun dansepartneren svare for seg. Og i forkant av programmet var alle hennes tilhengere overbevist om at hun nok kom til å få Egor som dansepartner. Why liksom? Fordi hun var CBE? Så endte hun opp med en helt ukjent danser, som ikke har vært med hverken før eller siden..... hun eide overhode ikke rytme heller 21
Pusern3 Skrevet 18. september 2021 #51067 Skrevet 18. september 2021 Stjernekikkeren skrev (5 timer siden): Igjen, ingen omtanke for mottaker i det hele tatt. Svaret er "bare løp, så enkelt er det" og ellers uhemmet selvskryt over hvordan man selv fikk det til. Hvis man skal rådgi og trene andre basert på hva en selv har gjort og fått til så er det allerede dømt ned og over for min del. De evner ikke å se folk og hjelpe dem på deres premisser og nivå, "jeg klarer å løpe 25km og det kan du også" uten å vite det minste om utfordringer og nivå den andre personen måtte være. Tenk å betale noen for hjelpe seg å komme i bedre form og standarden er satt ut fra treneren, klarer du ikke det så er det deg det er noe feil med. De er ikke interessert i å HJELPE folk og støtte de, de er interessert i å vise frem seg og sitt, og passer det ikke deg å tilpasse deg 100% etter dem så er det ditt tap. virker som de bruker IG til å motivere seg selv til all denne overdrevne treningen ved selvskryt og bilder AV SEG SELV. Uten å motivere lesere … 25
Stjernekikkeren Skrevet 18. september 2021 #51068 Skrevet 18. september 2021 Pusern3 skrev (25 minutter siden): virker som de bruker IG til å motivere seg selv til all denne overdrevne treningen ved selvskryt og bilder AV SEG SELV. Uten å motivere lesere … Ja, for meg virker det dessverre som at de bruker sosiale medier og netfit for det meste til å vise seg og sitt frem. Jeg tror heller ikke de takler å bli utfordret til å variere trening eller øvelser. Skulle tatt seg ut om man betalte en PT på sats for å høre "jeg kan benkpresse 250kg og det kan du også kom igjen, det trengs bare trening" mens man står der med spagettiarmer og har sin første tur på senter.. 43
Rev. Revenge Skrevet 18. september 2021 #51069 Skrevet 18. september 2021 Tankevekkende og enig, tusen takk👍 @Solaire @Hunter7 9
FruJohansen Skrevet 18. september 2021 #51070 Skrevet 18. september 2021 (endret) Instakontoen @hosdegtrening viser (for mitt utrente øye) noe av det samme som Netfit, mtp øvelser og utførelse. Det er imidlertid lite glamour, og innleggene ser ut til å bli til litt etter hva som passer den dagen. Jeg følger den kontoen fordi den er lavterskel, som Netfit også ser ut til å være, vurdert utfra øvelsene jeg ser der. I motsetning til Netfit, viser Hos Deg Trening at trening kan gjøres veldig enkelt og upretensiøst, der du er, ofte utendørs. Det er variasjon i innlegg og omgivelser. Nå tror jeg ikke nødvendigvis Netfit har som mål å hjelpe noen med trening i det hele tatt (det virker ikke sånn, mtp hvordan de svarer på spørsmål, og det generelt innovervendte fokuset de utviser) Først og fremst er nok Netfit tenkt som nok en arena å bygge opp et narrativ, en scene der frontfiguren skal skinne blant kulissene. Omsetningen vil nok ikke være basert på betalende medlemmer, men annonsører og samarbeid som kjøper synlighet i appen. De må nødvendigvis bygge opp et publikum likevel, og med mindre det er noe de har ventet med å vise fram, tror jeg nok det vil bli vanskelig å få mange nok til å betale for denne appen. Endret 18. september 2021 av FruJohansen Skrivefeil 49
Populært innlegg Fizzypo Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg #51071 Skrevet 18. september 2021 (endret) Uavhengig av om å spørsmålene som ble valgt ut i Q&A virkelig kommer fra ekte lesere eller om det bare er dem selv som har laget de, så må man lure på hvorfor noen som ønsker å fremstå som en seriøs aktør innen trening og fitness vil fremstille seg som alt annet enn nettopp seriøs. F.eks spørsmålet til CBE om hun småspiser. Hva ønsket hun å formidle med det? Hvorfor overhodet inkludere et slikt spørsmål? Jeg kan ikke se at det tjener et annet formål enn å oppfordre sine følgere til å vie enda mer oppmerksomhet til hvor mye de spiser, uavhengig av deres fysikk, vekt og psykiske helse. CBE har helt ifra starten fremstått som nevrotisk opptatt av vekt, trening og mat. Det gjenspeiler seg i nesten alt hun gjør. Det er en svært ukledelig egenskap for en som lever av å være influencer og som nå er i ferd med å lansere en treningsapp der hun liksom skal coache noen. Hennes trening tenderer mot manisk, det er ingen glede over det, alt virker tvangspreget. Jeg kjenner på et ubehag av å se screenshotbildene fra spørsmålsrunden. De to er de siste jeg hadde tatt imot råd fra. Endret 18. september 2021 av Fizzypo 77
Hallepalle2 Skrevet 18. september 2021 #51072 Skrevet 18. september 2021 Marsh skrev (7 timer siden): Hvem er det egentlig som spør om videoer fra da hun var med i SVD???? Hun gjorde ikke en bra figur der, husker jeg ble overrasket over hvor dårlig balanse hun hadde, til å trene så mye (men når det gjaldt selve dansinga var hun visstnok en av de som trente minst det året). For ikke å glemme dommer Åge som syntes at de proffe dommerne ike hadde peil, godt støttet av tante Vigdis. Hver gang hun fikk spørsmål lot hun dansepartneren svare for seg. Og i forkant av programmet var alle hennes tilhengere overbevist om at hun nok kom til å få Egor som dansepartner. Why liksom? Fordi hun var CBE? Så endte hun opp med en helt ukjent danser, som ikke har vært med hverken før eller siden..... Hun var overraskende dårlig til å danse. Stiv og i utakt. Hun har dog sagt i ettertid at det var en feilvurdering å være med, med spedbarn hjemme og hodet ikke helt med i det hun var med på. 17
Gjest Solaire Skrevet 18. september 2021 #51073 Skrevet 18. september 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Hun var overraskende dårlig til å danse. Stiv og i utakt. Hun har dog sagt i ettertid at det var en feilvurdering å være med, med spedbarn hjemme og hodet ikke helt med i det hun var med på. Et spedbarn var hun ikke, hun var 9 måneder gammel. Veldig mange mødre er tilbake i 40 timers arbeidsuker pluss reisevei når baby er såpass gammel. Og LKE hadde jo pappaperm. Dette er en veldig standard løsning her i verdens beste land, Norge. Men om det ble for mye for CBE så er jo det selvfølgelig helt greit, som CBE selv sier så er det jo forskjell på folk. Hun har aldri måttet forholde seg til en arbeidsgivers krav, bortsett fra de få månedene hvor hun var deltidsansatt på Gina Tricot, så tiden i SvD viste jo at det var blytøft for CBE å ikke kunne legge opp dagene sine nøyaktig som hun selv ville. Hun har jo også ofte blitt syk i perioder med ekstra anstrengelser, som sykkelturen på Dovre hvor hun måtte bryte pga sykdom. Og på diverse sommerturer på fjellet med LKE hvor hun også har måttet avbryte da det ble for tøft. CBE har åpenbart minimalt å gå på. Sikkert helt naturlig når man alltid er i kaloriunderskudd. Det er selvfølgelig helt greit å ikke være råsterk som Funkygine eller målrettet som Fitfocus, men det er latterlig å skulle kreve betalt i en treningsapp samtidig som man ikke makter å ta én eneste ordentlig push up eller pull up. CBE er hvert fall den aller siste "treningsbloggeren" jeg hadde tatt med meg på overlevelsestur i skogen. Endret 18. september 2021 av Solaire
Gjest Xstrella Skrevet 18. september 2021 #51074 Skrevet 18. september 2021 Solaire skrev (19 minutter siden): Et spedbarn var hun ikke, hun var 9 måneder gammel. Veldig mange mødre er tilbake i 40 timers arbeidsuke pluss reisevei når baby er såpass gammel. Og LKE hadde jo pappaperm. Dette er en veldig standard løsning her i verdens beste land, Norge. Men om det ble for mye for CBE så er jo det selvfølgelig helt greit, som CBE selv sier så er det jo forskjell på folk. Hun har jo aldri måttet forholde seg til en arbeidsgiver bortsett fra de få månedene hvor hun var deltidsansatt på Gina Tricot, så tiden i SvD viste jo at det var blytøft for CBE å ikke kunne legge opp dagene sine nøyaktig som hun selv ville. Hun har jo også ofte blitt syk i perioder med ekstra anstrengelser, som sykkelturen på Dovre hvor hun måtte bryte turen pga sykdom. Og på diverse fjellturer med LKE hvor hun har måttet avbryte. Hun har åpenbart minimalt å gå på. Sikkert helt naturlig når man alltid er i kaloriunderskudd. Hun er hvert fall den siste jeg hadde tatt med meg på en overlevelsestur i skogen. Helt enig. Vi vil aldri se frua i 71 gr nord, Mesternes mester, Farmen eller andre reality tv der fysisk form trengs. Hun er for svak og hjelpesløs.
Skrottefar Skrevet 18. september 2021 #51075 Skrevet 18. september 2021 Hallepalle2 skrev (36 minutter siden): Hun var overraskende dårlig til å danse. Stiv og i utakt. Hun har dog sagt i ettertid at det var en feilvurdering å være med, med spedbarn hjemme og hodet ikke helt med i det hun var med på. Det hodet er vel sjelden helt med på ting hun ikke selv kan ha regi på 21
Populært innlegg FruRosa Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg #51076 Skrevet 18. september 2021 (endret) Altså ... Hun danset, etter eget utsagn, dårlig i SVD fordi tankene hennes var et annet sted (hos barnet hjemme). Hun røk ut av SVD, også etter eget utsagn, fordi fansen savnet henne på bloggen og derfor ikke stemte på henne. Godt det ikke var hennes feil at det gikk dårlig, da ... Endret 18. september 2021 av FruRosa 88
Hallepalle2 Skrevet 18. september 2021 #51077 Skrevet 18. september 2021 Solaire skrev (1 time siden): Et spedbarn var hun ikke, hun var 9 måneder gammel. Veldig mange mødre er tilbake i 40 timers arbeidsuke pluss reisevei når baby er såpass gammel. Og LKE hadde jo pappaperm. Dette er en veldig standard løsning her i verdens beste land, Norge. Men om det ble for mye for CBE så er jo det selvfølgelig helt greit, som CBE selv sier så er det jo forskjell på folk. Hun har jo aldri måttet forholde seg til en arbeidsgiver bortsett fra de få månedene hvor hun var deltidsansatt på Gina Tricot, så tiden i SvD viste jo at det var blytøft for CBE å ikke kunne legge opp dagene sine nøyaktig som hun selv ville. Hun har jo også ofte blitt syk i perioder med ekstra anstrengelser, som sykkelturen på Dovre hvor hun måtte bryte turen pga sykdom. Og på diverse fjellturer med LKE hvor hun har måttet avbryte. Hun har åpenbart minimalt å gå på. Sikkert helt naturlig når man alltid er i kaloriunderskudd. Det er selvfølgelig helt greit å ikke være råsterk, men det er latterlig å skulle kreve betalt i en treningsapp samtidig som man ikke makter å ta én eneste ordentlig push up eller pull up. CBE er hvert fall den siste jeg hadde tatt med meg på overlevelsestur i skogen. Min feil, jeg husker bare at hun sa det og regnet med at datteren var svært liten. 9 mnd er som du sier helt normal alder at far har hovedomsorgen. 18
Gjest Finlay Skrevet 18. september 2021 #51078 Skrevet 18. september 2021 Marsh skrev (9 timer siden): Hvem er det egentlig som spør om videoer fra da hun var med i SVD???? Lurer jeg også på. "Har du video av at du du danser i SVD? Kan du vise hvis du har?🤩" HVEM etterspør 7 år gamle videoer av at Caroline Berg Eriksen danser? Spesielt interesserte burde vel enkelt kunne finne dansene hennes på nett, selv😆
Maydis8 Skrevet 18. september 2021 #51079 Skrevet 18. september 2021 Finlay skrev (35 minutter siden): Lurer jeg også på. "Har du video av at du du danser i SVD? Kan du vise hvis du har?🤩" HVEM etterspør 7 år gamle videoer av at Caroline Berg Eriksen danser? Spesielt interesserte burde vel enkelt kunne finne dansene hennes på nett, selv😆 Nå er vel ikke blodfansen de skarpeste i skuffen... 30
BellaSwan Skrevet 18. september 2021 #51080 Skrevet 18. september 2021 (endret) Solaire skrev (2 timer siden): Et spedbarn var hun ikke, hun var 9 måneder gammel. Veldig mange mødre er tilbake i 40 timers arbeidsuker pluss reisevei når baby er såpass gammel. Og LKE hadde jo pappaperm. Dette er en veldig standard løsning her i verdens beste land, Norge. Men om det ble for mye for CBE så er jo det selvfølgelig helt greit, som CBE selv sier så er det jo forskjell på folk. Hun har aldri måttet forholde seg til en arbeidsgivers krav, bortsett fra de få månedene hvor hun var deltidsansatt på Gina Tricot, så tiden i SvD viste jo at det var blytøft for CBE å ikke kunne legge opp dagene sine nøyaktig som hun selv ville. Hun har jo også ofte blitt syk i perioder med ekstra anstrengelser, som sykkelturen på Dovre hvor hun måtte bryte pga sykdom. Og på diverse sommerturer på fjellet med LKE hvor hun også har måttet avbryte da det ble for tøft. CBE har åpenbart minimalt å gå på. Sikkert helt naturlig når man alltid er i kaloriunderskudd. Det er selvfølgelig helt greit å ikke være råsterk som Funkygine eller målrettet som Fitfocus, men det er latterlig å skulle kreve betalt i en treningsapp samtidig som man ikke makter å ta én eneste ordentlig push up eller pull up. CBE er hvert fall den aller siste "treningsbloggeren" jeg hadde tatt med meg på overlevelsestur i skogen. Minnes også at hun ble syk rett før premieren på teaterstykket hun var med i. Hun var flyvertinne, hvis jeg ikke husker feil. På premieredagen var Caroline altså no-show, men lå i stedet hjemme i sengen sin. Igjen så er det en rød tråd på bli syk når hun ikke holder seg til A4-livet sitt... (i kjelleren). Endret 18. september 2021 av Mädchen 39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå