Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51021 Skrevet 17. september 2021 Ingen treningsglede og null svette og røde kinn i videoene på Netfit. En styla frue som viser en øvelse med 2-3 repitisjoner er lite inspirerende. Tviler sterkt på at Netfit blir noen suksess, da vi aller fleste kjenner oss ikke igjen i det hun kaller for trening. Hun har ikke evnen til å dra med folk, det er null inspirasjon og null kommunikasjon med kunden. Netfit er nok bare enda en plattform for å vise frem kropp og treningstøy. 52
Benazim Skrevet 17. september 2021 #51022 Skrevet 17. september 2021 En ting som er slående for meg når det gjelder de ulike bedriftskanalene, og da spesielt Insta-kontoen carolinebergeriksenno og bloggen carolinebergeriksen.no, er at mottakerfokuset er så å si fraværende. Og jeg tror ikke akkurat at dét er veien å gå dersom man faktisk ønsker å kommunisere. Begge disse kanalene har i stedet den totalt motsatte vinklingen, altså at personene bak (og da spesielt Caroline) skal vise seg frem, sånn at det hele i mest mulig grad blir dreid mot mottaker -> innholdsprodusent (i form av beundring, osv.), i stedet for innholdsprodusent -> mottaker, som jo er det som er mest naturlig når jobben i bunn og grunn dreier seg om kommunikasjon. (Og sånn ellers vil jeg bare si at jeg tar avstand fra veldig mye av det som blir postet i denne tråden, så det var bare akkurat på håret at jeg gadd å skrive noe. Og nå venter jeg bare på nedsabling av denne siste kommentaren, og spydige kommentarer om at jeg faktisk skrev noe allikevel, og det er helt greit for meg, bare så det er klart.) 34
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51023 Skrevet 17. september 2021 (endret) Lafamiglia skrev (23 minutter siden): En ting som er slående for meg når det gjelder de ulike bedriftskanalene, og da spesielt Insta-kontoen carolinebergeriksenno og bloggen carolinebergeriksen.no, er at mottakerfokuset er så å si fraværende. Og jeg tror ikke akkurat at dét er veien å gå dersom man faktisk ønsker å kommunisere. Begge disse kanalene har i stedet den totalt motsatte vinklingen, altså at personene bak (og da spesielt Caroline) skal vise seg frem, sånn at det hele i mest mulig grad blir dreid mot mottaker -> innholdsprodusent (i form av beundring, osv.), i stedet for innholdsprodusent -> mottaker, som jo er det som er mest naturlig når jobben i bunn og grunn dreier seg om kommunikasjon. (Og sånn ellers vil jeg bare si at jeg tar avstand fra veldig mye av det som blir postet i denne tråden, så det var bare akkurat på håret at jeg gadd å skrive noe. Og nå venter jeg bare på nedsabling av denne siste kommentaren, og spydige kommentarer om at jeg faktisk skrev noe allikevel, og det er helt greit for meg, bare så det er klart.) Dette er jo et av mine hovedankepunkter også - de prøver ikke å nå ut, i det hele tatt, i hvert fall ikke til noen andre enn de som bedriver flaming ass- kommentering. Alt handler om dem/henne, fokuset er på å vise frem, ikke kommunisere. Bare korrigere alle som er dumme nok tiil å mene noe annet enn dem. (Eller folk som ikke går ned i vekt med lavy kaloriinntak.) De har aldri fokus på nå ut med et budskap. og sÅ må jeg le av kommentaren om at det er de samme to, tre trollene som bryr seg om barneksponering og alkoreklame. Ja. Troll som unicef, redd barna, nettpatruljen til politiet, helsedirektoratet, ntb-redaktør Sarah Solheim - og jeg. Endret 17. september 2021 av pøbelsara 78
Benazim Skrevet 17. september 2021 #51024 Skrevet 17. september 2021 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Dette er jo et av mine hovedanlepunkter - de prøver ikke å nå ut, i hvert fall ikke til noen andre enn de som bedriver flaming ass- kommentering. Alt handler om dem/henne, fokuset er på å vise frem, ikke kommunisere. De har aldri fokus på nå ut med et budskap. og så må jeg le av kommentaren om at det er de samme to, tre trollene som bryr seg om barneksponering og alkoreklame. Ja. Troll som unicef, redd barna, nettpatruljen til politiet, helsedirektoratet, ntb-redaktør Sarah Solheim - og jeg. Enig. Barneeksponering, et helt ekstremt kroppsfokus som man ellers bare ser hos usikre ungjenter, og altfor mye dokumentering av vindrikking, er blant det jeg reagerer på hos en person/bedrift som liksom skal være "influenser", altså påvirker. Og så skal jeg ikke begi meg inn på metadebatt her, for det er ikke spesielt fruktbart. Dessuten, de to-tre gangene jeg har bikket over og hodeløst har skrevet slike innlegg, har jeg fått kraftige påpakninger, som jeg så har klikket "liker" på. For jeg er jo enig i at det ikke er noe særlig. 16
LilleSnupp Skrevet 17. september 2021 #51025 Skrevet 17. september 2021 Hevder å trene så mye, også tung styrke.. og så er manualene 2 1/2 kg?!? 45
Krokodillen Skrevet 17. september 2021 #51026 Skrevet 17. september 2021 LilleSnupp skrev (24 minutter siden): Hevder å trene så mye, også tung styrke.. og så er manualene 2 1/2 kg?!? Tenkte på det samme. Jeg vil se litt power og svette, blir IKKE inspirert av dette dessverre. 34
Rev. Revenge Skrevet 17. september 2021 #51027 Skrevet 17. september 2021 (endret) LilleSnupp skrev (48 minutter siden): Hevder å trene så mye, også tung styrke.. og så er manualene 2 1/2 kg?!? Tung fluevekt. Legger til at det ikke er uten grunn at manglende progresjon uteblir etter 10 år med den samme "treningen", netfit eller ei. Endret 17. september 2021 av Revenge o'Cavatina 34
Hallepalle2 Skrevet 17. september 2021 #51028 Skrevet 17. september 2021 Revenge o'Cavatina skrev (45 minutter siden): Tung fluevekt. Legger til at det ikke er uten grunn at manglende progresjon uteblir etter 10 år med den samme "treningen", netfit eller ei. Hun får da det hun ønsker av treningen? En tynn kropp og sikkert ok kondisjon. 23
Gjest queen's_gambit Skrevet 17. september 2021 #51029 Skrevet 17. september 2021 (endret) Er det i det hele tatt noe håp for CBEs IG profil?! Jeg husker når FB først gjorde sitt inntog i den digitale verden: var det tilbake i 2007 tro..? Uansett, på den tida brukte man fjesboka til å dokumentere gjøremålene sine, særlig de minst relevante av alle gjøremål: Kari trener…. Kari drikker kaffe… Kari lufter hunden… Så. Ny dag. Ny repetisjon av gjøremål… The same shit all over again! CBE er visstnok tilbake der igjen, hun har virkelig stagnert (eller enda verre trådd noen tiår tilbake i tid!) rent utviklingsmessig. Det var ei tid da hun faktisk delte innlegg som hadde litt variasjon, litt mer innhold og substans, til og med litt egne refleksjoner, og også et lite dryss av selvironi og humor - sånn innimellom i alle fall. Selv om forsøkene kanskje var litt fåfengte. Men nå: Det er den samme monotonien i alt! Kaffekoppen, barna på sykkel til skolen, løpeturen, hunden, vinglasset, nyinnkjøpte blomster… Ja, hva har jeg glemt? Hvordan er det mulig å gjøre den kaffekoppen mer interessant og forlokkende? Jeg hadde håpet på et mer pompøst og oppjustert forsøk i alle fall, mer som den rollefiguren til Rowan Atkinson gjør i Love Actually: Hvor han skal freshe opp innpakningen av det smykket... Hun burde prøve seg på noe tilsvarende styling med bildene sine. Noe som gjør kaffekoppen annerledes fra min og din sin! Jeg ville faktisk foretrukket og sett CBE gjøre huslige sysler, som å vaske gulv, skrubbe badekar (med pent oppsatt hår), lage en deilig middag UTEN vinglasset ved sin side, hente post i postkassa (subbende ut i morgenkåpe og tøfler), gi uttrykk for et eller annet samfunnsengasjement, eller å vise til noen personlige meninger i det minste… fremfor å se det jeg ser nå..! Der er så lite inspirerende at jeg heller vil foretrekke å se en film som har fått 2.1 i rating på IMDB. Til og med den vil være litt mer variert og sammensatt enn dette livet. Endret 17. september 2021 av queen's_gambit
Populært innlegg miss spjåk Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51030 Skrevet 17. september 2021 Emma Marie skrev (På 8.9.2021 den 10.56): Svar fra Bli Vakker nettopp da jeg sendte de mld om at jeg slutter å handle der pga CBE: «Hei ! Kjedelig å høre at du ikke ønsker å handle mer på grunn av dette. Vi kan dessverre ikke stå til ansvar for hva influencere velger å fremme på sine egne sider, men du står selvsagt helt fritt i valget om å stoppe handelen hos oss. Ønsker deg en fin dag! /Helene» Alrighty. Den ansvarsfraskrivelsen der gjorde at valget om å avslutte konto hos BliVakker gikk rasende fort. Bedriften vil ikke ta ansvar for sin oppførsel (vedr alt fra barneeksponering, kroppspress, umerket reklame m.m) Samarbeidspartnere vil det tydeligvis heller ikke. Det tar noen min å sjekke opp hva slags influenser man vurderer samarbeid med. 61
Populært innlegg SansaS Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51031 Skrevet 17. september 2021 Har egentlig aldri fulgt henne før jeg etter å ha lest litt her valgte å gjøre det av nysgjerrighet. Jeg har ingenting i mot henne men tenker at hun virker å ha et utrolig stort behov for å fremstå som pliktoppfyllende og sprek. Selv i toppidrettsmiljøer ville et slikt ensidig fokus virket spesielt. Stadige poster om å få så så mye skritt unna før kl 10 om morgenen eller en ekstra tredje (?) økt på kvelden. Hele greia virker totalt uinteressant, hun lykkes ikke i å fremstå som en fitnessinfluenser, men det virker mer bekymringsverdig og tvangspreget. Tenker at signalene hun sender + bildene hun tar er svært uheldige, spesielt kanskje for barna som vokser opp i dette. 87
Pusern3 Skrevet 17. september 2021 #51032 Skrevet 17. september 2021 Heartland skrev (10 timer siden): OMG 🤣🤣🤣🤣🤣 Jeg vet ikke om jeg en eneste gang har sett minste arve noe fra eldste, siden de stort sett matcher hverandre hele tiden. Alt kjøpes nytt. selv når de var små babyer ble virkelig alt kjøpt på nytt. Både klær, vogner og annet utstyr. Og barnebursdagene gjennom årene - et syklig overforbruk av engangs materiale. Voldsomt med kaker etc også 32
Populært innlegg Ingvild H G Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51033 Skrevet 17. september 2021 Instastory-reklamen til Funkygine i dag 🤣😍 Uhøytidelig og jordnært, får lyst å kjøpe Devold-ulla med en gang. I motsetning til reklame hos cbe; da skjer det motsatte dvs at jeg tenker at der skal jeg hvertfall ikke handle. Tilgjort, selvopptatt og kunstig hele cbe spør du meg, de lever insin egen boble og tror verden er seg selv. Dvs jeg er nok laaangt utenfor målgruppa. 57
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51034 Skrevet 17. september 2021 LilleSnupp skrev (4 timer siden): Hevder å trene så mye, også tung styrke.. og så er manualene 2 1/2 kg?!? Tenkte det samme... Tenk å ha manualer på 2,5 kg og likevel ikke klare å utføre øvelsene riktig? Jeg ser et forsøk på markløft som utføres feil, det samme med roingen hvor albuen kun føres opp til ribbeina. Roing skal trene ryggen, man trener jo ikke ryggen skikkelig når man stopper halvveis. Jeg, som amatør, vet tydeligvis mer enn disse såkalte profesjonelle treningsinfluencerne. Når de lager video om markløft må man kunne forvente minst 15-20 kg pr manual, det samme med roing og knebøy. Iallefall når man bare tar 3 reps. I tillegg ser hun så sur og uinspirert ut at jeg vet ikke om hun skal grine eller legge seg til å sove. Fantastisk umotiverende video. 59
Populært innlegg ziljemor Skrevet 17. september 2021 Populært innlegg #51035 Skrevet 17. september 2021 SansaS skrev (46 minutter siden): Har egentlig aldri fulgt henne før jeg etter å ha lest litt her valgte å gjøre det av nysgjerrighet. Jeg har ingenting i mot henne men tenker at hun virker å ha et utrolig stort behov for å fremstå som pliktoppfyllende og sprek. Selv i toppidrettsmiljøer ville et slikt ensidig fokus virket spesielt. Stadige poster om å få så så mye skritt unna før kl 10 om morgenen eller en ekstra tredje (?) økt på kvelden. Hele greia virker totalt uinteressant, hun lykkes ikke i å fremstå som en fitnessinfluenser, men det virker mer bekymringsverdig og tvangspreget. Tenker at signalene hun sender + bildene hun tar er svært uheldige, spesielt kanskje for barna som vokser opp i dette. Jeg reagerer på det samme. Ut fra Instagrammen hennes får jeg inntrykk av at hun trener nesten like mye som Ingebrigtsen-brødrene - som er toppidrettsutøvere i verdensklassen, med tilhørende apparat og støtte rundt seg. Forskjellen her er at Ingebrigtsen-gutta trener for et spesifikt formål, de trener langsiktig mot løp, og de lever av å være toppidrettsutøvere. Treninga deres er lagt opp for å få dem til å prestere på ønsket nivå, og tåle belastningen de utsettes for. De trener veldig variert (løping av forskjellig art inne og ute, sykling, svømming, mobilitet, styrke, stabilitet osv), og har et apparat som sørger for jevnlig helsesjekk og tester for å utelukke overbelastning og tretthetsskader. Denne influenseren er ingenting annet enn influenser - hun er ikke personlig trener, har ingen utdannelse innen trening, bevegelse eller ernæring, hun er ikke toppidrettsutøver, hun trener ikke mot et spesifikt formål. Det hun viser i sine kanaler er svært ensformig, med et lite hint av diverse veldig dårlig utførte styrkeøvelser, og ensidig uttøying (split, og kun split…). Er helt enig i at treningen fremstår som pliktmessig utført, og basert på dokumentasjon her (og random besøk inne på profilen hennes og til Netfit) virker det ikke som et sted man bør besøke for å hente treningsinspirasjon eller få svar på spørsmål. La folk med god nok kompetanse ta seg av det, gå gjerne til Fitfocus eller Funkygine, eller aller helst dine lokale treningssentre! 52
Populært innlegg Isild Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg #51036 Skrevet 18. september 2021 (endret) Jeg har ingen tro på at Netfit blir til noe- selv ikke om appen skulle komme etterhvert. De er ikke inspirerende rett og slett, og måten de svarer på er svært lite kompetent og kundevennlig. At de slenger med forklaringer som er ment å imponere, men som ingen forstår noe av - gjør det bare ytterligere useriøst. De har et ønske om å være treningsinfluencere, høste beundring, popularitet og lukrative samarbeid. Men i realiteten viser de bare selfier og poseringer av egentreningen til Caroline. Det virker ikke som de forstår at det eneste de egentlig kommer med er overdreven cardiotrening, kroppsfokus og oppstilte bilder. Netfit er ingenting, bare et navn, og bilder av en pen dame som poserer i stilig treningstøy. Hvis de tenker at de skal inspirere, veilede og engasjere andre, så har de en svært lang vei å gå. Det er jo kun Caroline i fokus, ikke den potensielle kunden som skal inspireres til trening, eller lære om trening. Spørs om de har det som skal til for å flytte dette fokuset. Det virker svært innarbeidet å lage en haug med bilder av "fotballfrue" og gå ut i fra at det selger som før. Med så mange dyktige treningsinfluencere, gode apper og ikke minst online PT`r på markedet, så tror jeg Netfit faller tvers igjennom. Endret 18. september 2021 av Isild 70
ziljemor Skrevet 18. september 2021 #51037 Skrevet 18. september 2021 Isild skrev (17 minutter siden): Jeg har ingen tro på at Netfit blir til noe- selv ikke om appen skulle komme etterhvert. De er ikke inspirerende rett og slett, og måten de svarer på er svært lite kompetent og kundevennlig. At de slenger med forklaringer som er ment å imponere, men som ingen forstår noe av - gjør det bare ytterligere useriøst. De har et ønske om å være treningsinfluencere, høste beundring, popularitet og lukrative samarbeid. Men i realiteten viser de bare selfier og poseringer av egentreningen til Caroline. Det virker ikke som de forstår at det eneste de egentlig kommer med er overdreven cardiotrening, kroppsfokus og oppstilte bilder. Netfit er ingenting, bare et navn, og bilder av en pen dame som poserer i stilig treningstøy. Hvis de tenker at de skal inspirere, veilede og engasjere andre, så har de en svært lang vei å gå. Det er jo kun Caroline i fokus, ikke den potensielle kunden som skal inspireres til trening, eller lære om trening. Spørs om de har det som skal til for å flytte dette fokuset. Det virker svært innarbeidet å lage en haug med bilder av "fotballfrue" og gå ut i fra at det selger som før. Med så mange dyktige treningsinfluencere, gode apper og ikke minst online PT`r på markedet, så tror jeg Netfit faller tvers igjennom. Nettopp! Og jeg vet ikke om noen andre seriøse treningsaktører som har trening eller bevegelse som online arbeidssted som har en liknende «plettfri» frontfigur - folk vil ha noen som ser levende og engasjert ut, treningen deres er ment å være engasjerende og inspirerende, ikke oppstilt og poserende! Jeg følger flere andre treningskontoer innen ulike treningsfelt, og det de prøver på med IG er ikke unikt - mange aktører legger ut innlegg med forslag til øvelser, og videoer av èn og èn øvelse. Den store forskjellen er at jeg har foreløpig ikke sett noen treningsprofiler som er sminket og stylet til filmingen av disse øvelsene, og det er tydelig at ingen av videoene er avspilt i loop! Til å tilsynelatende trene så mye (og jeg presiserer «tilsynelatende» fordi vi egentlig ikke VET at hun trener så mange ganger om dagen, Instagram viser kun det hun velger at vi skal få se…) og over så lang tid så burde det vel være en smal sak å kjøre de øvelsene i 30-60 minutter uten problem? 44
Gjest Gullhår1 Skrevet 18. september 2021 #51038 Skrevet 18. september 2021 Hallepalle2 skrev (10 timer siden): Hun får da det hun ønsker av treningen? En tynn kropp og sikkert ok kondisjon. Må innrømme at for det første så trener jeg ikke så mye, men for det andre så ville jeg bare hatt tynn kropp, ønsker ikke muskuløse armer og lår
Populært innlegg Keaton Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg #51039 Skrevet 18. september 2021 Enig i innleggene over om Netfit. Jeg tror at de har malt seg inn i et hjørne med den fremstillingen av hovedpersonen; on fleek til enhver tid. Nei, den svettingen de begynte med for en stund siden er ikke troverdig, heller. Det er det andre problemet; troverdighet. Veldig mange mottakere vil automatisk tenke at de viser frem noe som ikke er reelt, der kommer bedriftens historikk med bløff inn. Bløff synes å være en rød tråd i mye av det de foretar seg og beskriver (senest søppelryddingen). De har altså problemer på flere områder mht det de kommuniserer. 50
Populært innlegg FruGlad Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg #51040 Skrevet 18. september 2021 «Svarer på 10 spørsmål» ble lagt ut på story for 19 timer siden. Hun har foreløpig svart på 4. Det er nok krevende å lete etter spørsmål som fremstiller fruen som perfekt i bunken av kritiske spørsmål som skal ignoreres… 51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå