Måne Rampelyset Skrevet 20. september 2021 #51161 Skrevet 20. september 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring, krenkelser, brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin. 2
Populært innlegg Lopploella Skrevet 20. september 2021 Populært innlegg #51162 Skrevet 20. september 2021 (endret) Hun er så forelsket i sitt eget speilbilde at hun må poste filtrerte do-selfier fra teaterøvelse, barneselskap og det meste. Virker ikke normalt på en flekk. Endret 20. september 2021 av Lopploella 59
Rev. Revenge Skrevet 20. september 2021 #51163 Skrevet 20. september 2021 (endret) Mote, trender og stil kan man bokstavelig talt drite i å finne hos carolinebergeriksenno. Poseringen er dog passende for en småpike iført rysjer og volanger som har ventet litt for lenge med å gå på do. #mange har spurt #reklame #chiquelle Ved nærmere ettertanke minner påkledningen sterkt om Guri Schankes versjon av Betty, så det kan være et halveis kostyme. Endret 20. september 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 44
Dolce Skrevet 20. september 2021 #51164 Skrevet 20. september 2021 (endret) Kan det være så enkelt at det er denne tråden som holder liv i Sirkus Kulåsparken? I det siste har det virket som om ekteparet følger opp temaer fra denne tråden, og legger ut innlegg for å provosere oss her inne. CBE A/S har jo lite andre kommentarer og likes fra andre (bortsett fra et par gjengangere), så for å holde liv i blogg, snap og Insta virker det som om fokuset fra bedriften er rettet direkte mot de feite kjerringene her på KG. Tillegg: Det påstås at de ikke leser i denne tråden. Neivel.. Endret 20. september 2021 av Dolce 36
Hedy Lamarr Skrevet 20. september 2021 #51165 Skrevet 20. september 2021 123Frustrert skrev (1 time siden): Hvilke voksen dame går inn på do og tar en selfie for å legge ut på some, og i tillegg når man er på «fritidsaktivitet»? Er det for å kalle det hele en jobb? Og dermed få en lengre arbeidsdag? Synes det virker helt psykt når man ikke klarer å være borte fra speilet et par timer, men må finne et helspeil man kan posere i latexbuksene sine. Det lukter at hun penser seg inn på en annen bransje.. det ser i alle fall sånn ut på poseringene og kroppsfokuset. Zoomet inn på fjeset, hvorfor i alle dager vil hun fremstille seg slik? Det filteret gjør at hun ser ut som min søtti år gamle overopererte tante. Eventuelt en slagrammet rev. CBE, du er fin nok i virkeligheten, filtrene er bare tåpelige. 42
Gjest Kattedama Skrevet 20. september 2021 #51166 Skrevet 20. september 2021 Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden): Zoomet inn på fjeset, hvorfor i alle dager vil hun fremstille seg slik? Det filteret gjør at hun ser ut som min søtti år gamle overopererte tante. Eventuelt en slagrammet rev. CBE, du er fin nok i virkeligheten, filtrene er bare tåpelige. Altså, dette polyester helvete fra chicu...et eller annet. Det ser ut som noe hun har plukket ut fra skapet til en eller annen bestemor. De klærne er virkelig noe av det mest utdaterte jeg har sett, utenom select katalogen (hvis det fortsatt eksisterer).
cerruti Skrevet 20. september 2021 #51167 Skrevet 20. september 2021 Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden): Det filteret gjør at hun ser ut som min søtti år gamle overopererte tante. Hun bruker jo fillere. 13
loffen Skrevet 20. september 2021 #51168 Skrevet 20. september 2021 Det er fra doen på teaterøvelse? Må jo være et kostyme. Håret, rysjer, sløyfe og latex..alt. 21
Maydis8 Skrevet 20. september 2021 #51169 Skrevet 20. september 2021 Stjernekikkeren skrev (23 timer siden): Vet ikke helt hva hun vil med dette, men her står det altså svart på hvitt at hun løp med ozo og skal man tolke at de løp hele de 8.76km? Eller skal hun vri det til at "neida ikke hele veien" eller hva. Skal man gå utfra det de selv insinuerer så løp hun nesten 9km med den valpen. Uansvarlig og helt idiotisk. Hvorfor er de så utålmodige med denne valpen? Hvorfor skal de på død og liv ha hunden til å løpe i timesvis når den ikke er stor nok til det enda? Hvor brenner det? 36
Sølv_dugg Skrevet 20. september 2021 #51170 Skrevet 20. september 2021 Maydis8 skrev (2 timer siden): Hvorfor er de så utålmodige med denne valpen? Hvorfor skal de på død og liv ha hunden til å løpe i timesvis når den ikke er stor nok til det enda? Hvor brenner det? Det brenner på kontoen, bankkontoen altså. Eller, alle IG-kontoene de har til sammen også mister vel følgere hver dag, så det brenner vel litt der også. 24
Snødronninga Skrevet 20. september 2021 #51171 Skrevet 20. september 2021 Hedy Lamarr skrev (3 timer siden): Zoomet inn på fjeset, hvorfor i alle dager vil hun fremstille seg slik? Det filteret gjør at hun ser ut som min søtti år gamle overopererte tante. Eventuelt en slagrammet rev. CBE, du er fin nok i virkeligheten, filtrene er bare tåpelige. Jeg tror faktisk ikke det er filteret som er syndebukken her. Ser hun "tar på seg" et visst uttrykk hver eneste gang hun tar selfier. Et litt skjevt smil, presser ut leppene, samtidig som hun ser utrolig fornøyd ut med hva hun ser i speilet. Det er så tåpelig. 🙄 34
Frk.Fjas Skrevet 21. september 2021 #51172 Skrevet 21. september 2021 odipodis skrev (På 19.9.2021 den 22.53): Rart hun ikke har nevnt podcast-episoden som har kommet ut. Dette derimot, det deler hun: En annen ting jeg kom på da jeg ser dette: Lurer på hva barna deres tenker om trening? Når mor (og far?) trener mange ganger per dag! Når man ikke kan dra på søndagstur, uten at mor skal trene samtidig? Når mor må trene på vei til og fra skole/bhg. Dette på toppen av all annen trening de gjør.. Ungene er jo hjemme i helgene og av og til ellers også, og de har jo dokumentert tidligere bilder hvor barna sitter på gulvet i kjelleren mens de selv trener! Og når de trener morgen før bhg/skole, og er i kledd treningstøy, så er det jo ikke vanskelig å legge sammen to og to (at mor har trent). Lurer på hva barna tenker? Og hva de selv tenker om påvirkningen på barna? Kan godt skjønne at om man er i full ordinær jobb at man bruker transport på trening (til fra bhg f.eks) for å få det presset inn i en hektisk hverdag. Eller at man tar en liten løpetur mens poden sykler. 48
Inocybe Skrevet 21. september 2021 #51173 Skrevet 21. september 2021 (endret) Slettet. Takk for påminnelse @Aricia . Endret 21. september 2021 av Inocybe 24
Aricia Skrevet 21. september 2021 #51174 Skrevet 21. september 2021 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/?tab=comments#comment-23826439 Sitat På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen. Påminnelse. 23
Rubella Skrevet 21. september 2021 #51175 Skrevet 21. september 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (11 timer siden): Zoomet inn på fjeset, hvorfor i alle dager vil hun fremstille seg slik? Det filteret gjør at hun ser ut som min søtti år gamle overopererte tante. Eventuelt en slagrammet rev. CBE, du er fin nok i virkeligheten, filtrene er bare tåpelige. Dette fikk meg til å tenke på de dårlig utstoppede revene som florerer på Internett 😅 Uansett, tror ikke det er noe filter på den storyen - bare overposering! Endret 21. september 2021 av Rubella 37
Populært innlegg Kimbe Skrevet 21. september 2021 Populært innlegg #51176 Skrevet 21. september 2021 (endret) Jeg kjenner jeg blir lei meg og provosert av hvordan de tar med seg valpen på lange turer. Uansett hvordan man vrir og vender på det er 9km på asfalt langt for en valp som ikke er ferdigutviklet. Samojed er en stor rase som ikke ansees å være ferdig utvokst før ved 18 mnd alder, og jeg skjønner ikke hvordan de tør å ta sjansen på at han ender opp med dårlige albuer eller hofteleddsdysplasi. Ja, det er en sjanse for at det kan gå fint, men det er også en stor sjanse for at det går dårlig. Ikke minst kjennes dette så frustrerende for meg som tok alle hensyn, men allikevel endte opp med en hund med HD til tross for friske foreldre og søsken. Jeg klarer ikke fatte at noen vil ta den sjansen! I hvilken grad HD er arvelig eller miljøforårsaket er det ingen som blir enige om, noen mener 50/50, andre mener 50/60 eller 30/70. Allikevel er det ingen tvil om at eier selv kan forårsake både hofte- og albueplager dersom hunden blir overbelastet, brukt feil eller ikke får nok/riktig næring. Hvorfor tar de det ikke seriøst? Jeg er i samme rasemiljø som oppdretter av Ozo og kjenner så smått til henne, og hun virker som en flott dame som har gode verdier i sitt avlsprogram. Dermed synes jeg det er rart at hun ikke følger opp CBE&Co bedre. Selv om noe sier meg at det ikke ville falt i god jord dersom oppdretter ikke var enig i valgene de tar, siden de alltid vet best selv. MEN, jeg ville vært veldig oppmerksom på nettopp overbelastning i tidlig alder, for moren til Ozo har HD grad C. Det betyr ikke at han automatisk har arvet dårlige hofter, men betyr rett og slett at han har genetisk disposisjon til å kunne få hofteleddsdysplasi han også. Det ville jeg tatt på alvor, for det legger mange begrensninger og kan etterhvert bli svært smertefullt for hunden. Etter å ha hørt episoden av "Mitt liv med hund" med CBE og Ozo, er det en ting som faller meg inn: de snakker om hvordan Ozo er rampete og har mye energi (som de fleste valper, forøvrig). Noe sier meg at de derfor tenker at å løpe lange turer er godt for hunden, fordi han da blir stimulert og vil slutte å være rampete. Løping i seg selv er ikke veldig spennende for hunder, i alle fall ikke langs asfalt – selv for trekkhunder. Dermed tror jeg at løping på denne måten selvfølgelig vil gjøre kroppen sliten, men at hodet faktisk ikke har fått brukt seg. En god snuseøkt i hagen eller gode aktiviseringsleker slår en mil løping any day – rett og slett fordi hundene blir så slitne av å bruke nesa og hodet, og det er så innmari bra for dem! I mitt rasemiljø er jogging/løping med hund ikke noe man skryter av, rett og slett fordi det er så lite givende for hunden. Gode turer i ujevnt terreng eller god aktivisering er langt bedre. For en trekkhund vil naturligvis trekking være stas, men det er igjen noe annet enn joggetur – og Ozo er i alle fall alt for ung til å trekke noe som helst. Endret 21. september 2021 av Kimbe 99
Populært innlegg Gjesta Skrevet 21. september 2021 Populært innlegg #51177 Skrevet 21. september 2021 Hva er greia med å være såå stolt over at ungene sykler til skole /bhg hver dag? LKE snakker om karakterbygging, og CBE reposter sykle/løpe-til-skoleinnlegg og legger på litt ekstra skryt om hvor flinke både barn og voksne er. Er det ikke helt normalt å sykle eller gå til skolen? Barna mine har iallefall gjort det siden de gikk i bhg, først sammen med meg, og etterhvert alene. De sykler til og fra skole hver dag, i all slags vær, ofte i snøstorm og 15 minusgrader. LKE og CBE skryter av det som om det er en stor greie bare de klarer fordi de er så flink og sprek familie. 86
Pusern3 Skrevet 21. september 2021 #51178 Skrevet 21. september 2021 Gjesta skrev (13 minutter siden): Hva er greia med å være såå stolt over at ungene sykler til skole /bhg hver dag? LKE snakker om karakterbygging, og CBE reposter sykle/løpe-til-skoleinnlegg og legger på litt ekstra skryt om hvor flinke både barn og voksne er. Er det ikke helt normalt å sykle eller gå til skolen? Barna mine har iallefall gjort det siden de gikk i bhg, først sammen med meg, og etterhvert alene. De sykler til og fra skole hver dag, i all slags vær, ofte i snøstorm og 15 minusgrader. LKE og CBE skryter av det som om det er en stor greie bare de klarer fordi de er så flink og sprek familie. så enig. Her er det og har vært sånn hele tiden. Men vi spaserte og pratet hyggelig til og fra barnehage/skole og noen ganger på vei hjem ble det plukket blomster el. Ikke et jag av løpende foreldre som knapt har fokus på barna annet enn for å ta bilder/film. 29
FotbaIlflua Skrevet 21. september 2021 #51179 Skrevet 21. september 2021 Gjesta skrev (15 minutter siden): Hva er greia med å være såå stolt over at ungene sykler til skole /bhg hver dag? LKE snakker om karakterbygging, og CBE reposter sykle/løpe-til-skoleinnlegg og legger på litt ekstra skryt om hvor flinke både barn og voksne er. Er det ikke helt normalt å sykle eller gå til skolen? Barna mine har iallefall gjort det siden de gikk i bhg, først sammen med meg, og etterhvert alene. De sykler til og fra skole hver dag, i all slags vær, ofte i snøstorm og 15 minusgrader. LKE og CBE skryter av det som om det er en stor greie bare de klarer fordi de er så flink og sprek familie. De bor bare 2 km fra skolen, og veien er relativt flat. Ingen heksekunst å hverken sykle eller løpe 2k. Karakterbygging, ja... De har skrevet at de gjør det fordi barna selv har lyst til å sykle. 24
Klaraku78 Skrevet 21. september 2021 #51180 Skrevet 21. september 2021 Gjesta skrev (12 minutter siden): Hva er greia med å være såå stolt over at ungene sykler til skole /bhg hver dag? LKE snakker om karakterbygging, og CBE reposter sykle/løpe-til-skoleinnlegg og legger på litt ekstra skryt om hvor flinke både barn og voksne er. Er det ikke helt normalt å sykle eller gå til skolen? Barna mine har iallefall gjort det siden de gikk i bhg, først sammen med meg, og etterhvert alene. De sykler til og fra skole hver dag, i all slags vær, ofte i snøstorm og 15 minusgrader. LKE og CBE skryter av det som om det er en stor greie bare de klarer fordi de er så flink og sprek familie. Jo, det er helt vanlig der vi bor. Her går alle fra dag en i førsteklasse. Uansett om det er sommer eller vinter, regner eller er minusgrader. At de skryter av ungene sykler, viser bare nok engang at de lever i sin egen boble. At de tror at barna dems er så flinke, kanskje flinkere enn andres barn. Men jeg tror uansett det er kortvarig. Tviler på at ungene kommer til å sykle så mye etter høstferien. At de små prinsessesyklene skal ha vinterdekk på, kan jeg ikke helt se for meg. 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå