Klaraku78 Skrevet 17. juni 2021 #44681 Skrevet 17. juni 2021 http://exif-viewer.com/ Her kan man sjekke info om når bildene deres er tatt osv. De ble jo tatt flere ganger på det tidligere, at bildet ikke stemte med historien de fortalte. Så de begynte jo å fjerne all info om bildene. Men nå er hverdagen tydeligvis så hektisk at de ikke har tid til å fjerne infoen, så da ser man jo at bilde ikke samsvarer med historien, igjen... 33
GhostHug Skrevet 17. juni 2021 #44682 Skrevet 17. juni 2021 Klaraku78 skrev (40 minutter siden): http://exif-viewer.com/ Her kan man sjekke info om når bildene deres er tatt osv. De ble jo tatt flere ganger på det tidligere, at bildet ikke stemte med historien de fortalte. Så de begynte jo å fjerne all info om bildene. Men nå er hverdagen tydeligvis så hektisk at de ikke har tid til å fjerne infoen, så da ser man jo at bilde ikke samsvarer med historien, igjen... Når er bildene tatt? Greide ikke se det jeg. 1
Marguerite Skrevet 17. juni 2021 #44683 Skrevet 17. juni 2021 Amber skrev (9 timer siden): Mener at noen her sa at det der er en offentlig park - ikke hagen deres…altså kan hvem som helst gå å leke i den lekestua deres? Nei, på ingen måte. Huset deres er et av flere som ligger i utkanten av parken, men deres eiendom er selvfølgelig privat (også den delen som Borregaard egentlig eier, de disponerer jo den). 1
Gjest Powerball Skrevet 17. juni 2021 #44684 Skrevet 17. juni 2021 Kollontaj skrev (9 timer siden): Narrativ kontra virkelighet; spiller det noen rolle at bildet av CBE inni teltet med teksten over som forteller leseren om tidlig morgen kl 7 og at det da var deilig med frisk luft (noe bildet samsvarer med), er tatt kl halv 2? Spiller det noen rolle at bildene som kan se ut som frokosten er tatt kl halv 12? Antar at det for mange lesere ikke er interessant eller viktig når bildene ble tatt, de passer inn i historien som fortelles, men jeg kan ikke la være å undre meg over hvor mye som regisseres, antakelig for å passe inn i et forhåndsbestemt narrativ. Fy fader altså, så sjukt drøyt! De juger så det renner av dem, uten det minste snev av dårlig samvittighet. Men det er vel ikke noe vits i å være overrasket heller, sånn som de systematisk løy for leserne sine i 6 hele år før kommentar- og redigeringsjuks ble avslørt. Selv da var det lesernes skyld fordi leserne var så slemme. CBE var jo bare ei lita kroppsfiksert jente som prøvde å finne sin vei her i livet og LKE var jo en ridder på hvit hest som brukte falske yrkestitler og fablet om ei kule i panna på en leser. Skjønner om du ikke har tid @Kollontajmen ta gjerne skjermdump slik at ikke alt bare slettes pga mangel på dokumentasjon.
Gjest Powerball Skrevet 17. juni 2021 #44685 Skrevet 17. juni 2021 Marguerite skrev (9 minutter siden): Nei, på ingen måte. Huset deres er et av flere som ligger i utkanten av parken, men deres eiendom er selvfølgelig privat (også den delen som Borregaard egentlig eier, de disponerer jo den). Ja de har bruksrett mot vedlikehold, frem til kommunen bestemmer noe annet.
Populært innlegg Malum Skrevet 17. juni 2021 Populært innlegg #44686 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Det jeg reagerer mest på ved den lekestua (bortsett fra at den i det hele tatt vises) er ikke de kjønnsstereotypiske lekene, men heller de nøye avstemte, lyse fargene på leker og interiør, og fraværet av spor etter bruk. Hvitt gulv i ei lekestue..?? Her hos oss ble lekestua nokså raskt preget av barnas frie og spontane lek, hvor de dro inn sand, kvister, blader, vann og what not som de laget "mat" av, og ellers satte igjen permanente spor med på interiøret, samme hvor mye man børstet bort og tørket av. Den ble virkelig brukt - på barnas premisser. Denne hvite Astrid Lindgren-idyllen som vises fram passer jo perfekt inn i narrativet som ellers presenteres på kanalene, men jeg er usikker på hvor mye den virkelige brukes fritt. Endret 17. juni 2021 av Malum Tasteleif 50
odipodis Skrevet 17. juni 2021 #44687 Skrevet 17. juni 2021 Powerball skrev (8 minutter siden): Fy fader altså, så sjukt drøyt! De juger så det renner av dem, uten det minste snev av dårlig samvittighet. Men det er vel ikke noe vits i å være overrasket heller, sånn som de systematisk løy for leserne sine i 6 hele år før kommentar- og redigeringsjuks ble avslørt. Selv da var det lesernes skyld fordi leserne var så slemme. CBE var jo bare ei lita kroppsfiksert jente som prøvde å finne sin vei her i livet og LKE var jo en ridder på hvit hest som brukte falske yrkestitler og fablet om ei kule i panna på en leser. Skjønner om du ikke har tid @Kollontajmen ta gjerne skjermdump slik at ikke alt bare slettes pga mangel på dokumentasjon. Her er tidspunktene for bildet der hun sitter i teltåpninga. Digitized/original er da bildet ble tatt, altså 13:40 30
Surikatt Skrevet 17. juni 2021 #44688 Skrevet 17. juni 2021 Hallepalle2 skrev (10 timer siden): Barna lærer jo at det er helt normalt å fortelle for kamera hva de beviselig gjør. Når mor spør ‘hva gjøøør du’ når alle kan se at barnet baker, tegner, hopper osv så er det jo bare helt utrolig merkelig. Enn så lenge, tenker jeg. Barn vil etterhvert ikke opptre som rekvisitter for foreldrene og får egne meninger. Dette vil også gjelde for dem. Det som er trist, er at det vil bli fryktelig ubehagelig for dem når de oppdager omfanget av bilder av seg selv på nettet. Det er til å bli paranoid av. Nå som mor og far er en treningsfiasko så er det nok ikke så mye mer å spre på nettet for dem, heldigvis. 15
Marguerite Skrevet 17. juni 2021 #44689 Skrevet 17. juni 2021 Powerball skrev (13 minutter siden): Ja de har bruksrett mot vedlikehold, frem til kommunen bestemmer noe annet. Kommunen? Er det ikke Borregaard?
GhostHug Skrevet 17. juni 2021 #44690 Skrevet 17. juni 2021 (endret) odipodis skrev (50 minutter siden): Her er tidspunktene for bildet der hun sitter i teltåpninga. Digitized/original er da bildet ble tatt, altså 13:40 Men mener dere at de ikke sov i teltet i det heletatt? Når er de andre bildene tatt? Endret 17. juni 2021 av Twinkle~ Feil 2
Klaraku78 Skrevet 17. juni 2021 #44691 Skrevet 17. juni 2021 Twinkle~ skrev (1 time siden): Når er bildene tatt? Greide ikke se det jeg. Du må holde inne på bilde, og trykke på vis bilde. Den adressen du får opp i nettleseren, kopierer du inn i exif-viewer. 7
odipodis Skrevet 17. juni 2021 #44692 Skrevet 17. juni 2021 Twinkle~ skrev (31 minutter siden): Men mener dere at de ikke sov i teltet i det heletatt? Når er de andre bildene tatt? Nei, mener ikke det. Men ut fra rekkefølge på tekst og bilder er det tydelig at meningen er at man skal tenke at bildet er tatt om morgenen. Tipper hun har tenkt ut teksten på blogginnlegget i hodet, og så kommet på at hun må ta et bilde som passer senere på dagen. 17
Rev. Revenge Skrevet 17. juni 2021 #44693 Skrevet 17. juni 2021 Twinkle~ skrev (43 minutter siden): Men mener dere at de ikke sov i teltet i det heletatt? Når er de andre bildene tatt? Neida, det vet vi jo ikke. Men ifølge narrativet teltet de (noen) og overnattet, mens historiefortellingen ikke passer med tidspunktet for bildene. Bildet av en tilsynelatende frokost ble tatt kl. halv tolv, før bildet innenfra teltet med kaffekopp tatt rundt kl. halv to. Poenget er at vi ikke kan tro på alt vi ser, alt er striglet, regissert og manipulert. 43
Klink Skrevet 17. juni 2021 #44694 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Malum skrev (2 timer siden): Det jeg reagerer mest på ved den lekestua (bortsett fra at den i det hele tatt vises) er ikke de kjønnsstereotypiske lekene, men heller de nøye avstemte, lyse fargene på leker og interiør, og fraværet av spor etter bruk. Hvitt gulv i ei lekestue..?? Her hos oss ble lekestua nokså raskt preget av barnas frie og spontane lek, hvor de dro inn sand, kvister, blader, vann og what not som de laget "mat" av, og ellers satte igjen permanente spor med på interiøret, samme hvor mye man børstet bort og tørket av. Den ble virkelig brukt - på barnas premisser. Denne hvite Astrid Lindgren-idyllen som vises fram passer jo perfekt inn i narrative som ellers presenteres på kanalene, men jeg er usikker på hvor mye den virkelige brukes fritt. Håpet interiøret var nytt og at de faktisk leker med det slik barn leker. Jeg skjønner hva som menes med Astrid Lindgren idyll, samtidig er det ikke helt det jeg forbinder med Astrid Lindgren. Jeg ser for meg møkkete barn som leker og fantaserer som barn skal. Emil i Lønneberget, Pippi, Madikken ; alt dette assosierer jeg med mer «ekte» enn det mye annet på barne tv er om dagen. Endret 17. juni 2021 av Klink 20
Mymble Skrevet 17. juni 2021 #44695 Skrevet 17. juni 2021 Kunne ikke unngå å legge merke til at LK puttet pizza med rå kylling på grillen i en av instastoryene fra da de grillet. Den kan da umulig bli gjennomstekt i så tykke biter? Ser ikke ut som den er det på dette etter-bildet heller: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/16/snaps-fra-garsdagen/ 6
Malum Skrevet 17. juni 2021 #44696 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Klink skrev (49 minutter siden): Håpet interiøret var nytt og at de faktisk leker med det slik barn leker. Jeg skjønner hva som menes med Astrid Lindgren idyll, samtidig er det ikke helt det jeg forbinder med Astrid Lindgren. Jeg ser for meg møkkete barn som leker og fantaserer som barn skal. Emil i Lønneberget, Pippi, Madikken ; alt dette assosierer jeg med mer «ekte» enn det mye annet på barne tv er om dagen. Det er vel kanskje helst det rent visuelle jeg tenker på her når jeg nevner Astrid Lindgren-idyll. Og det er vel ikke først og fremst Emil i Lønneberget som rinner en i hu når man ser dette, men heller Madicken på junibakken, som andre har nevnt før. Og jeg snakker fortsatt visuelt. Endret 17. juni 2021 av Malum 11
odipodis Skrevet 17. juni 2021 #44697 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Mymble skrev (1 time siden): Kunne ikke unngå å legge merke til at LK puttet pizza med rå kylling på grillen i en av instastoryene fra da de grillet. Den kan da umulig bli gjennomstekt i så tykke biter? Ser ikke ut som den er det på dette etter-bildet heller: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/16/snaps-fra-garsdagen/ Han er vel ernæringsfysiolog, så han vet nok hva han holder på med inni hoodien sin 😉 Endret 17. juni 2021 av odipodis 45
123Frustrert Skrevet 17. juni 2021 #44698 Skrevet 17. juni 2021 Mymble skrev (7 minutter siden): Kunne ikke unngå å legge merke til at LK puttet pizza med rå kylling på grillen i en av instastoryene fra da de grillet. Den kan da umulig bli gjennomstekt i så tykke biter? Ser ikke ut som den er det på dette etter-bildet heller: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/16/snaps-fra-garsdagen/ Det tenkte jeg også på. En pizza på grillen tar ca 5-7 min og kyllingen blir komikkens gjennomstekt på den tiden. Er en grunn til at alt man legger på pizzaen er stekt først, men dette vet nok LKE ja. Han kan jo alt.. 18
Rev. Revenge Skrevet 17. juni 2021 #44699 Skrevet 17. juni 2021 Om kyllingen til Lassebasse er gjennomstekt eller ei er et fullstendig irrelevant tema etter HI for tråden. 34
Malum Skrevet 17. juni 2021 #44700 Skrevet 17. juni 2021 Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden): Om kyllingen til Lassebasse er gjennomstekt eller ei er et fullstendig irrelevant tema etter HI for tråden. Tja. Kanskje greit, når man tross alt jobber som influenser, å ikke risikere at følgere blir syke av å følge oppskrifter og fremgangsmåte. 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå