Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 hours ago, Inocybe said:

Hvorfor et annet brukernavn? Influencer-barnas liv publiseres under personnavn og de har ikke engang den lille anonymiteten ved et KG-brukernavn som du har. Den totale informasjonsmengden om slike barn er enorm. Så hvorfor er dette ok i følge deg mens du selv ikke ønsker det begått mot deg selv? Hva hvis naboen kommer en tur hver dag og knipser noen bilder av deg og huset ditt og legger det ut på nett samt en liten historie om hva du gjorde den dagen. Burde vel også være greit for deg det eller?
Håper du skjønner du er på jordet nå. 

at ikke folk i denne tråden skjønner at det er mer belastende å bli outet som kvinneguiden-bruker enn å legge ut bilde av soverommet sitt! Det kunne jeg gjort på FB men ikke her. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Cezanne said:

at ikke folk i denne tråden skjønner at det er mer belastende å bli outet som kvinneguiden-bruker enn å legge ut bilde av soverommet sitt! Det kunne jeg gjort på FB men ikke her. 

Satt på spissen.. Hva hvis jeg publiserte bilde av soverommet ditt, uten at du var klar over det...? Like greit?

• Liker 20
Skrevet
Klink skrev (11 timer siden):

Nei, det ville jeg ikke gjort. Har ikke nevnt foreldre til barna med et ord 😊

Så bare voksne gjester som du kjenner godt altså, ikke gjester som bare stikker innom? Håper du ser at du nå argumenter mot å vise frem soverom til Gud og hvermann 😀

• Liker 23
Skrevet (endret)
Klink skrev (2 timer siden):

Jeg burde jo forstå at jeg må være enig mener du? 
Jeg skriver igjen jeg forsvarer ikke eksponering av barn. 

Neida. Du bare saboterer en forsøksvis seriøs diskusjon om hva som kan regnes som eksponering av barn ved å kverulere på HVERT ENESTE tenkelige punkt, i detalj, i alle innlegg.

Alle bør jo forstå at du med dette samtidig helhjertet støtter kritikken mot eksponering av barn. Hvor firkantede går det an å bli liksom.

Endret av Aricia
  • Liker 43
Gjest Lavande
Skrevet

Jurist Sara Eline Grønvold, spesialrådgiver i Redd Barna bruker her - https://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ - blant annet det at barn i dag risikerer  at fremmede mennesker vet hvordan barnets soverom ser ut som eksempel,  når hun skulle forklare hva som kan være krenkelse på barns personvern.

Hun viser til https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/personopplysninger/. Jeg siterer derfra:

"Personopplysninger er alle opplysninger og vurderinger som kan knyttes til deg som enkeltperson. ".

Skrevet
Shopgirl2014 skrev (13 timer siden):

De fleste legger ut bilde av både soverom og barnerom, når de selger bolig. Under fullt navn 

Det er ikke mange som legger ut slike boligannonser 

om det er det du sikter til.. 

totalt useriøst og sammenligne en annonse på Finn og barna rettigheter på some med en blogg som lever av å vise frem barna sine.

• Liker 36
Skrevet (endret)
Klink skrev (1 time siden):

Når du skriver innlegg på innlegg hvor du argumenterer for hvorfor det slett ikke er så ille noe av det som vises i en kontinuerlig strøm,så fremstår det definitivt som om du forsvarer det.

Deter forøvrig helt uinteressant hvadu tenker om at mannen din viser frem soverommet til gjester dere selv har invitert hjem til dere. 
Det som evt ville være enreell sammenlikning var om noen du stolte på og  var avhengig av, hadde lagt ut en hel masse informasjon og bilder av deg i en haug ulike situasjoner  kontinuerlig gjennom mange år som du overhodet ikke har noen oversikt over. . Åpent for absolutt alle i hele verden. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 43
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (57 minutter siden):

Så bare voksne gjester som du kjenner godt altså, ikke gjester som bare stikker innom? Håper du ser at du nå argumenter mot å vise frem soverom til Gud og hvermann 😀

Nei fordi det er sosialt rart å gjøre det? «Kom å hent poden , men først bli med på soverommet?» nei selvfølgelig ikke. Man kan finne mamge situasjoner hvor det ikke er naturlig å invitere inn dit 😁 Jeg kunne fint lagt ut soverommet mitt på sosiale media eller vist det fram til noen som lurte på fargevalg og jeg var fornøyd med min på soverommet foreksempel. Eller vist det fram til en venninne som ikke har sett boligen enda eller noe.  

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Når du skriver innlegg på innlegg hvor du argumenterer for hvorfor det slett ikke er så ille noe av det som vises i en kontinuerlig strøm,så fremstår det definitivt som om du forsvarer det.

Deter forøvrig helt uinteressant hvadu tenker om at mannen din viser frem soverommet til gjester dere selv har invitert hjem til dere. 
Det som evt ville være enreell sammenlikning var om noen du stolte på og  var avhengig av, hadde lagt ut en hel masse informasjon og bilder av deg i en haug ulike situasjoner  kontinuerlig gjennom mange år som du overhodet ikke har noen oversikt over. . Åpent for absolutt alle i hele verden. 

Men det er da spørsmål jeg får, enig i at det er helt uinteressant hva vi gjør. Men noen forsøker å stille meg til veggs ved å bruke meg og mitt som eksempel og da svarer jeg faktisk. Og hvor får du mannen fra? Han har jeg ikke nevnt. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet

Ser hva du skriver, men opplever likevel at du forsvarer bloggens enkelteksponeringer gang etter gang. 
Hva er det jeg ikke ser/forstår?

• Liker 25
Skrevet
Lopploella skrev (1 time siden):

Barnerom i boligannonser altså - for en absurd sammenligning. Når jeg ser en boligannonse vet jeg null og niks om barna som har barnerommene. Jeg vet ikke hva barna eller foreldrene heter, og jeg har ikke sett tusenvis av bilder av dem i alle slags situasjoner. Jeg har aldri sett moren deres så å si naken, eller hørt noe om sexlivet til foreldrene. Listen er svært lang over informasjon på nettet om disse barna, som ikke følger med når vi ser en boligannonse. 

Det er så absurd at det trigget noe i hukommelsen min. 

https://www.instagram.com/p/Bw2U44UAUQR/?utm_medium=copy_link

Asti dokumenterte hele saken. Instagramkontoen @homebound (bruker laget for anledningen, slettet etterpå) dro også sammenligningen "barnerom i Finn-annonse er like ille som daglig eksponering i årevis".

https://influencere.wordpress.com/2019/05/13/caroline-berg-eriksen-samarbeidspartner-og-kundebehandling/

http://web.archive.org/web/20190501123231/https://www.yooying.com/p/2032904151490446353_220794903

Jeg trekker mine egne konklusjoner. 

• Liker 26
Skrevet

Nei fordi det er sosialt rart å gjøre det? «Kom å hent poden , men først bli med på soverommet?» nei selvfølgelig ikke. Man kan finne mamge situasjoner hvor det ikke er naturlig å invitere inn dit 😁 Jeg kunne fint lagt ut soverommet mitt på sosiale media eller vist det fram til noen som lurte på fargevalg og jeg var fornøyd med min på soverommet foreksempel. Eller vist det fram til en venninne som ikke har sett boligen enda eller noe.  

Men hvordan kan du ikke skjønne forskjellen på hva DU som et voksent menneske velger å dele og vise og hva disse barna blir utsatt for av eksponering? Hvordan kan du fremdles gnåle på at ‘det er bare ett rom’ etter alle forsøk på å forklare deg forskjellen? Har du alltid så tungt for å ta til deg ting?

• Liker 29
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Den essensielle forskjellen her er at de menneskene som har ansvaret for deg (foreldrene), deler informasjon om deg for å tjene penger (også barnerom) Slik er bloggerbarnas liv. 

Endret av Lin11
Skrevet
123Frustrert skrev (2 timer siden):

Det er ikke mange som legger ut slike boligannonser 

om det er det du sikter til.. 

totalt useriøst og sammenligne en annonse på Finn og barna rettigheter på some med en blogg som lever av å vise frem barna sine.

Herregud så pinlig video!! 

• Liker 25
Skrevet (endret)
Klink skrev (4 timer siden):

Hvorfor siterer du dette egentlig ? 

Egentlig burde jeg sitert alt du lirer av deg der du prøver å argumentere på en måte som viser hvordan du ikke skjønner forskjellen på hva og hvor du velger å dele, og hva de ikke-samtykkekompetente barna blir utsatt for av eksponering dag ut og dag inn. De velger ikke selv slik du kan.
Hva med å gjøre et forsøk på å forstå summen av all eksponeringen fremfor å spikke detaljorienterte fliser ad nauseam på et tema som er svært viktig for en god del brukere med støtte fra både fagfolk, politietat, Unicef, barnekonvensjonen osv?

Det er svært vanskelig å ta deg alvorlig når argumentene dine ikke holder vann. Det holder ikke med synsing: Du bør i tillegg argumentere ved å forklare hvorfor du synser på en slik måte slik at jeg som er uenig med deg kan prøve å forstå hvorfor eksponeringen er til det beste for små barn jeg ikke vil vite noe om.

Endret av Revenge o'Cavatina
fjernet firmanavn.
  • Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...