Embla82 Skrevet 15. juni 2021 #44541 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Nå misforstår dere @Klink med vilje her. Som anonym på et forum kan man skrive om ting manvg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler ikke ville snakket høyt om ellers (og som vi ikke vet om barna til Eriksens), det kan være sexliv, tanker om mennesker rundt seg, den irriterende naboen, svigermor fra helvete osv. Det er klart man ikke vil legge ut et bilde som avslører identitet på forumet under nicket man har brukt til alt dette. Det har ingenting med å være eller ikke være komfortabel med å legge ut bilde av soverom ellers. Når det er sagt synes jeg at dandert showrom-soverom sammen med oppstylete bilder ellers som jeg tipper ungene selv ikke har valgt antrekk til også er problematisk. Jeg har unger i lavere alder som allerede har sterk identitet og egen stil, de er ikke våre dukker. Og de bryr seg om å gå med klær som representerer den de er. Jeg tenker at eldre barn/tenåringer som skal løsrive seg fra foreldre, kanskje med å velge en klesstil som er ulik det foreldrene liker, vil synes det er vanskelig med en masse dukkeaktige bilder av dem i duse farger og fletter over alt på nett. Jeg er ikke motstander av å ha bilder av unger på nett, men i den graden det blir gjort hos influencere synes jeg det er tankeløst. Jeg hadde syntes det var bare koselig om mine foreldre hadde noen barnebilder av oss på sin private Facebook eller en liten insta, men jeg er sinnsykt glad for at foreldrene mine ikke var influencere og at jeg ikke ble brukt som rekvisitt i et tilsynelatende perfekt liv med matchende foreldre og barn. Og det hadde vært veldig flaut med en mamma med et så offentlig overfokus på kropp og tynnhet/fake kroppsform/problematisk forhold til mat og trening. Endret 16. juni 2021 av Embla82 26
Shopgirl2014 Skrevet 15. juni 2021 #44542 Skrevet 15. juni 2021 Klink skrev (3 timer siden): På et forum hvor jeg har skrevet mye jeg ikke vil at noen skal vite ja. Ellers kunne jeg fint delt soverommet mitt i fullt navn. De fleste legger ut bilde av både soverom og barnerom, når de selger bolig. Under fullt navn 1
Keaton Skrevet 15. juni 2021 #44543 Skrevet 15. juni 2021 Shopgirl2014 skrev (2 minutter siden): De fleste legger ut bilde av både soverom og barnerom, når de selger bolig. Under fullt navn 😳 men da så. 36
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #44544 Skrevet 15. juni 2021 Just now, Kollontaj said: 😳 men da så. Sant, da er det jo bare å kjøre på. For det er jo ingen forskjell der 😂 Om man selger bolig eller barns privatliv, same shit liksom 😂 50
Klink Skrevet 15. juni 2021 #44545 Skrevet 15. juni 2021 Shopgirl2014 skrev (8 minutter siden): De fleste legger ut bilde av både soverom og barnerom, når de selger bolig. Under fullt navn Ja. Blir nok ikke helt det samme, men enig i at soverom ikke er så privat som flere her skal ha det til.
Shopgirl2014 Skrevet 15. juni 2021 #44546 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Minnie Mus skrev (5 minutter siden): Sant, da er det jo bare å kjøre på. For det er jo ingen forskjell der 😂 Om man selger bolig eller barns privatliv, same shit liksom 😂 Her var det snakk om noen ville være villig til å legge ut bilde av soverommet eller barns soverom. Ja, de fleste gjør det når de selger bolig og har ingen skrupler med å legge ut bilde av barns private soverom da. Endret 15. juni 2021 av Shopgirl2014 1
Rev. Revenge Skrevet 15. juni 2021 #44547 Skrevet 15. juni 2021 Embla82 skrev (34 minutter siden): Jeg er ikke motstander av å ha bilder av unger på nett, men i den graden det blir gjort hos influencere synes jeg det er tankeløst. Jeg syns det er hensynsløst i tilfellet influencere. De har inntekt og omsetning av å forme sine ikke-samtykkekompetente barns digitale identitet. 20
Shopgirl2014 Skrevet 15. juni 2021 #44548 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Klink skrev (3 timer siden): Ja. Blir nok ikke helt det samme, men enig i at soverom ikke er så privat som flere her skal ha det til. Nei, jeg er enig i at det ikke er det samme. Men vil tørre å påstå at mange her i tråden har lagt ut bilde av sine egne barns soverom på nett. For å tjene penger. Hvis det er så forferdelig å legge ut bilde av barns soverom på nett, kan det fint utgå fra boligannonsen. Ingen krav om bilde av barnerom Endret 15. juni 2021 av Shopgirl2014 4
Embla82 Skrevet 15. juni 2021 #44549 Skrevet 15. juni 2021 Shopgirl2014 skrev (12 minutter siden): De fleste legger ut bilde av både soverom og barnerom, når de selger bolig. Under fullt navn Under fullt navn er nå delvis sannhet her. Det kommer ikke opp senere ved googling av navnet. Sjansen for at jevnaldrende kommer over bloggen til foreldre er veldig mye større enn sjansen for at de kommer over en gammel finn annonse. Selv når man er inne på en finn annonse er det ingenting som gjør det opplagt at en person bor der. Man må bevisst lete opp navn på eier. 31
Shopgirl2014 Skrevet 15. juni 2021 #44550 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Embla82 skrev (5 minutter siden): Under fullt navn er nå delvis sannhet her. Det kommer ikke opp senere ved googling av navnet. Sjansen for at jevnaldrende kommer over bloggen til foreldre er veldig mye større enn sjansen for at de kommer over en gammel finn annonse. Selv når man er inne på en finn annonse er det ingenting som gjør det opplagt at en person bor der. Man må bevisst lete opp navn på eier. Så problemet er at folk kjenner identiteten til barnet, ikke at man viser frem barnets private rom til fremmede? Endret 15. juni 2021 av Shopgirl2014 3
Populært innlegg Sophia_08 Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #44551 Skrevet 15. juni 2021 2 minutter siden, Shopgirl2014 said: Her var det snakk om noen ville være villig til å legge ut bilde av soverommet eller barns soverom. Ja, de fleste gjør det når de selger bolig og har ingen skrupler med å legge ut bilde av barns private soverom da. Men dette er jo ikke sammelignbart!🙄 En salgsannonse inneholder sjelden (ok, aldri) barns navn, og du skal være spesielt sær om du prøver å finne ut/har interesseav hvem som sover på barnerommet i boligannonsen.. 50
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #44552 Skrevet 15. juni 2021 Problemet er at man legger ut en hel masse info og bilder av barn på nett, som tilsammen utgjør en masse informasjon og som påvirker folk oppfatning av barnets identitet. 64
Rev. Revenge Skrevet 15. juni 2021 #44553 Skrevet 15. juni 2021 Klink skrev (2 minutter siden): Ja. Blir nok ikke helt det samme, men enig i at soverom ikke er så privat som flere her skal ha det til. Hvor følte du deg tryggest som barn? På kjøkkenet? Stua? Badet? 28
pøbelsara Skrevet 15. juni 2021 #44554 Skrevet 15. juni 2021 Shopgirl2014 skrev (2 minutter siden): Så problemet er at det folk kjenner identiteten på barnet, ikke at man viser frem barnets private rom til fremmede? Hvorfor forsvarer du at små barn uten samtykkekompetanse, eksponeres slik det gjøres i treasures some-kanaler? 39
pøbelsara Skrevet 15. juni 2021 #44555 Skrevet 15. juni 2021 Klink skrev (13 minutter siden): Ja. Blir nok ikke helt det samme, men enig i at soverom ikke er så privat som flere her skal ha det til. Inviterer du gjester inn på soverommet? Mine gjester er i stuen, på kjøkkenet, og gjerne innom badet. De er IKKE på soverommet mitt. 38
Shopgirl2014 Skrevet 15. juni 2021 #44556 Skrevet 15. juni 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Hvorfor forsvarer du at små barn uten samtykkekompetanse, eksponeres slik det gjøres i treasures some-kanaler? Hvorfor spør du? 2
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #44557 Skrevet 15. juni 2021 Googlet navnet til et barn som har influencere som foreldre, bare for å se.... ikke mindre enn 44 700 treff 😳 Så googlet jeg et barn i familien, på samme alder. Kun 4 treff. Det sier ikke bare litt, men veldig mye hvor sykt dette med eksponeringen av barn er. 52
Klink Skrevet 15. juni 2021 #44558 Skrevet 15. juni 2021 (endret) pøbelsara skrev (5 minutter siden): Inviterer du gjester inn på soverommet? Mine gjester er i stuen, på kjøkkenet, og gjerne innom badet. De er IKKE på soverommet mitt. Gjestene mine som ikke har sett huset vårt inviteres gjerne inn på soverommene for å se hvordan det er der. Men til vanlig oppholder vi oss selvfølgelig I stua eller barn sitt soverom for å leke eller vise fram en leke. Endret 15. juni 2021 av Klink 3
pøbelsara Skrevet 15. juni 2021 #44559 Skrevet 15. juni 2021 Shopgirl2014 skrev (7 minutter siden): Hvorfor spør du? Fordi jeg lurer på hvordan du rettferdiggjør det. Oppriktig. For meg er det komplett uforståelig. 31
Jobbermedbarn Skrevet 15. juni 2021 #44560 Skrevet 15. juni 2021 Minnie Mus skrev (2 minutter siden): Googlet navnet til et barn som har influencere som foreldre, bare for å se.... ikke mindre enn 44 700 treff 😳 Så googlet jeg et barn i familien, på samme alder. Kun 4 treff. Det sier ikke bare litt, men veldig mye hvor sykt dette med eksponeringen av barn er. Jepp. Og helt uforståelig at noen faktisk bagatelliserer barnas rettigheter til å bestemme over egen identitet. Heldigvis er det flere og flere som ser galskapen👏 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå