Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Er du helt ute av stand til å følge forumreglene?

Dumt å sitere, men nå har jeg slettet. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Det er vel en viss forskjell på å legge ut et bilde en gang i blant der alkohol er med på bildet, mot å legge ut bilder av vinglasset flere ganger i uka? Gjerne der vinglasset er hovedfokuset, når frua holder det ut i lufta, tar bilde og legger ut på some.

Hun har mye som er fokus og vin syns jeg ikke er det som er spesielt kritikkverdig 😊

• Liker 1
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Ellie77 skrev (1 time siden):

Det som slår meg mest når jeg en gang iblant titter innom hennes Instagram, er hvor ukomfortabel hun virker i egen kropp. Har ikke sett et eneste bilde hvor hun virker avslappet og naturlig. Selv i storyer med familieliv er det stive, unaturlige bevegelser som framstår som et forsøk på posering. Armene ut, knekk i kneet, stå på tå, stramme lårene, trekke inn magen....

Jeg synes det er litt trist å se, og det får meg til å synes synd på henne. Er det et tegn på lav selvfølelse, eller er hun redd for å bli angrepet av kritiske følgere om hun ikke framstår som perfekt? Eller hva er det som gjør en person så utilpass i eget skinn? 

Hun lever jo av å være "perfekt", og da blir det hele ukomfortabelt. For et elendig forbilde hun er for egne døtre! Dette er deres fremste forbilde, og dette er det de ser hver dag. Fryktelig trist at verken hun eller mannen tenker på hvordan dette livet påvirker to små jenter som skal vokse opp til selvsikre, trygge kvinner.

Skrevet
41 minutter siden, Klink said:

Hun har mye som er fokus og vin syns jeg ikke er det som er spesielt kritikkverdig 😊

Hva synes du er kritikkverdig med denne bedriften egentlig?

• Liker 15
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (17 minutter siden):

Hva synes du er kritikkverdig med denne bedriften egentlig?

At hun bruker barna sine i reklamer. Ser ut til å råde folk til ting de ikke har kunnskap om, altså treningsøvelser. Her mangler jeg kunnskapen selv, så dette er mest ut fra hva som skrives her. 
Videre ser det ut til at hun sliter med kropp og mat selv, og derfor formidler et usunt kroppsideal til andre. Redigere seg tynnere og lignende. Filter er jeg ikke så skeptisk til. Det er rimelig normalt og så står det øverst på Instagram når og hvilket som er brukt (?) så da tenker jeg det er opplyst om. Hun burde også være flinkere på å merke det som er reklame og hvilke samarbeid hun egentlig har. 

Generelt er jeg skeptisk til influensere, hele konseptet og influenser som yrke. Også de med «sunnere» synspunkter og holdninger enn det cbe formidler. 
Bra nok for deg? 

Endret av Klink
  • Liker 15
Skrevet
37 minutter siden, Klink said:

At hun bruker barna sine i reklamer. Ser ut til å råde folk til ting de ikke har kunnskap om, altså treningsøvelser. Her mangler jeg kunnskapen selv, så dette er mest ut fra hva som skrives her. 
Videre ser det ut til at hun sliter med kropp og mat selv, og derfor formidler et usunt kroppsideal til andre. Redigere seg tynnere og lignende. Filter er jeg ikke så skeptisk til. Det er rimelig normalt og så står det øverst på Instagram når og hvilket som er brukt (?) så da tenker jeg det er opplyst om. Hun burde også være flinkere på å merke det som er reklame og hvilke samarbeid hun egentlig har. 

Generelt er jeg skeptisk til influensere, hele konseptet og influenser som yrke. Også de med «sunnere» synspunkter og holdninger enn det cbe formidler. 
Bra nok for deg? 

Blir ikke helt klok på hva du mener jeg, i og med at du skriver du er kritisk til influencere men iler til og forsvarer CBE for den minste ting. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (15 minutter siden):

Blir ikke helt klok på hva du mener jeg, i og med at du skriver du er kritisk til influencere men iler til og forsvarer CBE for den minste ting. 

Jeg liker å se flere sider av en sak, debattere der jeg ikke er enig i kritikken, eller komme opp med eksempler på ting som ikke nødvendigvis er så negativt.

Jeg syns ikke selv jeg ilter til og forsvarer den minste ting. Syns heller det grenser mot at flere brukere iler til og kritiserer den minste ting istedet. 

Noen ganger kan jeg godt endre mening også.  
Og så kan du gjerne kutte ut å debattere hva jeg gjør og ikke. 

Endret av Klink
  • Liker 28
Gjest CecilieX
Skrevet

Reglene rundt fremvisning av alkohol kan være litt merkelige, men det handler også her om at staten ikke kan regulere det som folk legger ut privat. 

Det er først når influencere legger ut noe som bedrift at de kan bli felt av alkoholreklameloven. 

Det vi har sett CBE felt for er

- Reklame for alkohol. Den ene gangen fra et sponsorevent for en alkoholprodusent, der logo ble eksponert. Den andre gangen dukket det opp som bannerannonse og var en glipp fra de som legger inn bannerne. 

- Fremvisning av alkohol i forbindelse med er reklameoppdrag for et klesmerke.  Det hjalp ikke å fjerne etikett og flaske, et stetteglass med innhold som kunne illudere alkohol var nok.

Særlig det siste tilfellet et interessant fordi det viser veldig tydelig at loven er til for å beskytte forbrukeren. Nettopp for at du ikke skal få lyst på alkohol. Det er en slik effekt man vil unngå. 

Dessverre kan man foreløpig ikke regulere det folk legger ut privat. Det samme gjelder den nye loven om å merke retusjerte bilder. Det gjelder også bare bilder som brukes i reklamer.

Samtidig er jo bakgrunnen for reguleringen at man ikke ønsker negativ påvirkning. Det burde alle influencere legge seg på minnet. Alt de legger ut er egnet til å påvirke, en tanke de bør blafre innom hver gang de legger ut noe. 

Skrevet

Det som er trist her er jo at hun virker å være en person som selv lar seg påvirke. Jeg vet ingenting om hvem eller hva hun følger og hva som inspirerer henne. Men disse poseringene, antrekkene, fokuset på kropp og mat, fokuset på trening i mengder og så videre viser jo at dette er det som motiverer henne selv. Man følger jo gjerne det som motiverer og inspirerer, så hun sitter fast i det. Men jeg tror ikke hun ser det selv. 
Og dette evinnelige pratet om kroppsfokus, det snakkes ihjel. Hvis man kanskje snart bare ikke snakket om det, ikke fokuserte på det, ikke viste bilder av det hele tiden. Det er ikke interessant. Finn den treningen du liker, finn livsstilen du liker, finn noe du kan ha som en livsstil og ferdig med det. All praten rundt det gjør kanskje at folk blir enda mer opphengt i det. 

• Liker 40
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Jeg liker å se flere sider av en sak, debattere der jeg ikke er enig i kritikken, eller komme opp med eksempler på ting som ikke nødvendigvis er så negativt.

Jeg syns ikke selv jeg ilter til og forsvarer den minste ting. Syns heller det grenser mot at flere brukere iler til og kritiserer den minste ting istedet. 

Noen ganger kan jeg godt endre mening også.  
Og så kan du gjerne kutte ut å debattere hva jeg gjør og ikke. 

Leser vi samme tråd? Jeg syns du er kverulerende og fremstår som moralens vokter ovenfor andre her i tråden. Forstår enda ikke hva du ønsker å tilføye debatten. 

• Liker 49
Skrevet
Gunvald skrev (33 minutter siden):

Det som er trist her er jo at hun virker å være en person som selv lar seg påvirke. Jeg vet ingenting om hvem eller hva hun følger og hva som inspirerer henne. Men disse poseringene, antrekkene, fokuset på kropp og mat, fokuset på trening i mengder og så videre viser jo at dette er det som motiverer henne selv. Man følger jo gjerne det som motiverer og inspirerer, så hun sitter fast i det. Men jeg tror ikke hun ser det selv. 
Og dette evinnelige pratet om kroppsfokus, det snakkes ihjel. Hvis man kanskje snart bare ikke snakket om det, ikke fokuserte på det, ikke viste bilder av det hele tiden. Det er ikke interessant. Finn den treningen du liker, finn livsstilen du liker, finn noe du kan ha som en livsstil og ferdig med det. All praten rundt det gjør kanskje at folk blir enda mer opphengt i det. 

Er så enig! Det er a l t for mye snakk om kropp, både på den ene eller andre måten. Undervekt, overvekt, ekstra hud, strekkmerker, muskler eller ikke muskler. Som du sier, det er ikke interessant! Alt snakket om å "elske kroppen sin som den er". Hvorfor i all verden må man elske kroppen sin? Hvorfor sette så mye fokus på det hele tiden? Menneskeverd og hvem man er har ingenting med kropp å gjøre

• Liker 22
Skrevet
emilie333 skrev (12 minutter siden):

Forstår enda ikke hva du ønsker å tilføye debatten. 

Kun diskreditere andre sine meninger, no more, no less

• Liker 21
Gjest Trolltussa
Skrevet

Det er mye velfortjent kritikk av denne bloggen, men nå ønsker jeg å rose litt. I kommentarfeltet om foccachia brødet får hun to kommentarer som er konstruktive tilbakemelding på brødet. Svarene er ydmyke og ikke noe besservizzer frekt. Tommelen opp. Forhåpentligvis noen som endelig har lært?! Å krangle med leserne i kommentarfeltet er bare ikke greit! 

Skrevet
Trolltussa skrev (11 timer siden):

Det er mye velfortjent kritikk av denne bloggen, men nå ønsker jeg å rose litt. I kommentarfeltet om foccachia brødet får hun to kommentarer som er konstruktive tilbakemelding på brødet. Svarene er ydmyke og ikke noe besservizzer frekt. Tommelen opp. Forhåpentligvis noen som endelig har lært?! Å krangle med leserne i kommentarfeltet er bare ikke greit! 

Problemet er kanskje at i det ene øyeblikket er bloggen veldig ydmyk, i neste hogger det til. Det er så ulikt hvordan kommentarene blir skrevet at det er enkelt å se at det ikke er samme person som skriver dem. Selv om de hevder at når lke svarer svarer han under sitt egent navn..

• Liker 20
Gjest Finlay
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (5 timer siden):

Problemet er kanskje at i det ene øyeblikket er bloggen veldig ydmyk, i neste hogger det til. Det er så ulikt hvordan kommentarene blir skrevet at det er enkelt å se at det ikke er samme person som skriver dem. Selv om de hevder at når lke svarer svarer han under sitt egent navn..

Når svaret i kommentarfeltet er ca sånn:

Hvis du har laterale skuldersmerter som blir verre ved belastning og særlig ved bruk av armen over skulderhøyde, og armløft i midtre del av bevegelsesbanen ved abduksjon fremkaller symptomer,samt at krafttester for rotatormansjettmuskulatur i midtre del av abduksjon fremkaller smerter, kan du ha muskelstrekk🙂

Andre potensielle årsaker til skuldersmerter, som adhesiv kapsulitt og nerverotsaffeksjon i nakken, er utelukket🙂

Da er det LK som svarer😂

(Dette er altså et tenkt svar, og ikke hentet fra kommentarfeltet!)

Endret av Finlay
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Når svaret i kommentarfeltet er ca sånn:

Hvis du har laterale skuldersmerter som blir verre ved belastning og særlig ved bruk av armen over skulderhøyde, og armløft i midtre del av bevegelsesbanen ved abduksjon fremkaller symptomer,samt at krafttester for rotatormansjettmuskulatur i midtre del av abduksjon fremkaller smerter, kan du ha muskelstrekk🙂

Andre potensielle årsaker til skuldersmerter, som adhesiv kapsulitt og nerverotsaffeksjon i nakken, er utelukket🙂

Da er det LK som svarer😂

Det må være legen Lars Kristian Eriksen. Har de virkelig svart dette ?

• Liker 16
Gjest Finlay
Skrevet
Surikatt skrev (15 minutter siden):

Det må være legen Lars Kristian Eriksen. Har de virkelig svart dette ?

Neida. Bare tull, et eksempel på hvordan "Caroline" kan svare. Jeg har sett noe lignende da😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...