Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Det bekymrer meg faktisk ingenting hva andre mener om at jeg mener. 

Det var ikke kritikk til at du mener noe. Ingen grunn til å føle seg truffet. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Jeg syns derimot at det er helt innafor å diskutere et antrekk som vises på plattformen. Hun lever (visstnok) av å ‘inspirere’ og da må man tåle å få tilbakemelding på at hun sjelden nailer å sette sammen antrekk. Vi ser på IG at venninnene har på lekre kjoler mens cbe igjen har fokus på pupper og bar mage. Hun har rett og slett ikke stil

Enig! Og antrekket til venninnekvelden i går var virkelig skivebom sammenlignet med antrekkene til venninnene hun var sammen med. Det er bare å gå inn på instastory å se. Er klar over at det er folk i tråden som synes det er konservativt å mene at det er upassende for voksne damer å gå med magetopp på fest, men i min krets er det ikke vanlig.

CBE bommer stadig på antrekk, noe som sannsynligvis kommer av en kombinasjon av det ekstreme kroppsfokuset der i gården og klesmerkene hun samarbeider/har samarbeidet med, både Chiquelle (som hun ganske nylig har reklamert for) og NA-KD (som hun tidligere har samarbeidet med) har i alle fall stort utvalg av magetopper. Ingen disse merkene treffer vel i forhold til det som hevdes er målgruppen, høyt utdannede kvinner i godt betalte jobber (eller noe lignende). 

Helt enig i at hun rett og slett ikke har stil. Og det gjelder ikke bare antrekk, men også interiør.

• Liker 45
Skrevet (endret)
3 hours ago, Baelfire said:

Men det stemmer jo ikke at hun bare er sånn, i følge bilder for flere år siden, hvor ribbena ikke stod ut slik de periodevis gjør nå. Ellers enig i det du skriver i forhold til at det er dårlige signaler å sende ut.

Screenshot fra Google.

Screenshot_20210612-090323_Samsung Internet.jpg

Scrolla gjennom instafeeden nå og ser tydelig at dette fokuset på å stikke ut ribbeina har kommet de senere årene. NB: Bildene under er fra perioden hvor omfattende redigering av bilder er dokumentert, de kan derfor være manipulert.

Screenshot_20210612-125122_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124923_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124613_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124537_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124521_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124447_Instagram.jpg

Endret av Smoothie
  • Liker 32
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Smoothie said:

Scrolla gjennom instafeeden nå og ser tydelig at dette fokuset på å stikke ut ribbeina har kommet de senere årene. NB: Bildene under er fra perioden hvor omfattende redigering av bilder er dokumentert, de kan derfor være manipulert.

Screenshot_20210612-125122_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124923_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124613_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124537_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124521_Instagram.jpg

SmartSelect_20210612-124447_Instagram.jpg

Ja det er akkurat det jeg har lagt merke til også, og dermed stusset over utsagn som tilsier at det er naturlig sånn som det fremvises per i dag. 

Bare for å understreke det:dette er på ingen måte ment som kritikk av kroppen i seg selv, men mot fokuset som gjøres gjennom en bedriftskanal. Alle er forskjellige og hvordan kroppen er bygd kan man ikke noe får. Hvordan man promoterer, derimot, er et valg, og for en bedrift å både promotere thinspo og i tillegg lyve om kroppstilstand,  da altså utstikkende ribbein, er kritikkverdig. Men det blir vel som med armene som ble redigert tynnere. Det er løgner på løgner, fra ende til annen. Og kropp trumfer intellekt og egenverdi.

Legger ved et tankevekkende bilde fra IG som illustrerer det en slik bedrift kan påvirke til, gjennom thinspo, #døtreshelse som det hashtagges med i bildet. Og hvis noen trenger å se litt ekte kroppsglede I feeden sin (og avsløring av forskjellige teknikker/poseringer  som brukes av influencere) så anbefaler jeg å følge Danae Mercer.

20210612_133644.jpg

Endret av Baelfire
  • Liker 38
Skrevet

Det må være lov til og si at klærne er stygge/harry når hun lever av og påvirke andre og ofte reklamerer for klær. For min del handler det ikke om kritikk, men min personlige mening om klær/stil. 

• Liker 33
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Enig i at de må tåle tilbakemeldinger på det de legger ut når de er influencere. Tilbakemelding på outfits og annet som skal inspirere er helt innafor.

Men jeg tenker at å diskutere det her i tråden - samtidig som "vi" hevder ovenfor metakritikere at "vi" kun holder en konstruktiv og sammfunnsviktig debatt om seksualisering i reklame,  kroppspress, eksponering av barn osv - det blir kanskje å gi de rett i at det også er diskusjoner i tråden her som kan oppfattes som uviktige og å "pirke på alt". 

Det du nevner er viktigere. Det er mer alvorlig å eksponere barna enn å ha på seg et mindre pent antrekk. Men vi er forskjellige mennesker her inne som vil diskutere eller dra frem forskjellige ting som har med bedriften å gjøre. Jeg synes det var innafor å nevne antrekket hun hadde på seg i går. 🤷‍♀️

• Liker 11
Skrevet
13 hours ago, Snødronninga said:

Joda mulig det er litt høyt i livet, men vi er i alle fall enige i at det var skivebom. Og her er tips til type skjørt fra meg. (Hvis du lese dette Caroline 😄)

s-l1600.jpg

Hvor er dette skjørtet fra? Rålekkert, jeg har lyst på det 😍

• Liker 4
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

Jeg har vært (og er) en av CBE.no`s kritikere her i tråden de siste årene. De fleste innleggene mine har vært konstruktive (håper jeg) om de tingene jeg er opptatt av: manglende merking av reklame, eksponering av mindreårige, dårlig kundebehandling og egne tolkninger av lovverk (smittevern på hytta etc) Jeg syns de som har kritisert kritikken ofte bommer totalt - og ikke viser til hva de syns er hets, mobbing og annet man blir beskyldt for her. Det har vært brukerdebatt, personangrep og manglende argumenter. 

Men noe av "kritikken mot kritikken" her syns jeg har vært berettiget:

Hva hun har på seg bryr jeg meg ingenting om (så lenge det ikke er seksualisering i reklame, manglende merking osv.) Bryr meg heller ingenting om hårsveis, sko eller borddekking. Heller det, heller MASSE av det faktisk -  enn barna. Hvor mange kaffekopper hun viser er heller ikke så viktig for meg. Jeg har nok kommentert at jeg syns det er kjedelig jeg også. Men jeg syns ikke egentlig det er viktig - derfor unnlater jeg stort sett å bli med når de diskusjonene oppstår. 

En sjelden gang opplever jeg derimot at det kan bli litt mange av de diskusjonene som kan oppfattes som "pirk på alt". 

Det er ikke for å fornærme de som ønsker å diskutere det nevnte at jeg sier at jeg syns det ikke er viktig.

Men, jeg må desverre si meg enig med de (noen av de) etterhvert - i at det noenganger oppleves her i tråden som at hvis man ikke støtter alt som kritiseres, så er man "ute".  Sånn sett så kan det utenifra se ut som en "gjeng" her inne - med samme meninger om alt. 

Dette er jeg veldig enig i. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (17 timer siden):

Joda mulig det er litt høyt i livet, men vi er i alle fall enige i at det var skivebom. Og her er tips til type skjørt fra meg. (Hvis du lese dette Caroline 😄)

s-l1600.jpg

Dette hadde vært lekkert på CBE. Elegant! 

I dette antrekket kunne man sett at hun har en perfekt mage uten at det blir vulgært.

Endret av Torden
  • Liker 10
Gjest tranedatter
Skrevet

Att hun går i magetopp er det ingenting feil med. Uansett alder.

Men er som vanlig too much, kort skjørt og en merkelig topp med for mye dill og dall. Toppen med svarte bukser og høye hæler kunne vært flott på night club, men ikke venninnekveld hjemme hos noen.  Eller kjolen og en stilig topp. 

Like feil som en gallakjole på familieselskap.

Skrevet

Legger merke til at ingen spør om hvor antrekket er fra på IG 

• Liker 17
Skrevet (endret)
tranedatter skrev (24 minutter siden):

Att hun går i magetopp er det ingenting feil med. Uansett alder.

Men er som vanlig too much, kort skjørt og en merkelig topp med for mye dill og dall. Toppen med svarte bukser og høye hæler kunne vært flott på night club, men ikke venninnekveld hjemme hos noen.  Eller kjolen og en stilig topp. 

Like feil som en gallakjole på familieselskap.

Eller veldig bra at ho tørr å gå i det ho vil . I den varmen her veldig deilig å ikke ha på så mye klær også. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet
MarianneE skrev (På 11.6.2021 den 7.07):

Arrogansen til bloggerparet lenge leve! At det er mulig å svare så arrogant, nedlatende og frekt som det paret gjør i kommentarfeltet her 🙄

og er dette egentlig LKE i forkledning:

«JURIST MED SPESIALISERING I OPPHAVSRETT»

• Liker 30
Skrevet
MFO skrev (19 timer siden):

Skjørtet er jo high waist, problemet her er jo at toppen er stygg, skjørtet er stygt og antrekket med sko er enda styggere. Frisyren gjør at hun ser mye eldre ut også. Fatter ikke at hun lever av å inspirere. Hva inspirere hun med? Og enda viktigere, hvem er det som blir inspirert??

Smaken er som baken, så dette er jo din subjektive mening og helt ærlig syns jeg den kunne du omformulert, men jeg er enig at det er hverken trendy eller inspirerende, ei heller er det særlig elegant og sofistikert som hun selv prøver å fremstå som... 

• Liker 5
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Hallepalle2 skrev (46 minutter siden):

Der er det jo alltid bare de faste, les; andre influencere/bloggere, som kommenterer hvor vakker, hot og flott hun er. Gjerne med 🔥eller ❤️. Jeg synes det er et merkelig fenomen at voksne kvinner bruker den "hot"-emojien til andre venninner, men jeg er sikkert gammeldags. 

Gjest Lin11
Skrevet

Jeg må si at det har skjedd en markant forskjell i klesstilen til firma. Fra Classy og trendy, til nyrik russer. Og nå altså en typ midtlivskrise stil. Må være kvaliteten til annonsørene som har endret seg. 

Skrevet
Smoothie skrev (20 timer siden):

Med tanke på den ujevne kanten nede ser det egentlig ut som det har blitt klippet så kort med en saks.

Dette her er et prima eksempel på at standarden har falt! Bloggen er blitt hastverksarbeid og slurv. Hun ville aldri ha gått med et underskjørt med klippehakk eller bakt flat focaccia for noen år siden. Ikke rart inntektene går tilsvarende ned

• Liker 24
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

OK.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...