Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men denne bloggermodellen lever jo av å vise fram varer, ikke minst klær, mot betaling. Både denne reklamebedriften og for eksempel Pilotfrue opptrer tidvis i utrolig uflatterende billigklær. Ikke så overraskende, siden det faktisk er jobben deres (og ikke nødvendigvis smaken til personen som gestalter den bloggerfiguren).

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MFO skrev (18 timer siden):

Skjørtet er jo high waist, problemet her er jo at toppen er stygg, skjørtet er stygt og antrekket med sko er enda styggere. Frisyren gjør at hun ser mye eldre ut også. Fatter ikke at hun lever av å inspirere. Hva inspirere hun med? Og enda viktigere, hvem er det som blir inspirert??

Joda mulig det er litt høyt i livet, men vi er i alle fall enige i at det var skivebom. Og her er tips til type skjørt fra meg. (Hvis du leser dette Caroline 😄)

s-l1600.jpg

Endret av Snødronninga
  • Liker 23
Gjest Kefalinia
Skrevet
Surikatt skrev (9 timer siden):

Uansett alder. Trenger man gå med magetopper ? 

Ikke for min del, men det er visst mote. Jeg ser mange butikker som tilbyr magetopper. Bik Bok, Gina Tricot, H&M, osv. Og unge jenter kjøper det fordi de vil være som influencere. 

Gjest Kefalinia
Skrevet
Snødronninga skrev (6 timer siden):

Joda mulig det er litt høyt i livet, men vi er i alle fall enige i at det var skivebom. Og her er tips til type skjørt fra meg. (Hvis du lese dette Caroline 😄)

s-l1600.jpg

Dette var rålekkert 😃

Gjest Powerball
Skrevet
Klementine skrev (9 timer siden):

Med den kroppen der burde en kunne ta på seg hva som helst å lykkes, men gang på gang bommer hun. Det er helt ufattelig. Det er noe med å vise hud på de rette stedene, og ikke minst etterstrebe det å se nogenlunde classy ut. Ser hun prøver, men det blir noe billig gitt når passformen er så dårlig. 

Enig. Hun har som yrke å trene og pleie seg selv, og har en veldig enkel kropp å kle opp. Men her ble det fullt fokus på både pupper, mage og lår i en barnslig topp, et skjørt i dårlig kvalitet og trange sko. Jeg syns det går veldig lenge mellom hver gang hun nailer et antrekk, på tross av at hun har ti ganger så mye klær som gjennomsnittlige norske kvinner. Men den flotte kåpa hun hadde på bokbadet med Mimir Kristjansson for et par år siden, den var virkelig råfin! 

Gjest Powerball
Skrevet (endret)
Kefalinia skrev (11 minutter siden):

Ikke for min del, men det er visst mote. Jeg ser mange butikker som tilbyr magetopper. Bik Bok, Gina Tricot, H&M, osv. Og unge jenter kjøper det fordi de vil være som influencere. 

Isabel Raad bruker masse magetopper og hun gjør jo kjempesuksess som influenser, hun hadde et rekordår i fjor. CBE er sikkert inspirert av henne. Men CBE og følgerne hennes er 10 år eldre så jeg er usikker på hvor vellykket det er. 

Endret av Powerball
Skrevet
Kefalinia skrev (12 timer siden):

Det at hun poster en proteinshake er ikke unormalt eller galt. Det som er problemet er at hun ofte trener harde intervaller eller løper 16 km, og etter økten så viser hun frem to glass med proteinshake. For unge jenter, så kan de tenke: "Om jeg løper like langt som CBE, og spiser like lite som CBE, så vil jeg bli like tynn som CBE." Så får selvfølelsen seg en enorm knekk når dette ikke skjer og det blir en ond spiral for disse sårbare jentene. CBE kunne faktisk vist frem proteinshake, omelett med paprika, og knekkebrød, men i 90 % av tilfellene viser hun kun flytende føde etter en hard treningsøkt. 

Ribbeina til CBE  stikker jo ut når hun løper, og det er ofte en indikasjon på lite mat. Hun sier hun ikke teller kalorier, men jeg tror hun har som mål å være i kaloriunderskudd hver dag, og er en type som får dårlig samvittighet og må trene enda hardere om hun spiser pizza eller boller en kveld. Hun virker også fan av My Fitness Pal som er en kaloritracker. Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke telle kalorier. Jeg prøvde en gang for mange år siden for å teste det ut, og hodet blir helt fucka. Man får jo dårlig samvittighet og blir sur på seg selv om man kommer over det som er anbefalt på appen. Det er også sinnsykt slitsomt å se bak på alle matvarer man kjøper og bruke tid på å legge det inn i en app. Jeg forstår mange fitness folk gjør det siden de skal i konkurranse, men flere og flere i den bransjen anbefaler å ikke gjøre det.

Selv om jeg er enig med deg ang hva hun viser av mat og trening ikke henger sammen må jeg igjen påpeke at hun har ribbein som stikker "unormalt" mye ut naturlig. Hennes ribbein er høyere og vipper utover, jeg har det samme (selv om jeg nok har mer muskler og litt mer fett på kroppen). Mine stakk fremdeles ut rett etter fødsel og mine 15 ekstra kilo var gjenværende. Og dette har hun faktisk påpekt før..

Problemet er at det virker som fokuset hennes er på dem og mage, og gjør det hun kan for å fremheve dem, og når man legger til mye eksponering av trening og lite eksponering av mat sender det feil/dårlige signaler da Treasures AS ikke er en treningsblogg men livstilsblogg. 

• Liker 8
Skrevet
Lin11 skrev (11 timer siden):

Opplever det som merkelig at det er av allmenn interesse, at leder av Treasures AS skal på en privat sammenkomst. Er det av interesse for annonsører og lesere? 

Det var denne "venninne"-følelsen dem vil leseren skal få da🙈

• Liker 13
Skrevet

Hyggelig at Caroline har hatt jentekveld! Når det gjelder ting å kritisere CBE.no for så syns jeg ikke jentekveld er en av de tingene (selv om det kanskje stemmer at det legges ut for å skape interesse hos annonsører etc) 

Jeg syns heller ikke det er noe poeng å kritisere hva hun har på seg (selv om det ikke er fint) - så lenge det ikke er påtrengede ift nakenhet, kroppspress osv. Eller manglende merking av reklame. 

De som hevder at CBE-no kritiseres for "alt" får litt rett. 

• Liker 30
Skrevet
36 minutter siden, MacBeth said:

Selv om jeg er enig med deg ang hva hun viser av mat og trening ikke henger sammen må jeg igjen påpeke at hun har ribbein som stikker "unormalt" mye ut naturlig. Hennes ribbein er høyere og vipper utover, jeg har det samme (selv om jeg nok har mer muskler og litt mer fett på kroppen). Mine stakk fremdeles ut rett etter fødsel og mine 15 ekstra kilo var gjenværende. Og dette har hun faktisk påpekt før..

Problemet er at det virker som fokuset hennes er på dem og mage, og gjør det hun kan for å fremheve dem, og når man legger til mye eksponering av trening og lite eksponering av mat sender det feil/dårlige signaler da Treasures AS ikke er en treningsblogg men livstilsblogg. 

Men det stemmer jo ikke at hun bare er sånn, i følge bilder for flere år siden, hvor ribbena ikke stod ut slik de periodevis gjør nå. Ellers enig i det du skriver i forhold til at det er dårlige signaler å sende ut.

Screenshot fra Google.

Screenshot_20210612-090323_Samsung Internet.jpg

• Liker 23
Gjest Powerball
Skrevet (endret)
Isild skrev (40 minutter siden):

Hyggelig at Caroline har hatt jentekveld! Når det gjelder ting å kritisere CBE.no for så syns jeg ikke jentekveld er en av de tingene (selv om det kanskje stemmer at det legges ut for å skape interesse hos annonsører etc) 

Jeg syns heller ikke det er noe poeng å kritisere hva hun har på seg (selv om det ikke er fint) - så lenge det ikke er påtrengede ift nakenhet, kroppspress osv. Eller manglende merking av reklame. 

De som hevder at CBE-no kritiseres for "alt" får litt rett. 

Ja det blir vel å kritisere alt. Samtidig så er det jo lett å dra paralleller. Hun legger ut antrekksbilder samtidig som hun reklamerer for klær. Vi vet godt at hun "glemmer" å merke rett som det er (skulle likt å se hva som hadde skjedd om butikkansatte konsekvent "glemte" å scanne hver femte vare, eller om sykepleiere konsekvent "glemte" å gi pasientene sine hver femte tablett). Så man er jo på alerten hver gang man ser CBE i splitter nye klær, noe som skjer flere ganger hver uke. Blir jeg lurt nå? Man får jo piggene ut. Og når en stor del av jobben hennes er å reklamere for klær så må det være greit å påpeke at stilen hennes ikke appellerer til kvinner på hennes alder. Hun kledte seg hundre ganger mer elegant for fem år siden. 

Endret av Powerball
Skrevet
Powerball skrev (10 minutter siden):

Ja det blir vel å kritisere alt. Samtidig så er det jo lett å dra paralleller. Hun legger ut antrekksbilder samtidig som hun reklamerer for klær. Vi vet godt at hun "glemmer" å merke rett som det er (skulle likt å se hva som hadde skjedd om butikkansatte konsekvent "glemte" å scanne hver femte vare, eller om sykepleiere konsekvent "glemte" å gi pasientene sine hver femte tablett). Så man er jo på alerten hver gang man ser CBE i splitter nye klær, noe som skjer flere ganger hver uke. Blir jeg lurt nå? Man får jo piggene ut. 

Jeg er ikke uenig med deg. Bedriftens langvarige slurv, juks og løgn gjør at tilliten min til de er lik null. Men jeg tenker at jentekveld og `ulekker outfit`egentlig ikke trenger å disktueres her - det gir bare rett til de som angriper tråden jevnt og trutt for å "ta" CBE for alt. 

• Liker 25
Gjest Powerball
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke uenig med deg. Bedriftens langvarige slurv, juks og løgn gjør at tilliten min til de er lik null. Men jeg tenker at jentekveld og `ulekker outfit`egentlig ikke trenger å disktueres her - det gir bare rett til de som angriper tråden jevnt og trutt for å "ta" CBE for alt. 

Ja jeg får si meg enig i det. Enig at det blir mye støy i tråden men det syns jeg ofte kommer av brukerdebatt og avsporinger. Men ja ofte kan det males side opp og side ned om den samme trivielle tingen. 

Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (13 minutter siden):

Jeg syns derimot at det er helt innafor å diskutere et antrekk som vises på plattformen. Hun lever (visstnok) av å ‘inspirere’ og da må man tåle å få tilbakemelding på at hun sjelden nailer å sette sammen antrekk. Vi ser på IG at venninnene har på lekre kjoler mens cbe igjen har fokus på pupper og bar mage. Hun har rett og slett ikke stil

Enig i at de må tåle tilbakemeldinger på det de legger ut når de er influencere. Tilbakemelding på outfits og annet som skal inspirere er helt innafor.

Men jeg tenker at å diskutere det her i tråden - samtidig som "vi" hevder ovenfor metakritikere at "vi" kun holder en konstruktiv og sammfunnsviktig debatt om seksualisering i reklame,  kroppspress, eksponering av barn osv - det blir kanskje å gi de rett i at det også er diskusjoner i tråden her som kan oppfattes som uviktige og å "pirke på alt". 

Endret av Isild
  • Liker 16
Skrevet
Surikatt skrev (12 timer siden):

Uansett alder. Trenger man gå med magetopper ? 

Neida. Man trenger heller ikke gå med BH, eller stringtuse. Man kan også velge skjørt istedenfor bukse. 

Det er ofte ting i motebildet jeg ikke synes er fint (slengbukser 🤮), men det er heller ikke opp til meg å bestemme hva folk skal ha på seg eller ikke. 

• Liker 9
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Enig i at de må tåle tilbakemeldinger på det de legger ut når de er influencere. Tilbakemelding på outfits og annet som skal inspirere er helt innafor.

Men jeg tenker at å diskutere det her i tråden - samtidig som "vi" hevder ovenfor metakritikere at "vi" kun holder en konstruktiv og sammfunnsviktig debatt om seksualisering i reklame,  kroppspress, eksponering av barn osv - det blir kanskje å gi de rett i at det også er diskusjoner i tråden her som kan oppfattes som er uviktige og å "pirke på alt". 

Det bekymrer meg faktisk ingenting hva andre mener om at jeg mener. 

• Liker 5
Skrevet
blåbærpai skrev (23 timer siden):

Ganske vittig at det ofte er "nyopprettede" bruker som kommer inn i tråden som heiagjeng for CBE. Av og til lurer jeg på om det er en og samme person. Sikkert en gal fan. Rapporter meg for spekulasjoner. 

Pussig ja, men ikke unormalt for tråden.... 

• Liker 8
Skrevet

Ingen oppdatering på IG om kaffekopp, mølle, familiefrokost osv? Tør man håpe på at det ble en sen kveld med ‘drinker’. Jeg tror at hun har svært godt av litt tid borte fra the puppetmaker. 

• Liker 17
Skrevet
Lin11 skrev (14 timer siden):

Opplever det som merkelig at det er av allmenn interesse, at leder av Treasures AS skal på en privat sammenkomst. Er det av interesse for annonsører og lesere? 

Venne-narrativet.....

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...