Lin10 Skrevet 17. juni 2019 #4021 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Uglesjel skrev: Bevares meg, så mye til repetering det var nå her da👩🏫📖 .. Neida. Hun trigger ikke meg. Jeg ser verken opp eller ned på henne. Nå er jeg en av de som faktisk blokkere bloggere. Og da kan man ikke bli trigget for noe av det dem gjør. Jeg debattere om henne, pga jeg er uenig i hvordan hun selv mener og framstille livet sitt i det offentlige rom. Og det synes jo klart at jeg ikke er alene om å diskuetere saken. Hun fremstiller kanskje livet sitt, litt annerledes enn hvordan andre har det. Alle har ikke de samme mulighetene eller ressursene. Det trigger nok endel det.. 3
MaleficentAurora Skrevet 17. juni 2019 #4022 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Lin10 skrev: Hun fremstiller kanskje livet sitt, litt annerledes enn hvordan andre har det. Alle har ikke de samme mulighetene eller ressursene. Det trigger nok endel det.. Kan ikke akkurat si at løgner og bilderedigering trigger noen akkurat. Og bruke barnan sine som vandrende reklamerings plakat for bloggen sin. Mannen la opp yrket sitt for å fotografere kona på fulltid. Forsatt ikke noe som trigger verken meg eller noen andre som har deltatt i denne debatten. 11
Gjest Ispahan Skrevet 17. juni 2019 #4023 Skrevet 17. juni 2019 Jeg gikk dessverre glipp av CBE i glansdagene. Slik jeg har blitt kjent med henne dreier det seg mest om eksponering av barn, kroppsfokus med redigerte bilder, manglende merking av reklame og nebbete oppførsel i eget kommentarfelt og på sosiale medier. Det er stor forskjell på å være berømt og beryktet, bare nevner det.
MaleficentAurora Skrevet 17. juni 2019 #4024 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Ispahan skrev: Jeg gikk dessverre glipp av CBE i glansdagene. Slik jeg har blitt kjent med henne dreier det seg mest om eksponering av barn, kroppsfokus med redigerte bilder, manglende merking av reklame og nebbete oppførsel i eget kommentarfelt og på sosiale medier. Det er stor forskjell på å være berømt og beryktet, bare nevner det. Hva slags glansdagene?🤔 Begynner og lure på om jeg har bodd under en stein i hennes "glansdagene"😂 1
miss spjåk Skrevet 17. juni 2019 #4025 Skrevet 17. juni 2019 15 timer siden, KatyP skrev: Det bildet på brygga😳 Det og bare det bildet alene er nok til at «å la CBE få gjøre som hun vil» er en så hårreisende påstand som det kan få blitt. Hun er en blogger. En kjendis, en influenser. Hun har et ansvar! Enten hun vil eller ikke har hun et ansvar for å sørge for at det hun viser frem er gjennomtenkt og forsvarlig. Vi har alle et ansvar for hva vi selv leser, ser og tar til oss, men det finnes mennesker som i diverse faser av livet feks puberteten, en personlig krise osv er mer mottakelig for et negativt syn på seg selv. Og ja, jeg snakker om det kroppslige forbildet CBE viser her. Dere som snakker om sladrekjerringer. Om lavmål, hets, misunnelse. Tenk om dere eller deres datter var i den posisjonen at dere søkte etter noe som gav livet mening. Struktur, kontroll, rammer. Og dette bildet dukker opp etterfulgt av setninger på setninger med lykke. Med et perfekt liv. Og dette bildet kan backes av flere lignende bilder. Dere, eller deres døtre som nå er sårbare, redde. Dette kan bli fasiten på hvordan livet kan bli bedre. Jeg sier IKKE at CBE er ansvarlig for spiseforstyrrelser, men jeg sier at hun med dette fraskriver seg ansvar for å hjelpe folk på vei inn i noe som potensielt er dødelig. Vi har et ansvar for å passe på oss selv og på barna våre, men hun har et like stort ansvar for hva hun fronter, legger ut, står for og viser. Så nei. Så lenge CBE og andre bloggere i varierende grad fraskriver seg det ansvaret de tok på seg ved å være influensere skal sladrekjerringene få holde på. Hvem tror dere taper på at alle tier? Det sier mye at hun i tillegg da ikke var interessert i å undertegne denne sunt vett (?) kampanjen mange andre bloggere var med på. Hun har flere ganger vist at hun ikke tar den påvirkningen hun har på unge jenter på alvor, kommentarer som "da må man la vær å gå inn på bloggen min" fungerer dårlig på unge jenter som likevel går inn og blir påvirket. Jeg håper virkelig hun tenker mer over dette når hennes egne jenter blir større, forhåpentligvis endrer hun perspektivet. 16
MaleficentAurora Skrevet 17. juni 2019 #4026 Skrevet 17. juni 2019 Hvorfor ha så sterkt LK så sterkt behov for å forsvare fruen, når CBE har innrømmet at bildene blir redigert ift lys, farge etc? Bildene lyver ikke slik som ord gjør. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/16/gi-meg-en-sommerdag-til/#comments 7
Gjest CecilieX Skrevet 17. juni 2019 #4027 Skrevet 17. juni 2019 21 minutter siden, Uglesjel skrev: Hva slags glansdagene?🤔 Begynner og lure på om jeg har bodd under en stein i hennes "glansdagene"😂 Glansdagene det refereres til var da hun hadde 90.000 daglige lesere av bloggen. Det var før redigeringsskandalen. Etter den gikk det jevnt og trutt nedover med antall lesere.
KatyP Skrevet 17. juni 2019 #4028 Skrevet 17. juni 2019 1 time siden, miss spjåk skrev: Det sier mye at hun i tillegg da ikke var interessert i å undertegne denne sunt vett (?) kampanjen mange andre bloggere var med på. Hun har flere ganger vist at hun ikke tar den påvirkningen hun har på unge jenter på alvor, kommentarer som "da må man la vær å gå inn på bloggen min" fungerer dårlig på unge jenter som likevel går inn og blir påvirket. Jeg håper virkelig hun tenker mer over dette når hennes egne jenter blir større, forhåpentligvis endrer hun perspektivet. Det er det jeg også håper. Men med tanke på hennes forsvar og ansvarsfraskrivelse så langt er ikke håpet veldig stort. 8
Lin10 Skrevet 17. juni 2019 #4029 Skrevet 17. juni 2019 (endret) 1 time siden, CecilieX skrev: Glansdagene det refereres til var da hun hadde 90.000 daglige lesere av bloggen. Det var før redigeringsskandalen. Etter den gikk det jevnt og trutt nedover med antall lesere. Men, så har hun følgere i andre kanaler. Så hun når flere med det. Er med på bloggerne bl.a på TV2. Inntektene øker for hvert år og annonsørene har tiltro til henne. 10 år med suksess og ser ikke ut som hun skal gi seg ennå. Så glansdagene vedvarer jo. Det er ingen norske bloggere i dag som uansett ville hatt 90 000 lesere. Hvis man har fulgt litt med, så har man skjønt at SoMe har forandret seg. Hun har jo sideprosjekter også, så det ser ikke ut som hun blir arbeidsledig med det første. Jeg synes det ihverfall er en utrolig prestasjon å være på bloggtoppen i 10 år. Endret 17. juni 2019 av Lin10 4
Inocybe Skrevet 17. juni 2019 #4030 Skrevet 17. juni 2019 13 minutter siden, Lin10 skrev: Men, så har hun følgere i andre kanaler. Så hun når flere med det. Er med på bloggerne bl.a på TV2. Inntektene øker for hvert år og annonsørene har tiltro til henne. 10 år med suksess og ser ikke ut som hun skal gi seg ennå. Så glansdagene vedvarer jo. Det er ingen norske bloggere i dag som uansett ville hatt 90 000 lesere. Hvis man har fulgt litt med, så har man skjønt at SoMe har forandret seg. Hun har jo sideprosjekter også, så det ser ikke ut som hun blir arbeidsledig med det første. Jeg synes det ihverfall er en utrolig prestasjon å være på bloggtoppen i 10 år. At inntektene øker viser at annonsørene fortsatt trenger opplæring. Jeg tror ikke de resterende annonsørene er klar over at de har valgt den toppbloggeren hvor de får tilnærmet minst igjen for pengene. At Treasures vaker rundt 1% engasjement er rett og slett pinlig for en bedrift som har holdt på så lenge: https://influencere.wordpress.com/2019/05/31/engasjementrate-instagram-den-31-05-19/ Nytter lite at 10 000 ser innlegget når bare 100 bryr seg nok til å ofre et bittelite tastetrykk. Da er vi tilbake til gammeldags masseeksponering av produktet som man ser på for eksempel TV-reklamer og ikke moderne SoMe-annonsering. Leserne liker rett og slett ikke CBEs reklamekanal i samme grad som de liker andre toppbloggeres. Annonsørene hadde fått mye mer igjen ved å velge for eksempel Funkygine (og samme elendige forhold til barns rettigheter). Men jeg er overbevist om at annonsørene etterhvert skjønner mer og mer. Flere og flere annonsører forstår nå at navn og lesere alene ikke er nok til å selge et produkt. God SoMe-reklame krever dedikerte følgere og et positivt image. Begge deler områder der Treasures sliter mer enn de fleste av konkurrentene. Til noe annet: Kanskje du vet dette bedre enn meg. Er det noe greie på Netfit for tiden? Jeg har inntrykk av at det bare har dabbet av. 27
Perelandra Skrevet 17. juni 2019 #4031 Skrevet 17. juni 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring Perelandra, mod.
Gjest Ispahan Skrevet 17. juni 2019 #4032 Skrevet 17. juni 2019 33 minutter siden, Lin10 skrev: Men, så har hun følgere i andre kanaler. Så hun når flere med det. Er med på bloggerne bl.a på TV2. Inntektene øker for hvert år og annonsørene har tiltro til henne. 10 år med suksess og ser ikke ut som hun skal gi seg ennå. Så glansdagene vedvarer jo. Det er ingen norske bloggere i dag som uansett ville hatt 90 000 lesere. Hvis man har fulgt litt med, så har man skjønt at SoMe har forandret seg. Hun har jo sideprosjekter også, så det ser ikke ut som hun blir arbeidsledig med det første. Jeg synes det ihverfall er en utrolig prestasjon å være på bloggtoppen i 10 år. Med "glansdager" tenkte jeg mest på da ryktet hennes fremdeles var inntakt. Jeg har lært av denne tråden at hun engasjerte og inspirerte i begynnelsen. Hun fikk skryt for skrivestilen og var visst både artig og annerledes. Derfor oppnådde hun eventyrlige følgertall, inkludert mange av deltakerne i denne tråden. Jeg gikk glipp av denne perioden, derfor er det uforståelig for meg at hun en gang var så populær. Jeg unner henne selvfølgelig tjene penger på businessen sin, men penger er ikke det eneste mål på suksess. Jeg forbinder henne først og fremst med juks og spydigheter, og det er jeg ikke alene om. Og jeg synes det er uendelig trist at bilder av barna hennes gir langt flere likes enn hovedpersonen selv. Jeg lurer på om hun synes det er verdt det? For min del er det et tegn på at glansen har falmet.
Kleenex Skrevet 17. juni 2019 #4033 Skrevet 17. juni 2019 37 minutter siden, Inocybe skrev: At inntektene øker viser at annonsørene fortsatt trenger opplæring. Jeg tror ikke de resterende annonsørene er klar over at de har valgt den toppbloggeren hvor de får tilnærmet minst igjen for pengene. At Treasures vaker rundt 1% engasjement er rett og slett pinlig for en bedrift som har holdt på så lenge: https://influencere.wordpress.com/2019/05/31/engasjementrate-instagram-den-31-05-19/ Nytter lite at 10 000 ser innlegget når bare 100 bryr seg nok til å ofre et bittelite tastetrykk. Da er vi tilbake til gammeldags masseeksponering av produktet som man ser på for eksempel TV-reklamer og ikke moderne SoMe-annonsering. Leserne liker rett og slett ikke CBEs reklamekanal i samme grad som de liker andre toppbloggeres. Annonsørene hadde fått mye mer igjen ved å velge for eksempel Funkygine (og samme elendige forhold til barns rettigheter). Men jeg er overbevist om at annonsørene etterhvert skjønner mer og mer. Flere og flere annonsører forstår nå at navn og lesere alene ikke er nok til å selge et produkt. God SoMe-reklame krever dedikerte følgere og et positivt image. Begge deler områder der Treasures sliter mer enn de fleste av konkurrentene. Til noe annet: Kanskje du vet dette bedre enn meg. Er det noe greie på Netfit for tiden? Jeg har inntrykk av at det bare har dabbet av. Ja, hvordan går det med netfit? Noen som vet @Lin10 9
Gjest MyzTeri Skrevet 17. juni 2019 #4034 Skrevet 17. juni 2019 Jeg forstår at man kan reagere på enkelte ting, men har dere lest hva dere skriver? Det er analysering av hvert ett innlegg som kommer fra Caroline. Jeg har fulgt Caroline på insta for å se om jeg så det samme som mange andre tydeligvis ser. Det er så synd at vi må bruke så mye tid på å kritisere andre mennesker. Vi kvinner er kvinner verst. Alt som ikke passer egen norm er absurd, trashy, feil, kritikkverdig osv. Nå har vi en kvinne som har klart å skape seg ett levebrød av bilder av eget liv. Moralklubben må selvsagt slå ned på det, da det ikke er "riktig" måte å leve på. Det er liksom ikke bra nok hvis man ikke har ett par kg ekstra, håret alle veier og hyller hverdagskvinnen med krøllete t-shirt og har en mann som har egen jobb, men som ikke er borte for mye, men heller ikke hjemme for ofte. Om mannen hennes er en tøffel har vi ingenting med, akkurat som når andre kvinner skuler på deg selv fordi de mener du holder din egen mann i stramme tøyler (ja, det skjer hele tiden. Man trenger ikke tro man er noe bedre selv). Vi velger selv hvordan vi vil ha livene våre. Dessverre ser man tendensene her inne på hva som skjer hvis man velger å bryte med normen enkelte har satt seg for hvordan livet skal være. Hønsehuset går i full kirkesang. Måten dere omtaler mennesker på, og jeg tenker ikke kun på Caroline, da jeg ser gjengangere i de andre "bloggtrådene" syns jeg er svært trist, og minner meg om usikkerhet og sjalusi fordi andre får ting til og man selv føler på at man kanskje ikke strekker til.
Gjest Emmy_H Skrevet 17. juni 2019 #4035 Skrevet 17. juni 2019 (endret) 19 minutter siden, MyzTeri skrev: Jeg forstår at man kan reagere på enkelte ting, men har dere lest hva dere skriver? Det er analysering av hvert ett innlegg som kommer fra Caroline. Jeg har fulgt Caroline på insta for å se om jeg så det samme som mange andre tydeligvis ser. Det er så synd at vi må bruke så mye tid på å kritisere andre mennesker. Vi kvinner er kvinner verst. Alt som ikke passer egen norm er absurd, trashy, feil, kritikkverdig osv. Nå har vi en kvinne som har klart å skape seg ett levebrød av bilder av eget liv. Moralklubben må selvsagt slå ned på det, da det ikke er "riktig" måte å leve på. Det er liksom ikke bra nok hvis man ikke har ett par kg ekstra, håret alle veier og hyller hverdagskvinnen med krøllete t-shirt og har en mann som har egen jobb, men som ikke er borte for mye, men heller ikke hjemme for ofte. Om mannen hennes er en tøffel har vi ingenting med, akkurat som når andre kvinner skuler på deg selv fordi de mener du holder din egen mann i stramme tøyler (ja, det skjer hele tiden. Man trenger ikke tro man er noe bedre selv). Vi velger selv hvordan vi vil ha livene våre. Dessverre ser man tendensene her inne på hva som skjer hvis man velger å bryte med normen enkelte har satt seg for hvordan livet skal være. Hønsehuset går i full kirkesang. Måten dere omtaler mennesker på, og jeg tenker ikke kun på Caroline, da jeg ser gjengangere i de andre "bloggtrådene" syns jeg er svært trist, og minner meg om usikkerhet og sjalusi fordi andre får ting til og man selv føler på at man kanskje ikke strekker til. Du har tydeligvis ikke vært innom visse kommentarfelt, IG Kontoer og facebookprofiler til de du syns synd på, der er det ikke akurrat roser og regnbuer. Det folk presterer å kaste ut av seg der er mye mer kritikkverdig enn det som er her på KG, mtp at her modereres det jevnt og trutt. Endret 17. juni 2019 av Emmy_H
pøbelsara Skrevet 17. juni 2019 #4036 Skrevet 17. juni 2019 29 minutter siden, MyzTeri skrev: Jeg forstår at man kan reagere på enkelte ting, men har dere lest hva dere skriver? Det er analysering av hvert ett innlegg som kommer fra Caroline. Jeg har fulgt Caroline på insta for å se om jeg så det samme som mange andre tydeligvis ser. Det er så synd at vi må bruke så mye tid på å kritisere andre mennesker. Vi kvinner er kvinner verst. Alt som ikke passer egen norm er absurd, trashy, feil, kritikkverdig osv. Nå har vi en kvinne som har klart å skape seg ett levebrød av bilder av eget liv. Moralklubben må selvsagt slå ned på det, da det ikke er "riktig" måte å leve på. Det er liksom ikke bra nok hvis man ikke har ett par kg ekstra, håret alle veier og hyller hverdagskvinnen med krøllete t-shirt og har en mann som har egen jobb, men som ikke er borte for mye, men heller ikke hjemme for ofte. Om mannen hennes er en tøffel har vi ingenting med, akkurat som når andre kvinner skuler på deg selv fordi de mener du holder din egen mann i stramme tøyler (ja, det skjer hele tiden. Man trenger ikke tro man er noe bedre selv). Vi velger selv hvordan vi vil ha livene våre. Dessverre ser man tendensene her inne på hva som skjer hvis man velger å bryte med normen enkelte har satt seg for hvordan livet skal være. Hønsehuset går i full kirkesang. Måten dere omtaler mennesker på, og jeg tenker ikke kun på Caroline, da jeg ser gjengangere i de andre "bloggtrådene" syns jeg er svært trist, og minner meg om usikkerhet og sjalusi fordi andre får ting til og man selv føler på at man kanskje ikke strekker til. Et viktig poeng i denne debatten er at svært mange av oss IKKE diskuterer privatpersonen - men forretningsdriften. jeg er enig i at det er en gode regel at folk skal være greie med hverandre. Men det kan ikke brukes som et Get-out-of-jail-card for folk som driver som kommersiell virksomhet å selge utvalgte scener fra eget privatliv. De driver butikk, de er ikke en venn vi enda ikke har møtt. Jeg er sikker på at CBE er søt og hyggelig og flink og grei og alt det der på privaten. Jeg kjenner henne ikke. Jeg er mer opptatt av å diskutere hvordan hun - som er en ledende aktør i dette segmentet av nye medier, forholder seg til lover, regler - sitt etiske ansvar og sitt juridiske ansvar. Når det er sagt, synes jeg denne debatten dessverre har beveget seg fra å tidvis være en utrolig bra debatt om kommersielle sosiale medier til en smålig slarvetråd over den siste tiden. Veldig synd. VI er veldig mange ulike brukere som diskuterer her inne - folk er opptatt av ulike ting, og skriver med ulikt utgangspunkt. Så det å komme innom med et innlegg rettet mot et ubestemt "dere" blir vanskelig å ta tak i. Å skjære alle over en kam er lite konstruktivt i en god debatt. 34
Surikatt Skrevet 17. juni 2019 #4037 Skrevet 17. juni 2019 Lars Kristian Eriksen retusjerer ikke bilder av kona, han. Det er det vel bare han selv som tror på. 14
Gjest CecilieX Skrevet 17. juni 2019 #4038 Skrevet 17. juni 2019 (endret) 2 timer siden, Lin10 skrev: Men, så har hun følgere i andre kanaler. Så hun når flere med det. Er med på bloggerne bl.a på TV2. Inntektene øker for hvert år og annonsørene har tiltro til henne. 10 år med suksess og ser ikke ut som hun skal gi seg ennå. Så glansdagene vedvarer jo. Det er ingen norske bloggere i dag som uansett ville hatt 90 000 lesere. Hvis man har fulgt litt med, så har man skjønt at SoMe har forandret seg. Hun har jo sideprosjekter også, så det ser ikke ut som hun blir arbeidsledig med det første. Jeg synes det ihverfall er en utrolig prestasjon å være på bloggtoppen i 10 år. Hvilke sideprosjekter tenker du på da? Og hva legger du i bl.a? Meg bekjent er hun ikke med i andre programmer? Endret 17. juni 2019 av CecilieX
Oppland Skrevet 17. juni 2019 #4039 Skrevet 17. juni 2019 (endret) Er det noen som vet hvor mange lesere CBE har på bloggen nå, i gjennomsnitt daglig. Eller hvordan finner en ut bloggertallene nå? Endret 17. juni 2019 av Oppland 1
Lin10 Skrevet 17. juni 2019 #4040 Skrevet 17. juni 2019 24 minutter siden, CecilieX skrev: Hvilke sideprosjekter tenker du på da? Og hva legger du i bl.a? Meg bekjent er hun ikke med i andre programmer? Netfit.no er et sideprosjekt de holder på med. Det jeg legger i bl.a er å utvide horisonten din i forhold til ulike arenaer hun kan nå sine følgere, eller nye følgere. Bloggerne er et program hvor en ser en annen side av denne bloggeren. Det jeg ser i det programmet er en livsglad, familiekjær, positiv og uhøytidlige person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå