Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke rart det er venteliste og begrenset med plasser med den arbeidskapasiteten hun har…

• Liker 27
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stargaze skrev (6 minutter siden):

Ikke rart det er venteliste og begrenset med plasser med den arbeidskapasiteten hun har…

Lanseringsdato burde vært kjent, jeg trodde det ble lansert den dagen hun la ut innlegg om det, men tydeligvis ikke. Hvis jeg var potensiell kunde; for sent for min del. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det mislykkede bildet av cbeno med utslått hår, minimal BH og telefonen i defekt hånd på parkeringsplass gir meg andre assosiasjoner enn sannsynligvis ønsket. Joda, hun ser etter kunder, men ikke treningskunder. "Fitfemme" er bare en dekkoperasjon, og ventelisten en utsiling av rike klienter.

Jeg må ha sett for mye krim i sommer.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Det mislykkede bildet av cbeno med utslått hår, minimal BH og telefonen i defekt hånd på parkeringsplass gir meg andre assosiasjoner enn sannsynligvis ønsket. Joda, hun ser etter kunder, men ikke treningskunder. 

Jeg må ha sett for mye krim i sommer.

☺️ Bilder kommuniserer. Jeg vet ikke om verken det dystopiske bildet eller yogabildet kommuniserer det de ønsker, bildene spriker iallfall i kommunikasjonen. Hvem er mottakeren de henvender seg til? 🧐

• Liker 16
Skrevet
Kollontaj skrev (18 minutter siden):

☺️ Bilder kommuniserer. Jeg vet ikke om verken det dystopiske bildet eller yogabildet kommuniserer det de ønsker, bildene spriker iallfall i kommunikasjonen. Hvem er mottakeren de henvender seg til? 🧐

Det tror jeg ikke de vet selv. Det virker ikke som de jobber etter en plan. De bruker bilder av Berg Eriksen, men hun snakker ikke til noen, og hvis er det kun om seg selv. Etter så mange år i bransjen er det rart at Berg Eriksen ikke kan kunsten å kommunisere ved å bruke empatiske virkemidler. Podcastene er gode eksempler på det. Manglende evne til å sette seg inn i andres/Guris liv.

Og det hun selger: "Du får meg som coach", "Du følger min plan", samt "jeg, meg, jeg vet, jeg vil, jeg skal, jeg mener, jeg gir".

Ikke et eneste sted snakker hun til meg, om mine ønsker, mine utfordringer, mine resultater og mine mål. Jeg som kunde er ikke tilstede som målgruppe, for hun har ikke lyttet til slike som meg. Det er ingen kartlegging over hvem potensielle kunder kan være og hva de ønsker, og ingen tilpasning til dette. Hvis hun virkelig ønsket seg kunder og å jobbe med dette burde hun snarest finne veiledning å til å gjøre salgspitchen mye bedre.

Jeg tror ikke det er et oppriktig ønske.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Men hva skjedde med Netfit? Og hva er forskjellen på Netfit og femmefit? Og hvorfor kan hun ikke fortelle hva det koster og hva det innebærer? Det er jo så kryptisk; sett deg på ventelisten så skal du få vite noe hemmelig  et opplegg du ikke vet hva koster eller innebærer. Er det en slags markedsstrategi? 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Kosemose skrev (3 minutter siden):

Men hva skjedde med Netfit? Og hva er forskjellen på Netfit og femmefit? Og hvorfor kan hun ikke fortelle hva det koster og hva det innebærer? Det er jo så kryptisk; sett deg på ventelisten så skal du få vite noe hemmelig  et opplegg du ikke vet hva koster eller innebærer. Er det en slags markedsstrategi? 

Klart Netfit skal brukes, det er bare en ny måte å få folk inn på abonnement der. 

• Liker 6
Skrevet

Har hørt litt på podcasten deres. Og syns faktisk Guri er litt artig, hun virker hyggelig og genuin og er opptatt av en del alternative greier, og har et ganske annet perspektiv på det meste enn f.eks. CBE. Guri forteller bl.a. at hun nylig har hatt en liten rolle i Linn Skåbers nye film. Men slike ting er CBE totalt uinteressert i, og narrativet i podcasten er at CBE lever hesblesende liv mens Guri har et ensomt og kjedelig liv. Men om ikke Guri akkurat lever hesblesende, så er hun åpenbart i en helt annen liga enn podcollegaen, på alle mulige måter. 

• Liker 29
Skrevet
Ellie77 skrev (18 timer siden):

Men hva skyldes denne pausen til LKE på sosiale medier? Har han måttet ta en 9-5-jobb? 😱

Slutta og drikke kanskje 🤪

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Dette feminine treningskonsept hennes, så eksklusivt at det har venteliste. Meld deg på i dag før du går glipp av muligheten. Klassisk CBE-stil..prøve å gjøre noe møkk av et luftslott eksklusivt. Jeg tviler på det er mange på den «vente»lista der. Bilde fra CBEs Snapchat.

IMG_7241.jpeg

Har trua på at de fullfører denne gangen 😂😂😂

Skrevet
Kosemose skrev (31 minutter siden):

De har ikke noe opplegg og har heller aldri hatt det. De later som for å få spons osv. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Isola2 skrev (3 timer siden):

Dette feminine treningskonsept hennes, så eksklusivt at det har venteliste. Meld deg på i dag før du går glipp av muligheten. Klassisk CBE-stil..prøve å gjøre noe møkk av et luftslott eksklusivt. Jeg tviler på det er mange på den «vente»lista der. Bilde fra CBEs Snapchat.

IMG_7241.jpeg

Hvis man ser tilbake på "satsingene"  Netfit, Athlete Excel (alle usynlige "kunder" som alle hadde fornavn på H og alle som visstnok var kjempefornøyd med tjenestene i månedsvis før firmaet en gang ble opprettet...før de startet med å eksponere barn som trente), Coached by Eriksen og sist pt_carolineberg - så er det én ting som går igjen, og det er...

Total mangel på troverdighet! Til tross for at de innimellom har lagt ut noe som skal være tilbakemeldinger fra kunder, så har heller ikke det vært troverdig. Det har enten vært disse skybert-kundene som mest av alt har gitt inntrykk av at de ikke har kunder, eksponering av egne og andres barn, eller venner/forretningssamarbeidspartnere som tilsynelatende har anbefalt tjenestene ekteparet Berg Eriksen visstnok har tilbydt. 

Det er merkelige konsepter. De har ikke egne navn/troverdighet innen trening (LKE er først og fremst en has-been-fotballspiller, med litt treningsengasjement i lokal, lavere divisjon og merkelig nok i litt barnefotball). Likevel måtte potensielle kunder både hos Coached by Eriksen og Athlete Excel søke om å få lov til å betale Lars-Kristian Eriksen for hans treningsråd. Og dette kom etter at LKE over flere år hadde vist frem et skadelig og nedbrytende forhold til trening, kosthold, livsstil, helse - og viste i praksis at han jevnlig overtrente, trente med sykdom, trente med skader på måter som belastet skadested mer, konkurrerte med skader og sykdom, stilte uforberedt mtp. nødvendig utstyr i ultralyd osv. osv. Toppidrettsutøvere (og andre på høyt nivå som ville bli toppidrettsutøver) måtte altså søke, for at Athlete Excel med Lars-Kristian Eriksen så skulle vurdere om toppidrettsutøverne var motiverte nok til at Lars-Kristian Eriksen ville ta seg bryet med å trene dem.

Selv på Netfit ble det stadig snakk om få plasser, ventelister osv. Merkelig nok gikk ikke alltid kabalen opp mellom hva de reklamerte for og innholdet de påstod å ha...

Nå har altså Caroline Berg Eriksen, som kun har ett yogakurs (som ikke hadde nok innhold til å kvalifisere for den "sertifiseringen" som kursarrangør The Shala ga alle deltakerne) og et så kort pt-kurs at det ikke lenger eksisterer fordi det ikke anses som å kunne gi deltakere nok kvalifikasjoner til å trene andre... hun som er så godt som helt uten erfaring med å trene andre, hun har nå utviklet "et helt nytt konsept". Og ikke overraskende vil hun ikke fortelle hva dette "konseptet" innebærer. 

Ikke bare det, hun (de) opererer nå med venteliste, potensielle kunder får altså ingen informasjon om "konseptet" før de har gitt personlig informasjon til både CBE og Cocoach.com. 

Absolutt ingenting CBE har vist siste xx antall årene tyder på at dette nye "konseptet" er noe som er et reelt produkt. For hadde det det, så ville de f.eks. ha opplyst - som loven krever - hvilket firma denne "personlig trener Caroline Berg (Eriksen)" opererer ut fra. Men det oppgis ikke et slikt firma noe sted. Ikke noe firmainformasjon, ikke lovpålagt organisasjonsnummer for bedriften. Ingenting....! ...annet enn CBEs sedvanlige poseringer for å vise seg selv og egen kropp frem, den vanlige seksualiseringen av henne selv, vise frem hennes proana-holdninger og usunne forhold til kropp, utseende, mat og trening.

Jeg har spurt meg selv noen dager etter dette ble lansert hva hensikten er, og jeg står kun igjen med at dette er nok et eksempel på hvordan CBE og LKE i årevis har skapt store luftslott som skal overbevise større annonsører til å kaste bort pengene sine på influenserekteparet Berg Eriksen. 

Og i et slikt scenario er det selvfølgelig veldig praktisk å ha "få plasser" og "venteliste". Om noen mot formodning skriver seg på en slik venteliste, så er det jo en enkel sak å si at "dessverre ble det svært raskt fylt opp, så du fikk ikke plass i denne omgangen, men står du på ventelisten kan er det håp neste gang vi har opptak". Dette gir det ikke-nevnte-firmaet en "kundeliste" som kan vises til potensielle annonsører, og står man på venteliste aksepterer man også å motta annonser fra det ikke-nevnte-firmaets ikke-nevnte-samarbeidspartnere.

Alt i måten dette såkalt nye "konseptet" FitFemme presenteres fremstår - som så mye annet disse to har holdt på med - som ren scam.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Kosemose skrev (38 minutter siden):

Det virker som om de nå har byttet leverandør. 

Husker ikke navnet på den som hadde Netfit-appen - noen som husker?

Nå er det Cocoach.com som leverer, kan det virke som.

Etter 15+ år i bransjen så er det ingen grunn til å tro at ikke Caroline Berg Eriksen forstår at hvis hun faktisk ville selge et reelt produkt/tjeneste, så måtte hun ha gitt informasjon om hva hun selger, hva det koster og når det er oppstart, varighet osv. 

Når de ikke oppgir noen slik informasjon, så må man anta at den påståtte tjenesten ikke finnes.

Det er ventelisten som nok er viktig for dem, det og å late som om de har reelle produkter/tjenester de selger, uten at de gjør det - i håp om å tiltrekke seg store nok annonsører til at de kan snu siste års knallrøde regnskapstall..

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Husker ikke navnet på den som hadde Netfit-appen - noen som husker?

Tror det var Abel? Nå er det cocoach.

https://cocoach.com/about/

Samme som Desiree Andersen bruker til Boost løpegleden.

Endret av Rev. Revenge
lenke og tillegg
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Ja, bilder kommuniserer. Caroliner liker best å snu seg vekk, blikkontakt er ikke noe for henne. Yogabildet hun bruker som bakgrunn for FF info, sitter hun med ryggen mot publikum. Det er så treffende, at det er komisk. Det oppsummerer hennes kommunikasjonsteknikk perfekt. 

Hun har nylig delt en video der hun faktisk ser i kamera også, den nevnte jeg for noen innlegg siden. Mysende, blurry og så redigert at man blir distrahert. Skulle gjerne sett en helt nedstrippet versjon, som garantert hadde funket mye bedre.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

IMG_7241.jpeg

Jeg blir så innmari inspirert til å hoppe på av å se ryggen til cbe, si!

Her er jeg redusert til en venteliste som loves en smakebit på et ullent konsept uten pris,  start eller slutt og et forsprang på høsten på å prioritere meg selv hvis jeg bare gir fra meg personalia? Illustrert med et bilde av frontfiguren som ønsker å selge konseptet sitt ved ikke å være tilstede i bilder sitt selv? Det gir jo ikke mening. Hva med GDPR og hva samtykker jeg til?

• Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Hvis man ser tilbake på "satsingene"  Netfit, Athlete Excel (alle usynlige "kunder" som alle hadde fornavn på H og alle som visstnok var kjempefornøyd med tjenestene i månedsvis før firmaet en gang ble opprettet...før de startet med å eksponere barn som trente), Coached by Eriksen og sist pt_carolineberg - så er det én ting som går igjen, og det er...

Total mangel på troverdighet! Til tross for at de innimellom har lagt ut noe som skal være tilbakemeldinger fra kunder, så har heller ikke det vært troverdig. Det har enten vært disse skybert-kundene som mest av alt har gitt inntrykk av at de ikke har kunder, eksponering av egne og andres barn, eller venner/forretningssamarbeidspartnere som tilsynelatende har anbefalt tjenestene ekteparet Berg Eriksen visstnok har tilbydt. 

Det er merkelige konsepter. De har ikke egne navn/troverdighet innen trening (LKE er først og fremst en has-been-fotballspiller, med litt treningsengasjement i lokal, lavere divisjon og merkelig nok i litt barnefotball). Likevel måtte potensielle kunder både hos Coached by Eriksen og Athlete Excel søke om å få lov til å betale Lars-Kristian Eriksen for hans treningsråd. Og dette kom etter at LKE over flere år hadde vist frem et skadelig og nedbrytende forhold til trening, kosthold, livsstil, helse - og viste i praksis at han jevnlig overtrente, trente med sykdom, trente med skader på måter som belastet skadested mer, konkurrerte med skader og sykdom, stilte uforberedt mtp. nødvendig utstyr i ultralyd osv. osv. Toppidrettsutøvere (og andre på høyt nivå som ville bli toppidrettsutøver) måtte altså søke, for at Athlete Excel med Lars-Kristian Eriksen så skulle vurdere om toppidrettsutøverne var motiverte nok til at Lars-Kristian Eriksen ville ta seg bryet med å trene dem.

Selv på Netfit ble det stadig snakk om få plasser, ventelister osv. Merkelig nok gikk ikke alltid kabalen opp mellom hva de reklamerte for og innholdet de påstod å ha...

Nå har altså Caroline Berg Eriksen, som kun har ett yogakurs (som ikke hadde nok innhold til å kvalifisere for den "sertifiseringen" som kursarrangør The Shala ga alle deltakerne) og et så kort pt-kurs at det ikke lenger eksisterer fordi det ikke anses som å kunne gi deltakere nok kvalifikasjoner til å trene andre... hun som er så godt som helt uten erfaring med å trene andre, hun har nå utviklet "et helt nytt konsept". Og ikke overraskende vil hun ikke fortelle hva dette "konseptet" innebærer. 

Ikke bare det, hun (de) opererer nå med venteliste, potensielle kunder får altså ingen informasjon om "konseptet" før de har gitt personlig informasjon til både CBE og Cocoach.com. 

Absolutt ingenting CBE har vist siste xx antall årene tyder på at dette nye "konseptet" er noe som er et reelt produkt. For hadde det det, så ville de f.eks. ha opplyst - som loven krever - hvilket firma denne "personlig trener Caroline Berg (Eriksen)" opererer ut fra. Men det oppgis ikke et slikt firma noe sted. Ikke noe firmainformasjon, ikke lovpålagt organisasjonsnummer for bedriften. Ingenting....! ...annet enn CBEs sedvanlige poseringer for å vise seg selv og egen kropp frem, den vanlige seksualiseringen av henne selv, vise frem hennes proana-holdninger og usunne forhold til kropp, utseende, mat og trening.

Jeg har spurt meg selv noen dager etter dette ble lansert hva hensikten er, og jeg står kun igjen med at dette er nok et eksempel på hvordan CBE og LKE i årevis har skapt store luftslott som skal overbevise større annonsører til å kaste bort pengene sine på influenserekteparet Berg Eriksen. 

Og i et slikt scenario er det selvfølgelig veldig praktisk å ha "få plasser" og "venteliste". Om noen mot formodning skriver seg på en slik venteliste, så er det jo en enkel sak å si at "dessverre ble det svært raskt fylt opp, så du fikk ikke plass i denne omgangen, men står du på ventelisten kan er det håp neste gang vi har opptak". Dette gir det ikke-nevnte-firmaet en "kundeliste" som kan vises til potensielle annonsører, og står man på venteliste aksepterer man også å motta annonser fra det ikke-nevnte-firmaets ikke-nevnte-samarbeidspartnere.

Alt i måten dette såkalt nye "konseptet" FitFemme presenteres fremstår - som så mye annet disse to har holdt på med - som ren scam.

Godt skrevet. Scam og bedrag. Og da tvinger jo spørsmålet seg frem, er dette lov?

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Har det kommet frem hvorfor Guri ikke har jobbet på flere år? Hun er vel rundt 62 år og de fleste skuespillere holder da på en god del lengre enn det. 

• Liker 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (19 minutter siden):

Godt skrevet. Scam og bedrag. Og da tvinger jo spørsmålet seg frem, er dette lov?

Det er ikke lov å reklamere for egne tjenester slik både CBE og LKE har gjort noen år nå, uten å oppgi ansvarlig firma, firmaopplysninger og organisasjonsnummer - og det gjelder både som influensere og som potensielle trenere.

Så nei, det er nok ikke lov. 

Om det bare er nok en desperat gimmick for å tiltrekke seg annonsører, så vil det uansett være ulovlig, fordi det vil være sterkt villedende reklame å drive egenreklame for produkter/tjenester man i realiteten ikke tilbyr, kun for å tiltrekke seg annonsører.

Det samme gjelder forsåvidt "bloggen" carolinebergeriksen.no - heller ikke der finnes det noen opplysninger om firma, kontaktmuligheter eller organisasjonsnummer.

Som jeg skrev i et innlegg i går eller dagen før, med linker til bl.a. Altinn.no, så er de forpliktet til å oppgi slik informasjon på sine bedriftssider. 

Det har jeg aldri sett hverken Caroline Berg Eriksen eller Lars-Kristian Eriksen gjøre på noen av sine bedriftssider.

Foretaksregisterloven § 10-2:

"Et aksjeselskaps og et allmennaksjeselskaps hjemmesider på Internett, brev og forretningsdokumenter, uavhengig av hvilket medium de forefinnes på, skal i tillegg angi det register der selskapet er registrert, selskapsform, hovedkontor og eventuelt at selskapet er under avvikling." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1985-06-21-78

• Liker 8
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg reagerer forøvrig på det CBE også de siste dagene har lagt ut, hvor hun viser til at en påstått falsk konto som kaller seg for et annet navn stjeler hennes bilder. 

For det første så er CBE så lite relevant som "personlig trener" at det er veldig merkelig om noen skulle ønske å utgi seg for å være henne, da hun ikke har noe positivt rykte som trener og heller ikke kan vise til reell erfaring i særlig grad.

For det andre reagerer jeg veldig på tidspunktet for denne påståtte falske kontoen kommer - og at denne kontoen som tilsynelatende ingen har lagt merke til er noe bare CBE skriker høyt om til følgere om å rapportere. 

Denne falske kontoen dukket tilfeldigvis opp samtidig som CBE liksom lanserer et "helt nytt konsept" (etter at de gamle heller ikke førte til noe, tydeligvis...). 

Timingen virker litt for tilfeldig på meg, og pga. bedriftens historikk med å skape drama/skandaler selv for medieoppmerksomhet, så er det vanskelig å ikke stusse på timingen.

Jeg ser det også som temmelig utenkelig at en norsk aktør ville valgt å bruk så mye bilder av CBE under eget eller falskt navn som "pt", da det er åpenbart at det ikke kunne ha dratt hverken treningskunder eller annonsører. Ergo gir det ingen mening at noen skulle legge så mye energi ned i å stjele så mye bilder fra CBE og LKEs ulike kanaler. 

Historikken til disse to bedriftseierne gjør at jeg ikke kjøper timingen på dette og at det er tilfeldig at andre gjør dette nå. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...