Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Elise892 skrev:

Nja....ikke helt meningsløst. Jeg stikker innom denne tråden når jeg kjeder meg/trenger tidsfordriv. Etter å ha lest noen kommentarer om bildemanipulering/dårlige poseringer/anstrengte ferier/rumpefyll i treningstights osv blir jeg så nysgjerrig at jeg går inn på bloggen og gir dama noen inntjenende klikk :) Tviler på at jeg er den eneste. Bloggen i seg selv er jo dørgende kjedelig, så jeg trenger denne tråden til å finne shortcut til hvor det spennende stoffet er. Så jo, tråden bidrar til å holde bloggen oppe. 

Du setter deg i det minste litt inn i hva bloggeren får så mye kritikk for. Og slik er det jo det skal være. At man sjekker opp det som blir snakket om, og så si sine meninger om saken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Luvinesta skrev:

Å påstå at diskusjonen dreier som "etikk og moral" er som å sminke en gris...
Det er ikke bare noen få innlegg som er useriøse og upassende, hele debatten er bygget opp på sladder, og forakt for dama, det er ikke akkurat vanskelig å se. Det er nok enklere å gjemme seg bak at man diskuterer en bedrift, er opptatt av lover og regler for å rettferdigjøre at man holder på slik hver dag (ikke direkte myntet på deg), de fleste som driver med netthets vil aldri i livet innrømme det selv. Og når noen påpeker det her inne så er det ikke måte på hvor seriøse alle plutselig er, bare noen få råtne egg i kurven, det er, det ser man jo bare så tydelig på de siste sidene... 🙄 De få konstruktive er folk som kommer inn og sier sin mening, og ferdig med det. Ikke de som følger henne med argusøyne, studerer ting med lupe, leser bloggen som fanden leser bibelen, følger henne på instagram/snap og andre sosiale medier kun for å kritisere/latterligjøre absolutt alt hun gjør, hver eneste dag. Da er man ikke bare generelt opptatt av å passe på at andre gjør jobben sin, da er det mer som ligger bak.

Men det er jo klart at det høres mer sofistikert og viktig ut å være opptatt av barns sikkerhet, kroppsfokus, forbrukermakt, merking av reklame (det finnes egne instanser som tar seg av det), enn det er å bruke så mye av tiden sin på å rakke ned på andre kvinner på nettet...

Enig med deg i at enkelte innlegg er på grensen og ødelegger tråden. Det er ikke greit. Brukeren jeg svarte kan gjerne reagere på useriøse innlegg, gjerne rapportere de hun synes går over streken også. Men jeg reagerte på at vedkommende poster såpass mange innlegg kun for å kommentere at mange er oppriktig engasjert i nettopp de temaene du nevner i siste avsnitt. For det er viktige temaer mener jeg- og mange her. Og de blir ikke mindre viktige av at enkelte brukere driver med netthets.  

Ellers er det en grunn til at det går an å rapportere inn manglende merking av reklame. Med tanke på antall bloggere der ute er det en vanskelig jobb for instansene som skal holde kontroll på riktig merking. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
36 minutter siden, Luvinesta skrev:

Å påstå at diskusjonen dreier som "etikk og moral" er som å sminke en gris...
Det er ikke bare noen få innlegg som er useriøse og upassende, hele debatten er bygget opp på sladder, og forakt for dama, det er ikke akkurat vanskelig å se. Det er nok enklere å gjemme seg bak at man diskuterer en bedrift, er opptatt av lover og regler for å rettferdigjøre at man holder på slik hver dag (ikke direkte myntet på deg), de fleste som driver med netthets vil aldri i livet innrømme det selv. Og når noen påpeker det her inne så er det ikke måte på hvor seriøse alle plutselig er, bare noen få råtne egg i kurven, det er, det ser man jo bare så tydelig på de siste sidene... 🙄 De få konstruktive er folk som kommer inn og sier sin mening, og ferdig med det. Ikke de som følger henne med argusøyne, studerer ting med lupe, leser bloggen som fanden leser bibelen, følger henne på instagram/snap og andre sosiale medier kun for å kritisere/latterligjøre absolutt alt hun gjør, hver eneste dag. Da er man ikke bare generelt opptatt av å passe på at andre gjør jobben sin, da er det mer som ligger bak.

Men det er jo klart at det høres mer sofistikert og viktig ut å være opptatt av barns sikkerhet, kroppsfokus, forbrukermakt, merking av reklame (det finnes egne instanser som tar seg av det), enn det er å bruke så mye av tiden sin på å rakke ned på andre kvinner på nettet...

Hva vet du om motivene bak de ulike synspunktene som kommer frem her? Merkelig at det skal være greit å snakke ned brukere av denne tråden, men når det kommer frem konstruktiv kritikk så er det en sofistikert måte å «hate på» CBE. Å rakke ned på kvinner klarer da denne bloggeren fint selv, tenker da på alle angrepene på kvinner som er uenige med nevnte blogger i eget kommentarfelt. At bloggeier ikke klarer å skille mellom profesjonelle seg og Caroline må da legges på bloggeier selv. Å gå ut å kalle alle som er kritiske for «misunnelige» eller  at de er ute etter å ta bedriften slik bloggeiere gjør om offentlige instanser er veldig uprofesjonelt. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svin på skogen, sminket eller ei, finner man nok på begge sider i debatten! :oppl

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, virkelig skrev:

Her er det fortsatt mye konstruktivt , NOT ! Og det er selvsagt firma CBE som diskuteres og ikke personen. Neida. Merkelig at det ikke sees selv. C er så usikker, lite selvstendig, må ha med mannen, kroppen er slik og ikke sånn, rumpe er heller ikke sånn. Hjelpes. God gammeldags slarving dette. Men så lenge det fyller dagene  til disse med saklig konstruktiv kritikk så :kaklehone:

Konstruktiv kritikk er en velkjent hersketeknikk som Caroline Berg-Eriksen bruker for å avvise kritikk som ikke passer henne. Og HVEM er mest opptatt av sin egen kropp?

Endret av Surikatt
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Surikatt skrev:

Jeg synes også det treningsopplegget hennes er noe tull. Det handler egentlig ikke om trening, men posering, være tynnest mulig men samtidig ha pupper, stor rumpe og muskler? Det går ikke det, Lars Kristian Eriksen. Du har bomma bare litt med redigeringen din. 

Jeg synes i så henseende at kvinneguiden er viktig fordi det er omtrent den eneste plassen man får greie på hvordan bloggere driver på. De er ellers ganske så fredet og får holde på med juks uten å måtte stå til rette for det. 

Takk! Som jeg skulle sagt det selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
2 timer siden, virkelig skrev:

Her er det fortsatt mye konstruktivt , NOT ! Og det er selvsagt firma CBE som diskuteres og ikke personen. Neida. Merkelig at det ikke sees selv. C er så usikker, lite selvstendig, må ha med mannen, kroppen er slik og ikke sånn, rumpe er heller ikke sånn. Hjelpes. God gammeldags slarving dette. Men så lenge det fyller dagene  til disse med saklig konstruktiv kritikk så :kaklehone:

Det var en av hennes forsvarere som begynte denne debatten. ;) 

Og ja, hadde ens styreleder for et politiskparti eller annet AS tatt med ektefellen på alle møter, frisøren, fotografering, event, så hadde det var like merkelig! Faktisk er den tanken enda mer sprø! For man er vant til at bloggere lever i egen verden, der poenget ER å vise ut skillene mellom AS og privatperson. Det er det de lever av.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Surikatt skrev:

Caroline Berg-Eriksen er på hyttetur. Leserne får servert x antall bikinibilder hvor hun bl.a legger seg på ryggen på ei brygge, suger inn magen og svaier ryggen så ribbeina stikker ut. Og hvor vil hun med dette? Eller, hvor vil fotografen med dette? Bruke resten av dagen for 10.år på rad og sitte og svare «tusen takk, snille du» til de som kommenterer kroppen hennes? Det er hun som er sykelig selvopptatt og må vise seg frem. Jeg bare sier hva jeg tenker om det. Og når det ikke er nesegrus beundring så skal man la være å si det for «det lærte min mor meg?». Nei, jeg synes faktisk det er viktig for våre kommende generasjoner kvinner at de blir opplyst om hvilke fake liv denne type bloggere konstruerer. Det er ikke noe galt i det. Man blir jo utsatt for svindel. 

Å være fin og perfekt assosieres med å være syltynn? Nei, bildene er med filter og rett posering. Hvorfor ikke være vanlig og uten filter? Hvorfor må filter på? Man kjenner dem jo ikke igjen. Blir de ikke leie selv, eller er dette evige narsissisme det nye heroinet? Så avhengihetsskapende at de MÅ ut med selfies og bikini hver ENESTE dag året rundt. Er så lei dette at jeg unngår instagram og snap om dagen.

Ryddet for persondebatt. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva er vitsen med å se bra ut om man ikke kan dele det med verden for å få likes og beundrende kommentarer? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen spørre ( er blokkert fra Instagram) hvorfor treningsglade bloggeier ikke var med på Funky-challenge i går?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
2 minutter siden, Undreguri skrev:

Kan noen spørre ( er blokkert fra Instagram) hvorfor treningsglade bloggeier ikke var med på Funky-challenge i går?? 

Hyggelig å se at Funky engasjerer 1500 treningsglade mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneonym
7 timer siden, virkelig skrev:

Her er det fortsatt mye konstruktivt , NOT ! Og det er selvsagt firma CBE som diskuteres og ikke personen. Neida. Merkelig at det ikke sees selv. C er så usikker, lite selvstendig, må ha med mannen, kroppen er slik og ikke sånn, rumpe er heller ikke sånn. Hjelpes. God gammeldags slarving dette. Men så lenge det fyller dagene  til disse med saklig konstruktiv kritikk så :kaklehone:

Helt enig. Blir helt oppgitt over hva enkelte kan lire av seg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Luvinesta skrev:

Å påstå at diskusjonen dreier som "etikk og moral" er som å sminke en gris...
Det er ikke bare noen få innlegg som er useriøse og upassende, hele debatten er bygget opp på sladder, og forakt for dama, det er ikke akkurat vanskelig å se. Det er nok enklere å gjemme seg bak at man diskuterer en bedrift, er opptatt av lover og regler for å rettferdigjøre at man holder på slik hver dag (ikke direkte myntet på deg), de fleste som driver med netthets vil aldri i livet innrømme det selv. Og når noen påpeker det her inne så er det ikke måte på hvor seriøse alle plutselig er, bare noen få råtne egg i kurven, det ser man jo bare så tydelig på de siste sidene... 🙄 De få konstruktive er folk som kommer inn og sier sin mening, og ferdig med det. Ikke de som følger henne med argusøyne, studerer ting med lupe, leser bloggen som fanden leser bibelen, følger henne på instagram/snap og andre sosiale medier kun for å kritisere/latterligjøre absolutt alt hun gjør, hver eneste dag. Da er man ikke bare generelt opptatt av å passe på at andre gjør jobben sin, da er det mer som ligger bak.

Men det er jo klart at det høres mer sofistikert og viktig ut å være opptatt av barns sikkerhet, kroppsfokus, forbrukermakt, bevisstgjøring, merking av reklame (det finnes egne instanser som tar seg av det), enn det er å bruke så mye av tiden sin på å rakke ned på andre kvinner på nettet...

Korrekt - CBE og LKE har vært lite flinke til å ta inn over seg netthetsen de har bedrevet over mange år. 

Om ikke de selv skriver de stygge tingene så de tillater de skrekkeksempler på mobb-mentalitet i kommentarfeltet sitt mens de heier fra sidelinjen. Spesielt mot unge kvinner har de vært grumme. Skulle tro at de som selv mener seg utsatt for hets (og sikkert også har mottatt det) burde være klar over sin egen rolle og ikke aktivt initiere, delta eller tilrettelegge for det. Men du har helt rett i at de neppe selv kommer til å innse sin egen rolle @Luvinesta  

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Metamorfose skrev:

———

2. La nå dama få holde på slik hun vil. Hun er ei businessdame og tjener penger på alt hun gjør. Med andre ord... hun er dyktig. 

———

Må si meg sterkt uenig i at en blogger som CBE skal få holde på uimotsagt. 

Bloggere som CBE skal ikke få bryte loven, drive uetisk forretning, ødelegge barns rett til privatliv, påvirke gravide, barselskvinner og kvinner generelt til et retusjert kroppsideal og fronte ekstremt overforbruk uten at noen sier dem i mot. Nei de skal ikke få gjøre dette i fred. CBE er nok så langt inne i navla si det ikke er håp for henne, men jeg har fortsatt tro på leserne og annonsørene kan innse galskapen når de blir opplyst om den. Nei takk til en slik verden som toppbloggere som CBE.no fronter. Jeg vet vi kan og vil bedre! 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Inocybe skrev:

Må si meg sterkt uenig i at en blogger som CBE skal få holde på uimotsagt. 

Bloggere som CBE skal ikke få bryte loven, drive uetisk forretning, ødelegge barns rett til privatliv, påvirke gravide, barselskvinner og kvinner generelt til et retusjert kroppsideal og fronte ekstremt overforbruk uten at noen sier dem i mot. Nei de skal ikke få gjøre dette i fred. CBE er nok så langt inne i navla si det ikke er håp for henne, men jeg har fortsatt tro på leserne og annonsørene kan innse galskapen når de blir opplyst om den. Nei takk til en slik verden som toppbloggere som CBE.no fronter. Jeg vet vi kan og vil bedre! 

👏👏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Surikatt said:

Caroline Berg-Eriksen er på hyttetur. Leserne får servert x antall bikinibilder hvor hun bl.a legger seg på ryggen på ei brygge, suger inn magen og svaier ryggen så ribbeina stikker ut. Og hvor vil hun med dette? Eller, hvor vil fotografen med dette? Bruke resten av dagen for 10.år på rad og sitte og svare «tusen takk, snille du» til de som kommenterer kroppen hennes? Det er hun som er sykelig selvopptatt og må vise seg frem. Jeg bare sier hva jeg tenker om det. Og når det ikke er nesegrus beundring så skal man la være å si det for «det lærte min mor meg?». Nei, jeg synes faktisk det er viktig for våre kommende generasjoner kvinner at de blir opplyst om hvilke fake liv denne type bloggere konstruerer. Det er ikke noe galt i det. Man blir jo utsatt for svindel. 

"Kan du ikke noe fint skal du ikke si noenting", det er hersketeknikkene sin det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Ingen tvil om at damen er slank og fast i fisken. Men man kan jo ikke tro på bildene om hvordan hun faktisk ser ut da de fremdeles tar helt av med Photoshop.

Hun poserer jo også på måter som skal få henne til å se tynnest mulig ut og de er veldig glad i å bruke lys/skygge effekt for at magen skal fremstår så marker som mulig.

Men av og til glemmer de seg og man ser at hun faktisk ikke er så tynn om hun vil fremstå.

De to nederste bildene ser ut som en normal slank kvinnekropp. Ikke noe tighgap eller noe oppsiktsvekkende kontra det øverste bildet der hun suger inn magen og poserer noe unaturlig.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

 
 
Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 
Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...