Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Emmy_H skrev:

Nei, får ikke til imgur. Bare å sjekke IG det 😊 om det er spinning bukse eller truse med padding, eller «lys  og skygge» så får vi vel ikke noe entydig svar på det? Men at det er en forskjell er helt sikkert. Ville tror at det var viktigere å være god på noe enn å være så fokusert på å selge inn kroppsfokus. Der skiller vel CBE seg ut fra andre bloggere med mer engasjement. 

Hvilket bilde snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Tjukk Norris skrev:

Hva er greia med at hun aldri tør å gå på noe event uten mannen? 

Mitt inntrykk er at hun ikke har særlig høy selvtillit, og derfor må han være med overalt. 

Og rumpe har hun ikke. 

Endret av Surikatt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde KLIKKA om jeg skulle hatt med meg mannen min overalt. Må være forferdelig slitsomt gjøre seg så avhengig av et annet menneske. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg kan ikke legge ut imgur og folk som er gode på det er utestengt fra forumet, så det er like greit å legge den ballen død. 

Trenger ikke imgur. Du kan feks si: bilde nr 3 i rekke 2 på insta. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det treningsopplegget hennes er noe tull. Det handler egentlig ikke om trening, men posering, være tynnest mulig men samtidig ha pupper, stor rumpe og muskler? Det går ikke det, Lars Kristian Eriksen. Du har bomma bare litt med redigeringen din. 

Jeg synes i så henseende at kvinneguiden er viktig fordi det er omtrent den eneste plassen man får greie på hvordan bloggere driver på. De er ellers ganske så fredet og får holde på med juks uten å måtte stå til rette for det. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bestemorskogmus skrev:

Jeg er absolutt enig. Ordla meg litt dumt, mente at det er beroligende at hun "egentlig"  er helt vanlig slank. Enig i at det overhodet ikke er bra slik de redigerer og framstiller henne. Hun er jo et oppkonstruert narrativ uten sidestykke. Ikke engang flått har de problemer med. Hvor herrrrlig..... 😉 

Da er vi enige 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Surikatt skrev:

Jeg synes også det treningsopplegget hennes er noe tull. Det handler egentlig ikke om trening, men posering, være tynnest mulig men samtidig ha pupper, stor rumpe og muskler? Det går ikke det, Lars Kristian Eriksen. Du har bomma bare litt med redigeringen din. 

Jeg synes i så henseende at kvinneguiden er viktig fordi det er omtrent den eneste plassen man får greie på hvordan bloggere driver på. De er ellers ganske så fredet og får holde på med juks uten å måtte stå til rette for det. 

Så er det så teit for de prøver bare å kopiere sweat, en treningsapp som et kjent australsk par har gjort millionbuisness på.

som med alt annet de foretar seg kommer dette garantert til å koke ut i grøten. De eier ikke driven eller originaliteten til å kunne bære dette.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hippyskippy skrev:

Jeg hadde KLIKKA om jeg skulle hatt med meg mannen min overalt. Må være forferdelig slitsomt gjøre seg så avhengig av et annet menneske. 

Nei, det er ikke alle forunt å ha en så godt forhold til mannen sin, at de kan jobbe sammen. Og det å jobbe sammen innebærer også at han tar bilder og at de går på slike event sammen. De driver dette firmaet sammen. CBE virker som en veldig selvstendig person,som har bygget opp dette firmaet, rundt seg selv. Tjener sine egne penger gjør hun også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
21 minutter siden, Levina skrev:

Nei, det er ikke alle forunt å ha en så godt forhold til mannen sin, at de kan jobbe sammen. Og det å jobbe sammen innebærer også at han tar bilder og at de går på slike event sammen. De driver dette firmaet sammen. CBE virker som en veldig selvstendig person,som har bygget opp dette firmaet, rundt seg selv. Tjener sine egne penger gjør hun også. 

Først het bloggen "Fotballfrue", som en herming etter mer kjente fotballfruer i England. Så inså de at cbe er mer kjent enn mannen egentlig og byttet navn til hennes navn på bloggen. Og at mannen er en del av firmaet, er jo etter at hans egen karriere var over som fotballspiller. NÅ har han jo tid til å være hennes assistent. 

Hva gjør at du tenker dette utgjør en selvstendig person? Hva har hun gjort helt selvstendig?

 

Mitt inntrykk er at dette er en veldig uselvstendig person. Hun reiser alltid på event med mannen, hun kunne fint tatt med en venninne om small talk er vanskelig. De reiser alltid på ferie, møter, til og med til frisøren, sammen! CBE er veldig ofte med nærmeste familie, de flyttet nærmere de, selv om karrieremessig sett for mannen, hadde andre steder vært mer relevant. Inntrykket videre er stor fokus på utseende, som er en overflatisk parameter. Det er ingenting som vitner om god SELVFØLELSE, med prestasjon i egen verdi og ikke kropp/utseende. (nå er jo dette det eneste hun har da å formidle). Selv når mannen hadde egen karriere som fotballspiller, så var mannen med på alt. Kunne ikke han, så dro ikke cbe.

Det fins mange bloggere og modeller som lever på det de gjør. Men de har ikke mannen/kjæresten som personlig assistent og vedheng.

Bloggen bærer preg av at tyngre emner er det andre (mannen?) som skriver, da forandres språket totalt. Hennes samarbeid med andre aktører (sko, veske, trening, inredning) er alle med utgangspunkt i at hun er modellen, ikke skaperen av noe (ok, dette har med kunskaper å gjøre, hun kan vise seg frem, men har ellers ikke kunnskapene).

 

ps. De fleste av oss tjener våre egne penger, vi kvinner altså. Jeg vil påstå at det unormale i dagens samfunn er at man er avhengig av mannens økonomi og penger. Så det er virkelig ikke et argument for at cbe er selvstendig. ;) 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et innlegg med konstruktiv kritikk. Den kom ikke igjennom. Kun positive kommentarer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 9.15, Hedersbrukeren skrev:

En kortvarig hobby som har vart i kort tid og som snart utgår, langt sunnnere enn å holde på som mange gjør dag etter dag, år etter år :)

Nå har du selv innrømmet i et av innleggene dine at du ikke har lest deg opp på hva hovedtemaene i debatten handler om, så foreslår at du bruker like mye tid på å lese deg opp på det som du bruker på å kommentere her inne. Du gjentar deg selv i det evinnelige uten å bidra særlig. Jeg finner det litt fascinerende at du er så opptatt av debatten her inne, samtidig som du har kommentert tidsbruken til brukerne her inne. Det vil alltid være noen useriøse og upassende innlegg i alle tråder, men det virker som om du hopper glatt over mange av innleggene som faktisk er reflekterte. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Metamorfose skrev:

Jeg lurer på hvorfor i himmelens navn folk gidder å engasjere seg så veldig. Jeg oppdaget denne tråden her nå og tenkte disse tankene:

1. Takk og lov at jeg aldri gidder å følge med fast på noen som blogger. Jeg har nok med mitt eget liv selv om det ikke er "spennende" slik som mange andre prøver å fremstille seg selv som. Har gubbe, unger og et helt normalt ordinært "kjedelig", men  lykkelig liv sånn inn mellom slaga ;) 

2. La nå dama få holde på slik hun vil. Hun er ei businessdame og tjener penger på alt hun gjør. Med andre ord... hun er dyktig. 

3. Syns du slike bloggere som lever 80% på ei fasade er irriterende, så la være å følge de. Dere er med på å gjøre slik at de tjener penger og får oppmerksomhet. Når folk leser tråden her inne kan de bli nysgjerrige og begynne å følge bloggere de også. 

4. Jeg syns synd i bloggere. Tenk så avhengige de er av andre mennesker. Jeg håper de alle sammen greier å leve ok liv når populariteten deres daler. De er jo like verdifulle som mennesker selv om de ikke får  like mange liker-klikk som før. 

Takk for meg ;)

Greit nok at du ramset opp 4 punkter. Men om du har lest deg gjennom tråden så ville du ha fått med deg at ikke alle følger henne lengre. Mange har også blokkert henne,  og der med debattere utifra hva dem ser fra linker som blir lagt ut løpet av tråden her. Så har vi dem som sier sine meninger som det er om henne. Dette er en tråd der man diskuterer en offentlig person som har tatt det valget. Og da blir det i grunn denne  "moraltalen" din veldig meningsløst.

Endret av Uglesjel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 9.31, Hedersbrukeren skrev:

Hvorfor gidder folk holde på som de gjør her? Tror de at de kommer til å ‘omvende’ bloggerne med disse angrepene sine? :)

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Stikkord- bevisstgjøring og forbrukermakt. Om du hadde lest litt i tråden er det flere tidligere lesere av bloggen som har blitt oppmerksom på uetiske gråsoneinnlegg fra CBE, og som har skrevet om dette her inne. Det gjelder alt fra umerket reklame til eksponering av barn. Det er ingen her som tror bloggere vil endre seg med det første..Da har du misforstått poenget med tråden. Men "kundegruppen" til bloggere har jeg mer tro på. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Nei, det er ikke alle forunt å ha en så godt forhold til mannen sin, at de kan jobbe sammen. Og det å jobbe sammen innebærer også at han tar bilder og at de går på slike event sammen. De driver dette firmaet sammen. CBE virker som en veldig selvstendig person,som har bygget opp dette firmaet, rundt seg selv. Tjener sine egne penger gjør hun også. 

Hun virker selvstendig på bloggen ja men i det virkelige liv veldig usikker. Hun klarer ikke svare på det enkleste spørsmål uten å kikke bort på mannen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Uglesjel skrev:

Greit nok at du ramset opp 4 punkter. Men om du har lest deg gjennom tråden så ville du ha fått med deg at ikke alle følger henne lengre. Mange har også blokkert henne,  og der med debattere utifra hva dem ser fra linker som blir lagt ut løpet av tråden her. Så har vi dem som sier sine meninger som det er om henne. Dette er en tråd der man diskuterer en offentlig person som har tatt det valget. Og da blir det i grunn denne  "moraltalen" din veldig meningsløst.

Nja....ikke helt meningsløst. Jeg stikker innom denne tråden når jeg kjeder meg/trenger tidsfordriv. Etter å ha lest noen kommentarer om bildemanipulering/dårlige poseringer/anstrengte ferier/rumpefyll i treningstights osv blir jeg så nysgjerrig at jeg går inn på bloggen og gir dama noen inntjenende klikk :) Tviler på at jeg er den eneste. Bloggen i seg selv er jo dørgende kjedelig, så jeg trenger denne tråden til å finne shortcut til hvor det spennende stoffet er. Så jo, tråden bidrar til å holde bloggen oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
2 minutter siden, Elise892 skrev:

Nja....ikke helt meningsløst. Jeg stikker innom denne tråden når jeg kjeder meg/trenger tidsfordriv. Etter å ha lest noen kommentarer om bildemanipulering/dårlige poseringer/anstrengte ferier/rumpefyll i treningstights osv blir jeg så nysgjerrig at jeg går inn på bloggen og gir dama noen inntjenende klikk :) Tviler på at jeg er den eneste. Bloggen i seg selv er jo dørgende kjedelig, så jeg trenger denne tråden til å finne shortcut til hvor det spennende stoffet er. Så jo, tråden bidrar til å holde bloggen oppe. 

Så fint for deg og bloggeren 😊

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elise892 skrev:

Nja....ikke helt meningsløst. Jeg stikker innom denne tråden når jeg kjeder meg/trenger tidsfordriv. Etter å ha lest noen kommentarer om bildemanipulering/dårlige poseringer/anstrengte ferier/rumpefyll i treningstights osv blir jeg så nysgjerrig at jeg går inn på bloggen og gir dama noen inntjenende klikk :) Tviler på at jeg er den eneste. Bloggen i seg selv er jo dørgende kjedelig, så jeg trenger denne tråden til å finne shortcut til hvor det spennende stoffet er. Så jo, tråden bidrar til å holde bloggen oppe. 

Jeg bruker også denne tråden som et slags tidsfordriv, men i motsetning til deg ser jeg at bloggen hennes er like kjedelig som alltid, så jeg trenger ikke å spandere klikk på henne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

Nei, det er ikke alle forunt å ha en så godt forhold til mannen sin, at de kan jobbe sammen. Og det å jobbe sammen innebærer også at han tar bilder og at de går på slike event sammen. De driver dette firmaet sammen. CBE virker som en veldig selvstendig person,som har bygget opp dette firmaet, rundt seg selv. Tjener sine egne penger gjør hun også. 

På hvilken måte mener du hun virker veldig selvstendig? Kom gjerne med konkrete eksempler?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...