Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg hørte på «Kvinneguidens venner» med Linnea Myhre i dag. Der sier hun at CBE har blokkert henne på Instagram. Noen som vet hvorfor? 

Tror nok ikke CBE har høy toleranse for hvem hun blokkerer. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den 6. juni skriver hun i kommentarfeltet at hun ikke vil publisere bilder av barna i badetøy på bloggen i den alderen de er nå. 

I dag - 11. juni - er mor og barn avbildet på IG. I badetøy.

(lenke til bloggen - det står i kommentarfeltet 6 juni - https://www.carolinebergeriksen.no/)

 

Her var det en lenke til IG-innlegget. Jeg fjernet lenken til IG fordi bildet kom opp i innlegget her - og jeg ønsker ikke å være med på å dele bilder av barna.Det er ikke rart hun får mye kritikk. Virkelig ikke. Hun sier det hun vet er politisk korrekt - og alle vet jo at det anses for ikke-særlig-greit å publisere bilder av barn på store SoMe-kontoer nu til dags. Men så bare gjør hun det likevel. Merkelig valg. Kult bilde, men ikke-kult å eksponere de ungene så mye som hun gjør. 

 

Skjønner virkelig ikke hva de holder på med. Er det mulig å være så glemsk - eller er dette bevisste provokasjoner i Anne Brith-stil for å få opp engasjement.....? 

"Nei, det gjør vi aldri" - for så å gjøre nettopp det, som en også vet svært mange er sterkt uenige i. 

Det er mange måter å skape seg klikk og lesertall på, om dette er bevisst, så er det virkelig ikke en vei som pleier å ende vel. Ta heller en sykkeltur uten hjelm igjen, så går det i hvert fall ikke ut over uskyldige tredjepersoner når behovet for å få opp engasjementsraten er der. 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eveliina skrev:

 

Skjønner virkelig ikke hva de holder på med. Er det mulig å være så glemsk - eller er dette bevisste provokasjoner i Anne Brith-stil for å få opp engasjement.....? 

"Nei, det gjør vi aldri" - for så å gjøre nettopp det, som en også vet svært mange er sterkt uenige i. 

Det er mange måter å skape seg klikk og lesertall på, om dette er bevisst, så er det virkelig ikke en vei som pleier å ende vel. Ta heller en sykkeltur uten hjelm igjen, så går det i hvert fall ikke ut over uskyldige tredjepersoner når behovet for å få opp engasjementsraten er der. 

 

Det er nok helt bevisst.. for flere av badetøybildene var nå slettet fra gamle innlegg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det er nok helt bevisst.. for flere av badetøybildene var nå slettet fra gamle innlegg. 


Det er jo bare trist :( Huff, blir ikke provosert engang, bare leit at eksponering av mindreårige tilsynelatende gjøres kalkulert. 

Om det ikke er gjort med vilje, så er det i hvert fall slik det fremstår. Og om det ikke er gjort med vilje, så har de uansett særdeles svak vurdering av hvilket inntrykk de samlet sett gir via sine offisielle bedriftskanaler på sosiale medier. Spesielt til å være blant 'seniorene' i denne bransjen.  

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LilleSnupp skrev:

"Jeg kunne aldri tenkt meg å vise frem barna i bikini i den alderen de er i nå" link

Ikke stemmer det heller, Caroline! Du har publisert flere bilder av dine barn i badetruse/-tøy. Noen av de har du slettet nå i ettertid, mens andre ligger fortsatt ute på nett. 

Hvilken alder kunne hun vist frem barna i bikini da, tro? Når de var yngre? Når de blir eldre? Når tid er det å poste bilder av mindreårige i bikini ok? 

I mine øyne er ikke det innafor (er det i det hele tatt lovlig?) å gjøre det før barna er myndige. Det hadde vært interessant å høre når mor og far Eriksen syns det er innafor å vise frem barna slik. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når barna kommer og fotobomber bildene mine. At vi har badetøy og sitter ved siden av hverandre på bassengkanten med make hatt og holder akkurat likt på hatten. Huff, så kjedelig.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Heidegger skrev:

Så du gir blanke om bloggeren har flyskrekk eller ei? Irriterer det? Ødelegger det for å skrive gørr?

Ja, jeg får jo ikke gjort noe til og fra om cbe har flyskrekk eller ei, og ja det irriterer med at bloggen påberoper seg sånn vanvittig flyskrekk når hun i virkeligheten bare beskriver en ganske vanlig engstelse for å fly. Jeg mener det er å tråkke på de som har sikkelig skrekk og panikk, ikke bare for å fly, men skrekk og panikk for andre ting også. Det normaliserer det å ha skrekk/panikk og det er ikke vanlig. Har man sikkelig skrekk/panikk reduseres livskvaliteten og man bør oppsøke hjelp og få hjelp. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helst seriøst, leser noen bloggen hennes ennå? Jeg slutta for flere år siden når det kommersielle overtok for det «menneskelige» og ekte. Det ble rett å slett kjedelig, kalkulert og ikke minst, altfor perfekt for meg! Syns blogger generelt har tapt seg de siste årenes av samme årsaker som cbe sin blogg. Nå er det blitt big business, ingenting ekte igjen!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Litt på siden av temaet her, men hvor ble det av tråden om Mette Ask? Ble den slettet? Synd, var jo interessante temaer der, men ble kanskje vel mye brukerdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kritt skrev:

Litt på siden av temaet her, men hvor ble det av tråden om Mette Ask? Ble den slettet? Synd, var jo interessante temaer der, men ble kanskje vel mye brukerdebatt.

finner den ikke :( veldig synd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kritt skrev:

Litt på siden av temaet her, men hvor ble det av tråden om Mette Ask? Ble den slettet? Synd, var jo interessante temaer der, men ble kanskje vel mye brukerdebatt.

Den er midlertidig stengt for moderering.

Endret av Vipser
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Vipser skrev:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

CBE var verst på eksponering av barn på instastory så langt i juni. 

Trist, bare trist. De klarer bare ikke å la være... Det er like mye eksponering selvom det er på instastory. Hvordan kan noen virkelig mene at de ikke setter seg selv/bedriften foran barna? Det er jo ingen annen forklaring, ingen...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 29_j skrev:

Nå har hun vel ikke sagt at hun har flyskrekk? Husker hun la på "my story" at hun håpa på å lande trygt på bakken igjen. Flyskrekk har min svigermor, å har man det, så reiser man ikke med fly. Så enkelt er det. 

Jo da, mange ganger. Flere innlegg som er dedikert til flyskrekk. Jeg tror på at cbe har hatt flyskrekk. Hvordan hun beskriver forholdet sitt til fly før er mer av den panikk artene sorten, men slik det forklares nå har hun kommet over det. Hadde hun opplevd flyturene så sterkt som hun har gjort det før skal det mye til for å gjennomføre så mange flyturer i løpet av et år. 

I tildelingene innlegg står det at hun gikk vival på resept i forbindelse med flyturer, men at nå klarer det seg med et par glass vin. Står litt i kontrast med at man ikke blir påvirket av et par glass til maten og at dette ikke er noe problem for barna. Synes man må bestemme deg: blir man påvirket av vin eller ikke? 🤔

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en sesong med Bloggerne for familien Berg Eriksen.. Jaja 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Nok en sesong med Bloggerne for familien Berg Eriksen.. Jaja 🤔

Det kom jo ikke som en bombe akkurat. Hvor mye vil jentene bli vist på skjermen er nå heller spørmålet. Kunne heller tenkt og se Komikerfrue og hennes familie☺️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 29_j said:

Nå har hun vel ikke sagt at hun har flyskrekk? Husker hun la på "my story" at hun håpa på å lande trygt på bakken igjen. Flyskrekk har min svigermor, å har man det, så reiser man ikke med fly. Så enkelt er det. 

Neh, gjorde litt research og hun har skrevet flere ganger at flyskrekken ikke er så ille som den en gang var, noe som selvsagt ikke kommer frem her inne. Her: https://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/06/jage-bort-flyskrekken/

8 minutter siden, 123Frustrert said:

Jo da, mange ganger. Flere innlegg som er dedikert til flyskrekk. Jeg tror på at cbe har hatt flyskrekk. Hvordan hun beskriver forholdet sitt til fly før er mer av den panikk artene sorten, men slik det forklares nå har hun kommet over det. Hadde hun opplevd flyturene så sterkt som hun har gjort det før skal det mye til for å gjennomføre så mange flyturer i løpet av et år. 

I tildelingene innlegg står det at hun gikk vival på resept i forbindelse med flyturer, men at nå klarer det seg med et par glass vin. Står litt i kontrast med at man ikke blir påvirket av et par glass til maten og at dette ikke er noe problem for barna. Synes man må bestemme deg: blir man påvirket av vin eller ikke? 🤔

I samme innlegg skriver hun: Jeg tar meg heller et glass vin eller to, om det bare er Lars-Kristian og jeg som skal dra. Reiser vi alle sammen, klarer jeg meg fint med bare vissheten om at jeg må være der for jentene mine.

Når det kommer til alkohol så blir man ikke åpenbart påvirket av et glass eller to, men det kan døyve nervøsiteten litt. Fyll eller synlig beruselse har ingenting rundt barn å gjøre, men at man ikke kan nyte et glass eller tre til en middag
blir litt vel hysterisk Tror ingen har vondt av å vokse med foreldrene som har et "sunt forhold" til alkohol.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Det kom jo ikke som en bombe akkurat. Hvor mye vil jentene bli vist på skjermen er nå heller spørmålet. Kunne heller tenkt og se Komikerfrue og hennes familie☺️

Nei, jeg hadde det på følelsen.. Ja, det hadde blitt litt av et sirkus (igjen..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Nei, jeg hadde det på følelsen.. Ja, det hadde blitt litt av et sirkus (igjen..).

KG kommer til og være rimelig full med heftig meninger å sterk er synspunkter når det starter opp igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nebel86 skrev:

Neh, gjorde litt research og hun har skrevet flere ganger at flyskrekken ikke er så ille som den en gang var, noe som selvsagt ikke kommer frem her inne. Her: https://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/06/jage-bort-flyskrekken/

I samme innlegg skriver hun: Jeg tar meg heller et glass vin eller to, om det bare er Lars-Kristian og jeg som skal dra. Reiser vi alle sammen, klarer jeg meg fint med bare vissheten om at jeg må være der for jentene mine.

Når det kommer til alkohol så blir man ikke åpenbart påvirket av et glass eller to, men det kan døyve nervøsiteten litt. Fyll eller synlig beruselse har ingenting rundt barn å gjøre, men at man ikke kan nyte et glass eller tre til en middag
blir litt vel hysterisk Tror ingen har vondt av å vokse med foreldrene som har et "sunt forhold" til alkohol.

Da har vi total ulik oppfattelse av hva som er greier of ugreit rundt barn. Synes faktisk det blir rart å diskutere sunt forhold til alkohol.. hva med sunt forhold til å kose seg? Alkohol er for mye når man blir påvirket, i forhold til å omgås barn. Når man sier man blir avslappet av to glass er man nødvendigvis påvirket. Tre glass vin? Over en halvflaske vin? Det synes jeg er for mye om man ikke vil være påvirket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sier rett ut at man kun tar seg et glass eller to med mannen. Så blir det helt feil i mine øyner at nytelse av alkohol inntas når det er småe barn tilstede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...