Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Lin10 skrev:

Netfit.no er et sideprosjekt de holder på med. Det jeg legger i bl.a er å utvide horisonten din i forhold til ulike arenaer hun kan nå sine følgere, eller nye følgere. Bloggerne er et program hvor en ser en annen side av denne bloggeren. Det jeg ser i det programmet er en livsglad, familiekjær, positiv og uhøytidlige person. 

 

Jeg lurer på hvordan netfit går? Og hvor ble det av den pt'n? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
20 minutter siden, Lin10 skrev:

Netfit.no er et sideprosjekt de holder på med. Det jeg legger i bl.a er å utvide horisonten din i forhold til ulike arenaer hun kan nå sine følgere, eller nye følgere. Bloggerne er et program hvor en ser en annen side av denne bloggeren. Det jeg ser i det programmet er en livsglad, familiekjær, positiv og uhøytidlige person. 

 

Når du skriver så generelt som «bl.a» og «sideprosjekter» (i flertall) fremstår det som om hun deltar på mye og har mange baller i luften. 

Når du spesifiserer det i dette innlegget er det derimot ikke en bekreftelse på at «glansdagene vedvarer». I glansdagene var hun overalt. Deltagelse i ulike TV-programmer  sier noe om aktualiteten og her har glansen falmet betraktelig. 

Interessant at du nevner Netfit. Jeg har ikke sett at det trender. 

Ellers lite engasjement å spore på Youtube og engasjementsraten på Instagram er sjokkerende lav. Kan du dokumentere at jobben hun legger ned i disse kanalene har resultert i mange nye følgere?

Tilføyelse: Sjekket youtube-kanalen nå og hvis det der er å «forsøke å nå nye følgere» da tror jeg tiden er inne for å be om hjelp. Å poste 1 video i måneden og knapt nok det, er ikke hard jobbing for å utforske nye horisonter. Siste video var fra påsken. Den hadde 50 likes fra 9000 følgere. Wow, altså. Hun evner virkelig ikke å utvikle seg. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
43 minutter siden, Lin10 skrev:

Netfit.no er et sideprosjekt de holder på med. Det jeg legger i bl.a er å utvide horisonten din i forhold til ulike arenaer hun kan nå sine følgere, eller nye følgere. Bloggerne er et program hvor en ser en annen side av denne bloggeren. Det jeg ser i det programmet er en livsglad, familiekjær, positiv og uhøytidlige person. 

 

Det er ingenting som tilsier at bloggerne har økt engasjementet? Hun mister følgere jevnt og trutt på IG, hun har vært nede i 16.000 blogglesere  og hun er en versting i å bruke barna på IG, blogg og snapchat. Det er ille mtp hvor mye Anna R og Villapaprika eksponerer mindreårige. Hun bruker alle triksene i boka for å fange interessen til lesere, om hun så må vise rumpa i friluft. Men du har rett i at hun har økt inntekten, kan det ha noe med mindre skatt Pga mindre spons? Eller kan det ha noe med å gjøre at hun gjennom å være mor landet flere avtaler enn hvis hun hadde valgt å fokusere på seg selv? Det at mange av de unge toppbloggerne klarer å tjene mer enn CBE  alene og uten en fotografektemann , viser at det er andre på toppbloggertronen fordi de tenker nytt. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, CecilieX skrev:

Når du skriver så generelt som «bl.a» og «sideprosjekter» (i flertall) fremstår det som om hun deltar på mye og har mange baller i luften. 

Når du spesifiserer det i dette innlegget er det derimot ikke en bekreftelse på at «glansdagene vedvarer». I glansdagene var hun overalt. Deltagelse i ulike TV-programmer  sier noe om aktualiteten og her har glansen falmet betraktelig. 

Interessant at du nevner Netfit. Jeg har ikke sett at det trender. 

Ellers lite engasjement å spore på Youtube og engasjementsraten på Instagram er sjokkerende lav. Kan du dokumentere at jobben hun legger ned i disse kanalene har resultert i mange nye følgere?

Tilføyelse: Sjekket youtube-kanalen nå og hvis det der er å «forsøke å nå nye følgere» da tror jeg tiden er inne for å be om hjelp. Å poste 1 video i måneden og knapt nok det, er ikke hard jobbing for å utforske nye horisonter. Siste video var fra påsken. Den hadde 50 likes fra 9000 følgere. Wow, altså. Hun evner virkelig ikke å utvikle seg. 

Så bare 0,56 % av seerne likte det de så? Og jeg som trodde det var fryktelig lavt engasjement på IG’en... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Siste innlegg på netfit sin Instagram, lagt ut 1 juni har null (0) kommentarer. Aaaalt for sjelden oppdatering om man skal henge med. Og 1,7% (274) av følgerne klikket like på bildet (som er mye bedre enn cbe sin egen kanal, men langt unna det annonsører forventer seg).

Til sammenligning, nestside bilde med BARNET og frua med padding i treningsbuksa (nyhet for meg), har gitt drøyt 6400 visninger. Men fortsatt bare 224 likes. Kan forstå det, man får ikke se hele økta, ingen forklaring (skal jo liksom være pt-et eller annet) og ingen kommentar om hva øvelsen heter, hvorfor, hva man skal passe på osv.

Konklusjonen: mange vil gjerne se rompa til cbe in action, men klikke like, nepp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, tranedatter skrev:

Siste innlegg på netfit sin Instagram, lagt ut 1 juni har null (0) kommentarer. Aaaalt for sjelden oppdatering om man skal henge med. Og 1,7% (274) av følgerne klikket like på bildet (som er mye bedre enn cbe sin egen kanal, men langt unna det annonsører forventer seg).

Til sammenligning, nestside bilde med BARNET og frua med padding i treningsbuksa (nyhet for meg), har gitt drøyt 6400 visninger. Men fortsatt bare 224 likes. Kan forstå det, man får ikke se hele økta, ingen forklaring (skal jo liksom være pt-et eller annet) og ingen kommentar om hva øvelsen heter, hvorfor, hva man skal passe på osv.

Konklusjonen: mange vil gjerne se rompa til cbe in action, men klikke like, nepp!

 

Måtte innom for å sjekke ut det du skrev nå. Slik jeg ser det så er det godt mulig at dem har satt på filter ift kommentarfeltet, slik at de som er kritiske ikke får lagt ut noe. Eller så får dem vasel og sletter ypperlig unna, på lik linje som kommentarfeltet innpå bloggen til CBE. For det ser veldig merkverdig og ha så mange følgere og svært få likes og kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Aquarius04 skrev:

Jaha? Fordi? Jeg ønsker en begrunnelse her. 

Ikke hold pusten

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kleenex skrev:

Jeg lurer på hvordan netfit går? Og hvor ble det av den pt'n? 

Nå har CBE skrevet på bloggen at Netfit skal lanseres senere i år, og at det er noe de jobber med. De har fortsatt PT/Adrian  med på laget. De legger ut treningstirsdagene på Netfit.no, men selve  Netfit.No og hva det innebærer er ikke klart ennå. Om en leser bloggen så får en det med seg, greit å vite om en skal diskutere det og kommentere som noen gjør at det ikke går så bra ennå og få likes /kommentarer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lin10 skrev:

Netfit.no er et sideprosjekt de holder på med. Det jeg legger i bl.a er å utvide horisonten din i forhold til ulike arenaer hun kan nå sine følgere, eller nye følgere. Bloggerne er et program hvor en ser en annen side av denne bloggeren. Det jeg ser i det programmet er en livsglad, familiekjær, positiv og uhøytidlige person. 

 

Du syns hun er uhøytidelig...? Det må være tidenes mest planlagte og regisserte uhøytidelighet i såfall.  

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, virkelig skrev:

Nå har CBE skrevet på bloggen at Netfit skal lanseres senere i år, og at det er noe de jobber med. De har fortsatt PT/Adrian  med på laget. De legger ut treningstirsdagene på Netfit.no, men selve  Netfit.No og hva det innebærer er ikke klart ennå. Om en leser bloggen så får en det med seg, greit å vite om en skal diskutere det og kommentere som noen gjør at det ikke går så bra ennå og få likes /kommentarer

Takk for svar og nei jeg leser ikke bloggen med lupe, så det hadde jeg ikke fått det med meg og lurte på hvordan det gikk.

Men undrer meg over strategien ved lansering. Er det ikke vanlig å ha et opplegg klart ved lansering? Slik at den initielle interessen holder seg og det går over i varig bruk? Når ikke det er mer enn månedsvis med den vanlige tirsdagstreningen er jeg redd mange av de som var interesserte har gått videre til plattformer som faktisk leverer. Kanskje de burde ha ventet med denne brask og bram lanseringen til de faktisk hadde opplegget klart. Er bare hos bloggere som Anne Brith, Villa Paprika og nå CBE jeg har observert denne typen start opp hype som så dabber av før det har kommet i gang. Ikke sikker på det er en god ide.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, virkelig skrev:

Nå har CBE skrevet på bloggen at Netfit skal lanseres senere i år, og at det er noe de jobber med. De har fortsatt PT/Adrian  med på laget. De legger ut treningstirsdagene på Netfit.no, men selve  Netfit.No og hva det innebærer er ikke klart ennå. Om en leser bloggen så får en det med seg, greit å vite om en skal diskutere det og kommentere som noen gjør at det ikke går så bra ennå og få likes /kommentarer

Du har veldig god innsikt i hva som skjer bak kulissene..?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Crash skrev:

Du har veldig god innsikt i hva som skjer bak kulissene..?

Om du leser bloggen , så har hun skrevet dette, det er faktisk ikke verre enn det. Trenger vel ikke spekulere mer i det . Og om en skal diskutere en blogger så bør eni det minste lese bloggen så en vet hva en snakker om, uten å komme med hentydninger til andre :tongue:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke bloggen etter avsløringen om alle cookies på bloggerens plattform. 

Siste treningsprogram på netfit er fra slutten av mai. Ingen treningsprogram i juni, dvs ingen leveranser på flere uker. En uvanlig strategi fra en bedrift. 

I går kveld fortalte CBE på sin instavideo at det var så tungt å trene på kvelden. Iom at hun holder på med netfit og har lagt ut en del identiske videoer på begge kanalene (uten reklamemerking), så må hun ha lite materiale. 

Publikasjonene på netfit er jo svært enkle. Kan det være at hun trente i går kveld kun for å ha noe til netfit? Hun har jo tidligere sagt at nå må hun trene pga netfit... 

Når hun fronter både trening og oppskrifter/kosthold uten relevant utdanning i bunnen, så er opplegget lite profesjonelt og lite gjennomtenkt. Dette understrekes igjen av hennes treningshistorikk, med ett bilde av en person som trener for å se slank ut, og ikke fordi det er gøy. Hun har heller ingen idrettsbakgrunn på høyere nivå, og mangler erfaring.

I historikken er flere avbrutte samarbeid med aktører innen treningsbransjen, hvor den siste varte få måneder. Mannen hadde også en blogg om ernæring, og CBE avbrøt sponset PT-utdanning. 

Det ser merkelig ut når man ser tingene i sammenheng over tid.

Endret av Mrs Bella
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@virkelig Jaha - så man MÅ faktisk lese bloggen grundig for å kunne diskutere den?

Det vi stadig får beskjed om i denne tråden er jo at grundig lesing er selve problemet her, og et regelrett sykdomstegn:

På 16.6.2019 den 11.13, Luvinesta skrev:

Å påstå at diskusjonen dreier som "etikk og moral" er som å sminke en gris...
Det er ikke bare noen få innlegg som er useriøse og upassende, hele debatten er bygget opp på sladder, og forakt for dama, det er ikke akkurat vanskelig å se. Det er nok enklere å gjemme seg bak at man diskuterer en bedrift, er opptatt av lover og regler for å rettferdigjøre at man holder på slik hver dag (ikke direkte myntet på deg), de fleste som driver med netthets vil aldri i livet innrømme det selv. Og når noen påpeker det her inne så er det ikke måte på hvor seriøse alle plutselig er, bare noen få råtne egg i kurven, det ser man jo bare så tydelig på de siste sidene... 🙄 De få konstruktive er folk som kommer inn og sier sin mening, og ferdig med det. Ikke de som følger henne med argusøyne, studerer ting med lupe, leser bloggen som fanden leser bibelen, følger henne på instagram/snap og andre sosiale medier kun for å kritisere/latterligjøre absolutt alt hun gjør, hver eneste dag. Da er man ikke bare generelt opptatt av å passe på at andre gjør jobben sin, da er det mer som ligger bak.

Men det er jo klart at det høres mer sofistikert og viktig ut å være opptatt av barns sikkerhet, kroppsfokus, forbrukermakt, bevisstgjøring, merking av reklame (det finnes egne instanser som tar seg av det), enn det er å bruke så mye av tiden sin på å rakke ned på andre kvinner på nettet...

Det blir feil uansett hva en bloggkritiker gjør, eller hva? Når dere som vil kritisere kritikken bare er ute etter å finne feil, så kan bloggkritikerne ikke noe annet enn å tape. Et annet omkved her i tråden er jo ellers at man må slutte å lese blogger dersom det irriterer en sånn. Men plutselig er det også kritikkverdig at en ikke leser nok, og ikke tilstrekkelig grundig?

Så nå må dere snart bestemme dere, altså - det framstår som at at dere kritiserer bare for å kritisere, og at det må være noe annet som ligger bak. Da blir det litt vanskelig å ta dere seriøst.

Endret av Aricia
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aricia skrev:

Jaha - så man MÅ faktisk lese bloggen grundig for å kunne diskutere den?

Det vi stadig får beskjed om i denne tråden er jo at grundig lesing er selve problemet her, og et regelrett sykdomstegn:

Det blir feil uansett hva en bloggkritiker gjør, eller hva? Når dere som vil kritisere kritikken bare er ute etter å finne feil, så kan bloggkritikerne ikke noe annet enn å tape. Et annet omkved her i tråden er jo ellers at man må slutte å lese blogger dersom det irriterer en sånn. Men plutselig er det også kritikkverdig at en ikke leser nok, og ikke tilstrekkelig grundig?

Så nå må dere snart bestemme dere, altså - det framstår som at at dere kritiserer bare for å kritisere, og at det må være noe annet som ligger bak. Da blir det litt vanskelig å ta dere seriøst.

👍 Jammen meg ikke lett å være bloggleser og KGer. Uansett hva man gjør blir det feil 😂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Jeg leser ikke bloggen lenger etter avsløringen om alle cookies på bloggerens plattform. 

Siste treningsprogram på netfit er fra slutten av mai. Ingen treningsprogram i juni, dvs ingen leveranser på flere uker. En uvanlig strategi fra en bedrift. 

I går kveld fortalte CBE på sin instavideo at det var så tungt å trene på kvelden. Iom at hun holder på med netfit og har lagt ut en del identiske videoer på begge kanalene (uten reklamemerking), så må hun ha lite materiale. 

Publikasjonene på netfit er jo svært enkle. Kan det være at hun trente i går kveld kun for å ha noe til netfit? Hun har jo tidligere sagt at nå må hun trene pga netfit... 

Når hun fronter både trening og oppskrifter/kosthold uten relevant utdanning i bunnen, så er opplegget lite profesjonelt og lite gjennomtenkt. Dette understrekes igjen av hennes treningshistorikk, med ett bilde av en person som trener for å se slank ut, og ikke fordi det er gøy. Hun har heller ingen idrettsbakgrunn på høyere nivå, og mangler erfaring.

I historikken er flere avbrutte samarbeid med aktører innen treningsbransjen, hvor den siste varte få måneder. Mannen hadde også en blogg om ernæring, og CBE avbrøt sponset PT-utdanning. 

Det ser merkelig ut når man ser tingene i sammenheng over tid.

Narrativet sier at CBE digger trening. Men ikke så overbevisende når ikke engang den nylig lanserte plattformen (som snart skal opp at gå eller hvordan det nå er det er :klo:) kan motivere treningslysten. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter

Hæ? Jeg trodde det var pt-adrian/netfit som haffet in cbe som frontfigur, ikke at det var cbe/lke sitt prosjekt? Men om det er cbe (og lke?) som står bak, så er de jo veldig utydelig i sin kommunikasjon utad. Og det forklarer de mangelfulle videoene.

 

Nei du, carro. Dette er nok litt for sent, litt for dårlig planlagt. Finns allerede ørten som tilbyr det samme, på et mye høyere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er blitt helt merkelig.

Det spekuleres, generaliseres og fremsettes påstander uten dokumentasjon. Men så lenge det er til fordel for bloggeren, så er det visst helt greit....?

Bare for å ta den evinnelige "alt hun sier og gjør blir studert med lupe og diskutert". Det er simpelthen ikke sant.

Om jeg nå tar meg bryet med å dokumentere dette en gang for alle (som strengt tatt ikke burde være min jobb), kan vi få slutt på at slike påstander godtas her i tråden?

----

La oss bare ta en titt på blogginnlegg for siste uke - fom. 12 juni, tom 17. juni. 

Hele 9 innlegg er posta på bloggen. Kun 1 bloggpost er nevnt her i tråden.  Ett eneste ett av dem. Ett.

12. juni - familietur til stranda - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/12/startet-uken-her/
13. juni - Elle sommerfest - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/12/arets-sommerfest/
13. juni - reklame for solkrem - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/13/ikke-glem-solkrem-hverdagen/
13. juni - oppskrift salat - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/13/sommerens-enkleste-og-beste-salat/
14. juni - serietips - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/13/sommerens-enkleste-og-beste-salat/
15. juni - reklame for goodiebox - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/15/manedens-hoydepunkt/
16. juni - bading på brygga - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/15/manedens-hoydepunkt/
17. juni - familietur vegansk is - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/17/vegansk-softis-og-hostvaer/
17. juni - oppskrift havregrøt - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/17/en-skikkelig-god-frokost/


Det er ikke engang innholdet i bloggposten i sin helhet som er omtalt her i tråden. Kun et par av bildene - fra badeturen på brygga.

Ikke ett eneste av kommentarfeltene er nevnt eller diskutert.

----

Instagram siste uke - 6 bilder, kun 1 bilde nevnt her inne.

Velger å ikke linke, pga mindreårig på bilde. Det ene bildet ble omtalt her inne (bl.a av meg) for å eksponering av barn i en form bloggeren eksplisitt hadde nylig påstått å ta avstand fra. 

12. juni - bassengbilde
13. juni - Elle-fest av bloggerparet
13. juni - reklame egendeltakelse i Bloggerne
16. juni - feriebilde av blogger
16. juni - reklame goodiebox
17. juni - bikinibilde av blogger

 https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=nb

Ingenting av dette ble ellers nevnt eller diskutert i tråden her. 


----

Til tross for iherdige påstander om annet - det er i hovedsak problematiske og kritikkverdige forhold, bilder eller innlegg som blir diskutert her. 

Det er store deler av den enorme mengder materiale CBE publiserer som er helt greit. Dette blir i all hovedsak ikke tatt opp i tråden, og heller ikke problematisert.

Det er i realiteten kun en mindre brøkdel - bokstavelig talt -  av alt det CBE deler i sine sosiale medier som noensinne nevnes her på Rampelys.



 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

@virkelig Jaha - så man MÅ faktisk lese bloggen grundig for å kunne diskutere den?

Det vi stadig får beskjed om i denne tråden er jo at grundig lesing er selve problemet her, og et regelrett sykdomstegn:

Det blir feil uansett hva en bloggkritiker gjør, eller hva? Når dere som vil kritisere kritikken bare er ute etter å finne feil, så kan bloggkritikerne ikke noe annet enn å tape. Et annet omkved her i tråden er jo ellers at man må slutte å lese blogger dersom det irriterer en sånn. Men plutselig er det også kritikkverdig at en ikke leser nok, og ikke tilstrekkelig grundig?

Så nå må dere snart bestemme dere, altså - det framstår som at at dere kritiserer bare for å kritisere, og at det må være noe annet som ligger bak. Da blir det litt vanskelig å ta dere seriøst.

DERE ! Jeg er ikke dere , akkurat på lik linje som når noen bruker betegnelsen dere om de som er kritiske. Det er ikke jeg som har skrevet det lange innlegget du siterer der. Min kommentar var at det står i bloggen at netfit skal lanseres senere når en kom med hint til at jeg viste mye om hva som skjer i kulissene. Ikke skrevet noe sted at du må lese den grundig , eller har jeg ? Du trenger ikke gå til angrep på meg, ikke kommentert noe til deg, og dropp den DERE.. Og det er feil uansett hva en bloggkritiker gjør, jammen er det feil når en forsvarer en blogger også, så den går begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...