Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Du tok ikke helt poenget. Det var relatert til bloggbransjen er en usikker bransje, så om dette er noe ikke hun kan jobbe med om 10 år, så  har hun opptjent penger så hun kunne i teorien ha fortidspensjonert seg. Jeg sier da på ingen måte at det er hun kommer til å gjøre.

Det er litt interessant å observere at noen av dere har i årevis snakket om dårlige lesertall, at hun mistet tillit og anseelse. At bloggen og bedriften er på vei nedover. Det er ikke måte på hva som har blitt spekulert og forhåndsdømt av negativ art.  Men, slik jeg ser det i dag, så lever jo merkenavnet i beste velgående. Så deres « harde» arbeid her inne av spådommer, har ikke gått akkurat som forventet. 

 

Dette er jo ren spekulasjon.

Her må du dokumentere og sannsynliggjøre påstanden din.

Bedriften har tjent godt et par år, men den har ikke vært i fleremillioners-klassen i 10 år. Om levestandard og forbruksmønster skal opprettholdes i 50 år til, hvor mange millioner trenger en på bok da....?

Om en veldig nøkternt anslår ca 500 000 per ektefelle, så blir det behov for 1 million per år. I femti år.  
 

Kan du dokumentere at de har oppsparte midler, aksjer, eiendommer i denne størrelsesordenen?

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva vet du om hva som jobbes med i kulissen? Bedriften har inntekter som er 10 x mer enn en gjennomsnittslønn i Norge, så det er ikke vanskelig å skjønne eller regne seg ut, at hun i en alder av 31 har midler til å førtidspensjonere seg. Og med førtidspensjonering, så betyr ikke det å gå av i dag, men har muligheter til å gå av tidligere, basert på sine inntekter. Regner ikke med at inntektene blir mindre de neste årene. 

Tåpelig. De omsatte for 5MNOK i 2017, og tok ut  2,8 MNOK i utbytte. Ca 800K av dette betales i skatt, så da skal de to leve på de 2 millionene som gjenstår i lang tid mener du?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Crash skrev:

Hva vet du om hva som jobbes med i kulissen da?

Jeg leser bloggen jeg. Hun har skrevet om NetFit der og hva som jobbes med. Andre her inne, var ikke engang klar over dette prosjektet, med hadde formeninger om at dette ikke hadde slått ann. Det hadde da vært for ille hvis hun skulle lykkes med det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig? På hvilke måter mener du at bloggen tar sjanser og fornyer seg?

Det går i lekre bilder av fruen, av barn, av forskjelllge skåler (eller bowls som det heter på bloggerspråket), forskjellige kafébesøk, litt trening og ferie. Igjen og igjen. 

Hva er nytt og hva er spennende?

@Lin10 ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Eveliina skrev:

 

Dette er jo ren spekulasjon.

Her må du dokumentere og sannsynliggjøre påstanden din.

Bedriften har tjent godt et par år, men den har ikke vært i fleremillioners-klassen i 10 år. Om levestandard og forbruksmønster skal opprettholdes i 50 år til, hvor mange millioner trenger en på bok da....?

Om en veldig nøkternt anslår ca 500 000 per ektefelle, så blir det behov for 1 million per år. I femti år.  
 

Kan du dokumentere at de har oppsparte midler, aksjer, eiendommer i denne størrelsesordenen?

 

I følge DN så har hun en formue på MNOK 3,9. 

Om de selger huset, så kan de kanskje leve på oppsparte midler et par år..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg leser bloggen jeg. Hun har skrevet om NetFit der og hva som jobbes med. Andre her inne, var ikke engang klar over dette prosjektet, med hadde formeninger om at dette ikke hadde slått ann. Det hadde da vært for ille hvis hun skulle lykkes med det også. 

Jeg leser også bloggen, og jeg synes det var et helt merkelig valg å lansere netfit for så å ikke lansere det. Men bare snakke løselig om at "snart". Det virker veldig uproft på meg. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
28 minutter siden, Lin10 skrev:

Du tok ikke helt poenget. Det var relatert til bloggbransjen er en usikker bransje, så om dette er noe ikke hun kan jobbe med om 10 år, så  har hun opptjent penger så hun kunne i teorien ha fortidspensjonert seg. Jeg sier da på ingen måte at det er hun kommer til å gjøre.

Det er litt interessant å observere at noen av dere har i årevis snakket om dårlige lesertall, at hun mistet tillit og anseelse. At bloggen og bedriften er på vei nedover. Det er ikke måte på hva som har blitt spekulert og forhåndsdømt av negativ art.  Men, slik jeg ser det i dag, så lever jo merkenavnet i beste velgående. Så deres « harde» arbeid her inne av spådommer, har ikke gått akkurat som forventet. 

Det er litt frekt å legge skylden på mottaker når din bruk av verbtid faktisk tilsier at du mener nåtid. 

Dette er det du skrev: 

«Så selv  denne bloggen har tjent nok penger til å førtidspensjonere seg». Du bruker verbet «har tjent» altså perfektum, som brukes om handlinger som er avsluttet. 

Så nei. Betydningen av det du påstod er st hun på dette tidspunkt har tjent nok til å førtidspensjonere seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg leser bloggen jeg. Hun har skrevet om NetFit der og hva som jobbes med. Andre her inne, var ikke engang klar over dette prosjektet, med hadde formeninger om at dette ikke hadde slått ann. Det hadde da vært for ille hvis hun skulle lykkes med det også. 

Leser bloggen jeg og. Det skrives ikke mye om NetFit for tiden.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Anbefaler å ignorere innlegg som brukere ikke klarer å dokumentere :)


Forsåvidt enig, men noen ganger er det også nyttig for diskusjonen i sin helhet å påpeke hva som er ikke-dokumenterte påstander. Tråden har den siste tiden, etter min mening, nærmest spunnet ut av kontroll i spekulasjon og debatt omkring utsagn som ikke er underbygget. 

På tide vi samles om den gode kulturen som tross alt har vært her, hvor debatten fokuserer på det vi faktisk vet og som finnes i det offentlige rom. Uansett om en ønsker å ta opp kritikkverdige forhold eller ta bloggen i forsvar. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 21.20, Lin10 skrev:

Jeg leser bloggen jeg. Hun har skrevet om NetFit der og hva som jobbes med. Andre her inne, var ikke engang klar over dette prosjektet, med hadde formeninger om at dette ikke hadde slått ann. Det hadde da vært for ille hvis hun skulle lykkes med det også. 

Jeg kjenner til Adrian. Bra mann og flink PT 👍 Netfit... Well.. Jeg har ikke troen... 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Merkelig at man oppfatter en blogger som har vært i bransjen i 10 år, og som fortsatt ikke klarer å gjøre jobben sin 100 prosent for  vellykket? Ja det var nytt og spennende for 10 år siden, men når man ikke klarer å hanke inn en pris på Vixen på alle de årene så kan man jammen begynne å lure på hvor «vellykket» man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde vel et annet prosjekt for en stund tilbake som de jobbet hardt med og tok mye tid. Dette var med Jan Thomas? Noen som vet hva resultatet at dette prosjektet ble? 

Endret av Liver
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med nettbutikken demmes da?Husker at den fikk mye pes og klaging for prisene.

Endret av Uglesjel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Liver skrev:

De hadde vel et annet prosjekt for en stund tilbake som de jobbet hardt med og tok mye tid. Dette var med Jan Thomas? Noen som vet hva resultatet at dette prosjektet ble? 

Stemmer det - noe med Espen Hilton og Jan Thomas?

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Liver skrev:

De hadde vel et annet prosjekt for en stund tilbake som de jobbet hardt med og tok mye tid. Dette var med Jan Thomas? Noen som vet hva resultatet at dette prosjektet ble? 

Det lurer jeg også på... Mange prosjekter man ikke hører så mye mere om. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lin10 skrev:

Det du antar kan jo ha noe med dine personlige holdninger til utfordringer, siden dette er ditt inntrykk. Andre kan « brenne» for noe, legge mye arbeid i det og satse på at det blir bra. Man er offensiv og ikke defensiv. NetFit har vel kke blitt ordentlig lanserer ennå, og det jobbes fortsatt med. Dette har hun selv informert om. Hun virker som en person som er opptatt av å levere kvalitet, så de bruker nok tiden som kreves. 

 Hun er der hun er, fordi hun tør å ta sjansen, fornye seg og tenker langsiktig på hva hun ønsker å jobbe med. Bloggebransjen er jo en spesiell bransje og ingen har noen garantier at det er dette man kan jobbe med om 10-år, eller ønsker å jobbe med. Så selv  denne bloggen har tjent nok penger til å førtidspensjonere seg, så er mitt inntrykk at hun liker å jobbe og liker å være kreativ. Så arbeidsledig blir hun nok ikke...

 

15 timer siden, Halle-Palle skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig? På hvilke måter mener du at bloggen tar sjanser og fornyer seg?

Det går i lekre bilder av fruen, av barn, av forskjelllge skåler (eller bowls som det heter på bloggerspråket), forskjellige kafébesøk, litt trening og ferie. Igjen og igjen. 

Hva er nytt og hva er spennende?

@Lin10 jeg venter fremdeles? For du har vel ikke skrevet noe du ikke mener?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Dette er en vellykket blogger https://www.medier24.no/artikler/trines-matblogg-med-million-utbytte-etter-solid-ar-med-meny-samarbeid/468053 Og hun dro inn nesten 2 millioner alene i utbytte og lønn, og det uten å vise kropp eller barn. Dessuten er hun veldig likanes og agerer ikke passiv aggressiv i eget kommentarfelt. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herren, fruen og barna skal på sykkelferie i sommer. De skal ligge i både telt og på turisthytter.

De har bestilt hjelmer👌🏻

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...