Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nijole skrev (1 time siden):

Nå skrev du jo I posten din om hva du syntes teksten handlet om da. (Har uthevet det jeg tenkte på) Jeg synes ikke det står noe der om at cbe bør forbrenne fett, men at grunnfokuset skal være hjertehelse og utholdenhet. Og ja, man bør jo se overskrift, bilde og tekst I sammenheng. Synes ikke bildet i seg selv lyser thinspo heller. Overskriften er over kroppen, man ser føtter, hodet og armer og hun har på boblevest. 

Beklager, jeg burde laget et avsnitt mellom det jeg skrev om overskrift og bilde og resten. Tittel og bilde, sett i lys av annen kontekst bedriften har kommunisert i 10 år, var det jeg reagerte på. Det hadde vært mange andre alternativer til den overskriften, samt alternativer til bildet som ikke ga de assosiasjonene jeg (og sikkert flere) fikk. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lin10 skrev (4 timer siden):

Det første kunne du jo spart deg for.. Jeg har sett at folk her inne komme med påstander om at hun svarer litt krasst i kommentarfeltet, å selvfølgelig ser bort fra hvordan folk har kommentert til henne FØR hun svarer. Jeg ser at hun er veldig høflig og ikke lar seg affektere når hun får inn feilaktige påstander eller kommentarer som bare er ute for å kritisere. Etter så mange år i bransje så oppfatter hun ganske raskt agendaen vil jeg tro. Deg er ikke slik at hun skal tolerer alt, selv om jeg ser at hun har lagt seg på en linje hvor hun ofte svarer på tillate, men på en høflig måte. Det med eksponering av seg selv er jo jobben hennes. At folk er inne ikke forstår det, er jo litt overraskende. Man må selvfølge like å vise seg frem, slik er nå dette yrket. Hennes følger ønsker å se henne. Kan ikke folk bare respektere dette, istedenfor å kritisere. Vi velger alle våre yrker ut fra forutsetninger, interesser og i mange tilfeller tilfeldigheter. I CBE sitt tilfelle har hun jo selv uttalt at hun aldri trodde at bloggen skulle blir så stor. Jeg opplever her inne at voksne folk er veldig lite tolerante og veldig dømmende. At hun er slank, trener mye og er opptatt av helse, tenker jeg er bare positivt. Hun har den kroppen hun har og den kan hun få vise frem så mye hun vil, uten at folk her inne mener hun har vikarierende motiver. Hun har en sunn, slank, fin og ikke minst sterk kropp. Kostholdet er variert med hovedfokus på sunt. Jeg ser da hun spiser både is og bakevarer og rettene hun lager er kaloririke. Absolutt ikke noe slankekost eller dietter som hun viser frem. 

Jeg ser hun fokuserer mye på treningen. Nå er vi midt i en pandemi og det er klart at hva hun kan legge ut er begrenset, og da blir det nok mye treningsbilder. I debatten om å eksponere barna sine, så synes jeg det er fint å ha en debatt om dette. Her inne er det vanskelig å ha en slik debatt fordi folk ikke er opptatt av nyanser. CBE are absolutt ikke en av de som viser sine barn mest. Hun har valgt at familien skal være med i noen settinger. Det er noe hun står inne for og som hun opplevelser er helt greit for sine barn.  Så er der andre influncere som har andre grenser, som Kristin Gjelsvik og det må også respekteres. Når det kommer med påstander om at barnas privatliv er til salgs fordi det viser noen bilder, så nytter det egentlig ikke å ha en saklig diskusjon rundt dette. Det handler om i hvilke situasjoner barna blir vist, sinnsstemning, hvor ofte o.l. Alt er ikke svart/ hvitt. Jeg er sikker på at CBE vet hva som er best for sine barn, men hun har den jobben hun har, og det å vise noe av familielivet er et valg hun har tatt. Hun deler veldig lite rundt personlig opplysninger om barna, og det er jo det som er privatlivet.

Det er mange her inne som sitter med pekefingeren og er moralens vokter på alt mulig, og det mener jeg er en lite sympatisk egenskap. Hva som ikke er greit for deg, betyr ikke at det er feil for andre. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om straffbare forhold. Det er en lærdom som en burde ha med seg på andre områder i livet også. Vær litt mer tolerant og mindre dømmende. Jeg ser også at CBE og LK blir kritisert for den feilen de gjorde for flere år siden og som de senere har beklaget og tar avstand fra. Hva med å legge ting bak seg.. Vi gjør alle feil her i livet  og det har noe med å lære av sine feil og gå videre.  CBE redigere seg ikke slankere nå, som noen påstår. Dette har hun selv avkreftet og spinne videre på det blir bare spekulasjoner. Hun har heller ikke innlegg i sine tights for å få større bakende. Tro det eller ei, så kan man trene opp rompa, men det krever hardt arbeid. Det er ikke alle som tar den enkle veien med å sette inn implantater. Det er så mye uriktige påstander her inne, og det går igjen på daglig basis. Derimot så ser jeg andre influencere som bruker filter hvor kroppen både blir lengre og smalere. Det synes jeg enn uting, men det viser hvor utseendefiksert bransjen er, eller hvor usikre de personene er på sin egen kropp, om  at den er bra nok.  Men igjen, jeg ville aldri drømt om å skrive hetsende innlegg til de personene. Hvis man ikke er enig i hvordan de jobber, så er det beste å avfølge er mitt råd. 
Flere influencere har påpekt den siste tiden, mer hets og negativitet. Jeg tror det avspeiler hvordan folk har det for tiden. Kjedsomhet, frustrasjon og bekymringer skaper negativitet og da er det lett å kritisere influencere som er så synlige. Vær litt mer rause mot hverandre er mitt tips. 

At følgerne hennes ønsker å se henne, hvordan vet du det? Ut ifra engasjementet på Instagram, så virker det som om folk ikke er så opptatt eller interessert i å se henne. Det som fenger kanskje aller minst av det hun legger ut, er jo bilder av seg selv. Enda så bruker hun nesten hele arbeidsdagen på selfier. Selfier som er full av filter og vidvinkel, så hun ligner ikke seg selv. Nå har hun jo bare ca 4-5000 lesere igjen på bloggen, og knapt engasjement på Instagram, så da kan det kanskje virke som folk ikke er så interessert i å se det hun deler. Netfit er jo også en fiasko på tik tok, og foreløpig er de ikke nærheten av å tjene penger på konseptet, så da spørs det  hva de har tenkt å tjene penger på om 5-10 år... 

• Liker 33
Skrevet (endret)

Når det gjelder NetFit og innlegg, så er det dårlig språk og informasjon på siste innlegg. Hva er addukjson i kabel (ikke noe en nybegynner vet hva betyr).  I tillegg så har vel Treasures AS på CBE.no /Blogg skrevet at kondisjonstrening som løping på mølle bygger muskler derav den massive rumpa til CBE? Så hva gjelder egentlig? 

Endret av Lin11
Skrevet

Det å diskutere uenigheter der misunnelse kortet blir brukt til en hver tid, blir som å ha en faglig diskusjon med noen som skal føle noe om alt. Det blir lite produktivt og det blir fort veldig personlig, og ikke minst vanskelig å holde seg saklig.

Dette skjer for ofte i denne tråden!

• Liker 23
Skrevet
Lin11 skrev (8 minutter siden):

Når det gjelder NetFit og innlegg, så er det dårlig språk og informasjon på siste innlegg. Hva er addukjson i kabel? I tillegg så har vel Treasures AS på CBE.no /Blogg skrevet at kondisjonstrening som løping på mølle bygger muskler derav den massive rumpa til CBE? Så hva gjelder egentlig? 

Jeg håper ikke det er så mange som lytter til de selvutnevnte ekspertene CBE/LKE. De vet åpenbart ikke hva de prater om, og det kan heller virke som de drar noen "hvite løgner" for å forsvare hvorfor Caroline tidvis har ganske stort rumpeparti. Det er iallefall ingen rumper som blir slik av løping. 

Hvorvidt det er innlegg, posering, eller redigering skal jeg ikke mene noe om, men løping er det IKKE! 

https://www.kk.no/helse/loper-du-av-deg-rumpa/67799287

• Liker 31
Skrevet
Isild skrev (18 minutter siden):

Jeg håper ikke det er så mange som lytter til de selvutnevnte ekspertene CBE/LKE. De vet åpenbart ikke hva de prater om, og det kan heller virke som de drar noen "hvite løgner" for å forsvare hvorfor Caroline tidvis har ganske stort rumpeparti. Det er iallefall ingen rumper som blir slik av løping. 

Hvorvidt det er innlegg, posering, eller redigering skal jeg ikke mene noe om, men løping er det IKKE! 

https://www.kk.no/helse/loper-du-av-deg-rumpa/67799287

Kort oppsummert; løping + egenvektstrening gir ikke større rumpe 

• Liker 25
Skrevet

@Hanne357 🙌 spot on! Her setter du ord på hvordan jeg også oppfatter bedriften, men som jeg ikke evner å få ned på tastaturer. Takk. 

• Liker 30
Skrevet
Hanne357 skrev (49 minutter siden):

Jeg skulle også ønske jeg hadde mer selvdisiplin og var ryddigere, hvem skulle ikke det: selvkontroll er den fremste valutaen på å være vellykket i en verden av overflod. CBE sin påvirkningskraft ligger jo nettopp her; ved å bruke netfit og kjøpe B A Lion, fredagsbukett og påklistra negler kan du bli litt mer som henne og litt mindre misfornøyd med deg selv. Leit å høre denne bloggen har sånn effekt på deg, jeg er sikker på du er bra nok som du er! 

Men problemet er at det de selger inn at CBE har av selvkontroll er over grensen til det sykelige og oppnåelige for de fleste med vanlig dagjobb. 1-2 treningsøkter om dagen, små porsjoner mat, sylslank kropp med stor rumpe og sprette pupper, vilter valp - men ikke noe de ikke håndterer, travle dager, men aldri krangling mellom partnere; fortellingen om hva man kan oppnå med CBEs «struktur og gjennomføringsevne» er overdrevet og usann, og det som kalles thinspo. Selv ikke hun som har det som jobb å være perfekt, klarer å være det! 

De må stadig vekk trikse med vinkler, lys og skygge, ommøblere hjemmet når det er reklamekampanjer for ulike leverandører og bedriftseier har uttalt selv at de ønsker å selge inn et inspirerende og vellykket ytre, selv om det også hos dem kan være rotete. Dette higet etter å fremstå perfekt, gjør at de endrer historien som det passer dem (oppskriften er til to ikke fire, porsjonen er såklart større enn det som er avbildet.) Små detaljer blir hausset opp fordi de ikke kan innrømme feil - og de blir derfor heller ikke unnskyldt. Stålkanter på ski eller flytting av fuglereder eller plukking av blomster i bed eller drone i naturreservatet, det er ikke noe man kan snakke seg ut av, men noe man kan komme unna ved å innrømme feil og legge seg flat. Men denne bedriften prøver, igjen og igjen å sno seg unna, med resultatet at det blir 2000 sider kritikk her fremfor en balansert dialog i egne kommentarfelt.  Hadde jeg ikke visst at kritikk blir slettet og kritikere blokkert, ville jeg engasjert meg langt oftere i hennes kanaler. At de ikke ser at denne praksisen henger sammen med synkende engasjementsrate, som igjen sier noe om hvor bredt en blogg treffer målgruppen og dermed grunnlaget for annonsering, er for meg helt uforståelig. De undergraver jo sin egen mulighet til å lykkes ved å fremstille seg selv som om de allerede har lyktes - med alt.

Til treasure AS: ansett en rådgiver med erfaring fra andre bransjer. Det er fryktelig 2009 å ha en polert rosablogg. Bloggene nå fokuserer på innhold bloggeren er god på: trening, mat, interiør. Hos CBE fokuseres bloggen rundt bloggeren, som er perfekt og flink til alt. For et sykt budskap å sende. 

Fantastisk godt formulert og er så enig med deg🤗👏👏👏

• Liker 23
Skrevet
Hanne357 skrev (54 minutter siden):

Jeg skulle også ønske jeg hadde mer selvdisiplin og var ryddigere, hvem skulle ikke det: selvkontroll er den fremste valutaen på å være vellykket i en verden av overflod. CBE sin påvirkningskraft ligger jo nettopp her; ved å bruke netfit og kjøpe B A Lion, fredagsbukett og påklistra negler kan du bli litt mer som henne og litt mindre misfornøyd med deg selv. Leit å høre denne bloggen har sånn effekt på deg, jeg er sikker på du er bra nok som du er! 

Men problemet er at det de selger inn at CBE har av selvkontroll er over grensen til det sykelige og oppnåelige for de fleste med vanlig dagjobb. 1-2 treningsøkter om dagen, små porsjoner mat, sylslank kropp med stor rumpe og sprette pupper, vilter valp - men ikke noe de ikke håndterer, travle dager, men aldri krangling mellom partnere; fortellingen om hva man kan oppnå med CBEs «struktur og gjennomføringsevne» er overdrevet og usann, og det som kalles thinspo. Selv ikke hun som har det som jobb å være perfekt, klarer å være det! 

De må stadig vekk trikse med vinkler, lys og skygge, ommøblere hjemmet når det er reklamekampanjer for ulike leverandører og bedriftseier har uttalt selv at de ønsker å selge inn et inspirerende og vellykket ytre, selv om det også hos dem kan være rotete. Dette higet etter å fremstå perfekt, gjør at de endrer historien som det passer dem (oppskriften er til to ikke fire, porsjonen er såklart større enn det som er avbildet.) Små detaljer blir hausset opp fordi de ikke kan innrømme feil - og de blir derfor heller ikke unnskyldt. Stålkanter på ski eller flytting av fuglereder eller plukking av blomster i bed eller drone i naturreservatet, det er ikke noe man kan snakke seg ut av, men noe man kan komme unna ved å innrømme feil og legge seg flat. Men denne bedriften prøver, igjen og igjen å sno seg unna, med resultatet at det blir 2000 sider kritikk her fremfor en balansert dialog i egne kommentarfelt.  Hadde jeg ikke visst at kritikk blir slettet og kritikere blokkert, ville jeg engasjert meg langt oftere i hennes kanaler. At de ikke ser at denne praksisen henger sammen med synkende engasjementsrate, som igjen sier noe om hvor bredt en blogg treffer målgruppen og dermed grunnlaget for annonsering, er for meg helt uforståelig. De undergraver jo sin egen mulighet til å lykkes ved å fremstille seg selv som om de allerede har lyktes - med alt.

Til treasure AS: ansett en rådgiver med erfaring fra andre bransjer. Det er fryktelig 2009 å ha en polert rosablogg. Bloggene nå fokuserer på innhold bloggeren er god på: trening, mat, interiør. Hos CBE fokuseres bloggen rundt bloggeren, som er perfekt og flink til alt. For et sykt budskap å sende. 

Ja @Ella Grisella du er helt sikkert mer en bra nok. 
En viktig ting å ha i bakhodet når vi ser slik selvkontroll rundt mat og trening portrettert som et ideal er at dette kan være noe helt annet og mye mer enn den dagligdagse "skulle ønske jeg er bedre form og litt slankere" folk flest ofte tenker. Trening og mat kan være en del av en sykdom hvor hodet rett og slett ikke får ro før økten er gjennomført og kaloriene brent. Hvor litt mer mat enn det nøye planlagte utløser uro og selv-hat helt til mølleøkten er gjort. Dette er _ikke_ noe å se opp til. Det er _ikke_ attråverdig. Og det er dypt uetisk for infleuncere å framstille sitt maniske forhold til kropp, mat og trening som et ideal. 

• Liker 34
Skrevet

Synd at bealion har samarbeid med CBE og hvordan de har respondert i den saken... Synes de har mye kult, men vil ikke bestille noe 🤷‍♀️🤷‍♀️

• Liker 19
Skrevet

Synes CBE ser så anstrengt ut når hun løper/trener. Hendene hennes er jo helt stive, ser ut som en robot.

• Liker 21
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, tull, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
Visum skrev (8 timer siden):

Det å diskutere uenigheter der misunnelse kortet blir brukt til en hver tid, blir som å ha en faglig diskusjon med noen som skal føle noe om alt. Det blir lite produktivt og det blir fort veldig personlig, og ikke minst vanskelig å holde seg saklig.

Dette skjer for ofte i denne tråden!

Ja. Kanskje jeg skal møte uenighet med «du er bare misunnelig» fra nå av? 

• Liker 19
Skrevet
Frk.Fjas skrev (2 timer siden):

Synd at bealion har samarbeid med CBE og hvordan de har respondert i den saken... Synes de har mye kult, men vil ikke bestille noe 🤷‍♀️🤷‍♀️

Enig i at de har mye kult. Bestilte noe denne uka og har noe fra tidligere også. Skikkelig kule og behagelige treningsklær. 

• Liker 1
Skrevet
Hut skrev (7 timer siden):

Enig i at de har mye kult. Bestilte noe denne uka og har noe fra tidligere også. Skikkelig kule og behagelige treningsklær. 

Helt enig, bestilte en tights og den har bra passform og høy på livet. Behagelig kvalitet i stoffet. Hun er jo ute med en rabattkode, så bra pris. 

• Liker 4
Skrevet
Levina skrev (47 minutter siden):

Helt enig, bestilte en tights og den har bra passform og høy på livet. Behagelig kvalitet i stoffet. Hun er jo ute med en rabattkode, så bra pris. 

Betaler heller full pris enn å bruke rabatt koden (hvis det skulle bli aktuelt å bestille - har ikke lyst til å støtte tross fine klær)

• Liker 29
Skrevet

Det er bare å melde seg på nyhetsbrev, så trenger man ikke å støtte uetiske bedrifter gjennom rabattkoder. På den annen side synes jeg småbedrifter som benytter uetiske bedrifter med frynsete omdømme til markedsføring av produkter ikke er noe å støtte heller. 

"Caroline Berg Eriksen – Om influencere" https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

• Liker 33
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (16 minutter siden):

Det er bare å melde seg på nyhetsbrev, så trenger man ikke å støtte uetiske bedrifter gjennom rabattkoder. På den annen side synes jeg småbedrifter som benytter uetiske bedrifter med frynsete omdømme til markedsføring av produkter ikke er noe å støtte heller. 

"Caroline Berg Eriksen – Om influencere" https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Enig! Jeg pleier å lete etter bloggere jeg faktisk vil støtte hvis det er rabattkode i omløp, selv om det sjelden blir klaff på det jeg ønsker. Men hadde det ikke vært for CBE tror jeg ikke at jeg hadde hørt om BA Lion, så annonsøren har jo oppnådd å lure seg inn i forbrukeres bevissthet, selv om folk er uenige i hva bloggeren står for. Og det vet de! 

Jeg har veldig ulik kropp fra CBE (men det betyr ikke at jeg er misunnelig... eller at jeg vil ha hennes kropp) og er usikker på hvordan klærne sitter på andre kvinnekropper med andre former. Siden B A Lion sin fotograf er på Bali, så har jo det dessverre ikke blitt vist frem.  

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...