SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40081 Skrevet 18. april 2021 Ultiva skrev (1 minutt siden): Så institusjoner som Datatilsynet, Kripos, Unicef og Barnekonvensjonen tar altså feil? Det er mammabloggere, med sine ekstreme økonomiske interesser, som har rett? Det er mye deres tolkning av hva som blir sagt og skrevet om eksponering som gjelder her. Andre tolker ting litt og litt mer, annerledes. Ingen har fasit på hva overdreven eksponering av barn betyr. Og Kristin Gjelsvik er den minst troverdige influenseren jeg vet om. Husk nå på at hun også kun vil ha klikk da 🙂 4
BellaSwan Skrevet 18. april 2021 #40082 Skrevet 18. april 2021 LilleSnupp skrev (10 minutter siden): Jf siste IG-reklame, så er barnas rom til salgs mtp siste ukers debatt. Jeg visste faktisk ikke at barna delte rom. Men nå gjør jeg det, takket være mamma Caroline. 27
Rev. Revenge Skrevet 18. april 2021 #40083 Skrevet 18. april 2021 Kollontaj skrev (18 minutter siden): Er iallfall ikke sannsynlig (dvs alt er mulig, men det var 18 grader da den filmen ble lagt ut) at hun løp med boblevest og hadde behov for boblevest da hun la det ut, men mulig det var for reklamen. "Hvis det ikke er merket som reklame, er det ikke reklame" som enkelte pleier å hevde. Den boblevesten er blitt flittig brukt men ikke merket noen gang om jeg husker rett? Lanserer alternativ C) Det er trendy trening å jogge i boblevest med sommertemperatur som en del av ekstra effektiv fettforbrenning? Men det var ikke merket som reklame for Netfit heller.🤷♀️ 27
L'Eau D'Issey Skrevet 18. april 2021 #40084 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Det er mye deres tolkning av hva som blir sagt og skrevet om eksponering som gjelder her. Andre tolker ting litt og litt mer, annerledes. Ingen har fasit på hva overdreven eksponering av barn betyr. Og Kristin Gjelsvik er den minst troverdige influenseren jeg vet om. Husk nå på at hun også kun vil ha klikk da 🙂 Hun var i det minste ærlig om det. Det er hun som satt igang en ny debatt om eksponering, filterbruk på barn og ingen andre. Det er hun "alene" som har satt det på dagsorden slik at samfunnet kan ta det opp å diskutere det slik at man kan få en ny lov som influencere foreldre må følge. Det er mye Kristin Gjelsvik har tatt opp som ville ha rammet Caroline om det hadde blitt tatt på alvor. Da ville ikke Caroline kunne ha driftet denne familiebedriften sin slik hun gjør i dag. For hun er en av de som virkelig ville ha blitt hardt rammet om ting hadde gått som Kristin og andre som støtter henne i saken om samfunnet hadde tatt dette på meget alvor og innført samme loverk som det er blitt gjort i Frankrike. 42
Keaton Skrevet 18. april 2021 #40085 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (19 minutter siden): Jeg har diskutert med noen her. Jeg deltar her akkurat når det passer meg. Sånn er det på Kg, og det gjelder også denne tråden. Når jeg har lyst til å kommentere, så gjør jeg det. Men det er IKKE alle jeg diskuterer med eller svarer her, for jeg gidder ikke når folk brukerbhersketekninkk eller er aggressive og ute etter krangling. Og det er jeg i min fulle rett til å unngå Mulig denne tråden ikke passer for alle, særlig når man blir stilt til veggs for å skrive masse vås uten dokumentasjon eller faktagrunnlag. 45
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40086 Skrevet 18. april 2021 (endret) L'Eau D'Issey skrev (6 minutter siden): Hun var i det minste ærlig om det. Det er hun som satt igang en ny debatt om eksponering, filterbruk på barn og ingen andre. Det er hun "alene" som har satt det på dagsorden slik at samfunnet kan ta det opp å diskutere det slik at man kan få en ny lov som influencere foreldre må følge. Det er mye Kristin Gjelsvik har tatt opp som ville ha rammet Caroline om det hadde blitt tatt på alvor. Da ville ikke Caroline kunne ha driftet denne familiebedriften sin slik hun gjør i dag. For hun er en av de som virkelig ville ha blitt hardt rammet om ting hadde gått som Kristin og andre som støtter henne i saken om samfunnet hadde tatt dette på meget alvor og innført samme loverk som det er blitt gjort i Frankrike. Det er helt fint om man må opplyse om filterbruk. Jeg tror at uansett regler og lover og forbud her, så vil CBE holde det gående så lenge hun vil! Tror neppe hun lar seg stoppe av noe nytt hun må forholde seg til. Det jeg har mot KG er at hun bruker "hatet" mot andre influensere for å få klikk selv. Så hun tjener på hat og misnøye. Vet ikke om det er så beundringsverdig egentlig Endret 18. april 2021 av SoWhat? 1
Gjest CecilieX Skrevet 18. april 2021 #40087 Skrevet 18. april 2021 (endret) anon15 skrev (1 time siden): hvem jogger egentlig i boblevest i 15 grader og stekende solskinn?! Null troverdighet. Den som skal selge boblevest. Endret 18. april 2021 av CecilieX
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40088 Skrevet 18. april 2021 (endret) Kollontaj skrev (15 minutter siden): Mulig denne tråden ikke passer for alle, særlig når man blir stilt til veggs for å skrive masse vås uten dokumentasjon eller faktagrunnlag. Rart hvordan du og andre her er så opptatt av å ekskludere dem som ikke er enige med dere? Det sier egentlig veldig mye. Og ikke kritiser CBE og LK for å ikke tåle kritikk. Det blir for dumt når de får så det hagler, og du ikke tåler uenighet en gang. Jeg kommenterer her når jeg ser noe som bare blir feil ang bedriften og CBE. Denne tråden handler om henne, dem og bedriften og det kan jeg kommentere akkurat når jeg føler det blir helt feil. Dere trenger jo ikke respondere på mine meninger da. Endret 18. april 2021 av SoWhat? 7
L'Eau D'Issey Skrevet 18. april 2021 #40089 Skrevet 18. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (18 minutter siden): Det er helt fint om man må opplyse om filterbruk. Jeg tror at uansett regler og lover og forbud her, så vil CBE holde det gående så lenge hun vil! Tror neppe hun lar seg stoppe av noe nytt hun må forholde seg til. Det jeg har mot KG er at hun bruker "hatet" mot andre influensere for å få klikk selv. Så hun tjener på hat og misnøye. Vet ikke om det er så beundringsverdig egentlig Da kan jeg si meg engang at jeg er uenig med deg i at Kristin Gjelsvik bruker "hatet" sitt mot andre influencere og Caroline. Saken mellom Kristin og Sophie Elise er ikke et relevant tema i tråden her så den veien skal jeg ikke gå. Du ser nå selv hvordan hun tolke barneloven av sitt syn å meninger. Hadde Caroline blitt saksøkt så ville hun ha tapt med en gang og måtte ta dommen som den er. Jeg anser ikke Kristin Gjelsvik som en hatefull influencere men en influencere som blir hørt å sett når det er tonedøvt hos de det gjelder. Er faktisk glad for at Kristin og Funkygine blir tatt som eksempelvis her i tråden for da får man faktisk se den store forskjellen på hvordan man kan gjøre ting uten at det må være barn som blir en del av. La meg nevne hunden til Caroline. Den er hun så stolt å kry av. Igår la Funkygine lagt ut på IG storien sin at hennes hund er en omplassering hund og da fylles innboksen hennes fra flere følgere som også tatt til seg omplasserte hunder. Denne effekten har ikke Caroline når hun poster noe om hunden sin. Det er svært få som kan kjenne seg igjen i hennes livstil enn hva man gjør med Funkygine. Endret 18. april 2021 av L'Eau D'Issey 28
Aricia Skrevet 18. april 2021 #40090 Skrevet 18. april 2021 (endret) Redigert: Glem det. Endret 18. april 2021 av Aricia 4
Keaton Skrevet 18. april 2021 #40091 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Rart hvordan du og andre her er så opptatt av å ekskludere dem som ikke er enige med dere? Det sier egentlig veldig mye. Og ikke kritiser CBE og LK for å ikke tåle kritikk. Det blir for dumt når de får så det hagler, og du ikke tåler uenighet en gang. Jeg kommenterer her når jeg ser noe som bare blir feil ang bedriften og CBE. Denne tråden handler om henne, dem og bedriften og det kan jeg kommentere akkurat når jeg føler det blir helt feil. Dere trenger jo ikke respondere på mine meninger da. Nå svarer du på noe helt annet enn innleggene mine. Jeg skrev at dersom man ikke tåler motargumentasjon eller kan dokumentere og bruke fakta (i motsetning til synsing og føling) er kanskje ikke dette rette tråden. Jeg skrev ikke at jeg ikke ønsker motstemmer eller ønsker å ekskludere noen, det er uredelig å antyde det. 37
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40092 Skrevet 18. april 2021 Kollontaj skrev (6 minutter siden): Nå svarer du på noe helt annet enn innleggene mine. Jeg skrev at dersom man ikke tåler motargumentasjon eller kan dokumentere og bruke fakta (i motsetning til synsing og føling) er kanskje ikke dette rette tråden. Jeg skrev ikke at jeg ikke ønsker motstemmer eller ønsker å ekskludere noen, det er uredelig å antyde det. Det er ingenting jeg har skrevet her i det siste som krever dokumentasjon. En kan ikke dokumentere meninger 🙂 påstander ja. Men ikke en mening 2
Keaton Skrevet 18. april 2021 #40093 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (14 minutter siden): Det er ingenting jeg har skrevet her i det siste som krever dokumentasjon. En kan ikke dokumentere meninger 🙂 påstander ja. Men ikke en mening Du hevder at barna til CBE har privatliv, mens andre, med bevis fra tekst og bilder som er lagt ut i årevis, hevder det motsatte. Du får dokumentere denne påstanden, tenker jeg. Senest i dag vises barnerommet deres frem for reklame. 😕 46
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40094 Skrevet 18. april 2021 Kollontaj skrev (4 minutter siden): Du hevder at barna til CBE har privatliv, mens andre, med bevis fra tekst og bilder som er lagt ut i årevis, hevder det motsatte. Du får dokumentere denne påstanden, tenker jeg. Senest i dag vises barnerommet deres frem for reklame. 😕 Ehhh Hvordan skal jeg dokumentere privatlivet deres?? 2
Katten89 Skrevet 18. april 2021 #40095 Skrevet 18. april 2021 Når jeg søker i skattelistene Får jeg opp at fruen tjente 540.000 kr i 2019 Og Lars-Kristian tjente 478.000. Dette kan vel ikke stemme?? Tjener ikke de i millionklassen på bloggen? Eller er dette lønnen de tar ut og resten står på firmaet? 9
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40096 Skrevet 18. april 2021 Hvordan noen kan hevde at barna har privatliv når vi altså til og med vet hvor og med hvem de sover om natten, er vanskelig å forstå. Hvis ikke engang soverommet til folk er privat, hva ER så privat? 57
pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40097 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Ehhh Hvordan skal jeg dokumentere privatlivet deres?? Du hevder at de har privatliv. Du kan jo nevne noen eksempler på det, da? 37
L'Eau D'Issey Skrevet 18. april 2021 #40098 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (19 minutter siden): Det er ingenting jeg har skrevet her i det siste som krever dokumentasjon. En kan ikke dokumentere meninger 🙂 påstander ja. Men ikke en mening Tror det er på tide at du skoer dine meninger angående påstander noe bedre enn hva du gjør. For du har påstått litt av hvert på de siste sidene av tråden her som jeg har motargumentert deg på. Har bladd meg litt gjennom tråden nå og skumleste lett over og kan dermed ikke se til noe dokumentasjon fra deg når det blir etterspørsel på det. Det er noe jeg tenker er svært uheldig når du er så rivende løs med meningene dine. Og da er det nok hvist vanskelig for andre deltakerne som deltar i diskusjonen for å kunne ta deg seriøst nok. Så er det vanskelig å se om meningene dine vil bidra til en fruktbar diskusjon eller bare vil blåse opp til litt stiv kuling. 16
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40099 Skrevet 18. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (2 timer siden): De har et privatliv. Rett skal være rett. Ja, de blir eksponert, men et privatliv har de. Det er fortsatt et brudd på barns rett på privatliv og rett til å danne egen digitale identitet. Endret 18. april 2021 av Lin11
blåbærpai Skrevet 18. april 2021 #40100 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Dette er helt åpent for skjønn i flere tilfeller. Kødder du?! 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå