Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sweet baby Jesus. :daane:

@SoWhat? - har du lest noen av innleggene fra Unicef og Redd barna som har vært postet her? Hva legger du i begrepet privatliv for barn? Og hva legger du i begrepet privatliv for deg selv?

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Nå skal jeg bare si noe. Familien Berg Eriksen bør i en liten by. Det er en oversiktlig by, og man velger miljø lett. Barna går på privatskole, og foreldrene bor i et eksklusivt strøk i den byen.  Begge foreldrene er i tillegg pene. Dette er sånt barn og ungdom ser. Det er sånt de ser opp til og har respekt for. Jeg husker selv "rikingene" fra min barndom. 

De er ikke dem noen velger å mobbe! Uansett bilder på nett. Dette er tvert i mot barn de andre barna vil bli venner med. Det er sånn det fungerer. 

Og debatten som foregår i dag om ditt og datt er glemt på grunn av andre aktuelle saker etter at de trekker seg tilbake. 

Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner.

• Liker 34
Skrevet
SoWhat? skrev (1 time siden):

Tenk om de bildene ikke henger der til daglig?  😮 hehe  

Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv

Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom?  🙂

@SoWhat? Kan du si noe om hva du legger i å være ressurssterk, og hva som gjør at du opplever at CBE og mannen som ressurssterke foreldre? 

• Liker 26
Skrevet
Nijole skrev (1 minutt siden):

Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner.

Takk! Jeg er helt enig.

• Liker 21
Skrevet
Nijole skrev (1 minutt siden):

Der er vi enige 😊

Skrevet
Nijole skrev (Akkurat nå):

Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av  dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. 

Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. 

Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere.

Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. 

• Liker 1
Skrevet
Lin11 skrev (8 minutter siden):

Nei, det er virkelig ikke slik ting fungerer for alle. 

For de aller fleste gjør det det. Men man trenger ikke å like det

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av  dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. 

Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. 

Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere.

Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. 

Men samfunnet fungerer ikke sånn, det må i så fall være for en veldig liten gruppe! Heldigvis! 

• Liker 21
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Men er det et argument for at det er ok å eksponere dem? Hvis det du sier stemmer (noe jeg tviler på), er det til barnas beste på noen som helst måte?

Mitt barn har mange lekekamerater. Jeg er glad det er fordi han er en ok fyr, ikke fordi alle kjenner ham fra internett.

• Liker 25
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (På 18.4.2021 den 23.43):

Har du noe dokumentasjon på dette? I følge skatteligningen som ble lagt ut her tidligere så tjener Berg Eriksen det samme som en gjennomsnittsnordmann. Det livet eierne av Treasures AS lever er virkelig ikke noe spesielt. De fleste hadde hatt råd til den livsstilen hvis de hadde utført ligningen sin på samme måte som Berg Eriksen. De fører fradrag og diverse for alt som er knyttet opp mot Treasures AS. Men den største  forskjellen er at vi andre ikke trenger å skyve barna våre foran oss for å holde inntekten vår oppe. Vi har andre verdier og lever helt andre liv. Heldigvis for barna våre.

Endret av Lin11
Skrevet
SoWhat? skrev (49 minutter siden):

Virkelig? Er det det barn googler? Sine venner? Medelever som de ser hver dag? Eh

Det gjør de jo på skolen for å lære nettvett. Noe foreldrene til en del unger ikke har skjønt bæret av.

• Liker 30
Gjest Powerball
Skrevet

Rike? Huset deres kostet 8 millioner, det er et helt vanlig prissjikt for eneboliger i Norge. I Oslo hadde du knapt nok fått et lite rekkehus for den prisen 😊

Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Jeg sa ikke det. Jeg sa bare at de nok kommer godt ut av det. 

Men selvfølgelig er det attraktivt blant barn og ungdom å være pen og rik. Det har det da alltid vært. Status er viktig for barn. Leser dere ikke eventyr for barna?  🙂

«De kommer godt ut av det» sier du, samtidig som du ikke vil si at det er innafor å eksponere barn. Kan du forklare hva du mener?

• Liker 27
Skrevet
¤flicka¤ skrev (Akkurat nå):

«De kommer godt ut av det» sier du, samtidig som du ikke vil si at det er innafor å eksponere barn. Kan du forklare hva du mener?

Ja men jeg har jo forklart det. Men her blir det bare latterliggjort og benektet. 

Kort sagt : barna vil sannsynligvis ikke bli mobbet fir noe. De vil mest sannsynlig bli populære. Fordi foreldrene er i et miljø som er trygt og barna er det. 

Ja, jeg syns man skal tenke seg godt om før man eksponerer barn. 

• Liker 2
Gjest Powerball
Skrevet
SoWhat? skrev (6 minutter siden):

Jeg sa ikke det. Jeg sa bare at de nok kommer godt ut av det. 

Men selvfølgelig er det attraktivt blant barn og ungdom å være pen og rik. Det har det da alltid vært. Status er viktig for barn. Leser dere ikke eventyr for barna?  🙂

Her er et bilde av dem hvor de ikke har fått gå amok med skjønnhetsfiltere og retusjeringsprogram. CBE er knapt å kjenne igjen fra instastories, det er jo virkelig skremmende. Blant annet ansiktsformen og nesa er fundamentalt forskjellig 😳 LKE ser også ut som en helt annen fyr enn den barske og muskuløse fyren vi ser på instagrammen hans. 

Screenshot_20210418-234641_Samsung Internet.jpg

Skrevet
Powerball skrev (4 minutter siden):

Rike? Huset deres kostet 8 millioner, det er et helt vanlig prissjikt for eneboliger i Norge. I Oslo hadde du knapt nok fått et lite rekkehus for den prisen 😊

Jeg bor på vestkanten i Oslo. Jeg vet det veldig godt. Men de bor i Sarpsborg. Og strøket er attraktivt. Det er forskjell på Sarpsborg og Oslo

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...