pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40161 Skrevet 18. april 2021 Sweet baby Jesus. @SoWhat? - har du lest noen av innleggene fra Unicef og Redd barna som har vært postet her? Hva legger du i begrepet privatliv for barn? Og hva legger du i begrepet privatliv for deg selv? 41
Populært innlegg Hanne357 Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40162 Skrevet 18. april 2021 FotbaIlflua skrev (40 minutter siden): Jeg tror vi har ganske ulik definisjon på betydningen av det å være ressurssterk. Det tenkte jeg også! Fascinerende å se at folk tenker de er ressurssterke, min oppfatning er at paret iscenesetter et liv de tror folk ser opp til, deres sosiale markører treffer absolutt ikke den klassen som jeg definerer som ressurssterk. Men jeg skjønner det er klart at man legger ulike ting i dette begrepet. At de bor i en herskapsbolig, men har pusset opp etter en slags amerikanisert kremmerhuset-stil, istedetfor å søke tilbake til det klassiske, og innreder med brudebilder av seg selv og plakater fra desenio, istedetfor kunst eller galleriplakater og designlamper/møbler/vintage er for meg fremste eksempel på at de mangler... god smak, kanskje? Men jeg nevner andre ting som for meg skurrer skikkelig: posering med alkohol, tematiserte barnebursdager med masse innkjøp i plastikk, husmorserier mens man løper på mølle, falske negler, typen bøker hun anbefaler, bruker på tiktok, lekebil som kan kjøre for barn og hunder, silikonbryster, korte paljettkjoler, korte eller avbrutte utdannelser fra private institusjoner... etc... Selvskryt og utlevering av barn er likevel verst, jeg kan ikke forstå at ressurssterke folk kan tro så veldig på at de har rett, når så mange fagfolk sier noe annet. 74
Nijole Skrevet 18. april 2021 #40163 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Nå skal jeg bare si noe. Familien Berg Eriksen bør i en liten by. Det er en oversiktlig by, og man velger miljø lett. Barna går på privatskole, og foreldrene bor i et eksklusivt strøk i den byen. Begge foreldrene er i tillegg pene. Dette er sånt barn og ungdom ser. Det er sånt de ser opp til og har respekt for. Jeg husker selv "rikingene" fra min barndom. De er ikke dem noen velger å mobbe! Uansett bilder på nett. Dette er tvert i mot barn de andre barna vil bli venner med. Det er sånn det fungerer. Og debatten som foregår i dag om ditt og datt er glemt på grunn av andre aktuelle saker etter at de trekker seg tilbake. Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner. 34
LisenL Skrevet 18. april 2021 #40164 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Tenk om de bildene ikke henger der til daglig? 😮 hehe Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom? 🙂 @SoWhat? Kan du si noe om hva du legger i å være ressurssterk, og hva som gjør at du opplever at CBE og mannen som ressurssterke foreldre? 26
pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40165 Skrevet 18. april 2021 Nijole skrev (1 minutt siden): Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner. Takk! Jeg er helt enig. 21
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40166 Skrevet 18. april 2021 Nijole skrev (1 minutt siden): Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner. Der er vi enige 😊
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40167 Skrevet 18. april 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): Det er i foreldres natur å ville beskytte barna sine og vi vet ikke hvordan eksponering i sosiale medier vil påvirke barn i fremtiden. Og det er nok derfor mange reagerer på dette, for vi ser at noen tar risiko på barnas vegne. Vi kan synse, mene og tru masse om det er farlig med lite/mye eksponering eller ikke, men vi vet ikke. Derfor hadde det beste for barna vært, at de slapp å være prøvekaniner. Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere. Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. 1
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40168 Skrevet 18. april 2021 Jeg blir helt stum. Det er visst helt innafor å eksponere barn hvis man er pen og rik, for da får barna respekt og blir populære og alle vil leke med dem. #verdier 75
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40169 Skrevet 18. april 2021 Lin11 skrev (8 minutter siden): Nei, det er virkelig ikke slik ting fungerer for alle. For de aller fleste gjør det det. Men man trenger ikke å like det 1
Populært innlegg Aricia Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40170 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere. Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. Men det er jo ikke "sannheten". Det er, beklager å være helt direkte, det reneste vås. Argumentasjonen din henger overhodet ikke sammen. Konklusjonene du trekker står i direkte motstrid til resonnementene (om man kan kalle det noe sånt) som går forut. FORDI vi ikke vet hva som skjer, FORDI man ikke kan vite hva barn i framtiden vil mene om valg som angår deres fundamentale rettigheter nå, FORDI disse valgene er irreversible og nettet aldri glemmer, DERFOR er det eneste etiske holdbare valget å la være å eksponere dem. Hva du på det tynneste og mest absurde grunnlaget jeg noensinne har sett mener er "mest sannsynlig" er da saken revnende likegyldig. Og sammenhengen mellom denne synsingen din og sannheten er ikke-eksisterende. 63
tantesofie Skrevet 18. april 2021 #40171 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere. Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. Men samfunnet fungerer ikke sånn, det må i så fall være for en veldig liten gruppe! Heldigvis! 21
¤flicka¤ Skrevet 18. april 2021 #40172 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): For de aller fleste gjør det det. Men man trenger ikke å like det Men er det et argument for at det er ok å eksponere dem? Hvis det du sier stemmer (noe jeg tviler på), er det til barnas beste på noen som helst måte? Mitt barn har mange lekekamerater. Jeg er glad det er fordi han er en ok fyr, ikke fordi alle kjenner ham fra internett. 25
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40173 Skrevet 18. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (På 18.4.2021 den 23.43): For de aller fleste gjør det det. Men man trenger ikke å like det Har du noe dokumentasjon på dette? I følge skatteligningen som ble lagt ut her tidligere så tjener Berg Eriksen det samme som en gjennomsnittsnordmann. Det livet eierne av Treasures AS lever er virkelig ikke noe spesielt. De fleste hadde hatt råd til den livsstilen hvis de hadde utført ligningen sin på samme måte som Berg Eriksen. De fører fradrag og diverse for alt som er knyttet opp mot Treasures AS. Men den største forskjellen er at vi andre ikke trenger å skyve barna våre foran oss for å holde inntekten vår oppe. Vi har andre verdier og lever helt andre liv. Heldigvis for barna våre. Endret 17. mai 2021 av Lin11
Torden Skrevet 18. april 2021 #40174 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (49 minutter siden): Virkelig? Er det det barn googler? Sine venner? Medelever som de ser hver dag? Eh Det gjør de jo på skolen for å lære nettvett. Noe foreldrene til en del unger ikke har skjønt bæret av. 30
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40175 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (7 minutter siden): Nei. Men vet ikke hvordan det vil påvirke og hva som skjer med det, så alt om det nå blir spekulasjoner. Jeg er for at man må tenke seg godt om. Jeg bare tenker at CBS og LK sine barn mest sannsynlig kommer greit ut av dette. Blant annet av grunner jeg oppga om deres posisjon i byen de bor. Barn i dårlig miljø som hadde blitt eksponert ville så klart vært på mye tynnere is. Jeg skriver ikke om at dette er riktig eller feil. Jeg bare konstaterer at sånn er det. Det er kriterier for å bli karakterisert som vellykket. Og der er fam Berg Eriksen. Derfor er også barna tryggere. Og dere trenger ikke hogge hodet av meg fordi jeg kun sier sannheten om hvordan samfunnet fungerer på enkelte områder. Som mitt nick sier jobber jeg med barn og har gjort det lenge, og det du skriver her er helt ute på viddene. Dette er ikke sannheten og vil aldri bli det. Heldigvis. 51
Gjest Powerball Skrevet 18. april 2021 #40176 Skrevet 18. april 2021 Rike? Huset deres kostet 8 millioner, det er et helt vanlig prissjikt for eneboliger i Norge. I Oslo hadde du knapt nok fått et lite rekkehus for den prisen 😊
¤flicka¤ Skrevet 18. april 2021 #40177 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Jeg sa ikke det. Jeg sa bare at de nok kommer godt ut av det. Men selvfølgelig er det attraktivt blant barn og ungdom å være pen og rik. Det har det da alltid vært. Status er viktig for barn. Leser dere ikke eventyr for barna? 🙂 «De kommer godt ut av det» sier du, samtidig som du ikke vil si at det er innafor å eksponere barn. Kan du forklare hva du mener? 27
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40178 Skrevet 18. april 2021 ¤flicka¤ skrev (Akkurat nå): «De kommer godt ut av det» sier du, samtidig som du ikke vil si at det er innafor å eksponere barn. Kan du forklare hva du mener? Ja men jeg har jo forklart det. Men her blir det bare latterliggjort og benektet. Kort sagt : barna vil sannsynligvis ikke bli mobbet fir noe. De vil mest sannsynlig bli populære. Fordi foreldrene er i et miljø som er trygt og barna er det. Ja, jeg syns man skal tenke seg godt om før man eksponerer barn. 2
Gjest Powerball Skrevet 18. april 2021 #40179 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (6 minutter siden): Jeg sa ikke det. Jeg sa bare at de nok kommer godt ut av det. Men selvfølgelig er det attraktivt blant barn og ungdom å være pen og rik. Det har det da alltid vært. Status er viktig for barn. Leser dere ikke eventyr for barna? 🙂 Her er et bilde av dem hvor de ikke har fått gå amok med skjønnhetsfiltere og retusjeringsprogram. CBE er knapt å kjenne igjen fra instastories, det er jo virkelig skremmende. Blant annet ansiktsformen og nesa er fundamentalt forskjellig 😳 LKE ser også ut som en helt annen fyr enn den barske og muskuløse fyren vi ser på instagrammen hans.
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40180 Skrevet 18. april 2021 Powerball skrev (4 minutter siden): Rike? Huset deres kostet 8 millioner, det er et helt vanlig prissjikt for eneboliger i Norge. I Oslo hadde du knapt nok fått et lite rekkehus for den prisen 😊 Jeg bor på vestkanten i Oslo. Jeg vet det veldig godt. Men de bor i Sarpsborg. Og strøket er attraktivt. Det er forskjell på Sarpsborg og Oslo 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå