Aricia Skrevet 16. april 2021 #39921 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (16 minutter siden): Så du tenker at noen ville ment at de var fattige? Prøv å svare uten å polarisere og lage stråmenn ut i det absurde, kanskje? Påstanden som ble diskutert (og som stadig gjentas) er at de tjener godt. Til dette svarte du at "de er ikke akkurat fattige for å si det sånn". Jeg svarte at vurderingen av inntekten deres vil avhenge av inntekten til den som vurderer. Ingen, heller ikke jeg, har da skrevet noe i nærheten av at de kan betraktes som fattige. Men at svært mange par i middelklassen i Norge tjener omtrent det samme eller mer enn Eriksens er jo helt åpenbart. Den gjentakende insisteringen i tråden på at de tjener så mye og har så mye mer enn feks kritikerne i tråden er bare underlig oppkonstruert. 42
NewStart87 Skrevet 16. april 2021 #39922 Skrevet 16. april 2021 Caroline, hvis du leser her inne, jeg skjønner at du er stolt av rommet til jentene dine, men kan du være så snill å respektere barnas rett til et privatliv? 41
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2021 #39923 Skrevet 16. april 2021 Snøsøta skrev (59 minutter siden): Det er ikke mye her som bygger CV for å si det sånn. Jepp, det er på tide Caroline begynner å tenke på sitt "brand".
Keaton Skrevet 16. april 2021 #39924 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (19 minutter siden): Det var bra du skrev "i mine øyne" For gode verdier er ikke det samme for alle ; langt ifra. Det som utvikler gode samfunn er vel mest at man tolererer og respekterer andre ( eller ihvertfall aksepterer dem ) Og se viktigheten av å samarbeide. Det er jo viktig for å kalle et samfunn godt? Nei, alt kan ikke tolereres eller aksepteres. Nevner i fleng: rovdrift på naturen, fronte og kjøpe nye møbler og klær og annet stash som er lite bærekraftig, nynazister, konspirasjonsteoretikere, influencere som mener at folk som ikke tåler SoMe kan ta livet sitt, folk som utnytter barn. 😅 41
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39925 Skrevet 16. april 2021 (endret) Kollontaj skrev (8 minutter siden): Nei, alt kan ikke tolereres eller aksepteres. Nevner i fleng: rovdrift på naturen, fronte og kjøpe nye møbler og klær og annet stash som er lite bærekraftig, nynazister, konspirasjonsteoretikere, influencere som mener at folk som ikke tåler SoMe kan ta livet sitt, folk som utnytter barn. 😅 Da har vi ulike verdier. Du vil rydde bort alt du ikke liker. Jeg tror på mangfold, og at alle har rett til å ha sine meninger uansett hvor langt fra en selv man står. Endret 16. april 2021 av SoWhat? 6
Liver Skrevet 16. april 2021 #39926 Skrevet 16. april 2021 CBE's evne til å ikke ta del i det som er samfunaktuelt har vært gjennomgående i flere år. Bare denne gangen tror jeg at flere av følgerene ikke klarer å bli med i skylappbolbla til CBE. Corona har preget brorparten av befolkningen, og det at CBE ønsker tilbake til normalen for å gå med silkekjole sammen med vennene sine igjen, blir noe fjernt. CBE fjerner seg selv fra alt som er tungt og vanskelig i samfunnet, for hun ønsker at bloggen skal være en pause for folk i hverdagen. Her er det vanskelig å ta pause fra permittering, konkurser, dødsfall og andre tunge situasjoner mennesker møter på. Da tror jeg CBE hadde vunnet på å ta del i folkets hverdag og iallefall anerkjenne at verden er en annen plass en før. De har ikke til min informasjonen en gang vist at de bruker munnbind eller oppmuntrer til å følge nasjonale retningslinjer. 38
Hallepalle2 Skrevet 16. april 2021 #39927 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Alt er relativt. Men de er nå ihverfall langt fra fattige, for å si det sånn 😄 De slår meg som den typen mennesker som vet prisen på alt, men ikke verdien i noe. 42
Tistelblad Skrevet 16. april 2021 #39928 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Hm Hvis du leser hva jeg skrev, så handlet det ikke om at man nødvendigvis vil ha CBE' s liv. Men privilegier man mener hun har. Beklager. Jeg ser nå at det var Lin10 som skrev om den slanke kroppen og det gode livet hennes som mange var misunnelige på 9
Surikatt Skrevet 16. april 2021 #39929 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Nei, takk Gud for at alle ikke stopper fordi noen syns det er feil! Og takk Gud like mye for at alle ikke unnskylder seg hit og dit fordi noen syns de gjør feil, mener feil og lever feil. Men nå er jeg opptatt av individers frihet til å velge selv hvordan de vil leve. Ja, og derfor kan alle som ønsker det delta i denne dabatten og heldigvis stopper ikke den heller fordi noen synes det er feil. 21
Inocybe Skrevet 16. april 2021 #39930 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Hm Hvis du leser hva jeg skrev, så handlet det ikke om at man nødvendigvis vil ha CBE' s liv. Men privilegier man mener hun har. Hvilke privilegier er det du tenker CBE har som er veldig attråverdig da? SoWhat? skrev (2 timer siden): Jeg har ikke nevnt misunnelse. Jeg kritiserer folk selv iblant, og blir kritisert selv. Det er jo ikke så rart, og noe vi alle gjør og må leve med å motta liksom. Men det er grader av alt. Omfanget av kritikken. Ensidigheten ( ingenting er bra; alt er feil) Det er jo det som er fascinerende, og det er nok derfor noen tenker misunnelse. Tråden stopper aldri, og alt som blir presentert på SOME blir "debattert" her. Det blir manisk i mine øyne Du er klar over at det er mange forskjellige personer som skriver i denne tråden? Jeg ser ingen som reagerer på absolutt alt. Folk har forskjellige temaer de ønsker å debattere. Det er helt innafor å kommentere en sak selv om noen andre har kommentert noe annet. SoWhat? skrev (1 time siden): Nei, takk Gud for at alle ikke stopper fordi noen syns det er feil! Og takk Gud like mye for at alle ikke unnskylder seg hit og dit fordi noen syns de gjør feil, mener feil og lever feil. Men nå er jeg opptatt av individers frihet til å velge selv hvordan de vil leve. Også når det gjelder direkte regel- og lovbrudd? Det driver nemlig Treasures med jevnt og trutt. Du ønsker altså fullt anarki hvor individer aldri kan kritiseres fordi alt uten unntak er lov? 31
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39931 Skrevet 16. april 2021 Surikatt skrev (7 minutter siden): Ja, og derfor kan alle som ønsker det delta i denne dabatten og heldigvis stopper ikke den heller fordi noen synes det er feil. Toche 2
Gjest Lavande Skrevet 16. april 2021 #39932 Skrevet 16. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (1 time siden): Da har vi ulike verdier. Du vil rydde bort alt du ikke liker. Jeg tror på mangfold, og at alle har rett til å ha sine meninger uansett hvor langt fra en selv man står. Med andre ord er vi enige om at alle kan få si sin mening,bl.a kan de som vil kritisere bedriften Treasures AS og det som presenteres på deres SoMe-kanaler (så mye og ofte man tenker er nødvendig uten å bli kritisert for det med å bli kalt manisk, misunnelig, bitter e.l. 😉). Endret 16. april 2021 av Lavande
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2021 #39933 Skrevet 16. april 2021 Lin10 skrev (6 timer siden): Du siterte ikke meg, men jeg svarer. Misunnelsen som er så tydelig her inne ved at brukere skal finne noe å ta henne for. Nå er det utdannelsen som ikke er riktig eller bra nok. Ganske artig i grunnen å bli kritisert for det, når hun har klart å bygge opp sin egen karriere, som hun både elsker å drive med og tjene gode penger. Misunnelsen ligger nok i at hun har lykkes på mange områder, og det trigger enkelte fordi de selv ikke har lykkes eller føler seg bra nok. Det være seg kjærlighet, fått de barna man ønsker, har en jobb man liker, god økonomi, slank, trent kropp, eget hus, muligheter for en fleksible hverdag og en kreativ jobb. Gode familiebånd og gode venner. Hun har det bra i livet sitt og det trigger endel andre som ikke har det så bra eller kunne ønske å ha det bedre. Der ligger nok essensen på hvorfor det er så lett å ta CBE. Det er så tydelig at CBE ikke lar seg affisere av det. Hun har nok sine tanker om hvorfor hun blir kritisert og det går jo egentlig ikke på CBE. Det er selvfølgelig ingen her inne som vil innrømme at misunnelsen er et triggerpunkt. Det er jo helt menneskelig å ikke ta det innover seg. Men, vi som har fulgt tråden en stund, ser jo hva den er gjennomsyret av. Men, folk blir kanskje gladere og føler seg bedre ved å være nedlatende og kritisere🤷♀️ Med folk, så mener du vel Treasures AS og deres følgere i diverse kommentarfeltet rundt forbi? Alt annet i innlegget ovenfor er gammelt nytt.
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39934 Skrevet 16. april 2021 (endret) Inocybe skrev (9 minutter siden): Hvilke privilegier er det du tenker CBE har som er veldig attråverdig da? Du er klar over at det er mange forskjellige personer som skriver i denne tråden? Jeg ser ingen som reagerer på absolutt alt. Folk har forskjellige temaer de ønsker å debattere. Det er helt innafor å kommentere en sak selv om noen andre har kommentert noe annet. Også når det gjelder direkte regel- og lovbrudd? Det driver nemlig Treasures med jevnt og trutt. Du ønsker altså fullt anarki hvor individer aldri kan kritiseres fordi alt uten unntak er lov? Nei, nå var det ikke privilegier jeg syns de har. Selv om jeg tenker at det er fint å drive sin egen bedrift. Men i tråden latterligjøres det så ofte at hun kun trener og går til frisøren liksom. Det har blitt gjentatt uendelig mange ganger. Hva er problemet til dem som snakker om dette ustanselig da? Ja, det er flere forskjellige brukere her, men noen går igjen veldig mye. Og det kommer fader meg mye idioti og barsligheter fra noen. Men jeg ser at de får kritikk for å skrive helt usaklige ting IBLANT. Jeg vet ikke hvorfor folk blir så besatt ( som jeg vil kalle det) av noen. Det er creepy og iblant komisk. Kommer an på Endret 16. april 2021 av SoWhat? 6
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39935 Skrevet 16. april 2021 Lavande skrev (11 minutter siden): Med andre ord er vi enige om at alle kan få si sin mening, dvs. de som vil kan kritisere bedriften Treasures AS og det presenteres på deres SoMe-kanaler (så mye og ofte man tenker er nødvendig uten å bli kritisert for det med å bli kalt manisk, misunnelig, bitter e.l. 😉). Vet du hva toche betyr? Hvilket jeg responderte på til Surikatt sitt innlegg. Så hvorfor du ser det hensiktsmessig å gjenta henne med flere ord bare....Det skjønner jeg ikke 4
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39936 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Nei, nå var det ikke privilegier jeg syns de har. Selv om jeg tenker at det er fint å drive sin egen bedrift. Men i tråden latterligjøres det så ofte at hun kun trener og går til frisøren liksom. Det har blitt gjentatt uendelig mange ganger. Hva er problemet til dem som snakker om dette ustanselig da? Ja, det er flere forskjellige brukere her, men noen går igjen veldig mye. Og det kommer fader meg mye idioti og barsligheter fra noen. Men jeg ser at de får kritikk for å skrive helt usaklige ting IBLANT. Jeg vet ikke hvorfor folk blir så besatt ( som jeg vil kalle det) av noen. Det er creepy og iblant komisk. Kommer an på CREEPY? Du bruker i allefall ordet i rett tråd, men ikke rett sammenheng. Det som er CREEPY er hennes unger fotografert bakfra, hennes uendelige redigering av seg selv (selv som gravid), bilder av hennes barns soverom, bilder av hennes barn, bilder av hennes kropp i alle mulige sammenhenger, filtrene hun bruker på ansiktet sitt, det er CREEPY, det. CBE strever hardt og vil være en offentlig person og influenser, men hun kan ikke bare være det når det passer henne selv, det er ikke en enveiskjørt plattform selv om de ønsker det aldri så mye. "Vi er perfekte og alle andre er misunnelige" fungerer ikke. 53
Gjest Lavande Skrevet 16. april 2021 #39937 Skrevet 16. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (17 timer siden): Da har vi ulike verdier. Du vil rydde bort alt du ikke liker. Jeg tror på mangfold, og at alle har rett til å ha sine meninger uansett hvor langt fra en selv man står. SoWhat? skrev (15 timer siden): Nei, nå var det ikke privilegier jeg syns de har. Selv om jeg tenker at det er fint å drive sin egen bedrift. Men i tråden latterligjøres det så ofte at hun kun trener og går til frisøren liksom. Det har blitt gjentatt uendelig mange ganger. Hva er problemet til dem som snakker om dette ustanselig da? Ja, det er flere forskjellige brukere her, men noen går igjen veldig mye. Og det kommer fader meg mye idioti og barsligheter fra noen. Men jeg ser at de får kritikk for å skrive helt usaklige ting IBLANT. Jeg vet ikke hvorfor folk blir så besatt ( som jeg vil kalle det) av noen. Det er creepy og iblant komisk. Kommer an på .... Endret 17. april 2021 av Lavande
LilleSnupp Skrevet 16. april 2021 #39938 Skrevet 16. april 2021 Er det ikke mer logisk at de som forsvarer henne i ett og alt og har de samme verdiene som henne er de som er misunnelig på henne? 39
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39939 Skrevet 16. april 2021 Lavande skrev (3 minutter siden): Jeg foreslår å gå tilbake å korrigere deg.... Hva mener du?
Hallepalle2 Skrevet 16. april 2021 #39940 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (16 minutter siden): Nei, nå var det ikke privilegier jeg syns de har. Selv om jeg tenker at det er fint å drive sin egen bedrift. Men i tråden latterligjøres det så ofte at hun kun trener og går til frisøren liksom. Det har blitt gjentatt uendelig mange ganger. Hva er problemet til dem som snakker om dette ustanselig da? Ja, det er flere forskjellige brukere her, men noen går igjen veldig mye. Og det kommer fader meg mye idioti og barsligheter fra noen. Men jeg ser at de får kritikk for å skrive helt usaklige ting IBLANT. Jeg vet ikke hvorfor folk blir så besatt ( som jeg vil kalle det) av noen. Det er creepy og iblant komisk. Kommer an på Hva tenker du om din egen deltagelse i tråden da? Hva kommer den under? Du har ganske mange innlegg her etterhvert, du også. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå