Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (20 minutter siden):

Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda.

Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. 

Jeg studerte journalistikk i Volda for ca 15 år siden (og kjente mange andre mediestudenter rundtom på den tiden) NKH var ikke veldig kvalitetsstemplet den gangen iallefall. 

Endret av neon_sun
  • Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (26 minutter siden):

Nei, det gjorde hun ikke. Se svaret mitt over her.  

Jeg synes jo det er ganske merkelig at hun hevdet å ha så supergode karakterer fra videregående, men konsekvent valgte b-løsninger når hun skulle velge utdanning.

Har bare fått med meg at hun studerte jus ikke hvor hun studerte. Hvordan vet du det? Hun har uansett studert både jus og journalistikk så skjønner ikke hvordan dette også er noe å kritisere bedriften for. At hun studerte på Treider ikke UiO? At hun ikke har mastergrad? 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Tidligere fikk man ikke studiepoeng for fagskole-utdanning, men da det ble innført for noen få år siden kunne man få omgjort fagstudiepoengene til studiepoeng hvis utdanningen var påbegynt fra og med høsten 2011. 

Edit: CBE begynte sin utdanning i 2007, hun har derfor ingen studiepoeng i journalistikk. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 30
Skrevet
pøbelsara skrev (49 minutter siden):

Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda.

Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. 

Hvorfor mener du jeg ikke er med i debatten? Du kom med en påstand om at en skole er shady. Jeg lurte på bakgrunnen til den påstanden da jeg ikke hadde hørt det tidligere.

Hvis du ikke ønsker at folk skal stille spm til det du sier, så foreslår jeg du ikke poster det i et diskusjonsforum.

• Liker 11
Skrevet
Hut skrev (17 minutter siden):

Har bare fått med meg at hun studerte jus ikke hvor hun studerte. Hvordan vet du det? Hun har uansett studert både jus og journalistikk så skjønner ikke hvordan dette også er noe å kritisere bedriften for. At hun studerte på Treider ikke UiO? At hun ikke har mastergrad? 

Jeg har ikke kritisert bedriften på dette, jeg har svart på utdanningsspørsmål. Alt er ting hun selv har oppgitt.  Jeg kritiserer ikke at hun ikke har en mastergrad. 

Journalistutdanningen var en toårig fagskoleutdanning, jus-studiet var et årsstudium på Treider. 

• Liker 32
Gjest Snøsøta
Skrevet
Hut skrev (6 minutter siden):

CBE har ingen utdanning med grad fra noen anerkjent skole/studiested. Hun har heller ikke praktisert noe i nærheten av juss eller journalistikk i de årene som har gått siden da. Ingen arbeidserfaring altså. Hun vil ikke få noe jobb på bakgrunn av dette, hun er i beste fall en halvstudert røver. Hun har noen fag liksom. 

Hun kan markedsføring gjennom personlig eksponering i sosiale media og å bruke et kamera. Å lære seg publishing i sosiale media tar.. et kurs. Har ingen erfaring med samarbeid, kundekontakt, jobbe i en organisasjon under en sjef, dårlig nettverk, ingen fagkunnskap. Har aldri trent andre, aldri vist at hun har klart å få gjennomført noen av de planene hun selv har lansert på SoMe. Netfit... snart 3,5 år nå og ingen app. Ingen gjennomføringsevne altså. Dårlig modell selv etter alle disse årene. 

Hadde aldri ansatt noen med så lite å bidra med på en arbeidsplass. Kanskje assistent på et kjøkken og jobbe seg opp hvis hun takler arbeidspress og ordre. Eller glamourmodell... Det er vel det hun har satset mest på de siste årene. Det er ingen andre steder enn i sine egne kanaler hun vil få betalt for at andre skal se på at hun trener eller lufter hunden.   

Anbefaler ingen unge i dag å utelukkende satse på en influencerkarriere. Ta utdanning, utvikle deg selv og ha det på siden som en inntektsbringende hobby. 

Skrevet
Nijole skrev (Akkurat nå):

Hvorfor mener du jeg ikke er med i debatten? Du kom med en påstand om at en skole er shady. Jeg lurte på bakgrunnen til den påstanden da jeg ikke hadde hørt det tidligere.

Hvis du ikke ønsker at folk skal stille spm til det du sier, så foreslår jeg du ikke poster det i et diskusjonsforum.

Fordi du ikke deltar i debatten. Du kverulerer. Du må gjerne gjøre det, men jeg gidder ikke gi deg utfyllende svar når du ikke fortsetter samtalene med meg som du setter igang med spørsmålene dine. 

Som du ser, er det andre her også som har sagt at den fagskoleutdanningen ikke var så vel ansett. Det er litt som grunnfag medisin - det er ikke i nærheten av å være et mediterende medisinstudium som leder frem til noen form for grad. 

• Liker 37
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Fordi du ikke deltar i debatten. Du kverulerer. Du må gjerne gjøre det, men jeg gidder ikke gi deg utfyllende svar når du ikke fortsetter samtalene med meg som du setter igang med spørsmålene dine. 

Som du ser, er det andre her også som har sagt at den fagskoleutdanningen ikke var så vel ansett. Det er litt som grunnfag medisin - det er ikke i nærheten av å være et mediterende medisinstudium som leder frem til noen form for grad. 

Hva er det du har ønsket fortsettelse på fra meg som du ikke har fått da?

Jeg har ikke sagt hverken eller om skolen, annet enn at jeg ikke har hørt at den har vært shady før. Jeg har heller ikke sagt noe om utdannelsen hun har tatt er god eller ikke. Men jeg må da få lov til å stille spm til påstanden din uten å bli kalt kverrulerende?

• Liker 9
Skrevet

Hvis jeg hadde vært en stor influenser som så at besøkstallene mine gikk ned og kjente at jeg gikk litt tom for ideer, så ville jeg meldt meg til et (meritterende) studium. Mye man kan studere som er relatert til det hun har drevet med hele voksenlivet - markedsføring, medier, kommunikasjon, ledelse etc. Høyskolen i Østfold har mange gode studieprogrammer. Jeg tenker at en utdanning aldri er bortkastet, og det kan jo hende at det kommer en tid der man ikke kan eller vil leve av å ta bilder og film av seg selv 24/7/365.  Hun er ung, hun skal sikkert leve i minst femti år til, og det er ikke sikkert at influenseryrket er det hun vil drive med når hun er 45, 39 eller 57.

• Liker 37
Skrevet (endret)
Nijole skrev (2 timer siden):

Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady..

Her påstår du at noen har skrevet : «at en  skole koster mye penger gjør den ikke til shady». Til info, det er INGEN som påstår det. Redelig debattskikk er alltid en fordel når man skriver innlegg. 

Endret av Lin11
Skrevet

Jeg tror Caroline og mannen vil klore seg til bloggingen så lenge de klarer. Hva ellers skal de leve av? De har fått noen høyst komfortable dager, det blir som natt og dag for dem den dagen de får seg en ordinær jobb...og en ordinær lønn. Da vil de virkelig se hva slags luksusliv de har levd alle disse årene. Samtidig vil det kanskje gå opp for dem at de også solgte barndommen til barna på veien. 

• Liker 32
Skrevet
NewStart87 skrev (27 minutter siden):

Jeg tror Caroline og mannen vil klore seg til bloggingen så lenge de klarer. Hva ellers skal de leve av? De har fått noen høyst komfortable dager, det blir som natt og dag for dem den dagen de får seg en ordinær jobb...og en ordinær lønn. Da vil de virkelig se hva slags luksusliv de har levd alle disse årene. Samtidig vil det kanskje gå opp for dem at de også solgte barndommen til barna på veien. 

Jeg synes ikke det de viser frem er noe spesielt luksuriøst. Det ser derimot gørr kjedelig ut. 

• Liker 37
Skrevet
Lin11 skrev (31 minutter siden):

Her påstår du at noen har skrevet : «at en  skole koster mye penger gjør den ikke til shady». Til info, det er INGEN som påstår det. Redelig debattskikk er alltid en fordel når man skriver innlegg. 

Jeg påstår ikke at noen har skrevet det. JEG skrev det.

Jeg spurte pøbelsara om hvorfor hun mente skolen var shady. At den kostet masse penger ble bla. skrevet i svaret til det.

pøbelsara skrev (4 timer siden):

En privatskole som ikke gir noen grad og koster en masse penger.  Trenger du mer info?

• Liker 8
Skrevet
Nijole skrev (9 minutter siden):

Jeg påstår ikke at noen har skrevet det. JEG skrev det.

Jeg spurte pøbelsara om hvorfor hun mente skolen var shady. At den kostet masse penger ble bla. skrevet i svaret til det.

HVis man betaler en hel masse og ikke får noe igjen - hva vil du kalle det?

Jeg synes det er shady. 

Men det er selvsagt ingen universell sannhet. Kan vi gå videre nå?

Tror noen at CBE vil bli med i denattem om barneeksponering?

• Liker 33
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er shady. 

Nei, men jeg håper du gjør det, @pøbelsara. Kontakt NRK og si du har vært aktiv og har mange innspill. 

• Liker 10
Skrevet
pøbelsara skrev (32 minutter siden):

Jeg synes det er shady. 

Ser at denne har kommet; https://www.norli.no/barn-og-personvern. Sara Grønvold ble også intervjuet på NRK Dagsnytt i dag. Denne boken burde vært sendt til alle foreldre som bruker egne barn i kommersiell virksomhet. Inkludert Treasures AS. 

Gjest Maayaaa
Skrevet (endret)
Snøsøta skrev (10 timer siden):

Anbefaler ingen unge i dag å utelukkende satse på en influencerkarriere. Ta utdanning, utvikle deg selv og ha det på siden som en inntektsbringende hobby. 

Måtte bare utheve akkurat dette ettersom det er så veldig tydelig at CBE (altså de to ansatte i firmaet) er totalt ute av takt med alt som skjer i samfunnet. De mangler totalt evnen til å justere retning etter hva som faktisk skjer i samfunnet, og fremstår som boomers mentalt. Og i ekte boomer-ånd forstår de åpenbart ikke hva de kunne vunnet på å følge litt med på hva som skjer.

Jeg kjenner mange godt voksne mennesker som klarer dette uten problemer, og fellesnevneren er at de har gjennomgått en utvikling gjennom enten å ha utdannet seg, reist, jobbet i forskjellige yrker, eller på annen måte lært noe helt nytt og utviklet seg.

Det er i bakevjen det gror til.

Endret av Maayaaa
Skrevet
NewStart87 skrev (8 timer siden):

De kommer til å bruke bloggen for alt den er verdt! Det sier seg selv egentlig.

Skrevet

De kommer nok til å klore seg til blogging så lenge de klarer, men hva skjer etterpå ? De har hatt et så høyt forbruk over mange år, få vanlig jobber kan betale så godt. Man ser jo at mange av de som var størst er nå gått over til andre plattformer og har flere bein å gå på, sophie har selftan og bøker osv. tror ikke disse klarer å få netfit så stort som de ønsker. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...